Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door 999 » zo okt 27, 2013 2:00 pm

Zuidema schreef:
999 schreef: Hou het veld breed, zelfs als je als buitenspeler maar sporadisch langs je man kan gaan.
Dat niet-breedhouden werd in de tweede helft helemaal kwalijk. Ik zag Andersen en Fischer toen vrijwel voortdurend hutjemutje in de 16 staan tezamen met Sigi, met De Jong en Serero daar vlakbij, alleen temidden van een woud aan Rkc-ers. Je had eigenlijk geen vierkante centimeter ruimte meer. En Frank stond erbij en keek ernaar. Ik kreeg tenminste niet de indruk dat hij het corrigeerde.
Wat je ziet is o zo voorspelbaar.O zo langzaam.En o zo voor-geprogrammeerd op de traning lijkt het wel.
En dat gaat eigenlijk al een paar jaar zo. Dit gedoe krijg je vooral tegen gestaffelde tegenstanders. Het is natuurlijk ook niet gemakkelijk zo'n muur te breken, dat geef ik grif toe. Maar het is best wel schrijnend om te zien hoog groot de onmacht bij Ajax dan is.
Overmars had een heel stuk in het PR. krantje van AJAX de T over het geroeptoeter.Persoonlijk vind ik het een beetje minachtend naar de supportes toe die vette prijzen neertellen om dit AJAX te zien.Maar alle, hullie hebben hun bonus.Die natuurlijk nergens op slaat.

Ik vraag me altijd af of dat zo moet, zo stellig w.b. beleid enz. je hakken in het zand zetten en in de media zodat elk klein beetje afwijking daarvan tot gezichtverlies zal leiden.Wat weer in zal houden dat men naar meer de hakken in het zand gaat zetten en in de media om toch maar je gelijk te krijgen.

Zoals men, jij je enz. terecht opmerkte het moet en-en zijn niet of-of.En jeugd en ervaring. en 1 systeem kunnen spelen en indien nodig een ander.Zien we nu niet terug wat onder MVB ook he tgeval was.Dat de trainer het in zijn hoofd heeft maar dat de spelers daarvoor de kwaliteiten missen.

Wat ook steeds opvalt is dat Frank, indien er weer een andere opstelling het veld in gaat waardoor het broze geheel nog meer op de proef wordt gesteld, vanaf minuut 1 druk staat coachen.Hoe kan dit toch.Ik bedoel als je op die positie het elftal ( weer ) wijzigd verwacht je toch dat spelers weten hoe het zit in het veld.

Maar goed, ik zou wel eens weer op het puntje van mijn stoel willen zitten ...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo okt 27, 2013 2:09 pm

Het probleem blijft de onbalans. Dat spelers nu soms verschrikkelijk slecht spelen hoeft niets te zeggen over hun potentiële talent. Een andere context en ze gaan ineens floreren. De onbelans is de té grote focus op de jeugd. En aangezien die onbalans alleen maar groter is geworden door het transferbeleid van de afgelopen jaren, vrees ik dat het inmiddels te kostbaar gaat worden om de balans goed te krijgen.

Er is dus geen andere keus dan voluit voor de TH-lijn gaan en hopen dat in 2014 en 2015 de jonkies van nu de meerwaarde kunnen hebben om het elftal te dragen en er vanaf dat moment een gestage instroom van jeugd komt die sneller op niveau is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo okt 27, 2013 2:15 pm

Zeux schreef:Het probleem blijft de onbalans. Dat spelers nu soms verschrikkelijk slecht spelen hoeft niets te zeggen over hun potentiële talent. Een andere context en ze gaan ineens floreren. De onbelans is de té grote focus op de jeugd. En aangezien die onbalans alleen maar groter is geworden door het transferbeleid van de afgelopen jaren, vrees ik dat het inmiddels te kostbaar gaat worden om de balans goed te krijgen.

