De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

GangstaRiB

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do okt 17, 2013 11:49 am

Yopi schreef:In Barcelona kwam hij zichzelf hard tegen. Typerend voor hem dat hij toen niet aan introspectie deed maar anderen de schuld gaf van zijn impopulariteit daar.

In het buitenland heeft hij het niet echt gemaakt, daar knapten de mensen af op zijn gedrag. Lees maar eens wat Hoeness over hem zegt, daar lusten de honden geen brood van. Hij heeft echt iedereen en alles daar geschoffeerd.
Is hij geschoffeerd of heeft hij anderen geschoffeerd? Kun je precies zeggen wat er is gebeurd?

Tevens is hij met Barca een paar keer kampioen geworden en met Bayern ook en de finale CL behaald. Ik weet het niet, maar dat is weinig trainers gegeven.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 17, 2013 11:51 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het lijkt mij dat waar het gaat om aanvallend combinatievoetbal spelen met jonge spelers Van Gaal met afstand de beste trainer ter wereld is, dan kan hij selecties boven hun niveau uit tillen.
Dat lijkt mij niet. Daarvoor is het CV van Van Gaal veel te mager voor de lange periode tussen 1991 en 2013.

Z'n highlights vonden plaats in de mid-nineties. Daarna waren het vooral individuele oprispingen van succes, afgewisseld met menig diep dal.

In de mid-nineties was hij wereldtop. Zijn weigering tot welke concessie dan ook heeft hem ervan weerhouden zich als trainer en mens door te ontwikkelen. Zoals menig speler niet het maximale uit zijn mogelijkheden haalt, zo geldt dat ook voor de trainer Van Gaal.
De man is wereldtop en moet zich door ontwikkelen? Ik welk opzicht? De aanpak en visie hebben hem tot dit niveau gebracht. Concessies werken misschien helemaal niet.
Hij is bij iedere club kampioen geworden en heeft bij Bayern en Ajax Europees op topniveau gepresteerd. Noem het maar een mager CV. :excited.gif:
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 17, 2013 11:53 am

Yopi schreef: Lees maar eens wat Hoeness over hem zegt, daar lusten de honden geen brood van. Hij heeft echt iedereen en alles daar geschoffeerd.
Zijn eerste jaar in München was qua resultaten geweldig, maar Bayern had dat seizoen ook vaak het geluk aan z'n zijde. Kijk naar het puntenaantal in de BuLi of naar de wijze waarop de CL-finale bereikt werd.

Niettemin had LvG voor aanvang van zijn 2e seizoen geen versterkingen nodig. Een dergelijke koppigheid wordt je bij Bayern natuurlijk fataal wanneer je een straatlengte achterstand hebt in de BuLi en al vroeg uit de CL en DFB-Pokal vliegt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 12:15 pm

Hoeness is duidelijk genoeg, Le T.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10788/Er ... zijn.dhtml

Van Gaal behoort juist tot de minst succesvolle Barcelona-trainers van de afgelopen twintig jaar. Geen Europees succes, bijvoorbeeld.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 17, 2013 12:29 pm

Yopi schreef:Goede trainer, maar het ontbreekt hem nogal eens aan respect voor anderen. Dat krijg je met zo'n groot ego.
Dat van dat grote ego zal ik niet betwisten. Maar dat verwijt van gebrek aan respect komt doorgaans uit een hoek waarbij 'de pot verwijt de ketel' nog teveel eer zou zijn.

Dat zijn van die mannetjes die eigenlijk niks kunnen, en die gaan dan naar een persconferentie waar LvG zit om vragen te beantwoorden, maar ipv vragen te stellen die hij uitgebreid gaat beantwoorden, proberen ze hem woorden in de mond te leggen en willen ze de discussie met hem aangaan alsof ze hem inhoudelijk tegengas zouden kunnen bieden. Dat getuigt van weinig respect voor vakmanschap in het algemeen en voor het feit dat iemand de moeite neemt om een persconferentie te houden ten bate van de pers. Je hebt ze er echt tussen hoor, die gewoon hardop durven zeggen "maar ik mag toch ook een mening hebben!", ja, organiseer zelf een persconferentie als je denkt dat iemand die iets interesseert, en als Van Gaal daar dan heen komt moet die zich beperken tot het stellen van vragen. Hij streelt ze niet in hun ego door te doen alsof ze er verstand van hebben, en dan gaan ze wraak nemen, vaak op een manier waarbij respectloos nog veel te zacht uitgedrukt is.

