Ajax - Celtic 06-11-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 10:46 am

Thijs schreef:Goede column trouwens, Ko. :biggthumpup.gif:
Jep! :biggthumpup.gif:

999

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 10:46 am

Dus dan krijgen we Nec uit en dan weer dat klote Oranje er tussen.

Gaat er natuurlijk om wat je tegen Barcelona aan punten pakt en wat Milaan tegen Celtic doet.Denk dat je zelf minimaal 1 punt tegen Barcelona moet pakken ( drie mag ook natuurlijk ) en Milaan gelijk spelen of verliezen tegen Celtic.

Mooier zou zijn als het geplaatste Bracelona het wel goed vind en met een nederlaag terug naar spanje gaat en Milaan verliest tegen Celtic ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 10:54 am

Celtic was niks. Die moeten we achter ons houden. Gister was vooral goed voor het vertrouwen, want op Ajax stond een enorme druk.

Aan 'we hadden meer punten moeten hebben' hebben we niet veel. Ajax maakte tegen Milan en in Glasgow fouten die die punten kostten.

Zaak daarvan te leren en het gister getankte vertrouwen zondag in Nijmegen in een goede pot met goed resultaat om te zetten. Hopelijk trekken andere jonge gasten zich op aan de prestatie van Veltman en Klaassen gisteren.

Ajax moet die 3e plek in deze poule vasthouden. Die EL is sportief ons niveau.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 10:55 am

Als Celtic-Milan in een gelijkspel eindigt dan zitten we in alle opzichten goed. Dan blijven we op basis van het onderling resultaat boven Celtic staan, zelfs al verliezen we 0-35 van Barcelona.

Dat we op 26 november tegen Barcelona een bonuspuntje scoren valt natuurlijk niet te verwachten, maar ik teken nooit voor een nederlaag van Ajax tot dat die daadwerkelijk een feit is. Het door Thijs geschetste scenario is helemaal bruut, maar het zou ook prima zijn als de stand straks zo is dat een overwinning in San Siro genoeg voor CL overwintering is. Waarom zou het onmogelijk zijn om in Milaan van Milan te winnen?

Jinne schreef:Dan moet Van der Hoorn hem maar wreken. Vooropgesteld dat ie gelijk als extra breekijzer in het veld wordt gestuurd en achterin niks hoeft te doen.
Oei Tering Jantje... ik kreeg ook een halve hartverzakking toen Mike erin kwam. Vanaf de tribune schreeuwde ik hem richting de spits, maar hij ging aan de kant van mijn tribune in de zestien staan, verloor daar binnen 20 seconden eerst een kopduel en gaf minder dan een minuut later veel te makkelijk een corner weg.

Het was bidden en hopen dat hij daarna niets meer verkeerd deed, in het hoofd van Van der Hoorn zal de gedachte aan Milan thuis natuurlijk ook wel gespookt hebben. Gelukkig voor zowel hem als ons was er daarna niets meer op aan te merken, pfffff belangrijke en dikverdiende punten en wat je ook over Mike van der Hoorn kunt zeggen die jongen knokt wél dag in dag uit om bij het niveau van de Ajax selectie te kunnen aanhaken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 10:59 am

999 schreef:Mooier zou zijn als het geplaatste Barcelona het wel goed vind en met een nederlaag terug naar spanje gaat en Milaan verliest tegen Celtic ...
Niet alleen spelling, grammatica en vrolijk gestemd blijven is moeilijk voor je, maar een rekensom 5+3 zo te zien ook hè. :aai.gif:

Een gelijkspel tussen Milan en Celtic is mathematisch dan een stuk gunstiger.

999

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 11:09 am

Cruijff schreef:
999 schreef:Mooier zou zijn als het geplaatste Barcelona het wel goed vind en met een nederlaag terug naar spanje gaat en Milaan verliest tegen Celtic ...
Niet alleen spelling, grammatica en vrolijk gestemd blijven is moeilijk voor je, maar een rekensom 5+3 zo te zien ook hè. :aai.gif:

Ach, ik ben geen rekenwonder, laat staan een mathematisch rekenwonder zoals jij .. Helaas heb ik niks wat jij wel hebt aan extreme kwaliteiten ..

Dus jij vind dat ( als wij winnen van Barcelona ) een gelijkspel tussen Milaan en Celtic gunstiger dan dat Milaan van Celtic verliest ..

Dan zou het dus worden AJAX 5 - 7, Celtic 5 - 6, Celitic 5 - 6, Milaan 5 - 5 ...

Dan moeten Celtic en Milaan beide winnen om door te gaan en wij " alleen " maar gelijkspelen ..
Laatst gewijzigd door 999 op do nov 07, 2013 11:26 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 07, 2013 11:13 am

Klaassen was inderdaad goed (en ik ben fan), maar je zag gisteren ook goed waar zijn kracht níet ligt. Klaassen is op zijn best in de diepte: hij kijkt altijd meteen diep; neemt de bal meestal zo aan dat hij vooruit kan spelen; en wil de bal altijd het liefste in één keer doorspelen. Bovendien zijn zijn loopacties in de diepte voor een jonge speler erg goed: hij maakt uitstekend ruimte voor medespelers; en zoekt de ruimte achter de verdediging, maar ook ervoor (en dus achter het middenveld).

Maar, Klaassen is geen type als Eriksen, die inzakte om de eerste pass vanuit de verdediging te ontvangen (let wel, hiermee zeg ik niet dat hij nooit vanuit de verdediging aangespeeld wordt). Klaassens kracht ligt niet in het tikwerk op het middenveld. Hij is meer Müller dan Kroos, zeg maar (niet van dat niveau natuurlijk). Ik ben dan ook benieuwd waar hij uiteindelijk terechtkomt. Gaat hij zich verder ontwikkelen als halfspeler, of zal hij uiteindelijk een aanvaller worden?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 07, 2013 11:21 am

Cruijff schreef:Als Celtic-Milan in een gelijkspel eindigt dan zitten we in alle opzichten goed. Dan blijven we op basis van het onderling resultaat boven Celtic staan, zelfs al verliezen we 0-35 van Barcelona.

Dat we op 26 november tegen Barcelona een bonuspuntje scoren valt natuurlijk niet te verwachten, maar ik teken nooit voor een nederlaag van Ajax tot dat die daadwerkelijk een feit is. Het door Thijs geschetste scenario is helemaal bruut, maar het zou ook prima zijn als de stand straks zo is dat een overwinning in San Siro genoeg voor CL overwintering is. Waarom zou het onmogelijk zijn om in Milaan van Milan te winnen?

Jinne schreef:Dan moet Van der Hoorn hem maar wreken. Vooropgesteld dat ie gelijk als extra breekijzer in het veld wordt gestuurd en achterin niks hoeft te doen.
Oei Tering Jantje... ik kreeg ook een halve hartverzakking toen Mike erin kwam. Vanaf de tribune schreeuwde ik hem richting de spits, maar hij ging aan de kant van mijn tribune in de zestien staan, verloor daar binnen 20 seconden eerst een kopduel en gaf minder dan een minuut later veel te makkelijk een corner weg.

Het was bidden en hopen dat hij daarna niets meer verkeerd deed, in het hoofd van Van der Hoorn zal de gedachte aan Milan thuis natuurlijk ook wel gespookt hebben. Gelukkig voor zowel hem als ons was er daarna niets meer op aan te merken, pfffff belangrijke en dikverdiende punten en wat je ook over Mike van der Hoorn kunt zeggen die jongen knokt wél dag in dag uit om bij het niveau van de Ajax selectie te kunnen aanhaken.
Milan schakelt de komende wedstrijden een tandje bij en worden tweede, zit jij maar niet in de war. Dit soort dingen kan je aan Italianen overlaten om via gelijkspelletjes en kleine overwinningen daar te komen waar ze willen zijn. Ajax moet de EL in, dan hebben ze het prima gedaan.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 11:22 am

999 schreef:
Cruijff schreef:

Dus jij vind dat ( als wij winnen van Barcelona ) een gelijkspel tussen Milaan en Celtic gunstiger dan dat Milaan van Celtic verliest ...

Dan zou het dus worden AJAX, Celtic 5 - 7, Celitic 5 - 6, Milaan 5 - 5 ...
Ja rekenwonder.

Huur maar een middelbare school scholier in om je uit te leggen dat 1 of 2 punten voorsprong van Ajax op Milan geen verschil uitmaakt en tel vervolgens op je vingers nog eens even na of het handiger is dat Celtic straks 4 punten heeft of 6 punten...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 11:26 am

InnerHarbour schreef:Milan schakelt de komende wedstrijden een tandje bij en worden tweede, zit jij maar niet in de war. Dit soort dingen kan je aan Italianen overlaten om via gelijkspelletjes en kleine overwinningen daar te komen waar ze willen zijn. Ajax moet de EL in, dan hebben ze het prima gedaan.
Dat laatste is waar, als Ajax zich voor EL plaatst dan is het een proper job done.

Maar dat Italianen per definitie altijd hun gelijkspelletje weten te klaren, dat wil er bij mij niet in. Milan in betere tijden, met veel betere spelers, bleek nieteens in staat om een 3-0 voorsprong tegen Liverpool te verdedigen, hun nationale elftal gaat ook vaak pijnlijk (en dikverdiend) op hun bek.

Dit Milan dat in Amsterdam tegen Ajax en in San Siro tegen Celtic weinig klaarmaakte (in de Serie A hebben ze maar liefst 12 punten, 19 minder dan koploper AS Roma) maakt op mij weinig indruk. Zolang de beer door beide partijen nog niet is geschoten weiger ik mij er op voorhand bij neer te leggen dat Frank de Boer niet opnieuw een winnend team San Siro in kan sturen.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 07, 2013 11:30 am

Ik vind Milan ook helemaal niet indrukwekkend. Maar thuis tegen Ajax, met een fitte Balotelli en Kaka.... oei dat wordt lastig!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 11:32 am

Cruijff schreef:
999 schreef:
Cruijff schreef:Niet alleen spelling, grammatica en vrolijk gestemd blijven is moeilijk voor je, maar een rekensom 5+3 zo te zien ook hè. :aai.gif:

Dus jij vind dat ( als wij winnen van Barcelona ) een gelijkspel tussen Milaan en Celtic gunstiger dan dat Milaan van Celtic verliest ...

Dan zou het dus worden AJAX, Celtic 5 - 7, Celitic 5 - 6, Milaan 5 - 5 ...
Ja rekenwonder.

Huur maar een middelbare school scholier in om je uit te leggen dat 1 of 2 punten voorsprong van Ajax op Milan geen verschil uitmaakt en tel vervolgens op je vingers nog eens even na of het handiger is dat Celtic straks 4 punten heeft of 6 punten...
Ik vraag het liever aan jou ..

Ach, ik ben geen rekenwonder, laat staan een mathematisch rekenwonder zoals jij .. Helaas heb ik niks van wat jij wel hebt aan kwaliteiten .. lol ..

Dan moeten Celtic en Milaan beide winnen om een van de twee door te gaan door te gaan en wij " alleen " maar gelijkspelen .. Klopt dat ?, vraag dat even aan die scholier die naast je zit, maar jij vind het " handiger " om het andes te doen.Net als of wij daar invloed op hebben ..

Maar dit zou mijn voorkeur zijn, is het zo wel goed ?.
Laatst gewijzigd door 999 op do nov 07, 2013 11:36 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 11:33 am

Rishi schreef:Ik vind Milan ook helemaal niet indrukwekkend. Maar thuis tegen Ajax, met een fitte Balotelli en Kaka.... oei dat wordt lastig!
Lastig is een ander cup of tea dan onmogelijk.

Een fitte Balotelli is nog steeds een dwaze Balotelli. Zijn rendement schiet nog steeds niet dwars door het dak heen, in veel wedstrijden brengt hij zijn ploeg meer slechts dan goeds. Kaka is de laatste jaren zelden twee maanden achtereen fit geweest, wie zegt dat hij er over 5 weken bij is?

Toen we met 0-2 in San Siro wonnen leek het nergens om te gaan, maar AC Milan startte met een zeer gedreven Robinho en Ronaldinho in de aanval. Bij een 0-1 stand werd Zlatan ingebracht die een enorme show weggeef, persé wilde scoren maar Stekelenburg pakte die avond alles. Nothing is impossible (behalve dan landstitels van NEC of Feyenoord..........)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 07, 2013 11:34 am

Rishi schreef:Ik vind Milan ook helemaal niet indrukwekkend. Maar thuis tegen Ajax, met een fitte Balotelli en Kaka.... oei dat wordt lastig!
El Shaarawy... Die was er in Amsterdam niet bij. Gewoon heel jammer dat het toen niet is gelukt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 11:37 am

999 schreef:Ik vraag het liever aan jou ..

Ach, ik ben geen rekenwonder, laat staan een mathematisch rekenwonder zoals jij .. Helaas heb ik niks van wat jij wel hebt aan kwaliteiten ..

Dan moeten Celtic en Milaan beide winnen om een van de twee door te gaan door te gaan en wij " alleen " maar gelijkspelen .. Klopt dat ?
Nee je rekensom klopt opnieuw niet. :smallgrin.gif:

Sorry had me juist voorgenomen om jou en anderen op persoon vlak met rust te laten. :aai.gif: Enjoy the rest of your day. :smile-ajax.gif: :aai.gif:

999

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 11:42 am

Cruijff schreef:
999 schreef:Ik vraag het liever aan jou ..

Ach, ik ben geen rekenwonder, laat staan een mathematisch rekenwonder zoals jij .. Helaas heb ik niks van wat jij wel hebt aan kwaliteiten ..

Dan moeten Celtic en Milaan beide winnen om een van de twee door te gaan door te gaan en wij " alleen " maar gelijkspelen .. Klopt dat ?
Nee je rekensom klopt opnieuw niet. :smallgrin.gif:

Sorry had me juist voorgenomen om jou en anderen op persoon vlak met rust te laten. :aai.gif: Enjoy the rest of your day. :smile-ajax.gif: :aai.gif:
Ach, als je het gewoon verteld van wat er niet klopt heb ik daar geen moeite mee.

Geef miij dan les, wat klopt er dan niet ?.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 11:48 am

Dat als Celtic op 6 punten staat het niet zo is dat wij aan een gelijkspel genoeg hebben en Milan en Celtic beiden moeten winnen. Stel Celtic wint de 6e wedstrijd dan staan ze op 9 punten, dat zijn er in alle scenario's meer dan wij hebben als we het met een gelijkspelletje moeten doen.

Dan eindigen we eventueel dus zelfs als 4e bij jouw über optimistische illusie van een zege in de Arena op Barcelona. Als we realistisch blijven en weten dat we gewoon gaan verliezen van Barça dan is een winstpartij van Celtic thuis tegen Milan al helemaal een klote scenario voor ons.......

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do nov 07, 2013 11:51 am

Celtic thuis winnen zou wel vrij ruk zijn inderdaad, want dan hebben we absoluut een resultaat nodig in Milaan om uberhaupt Europa League te halen.

Nee, gelijkspel is perfect daar. Overigens vind ik de Europa League net zo prima, maar het zou voor het aanzien van de club (en het geld) natuurlijk fantastisch zijn om een keer te overwinteren in de CL.

En natuurlijk om Milan te nakken. :headbang.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2013 11:53 am

Thijs schreef:Nee, gelijkspel is perfect daar. Overigens vind ik de Europa League net zo prima, maar het zou voor het aanzien van de club (en het geld) natuurlijk fantastisch zijn om een keer te overwinteren in de CL.

En natuurlijk om Milan te nakken. :headbang.gif:
Precies wat dat laatste betreft is het gewoon tijd voor WRAAK.

Ook voor de moraal en uitstraling van Ajax is het gewoon top dat elke binnenlandse topper weer persé Ajax als doel krijgt wanneer we het weten te klaren een poule met Milan en Barcelona te overleven.

Echt presteren in de EL doen we een seizoen later wel weer en laten we dan ook maar meteen uitpakken met een (halve) finale plaats.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 11:55 am

InnerHarbour schreef:Milan schakelt de komende wedstrijden een tandje bij en worden tweede, zit jij maar niet in de war. Dit soort dingen kan je aan Italianen overlaten om via gelijkspelletjes en kleine overwinningen daar te komen waar ze willen zijn. Ajax moet de EL in, dan hebben ze het prima gedaan.

Mee eens. Die penalty in de thuiswedstrijd heeft ons genekt. Toen lag de kans er om drie punten te pakken en het is niet gelukt. Zonde.

Derde plek is conform de verhoudingen. Tweede plek is een stunt.

999

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 11:56 am

Cruijff schreef:Dat als Celtic op 6 punten staat het niet zo is dat wij aan een gelijkspel genoeg hebben en Milan en Celtic beiden moeten winnen. Stel Celtic wint de 6e wedstrijd dan staan ze op 9 punten, dat zijn er in alle scenario's meer dan wij hebben als we het met een gelijkspelletje moeten doen.

Dan eindigen we eventueel dus zelfs als 4e bij jouw über optimistische illusie van een zege in de Arena op Barcelona. Als we realistisch blijven en weten dat we gewoon gaan verliezen van Barça dan is een winstpartij van Celtic thuis tegen Milan al helemaal een klote scenario voor ons.......
Je hebt gelijk, maar als jij van mening bent dat we niet van Barcelona gaan winnen, ben ik van mening/uitgegaan dat Celtic ook niet van Barcelona gaat winnen.Dat er dan meer druk ligt bij Celtic.

Maar nogmaals mijn rekensom klopte inderdaad niet.Wel jammer dat je eerst weer een hoop er bij moet lullen, een beetje op de man moet spelen, om je punt te maken ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr nov 08, 2013 6:53 am

Mea culpa daarvoor Voetske. Ik wilde je een keertje een koekje van eigen deeg geven, maar dat is en blijft altijd overbodig. Ik denk echter dat jij niet in de gaten hebt hoe vaak je zelf iemand aanvalt, mensen uitscheldt en maar denkt dat jouw persoontje gevrijwaard zal blijven van sancties. Overal in het leven wordt met meerdere maten gemeten, op AT blijkbaar ook. Ik kan makkelijk een stuk of 3 forumleden opsommen die een weekban aan de broek zouden krijgen wanneer ze een mede AT-er voor paardenlul uitmaken.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ajax - Celtic 0-2.
Weekend Cees, is dit een vorm van bijgeloof? Dat jij bij de meest belangrijke Ajax wedstrijden vaak een negatief resultaat voorspelt, in de hoop dat je er vervolgens naast zit?

Heb je die Celtic fans nog een beetje goed kunnen horen daar op Noord? Ik heb ze slechts een keer of 2 echt hun keel open horen trekken... echter als je op Zuid 2 vol in het Ajax geluid zit en gezien de slechte akoestiek van de Arena zegt dat natuurlijk nog niet zo heel veel...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 08, 2013 7:36 am

Cruijff schreef:Mea culpa daarvoor Voetske. Ik wilde je een keertje een koekje van eigen deeg geven, maar dat is en blijft altijd overbodig. Ik denk echter dat jij niet in de gaten hebt hoe vaak je zelf iemand aanvalt, mensen uitscheldt en maar denkt dat jouw persoontje gevrijwaard zal blijven van sancties. Overal in het leven wordt met meerdere maten gemeten, op AT blijkbaar ook. Ik kan makkelijk een stuk of 3 forumleden opsommen die een weekban aan de broek zouden krijgen wanneer ze een mede AT-er voor paardenlul uitmaken.
:ajaxsmiley.gif: :biggthumpup.gif:
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 08, 2013 8:24 am

Bij Milan winnen is ook nog steeds mogelijk, dat is de enige ploeg. heel raar bijna nooit vrezen

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 9:09 am

Toppie schreef:Bij Milan winnen is ook nog steeds mogelijk, dat is de enige ploeg. heel raar bijna nooit vrezen
Het optimisme kent ineens geen grenzen, nadat Ajax van een ploeg won die beduidend minder is dan bijv. Vitesse. :excited.gif:

Plaats reactie