De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » do okt 24, 2013 10:49 pm

Duke schreef:Jij denkt dat ze dat niet kunnen?
Nee, dat kunnen ze niet. Stel je voor, zeg. :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 25, 2013 5:29 am

Natuurlijk kunnen ze dat.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 25, 2013 10:06 pm

Ik denk dat ze inderdaad totaal ongeschikt zijn. Kluivert heeft geen CV waar je hem op kan beoordelen, maar ik heb hem nog nooit verstandige dingen horen zeggen. Hij lijkt me geen visionair (om het maar netjes uit te drukken...). Blind heeft een klein CV en op basis daarvan is 'ie ongeschikt.

De KNVB gaat het overigens ook niet proberen met deze twee (denk ik zo). Die kiezen liever weer voor 'n naam. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat Louis die twee voor gaat dragen, want dat risico op falen is zeer groot.

2014 is nog ver weg. Wie weet wie er dan weer beschikbaar zijn. Jol? Koeman? Rijkaard? Hiddink?

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 26, 2013 10:43 am

Peter schreef:
Ik denk dat ze inderdaad totaal ongeschikt zijn. Kluivert heeft geen CV waar je hem op kan beoordelen, maar ik heb hem nog nooit verstandige dingen horen zeggen.
Kluivert is een stukje verder dan Van Basten toen die bondscoach mocht worden, en heeft bovendien al een stuk minder domme dingen gezegd. Maar goed, er wordt altijd met twee maten gemeten in het geval Kluivert, en ook in het geval Van Basten, dat is de populariteitsfactor.

Maar je moet natuurlijk niet van een assistent een hoofdtrainer maken, dat gaat zelden goed en dat is ook vrij logisch. Daarnaast moet de bondscoach natuurlijk eerst hoofdtrainer van een club geweest zijn en daarin iets hebben neergezet. Kluivert lijkt me wel toe aan een baan als hoofdtrainer, over een dik half jaar heeft hij de bijna perfecte voorbereiding op zo'n baan afgerond.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 08, 2013 1:34 pm

Veltman, Stekelenburg en Narsingh in selectie Oranje
Gepubliceerd: 8 november 2013 12:07 | Laatst gewijzigd: 8 november 2013 12:53

Maarten Stekelenburg, Joël Veltman en Luciano Narsingh zijn door bondscoach Louis van Gaal geselecteerd voor de oefeninterlands tegen Japan en Colombia.

De 21-jarige Veltman is voor het eerst geselecteerd. De centrale verdediger maakte indruk in het met 1-0 gewonnen Champions League-duel van Ajax met Celtic van afgelopen woensdag.

"Veltman was veruit de beste tegen Celtic", motiveerde Van Gaal zijn keuze vrijdag op een persconferentie. "Ik had ook Stefano Denswil kunnen selecteren, want ik heb een linksbenige verdediger nodig."

De keuze voor Veltman gaat ten koste van Jeffrey Bruma die wel tot de voorselectie behoorde. Van Gaal: "Bruma loopt bij PSV op het randje, datzelfde geldt voor Karim Rekik. Die hebben rust nodig, dat heb ik met Cocu overlegd."
Narsingh

Stekelenburg en Narsingh behoorden net als Veltman niet tot de voorselectie. De doelman en de buitenspeler keren na een lange periode terug in het Nederlands elftal. Narsingh speelde pas drie wedstrijden voor zijn club PSV, nadat een ernstige knieblessure hem tien maanden aan de kant hield.

Van Gaal: "Narsingh is al vijf of zes wedstrijden bepalend bij Jong PSV en PSV. Hij heeft bovendien ongelooflijk goed gespeeld in mijn beginperiode als bondscoach."

Naast Stekelenburg maakt ook doelman Tim Krul deel uit van de definitieve selectie, terwijl hij in de voorselectie ontbrak. Jasper Cillessen is de derde doelman die geselecteerd is. In vergelijking met de voorselectie ontbreekt Michel Vorm die vorige maand tegen Hongarije (8-1) het doel van Oranje verdedigde.