Beetje jammer dat het grote publiek klakkeloos het oordeel van één partij in het 'conflict' over de ander overneemt. Op zich is het namelijk nogal belachelijk dat de pers het aardig zijn voor de pers als zijn hoofdtaak ziet, als de pers het over Van Gaal heeft dan hebben ze het voornamelijk over zichzelf. Hebben ze dan echt helemaal niets te vertellen over zijn werk, het voetbal dus?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 12:37 pm

Wat een onzin. Journalisten zijn geen voetbalmensen maar boodschappers. Ze stellen vaak vragen namens de voetballiefhebbers. Waarom zouden die vragen geen normaal antwoord verdienen? :confused.gif:

Flauwekul ook dat journalisten niets kunnen. :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 17, 2013 12:39 pm

GangstaRiB schreef: Noem het maar een mager CV. :excited.gif:
Dat doe ik dan ook niet. :excited.gif:

Wereldtop won met Ajax de UEFA Cup en CL, met geweldig voetbal. Daarna kwam de minder hoge pieken en de diepe dalen.

Wereldtop wint met Barcelona en Bayern zeker de CL, plaatst zich met Oranje altijd voor een WK, staat met Barcelona niet in het rechterrijtje en met Bayern geen straatlengte achter BVB. Wereldtop staat ook geen 10 jaar droog qua prijzen. Ben je wereldtop wanneer je het ene jaar 1e en het andere jaar 11e wordt met AZ? Als TD en wannabe-AD bij Ajax draaide het op een fiasco uit. Diplomatie enzo...

Natuurlijk had er voor LvG veel meer in gezeten. Extreme starheid is geen kwaliteit maar een makke. Je komt als mens (want dat is ook een trainer toch in de eerste plaats) nog altijd verder wanneer je verbindt dan wanneer je verdeelt.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 17, 2013 12:41 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Lees maar eens wat Hoeness over hem zegt, daar lusten de honden geen brood van. Hij heeft echt iedereen en alles daar geschoffeerd.
Zijn eerste jaar in München was qua resultaten geweldig, maar Bayern had dat seizoen ook vaak het geluk aan z'n zijde. Kijk naar het puntenaantal in de BuLi of naar de wijze waarop de CL-finale bereikt werd.
Qua spel was het ook uitstekend, het duurde alleen even voor het elftal de omslag had gemaakt, de omslag naar een voetbal waarmee ze vorig jaar nóg beter waren. Van Gaal had juist pech dat hij in de finale een Italiaanse tegenstander trof terwijl Webb de scheidsrechter was. Die man maakt er altijd een potje van, en daar weten Italianen wel gebruik van te maken. Maar goed, zijn Bayern was ook nog niet goed genoeg om dat ook het hoofd te bieden.
Yopi schreef:Hoeness is duidelijk genoeg, Le T.
Klopt, over grote ego's gesproken. Hoeness ging zich met de opstelling bemoeien, als je dat wil moet je Van Gaal niet halen. Dat zal Hoeness echt wel duidelijk gemaakt zijn, maar ja, die acht zichzelf daarvoor te groot. Er zijn niet veel trainers die zo'n mastodont dan van repliek dienen, maar Van Gaal is nou eenmaal niet zo snel geintimideerd.

Hoeness eigen fout dus, en het natrappen zegt vooral veel over hem.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 17, 2013 12:50 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Noem het maar een mager CV. :excited.gif:
Dat doe ik dan ook niet. :excited.gif:

Wereldtop won met Ajax de UEFA Cup en CL, met geweldig voetbal. Daarna kwam de minder hoge pieken en de diepe dalen.

Wereldtop wint met Barcelona en Bayern zeker de CL, plaatst zich met Oranje altijd voor een WK, staat met Barcelona niet in het rechterrijtje en met Bayern geen straatlengte achter BVB. Wereldtop staat ook geen 10 jaar droog qua prijzen. Ben je wereldtop wanneer je het ene jaar 1e en het andere jaar 11e wordt met AZ? Als TD en wannabe-AD bij Ajax draaide het op een fiasco uit. Diplomatie enzo...

Natuurlijk had er voor LvG veel meer in gezeten. Extreme starheid is geen kwaliteit maar een makke. Je komt als mens (want dat is ook een trainer toch in de eerste plaats) nog altijd verder wanneer je verbindt dan wanneer je verdeelt.
Dan zijn er dus maar heel weinig wereldtoppers als ik het zo lees....... Wie kwalificeer je dan als wereldtop? Mourinho, Pep en verder?