Er is dus geen andere keus dan voluit voor de TH-lijn gaan en hopen dat in 2014 en 2015 de jonkies van nu de meerwaarde kunnen hebben om het elftal te dragen en er vanaf dat moment een gestage instroom van jeugd komt die sneller op niveau is.
Kan ook zo maar zijn dat door Eriksen het gemis aan kwaliteit bij veel spelers gecamoufleerd werd ..
Blij met de punten ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo okt 27, 2013 2:15 pm

Ajax Rules schreef:We hadden een grotere inspanning moeten doen om Babel of Boerrigter te houden. Allebei geen topspelers, maar wel spelers met diepgang. Spelers bovendien die voor een gezondere dynamiek in de selectie hadden gezorgd. Wat er nu met Fischer gebeurt, die eigenlijk niet te passeren valt omdat er simpelweg geen vervanger is, dat KAN gewoon niet en maakt zoveel kapot.
Overmars heeft waanzinnig gefaald in de afgelopen transferperiode. Ik vind het bizar dat hij niet is ontslagen en al helemaal een grof schandaal dat hij voor zijn wangedrag een belachelijk hoog salaris en nog schandaligere bonus ontvangt. Bij een professionele organisatie kán dat niet.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 27, 2013 2:31 pm

Zeux schreef:Het probleem blijft de onbalans. Dat spelers nu soms verschrikkelijk slecht spelen hoeft niets te zeggen over hun potentiële talent. Een andere context en ze gaan ineens floreren. De onbelans is de té grote focus op de jeugd. En aangezien die onbalans alleen maar groter is geworden door het transferbeleid van de afgelopen jaren, vrees ik dat het inmiddels te kostbaar gaat worden om de balans goed te krijgen.

Wil het nu echt niet tot je doordringen dat de echte versterkingen niet naar Ajax komen maar voor het buitenland kiezen? Spelers in de herfst van hun voetbalcarierre of zeer jongen onbewezen spelers komen nog naar Ajax. Toppers moet je opleiden en hopen dat ze niet weggehaald worden voordat ze een paar jaar in 1 staan.

De catagorie van 7 miljoen waar jij zo dol op bent gaat je niet verder helpen.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 27, 2013 2:42 pm

Goed weekend punt op Twente en PSV gepakt. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 27, 2013 2:48 pm

Echte toppers kwamen niet en zullen niet komen, dat is nooit anders geweest en met de trek van spelers die al op jonge leeftijd naar Engeland gaan (of nog jonger gaan ze naar Barcelona) moet Ajax het in een krimpende markt hebben van de missers van scouts van de toppers en van zelf opleiden. Dat betekent echter niet dat er niveau Van der Hoorn, Boerrigter, Janssen, Van Kessel en Sana moet worden gekocht (Ik vergeet er een aantal, weet ik) Alle bedragen van de aankopen van de laatste jaren bij elkaar optellen en je zit snel op een bedrag boven de € 20 miljoen.

In de huidige Ajax-filosofie zal er ook niet in de winter worden gekocht, want dat zijn de jongeren weer een half jaar ouder/rijper. We zullen het ermee moeten doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 27, 2013 3:05 pm

InnerHarbour schreef:Wil het nu echt niet tot je doordringen dat de echte versterkingen niet naar Ajax komen maar voor het buitenland kiezen? Spelers in de herfst van hun voetbalcarierre of zeer jongen onbewezen spelers komen nog naar Ajax. Toppers moet je opleiden en hopen dat ze niet weggehaald worden voordat ze een paar jaar in 1 staan.

Onzin natuurlijk. Als het TH talent zou zien waar het is en geen talent zou zien waar het niet is dan hadden we op minstens 5 posities een aanzienlijk sterkere speler gehad, en dan heb je het dus over versterkingen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 27, 2013 3:29 pm

Demosthenes schreef:Echte toppers kwamen niet en zullen niet komen, dat is nooit anders geweest en met de trek van spelers die al op jonge leeftijd naar Engeland gaan (of nog jonger gaan ze naar Barcelona) moet Ajax het in een krimpende markt hebben van de missers van scouts van de toppers en van zelf opleiden. Dat betekent echter niet dat er niveau Van der Hoorn, Boerrigter, Janssen, Van Kessel en Sana moet worden gekocht (Ik vergeet er een aantal, weet ik) Alle bedragen van de aankopen van de laatste jaren bij elkaar optellen en je zit snel op een bedrag boven de € 20 miljoen.