Van Gaal: "Vorm is geblesseerd, maar heeft donderdag toch gespeeld in de Europa League met Swansea. Tegenwoordig gaat dat zo bij clubs. Ook als ze niet fit zijn, worden ze opgesteld. Na overleg is besloten dat het nu beter is dat hij thuis blijft. En dan schuiven alle keepers een plek op in de rangorde."
Van der Wiel

Zoals verwacht is ook Gregory van der Wiel er na lange tijd weer bij. De rechtsback, die een basisplaats heeft veroverd bij Paris Saint-Germain, kwam op het EK 2012 voor het laatst in actie voor het Nederlands elftal.

Van der Wiel werd vorige maand al geselecteerd voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Hongarije en Turkije, maar meldde zich destijds af bij vanwege knieklachten.

Wesley Sneijder behoort niet tot de selectie. De 29-jarige middenvelder van Galatasaray was al een twijfelgeval. Een hamstringblessure hield hem dinsdag in het Champions League-duel van zijn Turkse ploeg met FC Kopenhagen al van spelen af.

Van de voorselectie zijn naast Sneijder, Bruma en Vorm ook Paul Verhaegh en Leroy Fer afgevallen.

Oranje treft Japan zaterdag 16 november in het Belgische Genk. Drie dagen later staat het oefenduel met Colombia op het programma in de Amsterdam Arena.

De 23-koppige selectie van Oranje:
Daley Blind (Ajax), Jasper Cillessen (Ajax), Jordy Clasie (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Jonathan de Guzman (Swansea City), Daryl Janmaat (Feyenoord), Nigel de Jong (AC Milan), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuijt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (PSV), Maarten Stekelenburg (Fulham), Kevin Strootman (AS Roma), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Joël Veltman (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain), Jetro Willems (PSV).
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 1:39 pm

Bepalend voor Jong-PSV :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 2:39 pm

Dat is ook gezwets.

Van Gaal is nog zoekende en probeert dus van alles.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 08, 2013 3:48 pm

Op bepaalde posities is de spoeling dun, en zoekt hij naar alternatieven, zo kun je het natuurlijk ook bekijken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 3:52 pm

Geef dat gewoon aan. In plaats van gelul over Jong PSV.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 08, 2013 3:59 pm

Jong PSV speelt toch gewoon in de Eerste Divisie? Lijkt me logisch dat dat nu zwaarder wordt meegewogen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 08, 2013 4:12 pm

Mooi stukje over Blind. Van schlemiel tot held:

Blind blijft linksback: 'Al is hij eigenlijk een echte nummer 6'
Hoewel Daley Blind (foto) bij Ajax steeds vaker de positie van controleur op het middenveld inneemt, blijft bondscoach Louis van Gaal hem bij gebrek aan alternatieven voorlopig nog gebruiken als linksback.

Tijdens het gehele vorige seizoen en het begin van deze jaargang was Blind steevast de vaste bezetter van de linksbackpositie bij de landskampioen. In die rol groeide hij ook uit tot een vast gezicht in de defensie van het Nederlands elftal. Van Gaal weigert dat vooralsnog te veranderen, nu Blind tegen FC Twente, RKC Waalwijk en Celtic in de ploeg van trainer Frank de Boer als meest naar achter geschoven middenvelder fungeerde.

'Als Blind inderdaad op het middenveld gaat spelen, is het de vraag welke middenvelder ik buiten de selectie moet laten', erkende Van Gaal dat de nieuwe rol van Blind ook hem aan het denken heeft gezet over waar de 23-jarige Ajacied het best tot zijn recht komt. 'Voor de nummer 6-positie heb ik nu Jordy Clasie, Stijn Schaars en Nigel de Jong.'

