Overmars had een heel stuk in het PR. krantje van AJAX de T over het geroeptoeter.Persoonlijk vind ik het een beetje minachtend naar de supportes toe die vette prijzen neertellen om dit AJAX te zien.Maar alle, hullie hebben hun bonus.Die natuurlijk nergens op slaat.Zuidema schreef:Dat niet-breedhouden werd in de tweede helft helemaal kwalijk. Ik zag Andersen en Fischer toen vrijwel voortdurend hutjemutje in de 16 staan tezamen met Sigi, met De Jong en Serero daar vlakbij, alleen temidden van een woud aan Rkc-ers. Je had eigenlijk geen vierkante centimeter ruimte meer. En Frank stond erbij en keek ernaar. Ik kreeg tenminste niet de indruk dat hij het corrigeerde.999 schreef: Hou het veld breed, zelfs als je als buitenspeler maar sporadisch langs je man kan gaan.
En dat gaat eigenlijk al een paar jaar zo. Dit gedoe krijg je vooral tegen gestaffelde tegenstanders. Het is natuurlijk ook niet gemakkelijk zo'n muur te breken, dat geef ik grif toe. Maar het is best wel schrijnend om te zien hoog groot de onmacht bij Ajax dan is.Wat je ziet is o zo voorspelbaar.O zo langzaam.En o zo voor-geprogrammeerd op de traning lijkt het wel.
Ik vraag me altijd af of dat zo moet, zo stellig w.b. beleid enz. je hakken in het zand zetten en in de media zodat elk klein beetje afwijking daarvan tot gezichtverlies zal leiden.Wat weer in zal houden dat men naar meer de hakken in het zand gaat zetten en in de media om toch maar je gelijk te krijgen.
Zoals men, jij je enz. terecht opmerkte het moet en-en zijn niet of-of.En jeugd en ervaring. en 1 systeem kunnen spelen en indien nodig een ander.Zien we nu niet terug wat onder MVB ook he tgeval was.Dat de trainer het in zijn hoofd heeft maar dat de spelers daarvoor de kwaliteiten missen.
Wat ook steeds opvalt is dat Frank, indien er weer een andere opstelling het veld in gaat waardoor het broze geheel nog meer op de proef wordt gesteld, vanaf minuut 1 druk staat coachen.Hoe kan dit toch.Ik bedoel als je op die positie het elftal ( weer ) wijzigd verwacht je toch dat spelers weten hoe het zit in het veld.
Maar goed, ik zou wel eens weer op het puntje van mijn stoel willen zitten ...