In de huidige Ajax-filosofie zal er ook niet in de winter worden gekocht, want dat zijn de jongeren weer een half jaar ouder/rijper. We zullen het ermee moeten doen.
Wees blij dan kunnen jij en de rest van die feestvarkens hier heerlijk blijven kankeren op Ajax tot aan eind april wanneer Ajax voor de vierde maal op rij kampioen is. Ik blijf het liever van de zonnige kant zien ondanks een mindere wedstrijd, maakt alles zoveel leuker.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 27, 2013 3:33 pm

Ik hoef niet te accepteren dat fnoord na vandaag bovenaan staat.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 27, 2013 3:36 pm

brigade zuid schreef:Ik hoef niet te accepteren dat fnoord na vandaag bovenaan staat.
Staan ze ook niet
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » zo okt 27, 2013 3:52 pm

Wat een armoe de NLD Competitie ...
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 27, 2013 4:02 pm

Opleiden kan je alleen doen in een goed draaiend team. In dit team is de balans niet in orde
Dit balans is ervaring gekoppeld met talenten..
Talenten kunnen ruiken en rijpen in alle rust..
Barca koopt toch ook een neymar.. Puur kwaliteit ..
Bij Ajax is dit helemaal zoek
Laatst gewijzigd door mattie op zo okt 27, 2013 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 27, 2013 4:04 pm

Mickey mouse competitie is nu echt een feit waardeloos voetbal en de landen met dure aankopen die het verschil alleen maar groter maken :blush.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo okt 27, 2013 4:26 pm

999 schreef:Wat een armoe de NLD Competitie ...
Dit is al een paar jaar gaande en het wordt steeds lachwekkender. :excited.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 27, 2013 4:29 pm

Zuidema schreef:

Zo slecht als het nu is is het al een flinke tijd niet meer geweest hoor...

We spelen tegen de hekkensluiter met 0-0 gelijk in eigen huis, en komen zo ten opzichte van alle concurrenten het beste uit deze speelronde.

Laffe beunhazen daar bij de KNVB ook. Neem eens een keertje een voorbeeld aan Duitsland. Vanzelf gaat het niet gebeuren!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » zo okt 27, 2013 4:30 pm

Zuidema schreef:
Inderdaad, Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar het is leuk, en onvoorspelbaar en spannnnnnnnnnend .. :smallgrin.gif: :excited.gif:
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 27, 2013 4:31 pm

Wees blij dan kunnen jij en de rest van die feestvarkens hier heerlijk blijven kankeren op Ajax tot aan eind april wanneer Ajax voor de vierde maal op rij kampioen is. Ik blijf het liever van de zonnige kant zien ondanks een mindere wedstrijd, maakt alles zoveel leuker.
Waarom zal ik daar blij om zijn? De argumentatie ontbreekt bij de opmerking.

Als er iemand goed voetbal wil, ben ik dat wel. Ik kan accepteren (zal wel moeten) dat Ajax niet van RKC of VVV wint, dat is nooit anders geweest, Ajax is nooit kampioen geworden door alle wedstrijden te winnen, maar ik mag wel van de rijkste ploeg in Nederland (begroting 15 keer die van RKC?) verwachten dat er aanvallend wordt gespeeld, dat spelers "tot op het bot" gaan, zonder gemeen te worden, dat Ajax weer leuk is om naar te kijken. Bij jou gaat het om de stand in de competitie? Hoef je maar één keer per jaar naar teletekst te kijken, ergens in mei.

Ik maak uit je bericht op dat RKC thuis een mindere wedstrijd was, je was nogal tevreden over alle wedstrijden tot RKC-thuis?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 27, 2013 4:34 pm

Toppie schreef:Mickey mouse competitie is nu echt een feit waardeloos voetbal en de landen met dure aankopen die het verschil alleen maar groter maken :blush.gif:
Het is eigenlijk weer bijna zoals 10 jaar geleden, de grote clubs laten een beginneling die goed ligt bij supporters en/of bestuur aankloten in de veronderstelling dat goede paarden goede ruiters zijn. Een beetje vakman die een opstelling kan maken en een elftal goed voorbereid het veld opstuurt kan gewoon meedoen om de bovenste plaatsen met PEC.