'Bovendien is het de vraag welk alternatief je op links achterin hebt', vervolgde Van Gaal. 'Die positie is problematischer.' Behalve Blind heeft Van Gaal ook PSV'er Jetro Willems opgeroepen, terwijl centrumverdediger Bruno Martins Indi afgelopen zondag in de wedstrijd van Feyenoord tegen SC Cambuur nog een helft op die positie speelde.

Van Gaal ziet in Patrick van Aanholt (Vitesse), Alexander Büttner (Manchester United) en Erik Pieters (Stoke City) ook een alternatief voor de backpositie op links. Met Nick Viergever (AZ) daarbij opgeteld, in het verleden was hij al actief voor Oranje, lijken er nog voldoende alternatieven voorhanden. Maar Van Gaal stelt vooralsnog vast te houden aan Blind. 'Voor mij is het beter als hij linksback speelt, maar als je diep in mijn hart kijkt, dan zeg ik dat Daley een echte nummer 6 is. Die rol is hem op zijn lijf geschreven.'

zeux

Bericht door zeux » vr nov 08, 2013 5:55 pm

Raymon schreef:Jong PSV speelt toch gewoon in de Eerste Divisie? Lijkt me logisch dat dat nu zwaarder wordt meegewogen.
Het gaat toch ook over de wedstrijden in het 'gewone' psv?
Blijkbaar geeft het totaalbeeld van de optredens in jong psv en psv vertrouwen dat Narsingh op de weg terug is en een rol van betekenis kan gaan spelen.

Het zijn oefenwedstrijden, dus als blijkt dat Narsingh er toch nog niet is: geen man over boord.

Van Gaal heeft nog een maand of zes om uit te proberen, te testen, spelers aan het werk te zien in trainingen en wedstrijden. In april of mei kan hij dan gefundeerd zijn definitieve selectie samenstellen. Volgens mij een doodgewoon proces.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 08, 2013 5:58 pm

Precies, Rishi quote de helft.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 08, 2013 6:00 pm

Zeux schreef:
Raymon schreef:Jong PSV speelt toch gewoon in de Eerste Divisie? Lijkt me logisch dat dat nu zwaarder wordt meegewogen.
Blijkbaar geeft het totaalbeeld van de optredens in jong psv en psv vertrouwen dat Narsingh op de weg terug is en een rol van betekenis kan gaan spelen.

Het zijn oefenwedstrijden, dus als blijkt dat Narsingh er toch nog niet is: geen man over boord.

Van Gaal heeft nog een maand of zes om uit te proberen, te testen, spelers aan het werk te zien in trainingen en wedstrijden. In april of mei kan hij dan gefundeerd zijn definitieve selectie samenstellen. Volgens mij een doodgewoon proces.
Ik bedoelde juist dat Jong PSV nu wedstrijden speelt die veel meer betekenis hebben om iemands niveau te testen dan toen ze nog tegen alleen maar andere Jong xx teams speelden.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 08, 2013 6:04 pm

Er zijn wel eens eerder spelers uit de eerste divisie geselecteerd. Volgens mij was de laatste een RKC'er.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 08, 2013 6:55 pm

Raymon schreef:
Zeux schreef:

Ik bedoelde juist dat Jong PSV nu wedstrijden speelt die veel meer betekenis hebben om iemands niveau te testen dan toen ze nog tegen alleen maar andere Jong xx teams speelden.
Excuus, ik heb de verkeerde quote gepakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr nov 08, 2013 9:23 pm

Gadverdamme wat een kwal is het toch ook. Bruma en Rekik moeten zonodig rust hebben terwijl onze jongens wel op moeten komen draven.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 09, 2013 12:40 pm

Ik zie dat de apostel Zeux weer al het kromme van Louis de "Achterbakse" recht probeert te praten. :hypocrite.gif:

BTW Ray, voetballers zijn geen helden en zeker Delay niet.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 09, 2013 1:49 pm

Van Gaal bezorgde Pique trauma

Van onze Telesportredactie
BARCELONA - Gerard Pique heeft in zijn jeugd een zeer nare aanvaring gehad met Louis van Gaal. De Spaanse verdediger maakte op het moment dat de Nederlander hoofdtrainer was van de Catalanen deel uit van de jeugdopleiding van FC Barcelona. Tijdens een etentje liet Van Gaal zich van zijn slechtste kant zien.

Pique rakelt het diner - dat werd georganiseerd door Amador Bernabéu, opa van Pique en ooit vicepresident van Barça - moeiteloos op in gesprek met het Frans magazine SoFoot.
"Hij kwam bij ons thuis, verdorie, de trainer van Barca. Ik was 13 of 14 jaar oud en ik wilde indruk op hem maken. Ik dacht dat ik binnen drie à vier jaar in het eerste zou spelen, maar hij zette me opzij met een duw en ik belandde op de grond. Ik was er helemaal kapot van. Ik heb de rest van het diner niets meer gezegd."
Kom er maar in Zeux. Een 14 jarige aavallen.... Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet met zo'n figuur willen werken. Fijn uithangbord voor de bond straks op het WK. Tijd voor een supervisor en Lowie dan alleen het veldwerk laten doen!

zeux

Bericht door zeux » za nov 09, 2013 1:57 pm

Je vindt de selectie van Veltman & Narsingh verklaarbaar en dus vindt je het omduwen van een 14-jarige oké? :excited.gif:

Als je dat soort retorische trucs nodig hebt, is je drang om iedereen te dissen die ook maar iets positiefs zegt over zaken waar Van Gaal bij betrokken is wel érg groot.

LucaS

Bericht door LucaS » za nov 09, 2013 2:04 pm

Ach het is de T. Als je het niet erg vindt, geloof ik weinig tot niets wat de T over van Gaal of Cruijff meldt. Deze 'krant' draait zijn hand niet om voor een leugentje of verdraaiinkje meer of minder voor de 'eigen' zaak.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 09, 2013 2:11 pm

LucaS schreef:Ach het is de T. Als je het niet erg vindt, geloof ik weinig tot niets wat de T over van Gaal of Cruijff meldt. Deze 'krant' draait zijn hand niet om voor een leugentje of verdraaiinkje meer of minder voor de 'eigen' zaak.
Struisvogelgedrag.

Voor de gein eens Google zoeken op "SoFoot pique van gaal". Wist niet dat de T in zoveel talen verschijnt... :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za nov 09, 2013 2:17 pm

Struisvogelgedrag? Waarom zou ik daar last van hebben? Van Gaal kan een enorm vervelende man zijn hoor, dat weet ik echt wel. Neemt niet weg dat ik de T als bron over van Gaal (of eigenlijk over wat dan ook) niet serieus neem. Als er voor dit verhaal andere bronnen zijn, dan is het wellicht waar, of zal er een kern van waarheid in zitten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 09, 2013 2:22 pm

Dubbel schreef:
LucaS schreef:Ach het is de T. Als je het niet erg vindt, geloof ik weinig tot niets wat de T over van Gaal of Cruijff meldt. Deze 'krant' draait zijn hand niet om voor een leugentje of verdraaiinkje meer of minder voor de 'eigen' zaak.
Struisvogelgedrag.

Voor de gein eens Google zoeken op "SoFoot pique van gaal". Wist niet dat de T in zoveel talen verschijnt... :smallgrin.gif:
Quand Van Gaal humiliait Piqué adolescent

Van Gaal zijn sekteleden moeten een andere ingang zien te vinden om hem te beschermen. :smallgrin.gif:
YNWA

Khraa

Bericht door Khraa » za nov 09, 2013 2:27 pm

Op zich wil het feit dat een Barca speler valt natuurlijk niet zeggen dat er ook echt sprake is geweest van een duw :ajaxsmiley.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie