True. Een club die CL speelt (dit jaar zelfs tegen Barcelona, Milan en Celtic), die spelers als Bergkamp, Jonk, De Boer, Stam, Sar, etc als trainingstaf heeft én een (zeer) lange trackrecord heeft als springplank voor topspelers (van Nederlandse en Deense jongens tot Suarez en Vertonghen, enz), die kan niet anders dan aantrekkelijk zijn voor een middencategorie spelers waar Ajax veel aan kan hebben in de NL-competitie (waardoor CL in beeld blijft) en de eerste rondes van Europese toernooien.GangstaRiB schreef:Trap je nou ook al in die praatjes van het TH? Beetje slim scouten en je kunt echt wel met iets beters komen als Sana, Serero en V/D Hoorn. Degenen die het eerste niet eens gehaald hebben noem ik maar niet eens. Er wordt dus nog steeds geld uitgegeven, maar dat is blijkbaar nóg slechter besteedt dan de spelers die nu in Ajax 1 lopen. Op die manier loop je inderdaad een fobie voor aankopen op. Ik vind het nogal kortzichtig eerlijk gezegd.InnerHarbour schreef:Wil het nu echt niet tot je doordringen dat de echte versterkingen niet naar Ajax komen maar voor het buitenland kiezen? Spelers in de herfst van hun voetbalcarierre of zeer jongen onbewezen spelers komen nog naar Ajax. Toppers moet je opleiden en hopen dat ze niet weggehaald worden voordat ze een paar jaar in 1 staan.Zeux schreef:Het probleem blijft de onbalans. Dat spelers nu soms verschrikkelijk slecht spelen hoeft niets te zeggen over hun potentiële talent. Een andere context en ze gaan ineens floreren. De onbelans is de té grote focus op de jeugd. En aangezien die onbalans alleen maar groter is geworden door het transferbeleid van de afgelopen jaren, vrees ik dat het inmiddels te kostbaar gaat worden om de balans goed te krijgen.
Er is dus geen andere keus dan voluit voor de TH-lijn gaan en hopen dat in 2014 en 2015 de jonkies van nu de meerwaarde kunnen hebben om het elftal te dragen en er vanaf dat moment een gestage instroom van jeugd komt die sneller op niveau is.
De catagorie van 7 miljoen waar jij zo dol op bent gaat je niet verder helpen.
Scouten is wel de key.
En inmiddels helpt het niet dat de selectie de afgelopen jaren door het niet of nauwelijks versterken, zo is uitgehold, dat één of twee spelers waarschijnlijk niet meer voldoende zijn om het niveau wezenlijk op te krikken. Dat maakt de context wel steeds onaantrekkelijker.Helaas.