En dan maar klagen over de opleidingen...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 27, 2013 4:42 pm

@ Demo Je doet niets anders dan klagen, zeiken en zeuren, vandaar, moet een hobby van je zijn. Kampioen worden is het doel, als het kan met leuk voetbal wat ik soms te zien krijg en zo niet dan maar zonder, winnen gaat het om in de sport.

Ajax is de (trotse)koploper, eat that haters! :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 27, 2013 4:48 pm

Mr. Ajax schreef:Laffe beunhazen daar bij de KNVB ook. Neem eens een keertje een voorbeeld aan Duitsland. Vanzelf gaat het niet gebeuren!
Wat bedoel je hiermee, Mr. Ajax?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 27, 2013 4:56 pm

InnerHarbour schreef:@ Demo Je doet niets anders dan klagen, zeiken en zeuren, vandaar, moet een hobby van je zijn. Kampioen worden is het doel, als het kan met leuk voetbal wat ik soms te zien krijg en zo niet dan maar zonder, winnen gaat het om in de sport.

Ajax is de (trotse)koploper, eat that haters! :ajaxsmiley.gif:
Nee kampioen worden was volgens JC altijd het gevolg van goed voetbal, niet het doel; de beste ploeg staat dan aan het eind bovenaan, zo verwoordde JC het altijd en om die reden ben ik al zo lang Ajacied. Ik weet niet of JC wedstrijden van Ajax bekijkt, maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij het huidige voetbal van Ajax voor ogen had toen hij in 2010 met zijn revolutie begon.

Het is geen zeiken etc, het is wel kritiek. Wachten op het kampioenschap, ga korfballen, Nederland wordt keer op keer zelfs wereldkampioen, succes verzekerd. Ik kies voor Ajax, wel of geen kampioen, maakt niet altijd uit (nummer 30 kwam goed uit) als er maar goed wordt gevoetbald. Voetbal is in mijn ogen nog steeds een kijksport, niets iets louter statistisch.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 27, 2013 5:11 pm

InnerHarbour schreef:

Wil het nu echt niet tot je doordringen dat de echte versterkingen niet naar Ajax komen maar voor het buitenland kiezen? Spelers in de herfst van hun voetbalcarierre of zeer jongen onbewezen spelers komen nog naar Ajax. Toppers moet je opleiden en hopen dat ze niet weggehaald worden voordat ze een paar jaar in 1 staan.

Trap je nou ook al in die praatjes van het TH? Beetje slim scouten en je kunt echt wel met iets beters komen als Sana, Serero en V/D Hoorn. Degenen die het eerste niet eens gehaald hebben noem ik maar niet eens. Er wordt dus nog steeds geld uitgegeven, maar dat is blijkbaar nóg slechter besteedt dan de spelers die nu in Ajax 1 lopen. Op die manier loop je inderdaad een fobie voor aankopen op. Ik vind het nogal kortzichtig eerlijk gezegd.
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 27, 2013 5:34 pm

Trap je nou ook al in die praatjes van het TH?
Ik moet het TH feliciteren met het PR-beleid, want kritiek is er nauwelijks en als er een kritisch geluid gehoord wordt, reageren Derksen en De Telegraaf uitgebreid. OP AT gelooft 90% alles wat er, sinds de JC-revolutie, door Ajax wordt beweerd. Ik zie een parallel met Feyenoord, want als daar spelers onderling vechten, lees je er niets over, maar als een paar spelers een kwartiertje langer op het trainingsveld blijven, lees je dat de volgende dag in de krant, de tv-ploeg is het enige die dan ontbreekt, maar dat is een kwestie van "even bellen". De volgende keer staat die ploeg er.

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 27, 2013 5:52 pm

Demosthenes schreef:
Trap je nou ook al in die praatjes van het TH?
Ik moet het TH feliciteren met het PR-beleid, want kritiek is er nauwelijks en als er een kritisch geluid gehoord wordt, reageren Derksen en De Telegraaf uitgebreid.
Dat lijkt me een onderschatting van die Cruijffrevolutie, dat is niks anders geweest dan PR, marketingpraatjes. Wat wil je ook anders als je een krant binnenhaalt. Gebakken lucht, verkooppraatjes voor een ordinaire machtsgreep en bijbehorende greep uit de kas.

Plaats reactie