De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » za nov 09, 2013 2:31 pm

Khraa schreef:Op zich wil het feit dat een Barca speler valt natuurlijk niet zeggen dat er ook echt sprake is geweest van een duw :ajaxsmiley.gif:
Lol!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 09, 2013 2:36 pm

Khraa schreef:Op zich wil het feit dat een Barca speler valt natuurlijk niet zeggen dat er ook echt sprake is geweest van een duw :ajaxsmiley.gif:
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 09, 2013 2:39 pm

Raymon schreef:
Lol!
:biggrin.gif:

Benieuwd naar de reactie van de bond. Je kunt toch moeilijk met iemand die minderjarigen mishandelt en vernedert doorgaan als eerste man. Zou Koeman er nu al in durven stappen?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za nov 09, 2013 2:46 pm

Dubbel schreef:
Raymon schreef:
Lol!
:biggrin.gif:

Benieuwd naar de reactie van de bond. Je kunt toch moeilijk met iemand die minderjarigen mishandelt en vernedert doorgaan als eerste man. Zou Koeman er nu al in durven stappen?
Pulease! Mishandeling nog wel. Doe eens normaal man. Voltrokken overdreven gedoe.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 09, 2013 2:52 pm

Dubbel schreef:Benieuwd naar de reactie van de bond. Je kunt toch moeilijk met iemand die minderjarigen mishandelt en vernedert doorgaan als eerste man.
Daar hoef je niet op te rekenen Dubbel. De KNVB houdt die hork en zijn onbeschofte gedrag al zolang hij in dienst is de hand boven het hoofd.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 09, 2013 3:14 pm

InnerHarbour schreef:Daar hoef je niet op te rekenen Dubbel. De KNVB houdt die hork en zijn onbeschofte gedrag al zolang hij in dienst is de hand boven het hoofd.
Zeker. Dat is nu ook het boeiende vind ik. De KNVB bevindt zich in een Paul von Hindenburg-achtige spagaat. Zullen ze hier uberhaupt op reageren en, zo ja, volgt er ook actie?

jabu

Bericht door jabu » za nov 09, 2013 5:09 pm

Ik heb het vermoeden dat ze een prijsvraag uitschrijven onder de telegraaf lezers en dat de winnaars een Duitse helm uit de voorraadkast van de telegraaf mogen pakken en plaats mogen nemen in het live door VI uitgezonden en door Hansie gepresenteerde programma 'het vuurpeloton'.....

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 09, 2013 9:40 pm

Kraay JR! Natuurlijk! Stel je eens voor dat hij hierover begint na de eerstvolgende interland. Zie je het voor je? Louis, wat vond je van de wedstrijd en denk je dat jij, gezien de recente berichtgeving vanuit Spanje, nog geschikt bent om Oranje op het WK te leiden of is er behoefte aan een supervisor? Dan kun je me echt wegdragen.
:ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 09, 2013 11:25 pm

LucaS schreef:Precies, Rishi quote de helft.
Al was het 1%. Dan nog is het bullshit..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 10, 2013 9:35 am

Zeker, onvolledige quotes zijn vaak bullshit, ook al is de volledige quote dat niet.
I think I lost my fucking headache

Wouter

Bericht door Wouter » zo nov 10, 2013 1:55 pm

Ik vind Van Gaal een goede coach, maar snap niet dat hij Willems en Kuyt oproept.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 11, 2013 12:42 am

Sjoerd Mossou schuift bij Studio Voetbal Danny Blind naar voren als nieuwe bondscoach. Van Nijnatten zou een artikel hebben geschreven waarin hij uitlegt waarom Blind het moet worden.

Blind is dus nog steeds dik met het AD.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 11, 2013 8:19 am

Raymon schreef: Pulease! Mishandeling nog wel. Doe eens normaal man. Voltrokken overdreven gedoe.
Nog afgezien van het feit dat hij het talent van Piqué verkeerd inschatte, denk ik dat men iemand die zo met puber om gaat maar niet op jeugdvoetbal los moet laten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 11, 2013 10:06 am

Jöhnk schreef:Sjoerd Mossou schuift bij Studio Voetbal Danny Blind naar voren als nieuwe bondscoach. Van Nijnatten zou een artikel hebben geschreven waarin hij uitlegt waarom Blind het moet worden.

Blind als bondscoach? Dat kan toch niet? Een trainer met zo'n CV...

Met hem te vergelijken is Koe de Nederlandse Mourinho of Ferguson.

DelToro

Bericht door DelToro » ma nov 11, 2013 10:31 am

Volgens mij zei Mossou er ook bij dat ze een sterke man ernaast wilden zetten, waarbij hij Hiddink noemde als ideale kandidaat. Maar waarom zou Hiddink zin hebben om de sterke assistent van Blind te zijn?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 11, 2013 10:35 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Pulease! Mishandeling nog wel. Doe eens normaal man. Voltrokken overdreven gedoe.
Nog afgezien van het feit dat hij het talent van Piqué verkeerd inschatte, denk ik dat men iemand die zo met puber om gaat maar niet op jeugdvoetbal los moet laten.
Iedere trainer mist weleens iets. Er speelt op dit moment een speler bij Juve die ze er in Manchester graag erbij hadden gehad, om maar iets te noemen.

Maar goed, dat incident was zo gruwelijk en traumatisch dat ze voor straf Van Gaal z'n avondeten hebben laten opeten?

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 11, 2013 10:41 am

Yopi schreef: Blind als bondscoach? Dat kan toch niet? Een trainer met zo'n CV...
De huidige bondscoach zie ik wel aan voor een lobby pro-Blind en anti-Koe binnen de KNVB. Blind volgt zijn baas slaafs, dat heeft LVG graag.

Blind kan goed lullen en kiest het juiste spoor. Niet voor niets overleefde hij zo lang binnen Ajax. Hij snapt er geen kloten van, had 12 ambachten en 13 ongelukken, maar ze rotten hem er niet uit. Hij kan zich blijkbaar goed verkopen...

Chaoot Blind als bondscoach: make it happen. :eusa_pray.gif: Het is alweer effe geleden dat hij trainer van Ajax was. Bij menigeen is zijn gestumper in de vergetelheid geraakt. Tijd voor een nieuwe kans om zijn onvermogen onder bewijs te stellen. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 11, 2013 10:42 am

DelToro schreef:Volgens mij zei Mossou er ook bij dat ze een sterke man ernaast wilden zetten, waarbij hij Hiddink noemde als ideale kandidaat. Maar waarom zou Hiddink zin hebben om de sterke assistent van Blind te zijn?
Haha, dat kan niet waar zijn. :smallgrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 11, 2013 10:45 am

Yopi schreef:
Jöhnk schreef:Sjoerd Mossou schuift bij Studio Voetbal Danny Blind naar voren als nieuwe bondscoach. Van Nijnatten zou een artikel hebben geschreven waarin hij uitlegt waarom Blind het moet worden.

Blind als bondscoach? Dat kan toch niet? Een trainer met zo'n CV...
Klopt. Dat zou net zo belachelijk zijn als de aanstelling van Van Basten. Terwijl het doorschuiven van een assistent als Advocaat ook al geen succes was. Ik geloof er ook niks van, Kesler was van de laffe compromissen, het slijmen bij Cruijff en zo snel mogelijk behagen van pers en publiek met een populaire jongen die het van de verwarring tussen paarden en ruiters moet hebben. Nou is Blind niet eens populair, Van Oostveen heeft met de keuze voor Van Gaal laten zien dat hij het anders doet en voor vakmanschap en kwaliteit gaat.

De geruchten lijken mij echter nergens anders op gebaseerd dan dat hij het niet leuk vindt om de spelers maar af en toe te kunnen trainen en gezegd heeft dat zoals hij er nu over denkt hij stopt. Ik hoop dat zijn eerzucht of het genoegen van een toernooi hem doet besluiten om nog eens een kwalficatieperiode af te zien, maar die kans lijkt me niet zo heel groot.