En als ik zijn teams bekijk, is dat juist een toonbeeld van verbinden. Van Gaal valt nooit iemand publiekelijk af en bescherm juist z'n spelers ten alle tijde.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 17, 2013 12:50 pm

Yopi schreef:Wat een onzin. Journalisten zijn geen voetbalmensen maar boodschappers. Ze stellen vaak vragen namens de voetballiefhebbers. Waarom zouden die vragen geen normaal antwoord verdienen? :confused.gif:
Dan moeten ze gewoon een vraag stellen, weinig trainers die zo uitgebreid en inhoudelijk antwoord geven als Van Gaal. Ze krijgen echt hele lappen tekst om te verdraaien.

Maar ze gaan hem gesloten suggestieve vragen stellen, en dan gaat hij daar tegenin, of ze willen met hem in discussie, terwijl Van Gaal van mening is dat een persconferentie geen debatavond is voor beginnelingen in de voetbalkunde.
Flauwekul ook dat journalisten niets kunnen. :excited.gif:
Misschien moeten de voetbaljournalisten dat ook een keer laten zien dan, ipv alleen maar een beetje stemming maken, roddeljournalistiek bedrijven en elkaar nalullen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 12:54 pm

Dat aspect hoort er nu eenmaal bij. Moet je mee om kunnen gaan.
Van Gaal wordt woedend als iemand een keer niet zijn voeten kust. Een narcist, die man.

Ik heb me zo vaak afgevraagd waarom journalisten zich zo laten behandelen. Waarom laten volwassen mannen zich afbekken door zo'n holbewoner die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft? Het antwoord zal wel zijn: ze kunnen niet anders. Die vent is nu eenmaal DE BONDSCOACH. Heel Nederland wil over Oranje lezen, dus je moet er wel heen. Wat doe je dan, als journalist? Dan probeer je een pittige quote los te krijgen. Als Van Gaal uit zijn dak gaat voor heel Nederland door een vraag van jou, heb je stiekem je gram gehaald.
BTW, als het zo uitkomt bralt Van Gaal over Rotwein mit meinem Truss en löfelchen-löfelchen. Dan moet hij niet zeuren als de roddelpers hem op een ander moment ook weet te vinden.

Hoeness is uitgesproken, hij zegt wat anderen denken. Hij is bijna net zo onbeschoft als LVG.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 17, 2013 1:58 pm

GangstaRiB schreef: Wie kwalificeer je dan als wereldtop? Mourinho, Pep en verder?
Lippi, Del Bosque, Ferguson, Hitzfeld, Klopp, Heynckes schieten me zo spontaan te binnen.
En als ik zijn teams bekijk, is dat juist een toonbeeld van verbinden. Van Gaal valt nooit iemand publiekelijk af en bescherm juist z'n spelers ten alle tijde.
Vreemd dat hij regelmatig afgefakkeld wordt door spelers die met hem gewerkt hebben. Ribéry, Lahm, Lothar von Bommel, Rivaldo, Toni e.c. zijn ook niet de minsten...

LvG is een toptrainer, maar het gedweep met die man door menig AT-er doet wat neurotisch aan. Mag ik het zo stellen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 17, 2013 2:00 pm

Goh, de 328e keer pas dat deze discussie gevoerd is? Leuk hoor. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 2:02 pm

Dat hij een bovengemiddeld spelinzicht heeft maakt van hem nog geen toptrainer. Op communicatief vlak komt hij duidelijk tekort. Hij kan daarom alleen werken in een beschermde omgeving, en de meeste topclubs bieden die nu juist niet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 17, 2013 2:36 pm

Yopi schreef:Dat hij een bovengemiddeld spelinzicht heeft maakt van hem nog geen toptrainer. Op communicatief vlak komt hij duidelijk tekort. Hij kan daarom alleen werken in een beschermde omgeving, en de meeste topclubs bieden die nu juist niet.
Of hij alleen kan werken in een beschermde omgeving waag ik te betwijfelen, maar een voetbal/topclub zou altijd een beschermende omgeving moeten bieden aan al haar coaches. Maar die professionele slag hebben de meesten nog niet gemaakt.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 17, 2013 3:23 pm

Yopi schreef:Dat aspect hoort er nu eenmaal bij.
Nee, dat hoort er niet bij. Voetballers voetballen en trainers trainen, dat is hun werk en ze worden betaald door het publiek dat naar het voetbal komt kijken. Dan is het in belang van club/bond tav de promotie dat er ook nog vragen beantwoord worden, en daartoe wordt gelegenheid gegeven. Leuk voor journalisten, want die kunnen zo gratis meeprofiteren van iets waar ze verder niets aan bijdragen. Maar het is onzin dat je dan maar alles moet pikken, als ze gewoon vragen stellen is er al helemaal niks aan de hand, en als ze zelf hun mening willen geven of anderzins hun werk niet doen dan krijgen ze ook hooguit een opmerking terug. Het is niet eens dat ze dan niet meer mogen komen of zo.
Moet je mee om kunnen gaan.
Van Gaal wordt woedend als iemand een keer niet zijn voeten kust. Een narcist, die man.
Gelul.
Ik heb me zo vaak afgevraagd waarom journalisten zich zo laten behandelen. Waarom laten volwassen mannen zich afbekken door zo'n holbewoner die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft?
Ik vraag het me andersom wel eens af, het is toch min of meer een akkoord wat je hebt? Jij mag verslag doen en vragen komen stellen, en wij vragen slechts een minimum aan fatsoen in ruil. Ik kan me ook voorstellen dat de KNVB zegt dat als je zo over onze werknemer spreekt, dan zoek je het verder maar uit, onze persco's zijn voor serieuze journalisten, de VI komt er niet in. Of waarom zou Ajax de Telegraag toe laten, als die niet met journalistiek bezig is maar probeert de club mede te besturen.

Het antwoord ligt er ongetwijfeld in dat mensen bang zijn, want de pers is rancuneus, ook gezamenlijk. Mensen als Yopi zijn namelijk makkelijk te mennen en gaan dan negatief over je denken als de pers dat wil. Alleen is Van Gaal niet zo bang.
Hoeness is uitgesproken, hij zegt wat anderen denken. Hij is bijna net zo onbeschoft als LVG.
Als Hoeness zich met de opstelling wil bemoeien dan had hij dat moeten zeggen bij de contractbesprekingen, dan was Van Gaal niet gekomen en was Bayern nu nog steeds een counterploegje in de marges van de CL.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 10:04 pm

Ik vraag het me andersom wel eens af, het is toch min of meer een akkoord wat je hebt? Jij mag verslag doen en vragen komen stellen, en wij vragen slechts een minimum aan fatsoen in ruil. Ik kan me ook voorstellen dat de KNVB zegt dat als je zo over onze werknemer spreekt, dan zoek je het verder maar uit, onze persco's zijn voor serieuze journalisten, de VI komt er niet in. Of waarom zou Ajax de Telegraag toe laten, als die niet met journalistiek bezig is maar probeert de club mede te besturen.
Omdat Ajax de pers nodig heeft. Simpel.
Mensen als Yopi zijn namelijk makkelijk te mennen
:drecul.gif:

Je kent me niet eens, grapjas. :aai.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 22, 2013 7:11 pm

Zie net Louis van Gaal zitten bij DWDD. Die introduceert daar even een nieuwe term: "een balbezit goal". Referentie is het vierde doelpunt van Oranje tegen Hongarije. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je ook een doelpunt kunt maken zonder balbezit. Nou ja, vooruit, een eigen doelpunt dan. :smallgrin.gif:

Viel me overigens op dat hij zo compleet anders overkomt als hij over iets als spieren voor spieren komt praten. Dan is het ineens niet iemand die achter elke vraag een valkuil ziet maar komt hij sympathiek over.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 22, 2013 7:15 pm

Ik neem aan dat een balbezitgoal staat tegenover een doelpunt maken vanuit de omschakeling
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » di okt 22, 2013 7:30 pm

LucaS schreef:Ik neem aan dat een balbezitgoal staat tegenover een doelpunt maken vanuit de omschakeling
Of vanuit een dood spelmoment.
Ik denk dus een goal die je zorgvuldig vanaf de eigen helft opbouwt en die door combinaties tot stand komt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 24, 2013 9:57 am

Over nieuwe bondscoach gesproken, denken jullie dat Koe de nieuwe bondscoach wordt?

Lijkt me geen dankbare taak. De beste spelers raken op leeftijd.

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 24, 2013 11:23 am

Heeft hij wel altijd een excuus...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 24, 2013 9:00 pm

Ik zou niet weten wie het anders moet doen. Danny Blind samen met Kluifie? :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 24, 2013 9:47 pm

Jij denkt dat ze dat niet kunnen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 24, 2013 9:52 pm

Er zijn wel wat namen vrij. Hiddink, Advocaat.

Plaats reactie