Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door zeux » zo okt 27, 2013 6:32 pm

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Het probleem blijft de onbalans. Dat spelers nu soms verschrikkelijk slecht spelen hoeft niets te zeggen over hun potentiële talent. Een andere context en ze gaan ineens floreren. De onbelans is de té grote focus op de jeugd. En aangezien die onbalans alleen maar groter is geworden door het transferbeleid van de afgelopen jaren, vrees ik dat het inmiddels te kostbaar gaat worden om de balans goed te krijgen.

Er is dus geen andere keus dan voluit voor de TH-lijn gaan en hopen dat in 2014 en 2015 de jonkies van nu de meerwaarde kunnen hebben om het elftal te dragen en er vanaf dat moment een gestage instroom van jeugd komt die sneller op niveau is.
Wil het nu echt niet tot je doordringen dat de echte versterkingen niet naar Ajax komen maar voor het buitenland kiezen? Spelers in de herfst van hun voetbalcarierre of zeer jongen onbewezen spelers komen nog naar Ajax. Toppers moet je opleiden en hopen dat ze niet weggehaald worden voordat ze een paar jaar in 1 staan.

De catagorie van 7 miljoen waar jij zo dol op bent gaat je niet verder helpen.
Trap je nou ook al in die praatjes van het TH? Beetje slim scouten en je kunt echt wel met iets beters komen als Sana, Serero en V/D Hoorn. Degenen die het eerste niet eens gehaald hebben noem ik maar niet eens. Er wordt dus nog steeds geld uitgegeven, maar dat is blijkbaar nóg slechter besteedt dan de spelers die nu in Ajax 1 lopen. Op die manier loop je inderdaad een fobie voor aankopen op. Ik vind het nogal kortzichtig eerlijk gezegd.
True. Een club die CL speelt (dit jaar zelfs tegen Barcelona, Milan en Celtic), die spelers als Bergkamp, Jonk, De Boer, Stam, Sar, etc als trainingstaf heeft én een (zeer) lange trackrecord heeft als springplank voor topspelers (van Nederlandse en Deense jongens tot Suarez en Vertonghen, enz), die kan niet anders dan aantrekkelijk zijn voor een middencategorie spelers waar Ajax veel aan kan hebben in de NL-competitie (waardoor CL in beeld blijft) en de eerste rondes van Europese toernooien.

Scouten is wel de key.

En inmiddels helpt het niet dat de selectie de afgelopen jaren door het niet of nauwelijks versterken, zo is uitgehold, dat één of twee spelers waarschijnlijk niet meer voldoende zijn om het niveau wezenlijk op te krikken. Dat maakt de context wel steeds onaantrekkelijker.Helaas.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo okt 27, 2013 6:34 pm

InnerHarbour schreef:@ Demo Je doet niets anders dan klagen, zeiken en zeuren, vandaar, moet een hobby van je zijn. Kampioen worden is het doel, als het kan met leuk voetbal wat ik soms te zien krijg en zo niet dan maar zonder, winnen gaat het om in de sport.

Ajax is de (trotse)koploper, eat that haters! :ajaxsmiley.gif:
Jarenlang gescholden op psv dat met klote antivoetbal kampioen werd. Zo wilde ik het bij Ajax niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 27, 2013 6:59 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:@ Demo Je doet niets anders dan klagen, zeiken en zeuren, vandaar, moet een hobby van je zijn. Kampioen worden is het doel, als het kan met leuk voetbal wat ik soms te zien krijg en zo niet dan maar zonder, winnen gaat het om in de sport.

Jarenlang gescholden op psv dat met klote antivoetbal kampioen werd. Zo wilde ik het bij Ajax niet.
Het voetbal is bij ons momenteel niet om aan te gluren, maar dat heeft verder niks met het anti-voetbal wat dat psv toen speelde. Bij ons is de intentie daar wel, het lukt gewoon niet, om verschillende redenen. Bij psv was het jarenlang gewoon bewust afbraak voetbal. Wereld van verschil.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 27, 2013 7:02 pm

Mr. Ajax schreef:Het voetbal is bij ons momenteel niet om aan te gluren, maar dat heeft verder niks met het anti-voetbal wat dat psv toen speelde. Bij ons is de intentie daar wel, het lukt gewoon niet, om verschillende redenen. Bij psv was het jarenlang gewoon bewust afbraak voetbal. Wereld van verschil.
Ik zie wel degelijk verschil, maar balbezit houden is natuurlijk wel gewoon een keuze die ten koste gaat van aanvalskracht.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 27, 2013 9:54 pm

Le T. schreef:
Mr. Ajax schreef:Het voetbal is bij ons momenteel niet om aan te gluren, maar dat heeft verder niks met het anti-voetbal wat dat psv toen speelde. Bij ons is de intentie daar wel, het lukt gewoon niet, om verschillende redenen. Bij psv was het jarenlang gewoon bewust afbraak voetbal. Wereld van verschil.
Ik zie wel degelijk verschil, maar balbezit houden is natuurlijk wel gewoon een keuze die ten koste gaat van aanvalskracht.
Natuurlijk is dat een keuze, en of daar iets mis mee is is een kwestie van mening en smaak. Ik vind persoonlijk dat er niets mis is met een tactiek waarbij je veel in balbezit bent door de bal veelvuldig rond te spelen. Maar dan moet het natuurlijk in hoge tempo gebeuren en met een idee erachter, niet zoals het nu gebeurt. De insteek is er wel, het is eerder (tijdelijke) onvermogen. Maar om te stellen dat het spel zoals het nu wordt gespeeld een bewuste en opzettelijke keuze is (Le. T), of dat dit de hand van De Boer is (GangstaRib), etc. is gewoon onzin. De Boer staat in de kleedkamer voor de wedstrijd echt niet te vertellen dat de spelers het baltempo laag moeten houden, en zo veel mogelijk breed op elkaar moeten spelen.

Heb je gisteren zijn commentaar na de wedstrijd wel gehoord?

Ik heb overigens meer dan genoeg kritiek op zowel Frenkie als anderen binnen de organisatie, maar het is wel zo netjes om bij de feiten te blijven, in plaats van je eigen verzinnen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » zo okt 27, 2013 10:51 pm

Mr. Ajax schreef:
Le T. schreef:
Natuurlijk is dat een keuze, en of daar iets mis mee is is een kwestie van mening en smaak. Ik vind persoonlijk dat er niets mis is met een tactiek waarbij je veel in balbezit bent door de bal veelvuldig rond te spelen. Maar dan moet het natuurlijk in hoge tempo gebeuren en met een idee erachter, niet zoals het nu gebeurt. De insteek is er wel, het is eerder (tijdelijke) onvermogen. Maar om te stellen dat het spel zoals het nu wordt gespeeld een bewuste en opzettelijke keuze is (Le. T), of dat dit de hand van De Boer is (GangstaRib), etc. is gewoon onzin. De Boer staat in de kleedkamer voor de wedstrijd echt niet te vertellen dat de spelers het baltempo laag moeten houden, en zo veel mogelijk breed op elkaar moeten spelen.

Heb je gisteren zijn commentaar na de wedstrijd wel gehoord?

Ik heb overigens meer dan genoeg kritiek op zowel Frenkie als anderen binnen de organisatie, maar het is wel zo netjes om bij de feiten te blijven, in plaats van je eigen verzinnen.
Maar wat deed de Boer er dan in de wedstrijd er aan zodat het tempo omhoog ging en/of dat de buitenspelers het breed houden ?.Niks dus.De Boer stond er bij en keek er na.Daar gaat het toch om.Greep hij in ?.Riep hij zijn aanvoerder bij zich om hem te vertellen dat het wel een beetje sneller mag, die opbouw ?.Maar ook of dat van Rhijn daadwerkelijk zo geblesseerd was dat hij niet aan de wedstrijd kon beginnen.Blijkbaar kon van Rhijn dus wel invallen.Dus weer een experimentje van de Boer.Maar ook waarom onze buitenspelers nooit het veld breed houden, want dit is echt niet de eerste keer.

Het tempo in de tweede helft was niet echt veel hoger dan in de eerste helft.De buitenspelers hielden het in de tweede helft ook niet breed.Ik bedoel maar.En wat zijn feiten ?.Misschien heeft de Boer wel degelijk gezegt dat men verzorgt en geduldig op de kansen moet wachten, mischien heeft hij wel degelijk gezegt dat de buitenspelers naar binnen moeten bewegen zodat de backs er overheen kunnen.Weet jij veel.En misschien schat de Boer samen met de rest van het TH de eigen selectie kwa kwaliteit wel veel te hoog in ..
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma okt 28, 2013 2:12 am

Ik mis Rommedahl!

was geen geweldige voetballer, maar door hem ging het team wel veel beter spelen!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma okt 28, 2013 6:20 am