Als je dan gaat speculeren komt Koeman natuurlijk in beeld, 1 en 1 is 2 maar een nieuwsfeit terzake is er niet, net zo min als dat er voor het alternatief Blind is. Het is wat journalisten kunnen bedenken zodat ze het ergens over kunnen hebben, meer niet. Ik vind Koeman best een goede trainer die uistekend een elftal mentaal en tactisch kan prepareren voor een grote wedstrijd. Maar het is teveel een trainer van de categorie "ze moeten het zelf zien" om veel uit jonge spelers te halen en het is een trainer met een geschiedenis van slechte sfeer en selecties waarin het rommelt. Ook zal hij altijd verdedigender denken naarmate de tegenstander moeilijker wordt.

Dat aangenaam eigenwijze mannetje van de KNVB zou mij teleurstellen met zo'n 'veilige' keuze of het halfslachtig doorzetten van de lijn Van Gaal met Blind en Kluivert.
Wollt ihr den totalen Mensch?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 11, 2013 10:49 am

wimpey schreef:
Yopi schreef: Blind als bondscoach? Dat kan toch niet? Een trainer met zo'n CV...
De huidige bondscoach zie ik wel aan voor een lobby pro-Blind en anti-Koe binnen de KNVB. Blind volgt zijn baas slaafs, dat heeft LVG graag.

Blind kan goed lullen en kiest het juiste spoor. Niet voor niets overleefde hij zo lang binnen Ajax. Hij snapt er geen kloten van, had 12 ambachten en 13 ongelukken, maar ze rotten hem er niet uit. Hij kan zich blijkbaar goed verkopen...

Chaoot Blind als bondscoach: make it happen. :eusa_pray.gif: Het is alweer effe geleden dat hij trainer van Ajax was. Bij menigeen is zijn gestumper in de vergetelheid geraakt. Tijd voor een nieuwe kans om zijn onvermogen onder bewijs te stellen. :hypocrite.gif:
Tja, voorlopig doen Van Gaal en Blind het natuurlijk niet slecht dus ik snap niet helemaal de minachting naar beiden toe. Een journalist oppert iets en opeens is Van Gaal de grote aanstichter en Blind en onbenul die niets kan. Het wordt heel erg vermoeiend en totaal onnodig.

Maar Blind als bondscoach zie ik ook niet, hij lijkt me juist de ideale assistent. Is tactisch natuurlijk prima en juist met een sterke man als Van Gaal of Hiddink kan dat prima werken. Overigens zou het wel zo kunnen zijn dat hij in de laatste paar jaar behoorlijk geleerd heeft. De Boer was toch ook zeer tevreden over 'm.

Overigens, als we toch gaan speculeren over de nieuwe bondcoach, ik kan me wel een topspeler voor de geest halen die eens kan bewijzen hoe het wel moet.. :666.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 11, 2013 10:52 am

Dat Blind tactisch prima is, is iets wat ik nog niet ontdekt heb. Maar ieder zijn meug.

Ik denk dat het 'gewoon' Ronald Koeman wordt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 11, 2013 10:54 am

Koe kan het wel, denk ik. Hij is tactisch vrij sterk en heeft een natuurlijk overwicht. Hij hoeft spelers niet beter te maken, daarvoor krijgt een bondscoach zijn selectie te weinig te zien.

Van Oostveen moet niet de groupie uithangen en verder kijken dan zijn neus lang is.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 11, 2013 11:04 am

Raymon schreef: opeens is Van Gaal de grote aanstichter en Blind en onbenul die niets kan.
Ik bestrijd dat Blind opeens de grote onbenul is! :smallgrin.gif:
Maar Blind als bondscoach zie ik ook niet, hij lijkt me juist de ideale assistent. Is tactisch natuurlijk prima
Dat gaf ik al aan: zijn gestumper als trainer van Ajax is in de vergetelheid geraakt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 11, 2013 11:10 am

Denk ook niet dat dat kan. Mossou bracht het alsof Blind binnen de KNVB een optie was (dan inderdaad gesteund door een sterke assistent als Hiddink of Advocaat :smallgrin.gif: ), maar volgens mij is dit meer een hersenspinsel van het AD. Van Nijnatten en Blind zijn natuurlijk vier handen op één buik.

Jack van Gelder vond het trouwens ook een goed idee. Zijn argumenten: de lijn Van Gaal is heel succesvol en kan voortgezet worden door Blind, en Danny kent Daley al.

Edit: dit is dan het artikel van Van Nijnatten. Hij komt met enkele belangrijke argumenten, ahum.
Nieuwe bondscoach: Koeman heeft concurrentie van Blind

ANALYSE Liefst voor de winterstop al presenteert de KNVB de opvolger van Louis van Gaal. De naam van assistent Danny Blind scoort hoog op het lijstje mogelijkheden, waar ook Guus Hiddink en Dick Advocaat figureren. Die naam is bepaald geen wilde gok.

Blind past duidelijk in het staande beleid van de KNVB om voor het bondscoachschap steeds een gearriveerde trainer óf een jonge oefenmeester in ontwikkeling aan te stellen. Alleen bij Frank Rijkaard ('98) en Marco van Basten ('04) week de bond van die lijn af.

Het droppen van Blind is niet zo heel raar, ook al was Koeman heel lang de gedoodverfde kandidaat. Zelfs intern bij Feyenoord is zijn vertrek na dit seizoen naar Zeist een reële mogelijkheid. Koeman is ervaren, heeft het imago van een prestatietrainer en het charisma van een winnaar. Die etiketten kleven aan hem. Los van de vraag of ze kloppen, staat het niet vast of zo'n type gezocht wordt door de bond. Aan het EK van 2016 mogen straks 32 landen deelnemen. Daardoor plaatsen ook de nummers twee van de zestien kwalificatiegroepen zich voor het eindtoernooi. Zo moeilijk wordt die klus dus niet voor het Nederlands elftal.

Bovendien ziet de KNVB waarschijnlijk graag dat het beleid van Van Gaal wordt voortgezet. Er ligt een interessante optie om Blind de teugels geleidelijk in handen te geven; de koppeling aan een ervaren man. Voor die functie lijken Hiddink en in iets mindere mate Advocaat de gedroomde namen. Met Hiddink zou daar zelfs nu al over gesproken kunnen worden, die heeft zijn handen vrij. Maar als je hem daar naar vraagt, zoals we onlangs een aantal keren deden, negeert hij die suggestie. Hij zegt geen ja, geen nee en ontkent niets. In Zeist wordt eveneens gezwegen.

Toch discussieert men daar geregeld over die vacature, sinds er rekening mee gehouden wordt dat Van Gaal aan het einde van zijn contract vertrekt. De namen die daar ter tafel komen, laten zich eenvoudig raden. Met Koeman, Hiddink, Blind en Advocaat zijn ze wel genoemd. Van Marco van Basten wordt gezegd dat hij nog te kort weg is als bondscoach en tevens is onbekend of hij wel zou willen.

Mannen als Huub Stevens en Martin Jol komen in speculaties ook wel eens voorbij, maar zij staan bekend als pure clubtrainers die de gewenste afstandelijkheid van een bondscoach ontberen. Van de buitenlandse namen duikt die van Morten Olsen wel eens op. De KNVB wil echter een Nederlander.
Bron: www.ad.nl

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 11, 2013 11:52 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: opeens is Van Gaal de grote aanstichter en Blind en onbenul die niets kan.
Ik bestrijd dat Blind opeens de grote onbenul is! :smallgrin.gif:
Maar Blind als bondscoach zie ik ook niet, hij lijkt me juist de ideale assistent. Is tactisch natuurlijk prima
Dat gaf ik al aan: zijn gestumper als trainer van Ajax is in de vergetelheid geraakt.
Want als assistent voldeed/voldoet hij niet? :confused.gif:

Plaats reactie