999 schreef:Daar gaat het toch om.Greep hij in ?.Riep hij zijn aanvoerder bij zich om hem te vertellen dat het wel een beetje sneller mag, die opbouw ?
Dat noemde Frank trouwens wel in een tv-interviewtje na de wedstrijd. Dat hij in de rust had aangegeven dat het tempo omhoog moest. Inclusief voorbeelden hoe je in een hoger ritme kan komen. "Maar we waren vandaag niet bij machte om in een hoger tempo te spelen. Waar dat aan ligt? Ik zou het ook niet weten. "
InnerHarbour schreef: Ajax is de (trotse)koploper, eat that haters! :ajaxsmiley.gif:
Haters? Je wilt niet weten hoe diep AJAX in mijn hart en ziel zit. Het is wel een voorwaardelijke liefde, want anders zou ik me niet zo druk maken over het verval en de koers die we varen. Richting een heel modaal en grijs cluppie dat nog wel titels pakt, maar waar verder weinig kraak noch smaak aan zit. Wat mij betreft Psv in een Amsterdams jasje. Als het me allemaal geen zak kon schelen, hield ik mijn klep wel en werd ik niet zo pislink en cynisch. Jij blijft daar vrij relaxed onder, beleeft het reilen en zeilen van Ajax kennelijk anders. Prima, ieder zijn eigen. Ik dus niet. Maar haters? Never, no way.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 28, 2013 7:12 am

Zeux schreef:

En zo speelt Ajax ook niet en zal nooit zo spelen. Ik ben een realist, de topclubs van Europa halen alles weg, ongelimiteerde zakken hebben die. De kruimels, lees spelers in hun herfst, blijven over en je eigen opleiding. Kampioen worden is de prioriteit.

Tuurlijk kunnen we blijven schelden, zaniken, zeuren, zou het toeval zijn dat degene die daarin voorop gaan gezocht moeten worden in de hoek van de doorgeleerde professor en zijn lelijke vazal Louis de Achterbakse..... :hypocrite.gif: maar daar schiet je weinig mee op IMO, pluk de kersen eruit and smile is mijn devies!
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » ma okt 28, 2013 7:22 am

Louis van Gaal beste trainer ever :biggthumpup.gif: :worshippy.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 28, 2013 8:23 am

Mr. Ajax schreef:
Le T. schreef:
Ik denk wel dat hij ze de hele week door staat te vertellen dat ze de bal moeten houden. Gaat het tempo omhoog, neemt het risico op balverlies toe. Ga je sneller naar voren spelen of een actie maken, neemt het risico op balverlies toe. Ik ben wel voor balbezit, maar vooral omdat je dan het initiatief hebt en meteen aan een aanval kunt beginnen, De Boer is voor het soort balbezit waarbij de tegenstander dan niet kan aanvallen. Dat zijn keuzes ja, de ene trainer speelt nooit zo, De Boer altijd, zoals ik al aangaf werd hij nog toegejuichd voor het heen en weer laten schuiven van de bal toen hij zijn eerste uitwedstrijd in de eredivisie tegen Vitesse zuinigjes won zonder een paar fatsoenlijke kansen uit te spelen.

De man is bijna 3 jaar bezig, wat we op het veld zien is de uitkomst van zijn spelopvatting. Inclusief de spelers, voor de niet geringe bedragen die hij aan spelers heeft uitgegeven heeft hij vooral spelers gehaald die de balbehandeling niet hebben voor een hoger tempo en de creativiteit niet hebben om sneller naar voren te spelen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 28, 2013 8:39 am

De spelers zijn gewoon niet goed genoeg om in een hoger tempo te kunnen spelen. Ze missen te veel techniek, inzicht en gogme. Dan kan je Guardiola voor deze groep zetten; maar het zal niet veel veranderen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 28, 2013 8:56 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De spelers zijn gewoon niet goed genoeg om in een hoger tempo te kunnen spelen. Ze missen te veel techniek, inzicht en gogme. Dan kan je Guardiola voor deze groep zetten; maar het zal niet veel veranderen.
Met het enige verschil dat Guardiola dat zal inzien en zal zorgen voor adequate vervanging.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 28, 2013 9:08 am

Zonder het budget en salarisplafond van Barcelona of Bayer Munchen is heel die Guardiola niet beter dan Frank.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 28, 2013 9:19 am

InnerHarbour schreef:Zonder het budget en salarisplafond van Barcelona of Bayer Munchen is heel die Guardiola niet beter dan Frank.
Laten we de lat lager leggen: ik zat gister op Eurosport 2, Borussia Mönchen Gladbach te kijken. Volgens mij moet Frank daar eens gaan kijken. Volgens mij met bescheiden middelen laat die trainer die ploeg zeer behoorlijk voetballen.

Het huidige Ajax lijkt wel als eerste optie 'bal terugspelen' te hebben. Waar is de durf? Waar is het tempo? Telkens de bal heen en weer schuiven zorgt echt niet voor tempo. Als FdB daar nu nog verbaasd over is, dan snap ik em niet meer.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma okt 28, 2013 9:20 am

Zuidema schreef:
999 schreef:Daar gaat het toch om.Greep hij in ?.Riep hij zijn aanvoerder bij zich om hem te vertellen dat het wel een beetje sneller mag, die opbouw ?
Dat noemde Frank trouwens wel in een tv-interviewtje na de wedstrijd. Dat hij in de rust had aangegeven dat het tempo omhoog moest. Inclusief voorbeelden hoe je in een hoger ritme kan komen. "Maar we waren vandaag niet bij machte om in een hoger tempo te spelen. Waar dat aan ligt? Ik zou het ook niet weten. "
Dit is toch niet de eerste keer dat dit AJAX tempoloos staat te ballen ?.

Naderhand roept Frank steeds meer.Niet bij machte om in een hoger tempo te spelen ?.Ik vind dat, zeker tegen een ploeg als Rkc, altijd zo'n dooddoener.In een hoger tempo spelen is ook in een hoger tempo de bal rond laten gaan.Denzwil en Veldman dat was gewoon slo-motion.En dat kan hij ze niet aan het verstand brengen in 90 minuten ?.Dan krijgt de tegenstander zelfs in de breedte steeds de tijd om zich te reorganiseren.Daarnaast breed houden heeft toch niks met " niet bij machte " te maken.Dat kun je als trainer gewoon afdwingen door die spelers gewoon is een keertje niet de hand boven het hoofd te houden.

Nu gaat, blijkbaar, Schöne door zijn enkel.Allemaal leuk en aardig, maar het feit om Schöne zowiezo rechtsback te zetten slaat toch helemaal nergens op.En, maar dat is mijn mening, staat Blind nu opeens centraal omdat de Boer dat ook verder in het seizoen van plan is of alleen maar zodat Boilesen mee kan doen.Die trouwens ook tot nu toe elke wedstrijd als een dweil staat te voetballen.En zo gouw Poulsen weer van de zuurstof fles is gaan we weer veranderen ?.

Frank heeft dat steeds, achteraf vertellen hoe het wel moest.Frank is nu drie jaar trainer, en de meeste van deze spelers heeft hij al bijna drie jaar onder zijn hoede.

De Boer stond na vijf minuten ook al weer zijn opstelling te corrigeren, te vertellen hoe het moest.En ook dat is niet de eerste keer.

Daarnaast, maar goed blijkbaar ben ik een roepende in de woestijn ( en het gaat niet alleen over deze wdstrijd ) Frank creert weinig automatisme tussen de spelers met zijn gehussel, met zijn tactiek.Behalve voorgeprogrammeerde automatisme, klaarblijkelijk steeds makkelijker te doorgronden door de tegenstander.Het " we spelen ze kapot " van het ( echte ) eerste jaar onder de Boer heeft nog steeds geen vervolg gekregen, ergo het is vervallen tot een fantasieloos uber-gecontroleerde gewandel waar het wachten is op de fout van de tegenstander ( niet op het eigen vermogen om de man uit te spelen ) .

Dit is niet het AJAX spelleke ...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » ma okt 28, 2013 9:26 am

InnerHarbour schreef:Zonder het budget en salarisplafond van Barcelona of Bayer Munchen is heel die Guardiola niet beter dan Frank.
Jouw vriend John vertelde gisteren bij WNL - jaja, ik kijk de rechtsen :-) - wat het recept was waarmee hij en zijn vrienden Swansea naar de Premier League hadden geloodst: goed scouten - onder meer buiten Engeland - en voor relatief kleine bedragen spelers oppikken die onder de radar waren gebleven. Hij noemde volgens mij jongens die hij voor een paar miljoen had opgepikt en die nu 40 miljoen of zoiets waard zijn. Maar belangrijker: ze hebben Swansea naar het hoogste niveau gebracht.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 28, 2013 9:37 am

GangstaRiB schreef:
Laten we de lat lager leggen: ik zat gister op Eurosport 2, Borussia Mönchen Gladbach te kijken. Volgens mij moet Frank daar eens gaan kijken. Volgens mij met bescheiden middelen laat die trainer die ploeg zeer behoorlijk voetballen.
Lijkt wel wat op ons. Ook daar zetten ze een jongen op de bank die 15 miljoen heeft gekost. :smallgrin.gif:

Ik vind dat Frank de Boer niet veel te verwijten valt. Ik vind het echter wel belachelijk dat hij continu blijft vasthouden aan Serero. Het vasthouden aan Fischer is wat mij betreft logischer te verklaren, want de Boer heeft gewoon geen andere opties op die kant.

999

Bericht door 999 » ma okt 28, 2013 10:05 am

Bioscooppubliek helpt elftal De Boer geen handje bij eerste puntenverlies in ArenA EREDIVISIE

AJAX ZOEKT STEUN

AMSTERDAM – Ajax-RKC was 89 minuten oud, toen de stadionspeaker in de ArenA bekend wilde maken wie werd uitgeroepen tot ‘Ajacied van de wedstrijd’. Een snerpend fluitconcert daalde neer nog voordat de fans de naam van uiteindelijk Daley Blind hadden gehoord. Wat de aanhang van Ajax betreft, zo was wel duidelijk, verdiende geen enkele Ajacied de titel beste speler. Daarvoor had het ‘slow motion-duel’ met RKC (0-0) te veel pijn aan de ogen gedaan.

In de slotfase van de wedstrijd, waarin de spelers van RKC een betonnen muur optrokken en daarmee een voorproefje gaven van wat Ajax tegen Celtic thuis te wachten staat, waren al lang niet meer alle stoelen in de ArenA bezet. Een aanzienlijk deel van het publiek was al ruim voor het einde naar de parkeerplaats of het treinstation gegaan. Zelfs in de rust van Ajax-RKC vonden sommige fans het wenselijk om de rest van de zaterdagavond beter te besteden.

Grappig is dat er geen publiek in Nederland is dat in eigen huis zo wordt verwend als dat van Ajax. Natuurlijk was de prestatie tegen de nummer laatst van de eredivisie ondermaats. Maar zo eind oktober was dit pas het eerste puntenverlies in een thuiswedstrijd. In de ranglijst van clubs met al hun thuiswedstrijden staat Ajax stijf bovenaan. Tot gisteravond had het elftal zijn fans in de competitie thuis op louter overwinningen getrakteerd.

Bovendien was het tegen RKC van de eerste tot de laatste minuut eenrichtingsverkeer, raakte Kolbeinn Sigthorsson de binnenkant van de paal, creëerde Ajax tien grote kansen en bleek de fenomenale Tsjechische doelman Jan Seda beschut tegen al het mortiergeschut van Daley Blind, Lucas Andersen, Siem de Jong en Stefano Denswil.

Maar als het dan op zo’n avond een keer niet meezit, is er voor het piepjonge spul van De Boer ook geen enkele steun. Ajax zat zaterdagavond, niet voor het eerst, opgezadeld met bioscooppubliek. Het soort fans dat je bij het Nederlands elftal ook ziet en alleen geluid maakt als er vier of vijf keer wordt gescoord. Tegen RKC bleef een deel van de seizoenkaarthouders zelfs weg, gelet op alle lege gaten. De rest leunde eens lekker achterover en kletste de hele wedstrijd met de buurman.

Waar de andere topclubs PSV, Feyenoord en FC Twente in de competitie tegen de kleinste clubs altijd een twaalfde man hebben, mist Ajax die. Lukt het Feyenoord in De Kuip niet om te scoren, dan komt er een orkaan van geluid en wordt de boel even opgezweept. Feyenoord pakt elk seizoen bonuspunten omdat het een menselijke muur achter zich heeft staan bij thuisduels. Ajax mist als enige club in Nederland sowieso al de steun van een fanatieke massa achter het doel. De meest hartstochtelijke fans zitten in vak 410 weggestopt in een hoek op de tweede ring. Het maakt het voor ploegen als RKC allesbehalve moeilijk.

Frank de Boer wilde de zwartepiet in deze tijd niet bij zijn eigen fans neerleggen. Maar ook hij stelde voor het eerst vast „dat je het publiek mee moet zien te krijgen”. De spelers moeten dat zelf doen, want 95 procent van de aanhang zal niet uit eigen beweging in actie komen. De Boer: „Je moet een hoger ritme genereren. De ballenjongen moet heel snel elke bal in het veld gooien, je moet elke vrije trap snel nemen, je moet wat teweegbrengen. Wij zijn meegegaan in het ritme van RKC.”

De inspanningen van de jongelingen in de Champions League in de dagen vooraf werden niet als excuus opgevoerd. Maar ook de coach constateerde dat de fysieke krachten er niet waren om er even een schepje bovenop te doen. „Jammer, want de ambiance had er wel kunnen zijn.”

In het moedeloze sfeertje van de tweede helft groeide het vertrouwen in een goede afloop bij de bezoekers. De pas 19-jarige Franse jeugdinternational Prince-Desir Gouano, voor wie Juventus 2,5 miljoen euro betaalde en die nu op huurbasis in Waalwijk speelt, stond symbool voor de onverzettelijkheid bij het elftal van trainer Erwin Koeman. Die laatste had zijn zaakjes defensief en tactisch goed voor elkaar. Het was qua discipline en mentaliteit de beste prestatie van RKC van dit seizoen. Koeman: „We zijn nog niet dood en begraven. Maar dit moet je niet alleen bij Ajax laten zien.” Ajax - RKC Waalwijk 0-0. Scheidsrechter: Braamhaar. Gele kaart: Denswil (Ajax), Duits, Beauguel (RKC Waalwijk). Toeschouwers: 48.256.
PR Krant van AJAX :) ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 28, 2013 10:06 am

Zeux schreef:
Jouw vriend John vertelde gisteren bij WNL - jaja, ik kijk de rechtsen :-) - wat het recept was waarmee hij en zijn vrienden Swansea naar de Premier League hadden geloodst: goed scouten - onder meer buiten Engeland - en voor relatief kleine bedragen spelers oppikken die onder de radar waren gebleven. Hij noemde volgens mij jongens die hij voor een paar miljoen had opgepikt en die nu 40 miljoen of zoiets waard zijn. Maar belangrijker: ze hebben Swansea naar het hoogste niveau gebracht.
‘Vriend’ John lult graag in zijn eigen zak om zijn ster nog wat feller te doen stralen. Als hij van 2 miljoen 40 miljoen kan maken was die gozer eergisteren al verkocht, John is wat we hier in de mooie Residentie noemen een “keel”. :ajaxsmiley.gif:

Aardige man hoor maar een ego van het Behangparadijs tot aan Swansea. Dit zijn de hoogtij dagen voor hem. Ik zou die bedragen die Swansea voor die Spanjaarden uitgegeven heeft maar iets hoger inschatten dan John doet voorkomen.

Maar buiten dat gaat het in de PL wel even om andere salarissen dan hier en heeft het een totaal andere uitstraling.

Appels en peren Zeux, appels en peren.
YNWA

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma okt 28, 2013 10:11 am

Gaat het hier nu over John van Zweden? Dezelfde droeftoeter die het Ajax gedeelte uit het AH verzamelboek van z'n 5 jarig dochtertje scheurde? :excited.gif:
15 mei 2011.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 28, 2013 10:15 am

Jep, the one and only.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma okt 28, 2013 10:17 am

Waar de andere topclubs PSV, Feyenoord en FC Twente in de competitie tegen de kleinste clubs altijd een twaalfde man hebben, mist Ajax die.
:biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Bitch please, dit kun je toch niet menen?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

zeux

Bericht door zeux » ma okt 28, 2013 10:18 am

InnerHarbour schreef:
Maar buiten dat gaat het in de PL wel even om andere salarissen dan hier en heeft het een totaal andere uitstraling.

Appels en peren Zeux, appels en peren.
Let op het woordje 'gebracht' IH. Op het moment dat ze begonnen met dat beleid zaten ze natuurlijk nog niet in de PL. :-)

Waar komen ze vandaan, kwa divisie?

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 28, 2013 10:19 am

Bovendien was het tegen RKC van de eerste tot de laatste minuut eenrichtingsverkeer, raakte Kolbeinn Sigthorsson de binnenkant van de paal, creëerde Ajax tien grote kansen en bleek de fenomenale Tsjechische doelman Jan Seda beschut tegen al het mortiergeschut van Daley Blind, Lucas Andersen, Siem de Jong en Stefano Denswil.
In het vervolg maar iets strakker schieten dan.
Laatst gewijzigd door Le T. op ma okt 28, 2013 10:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie