Ajax streeft ernaar z'n toppers tot hun 23e te behouden. Maar wanneer ze op hun 21e een aflopend contract hebben... Met Siem gaat dat streven 'lukken'.Yopi schreef:Zou kunnen, ja. Het is dan ook bijzonder dat Ajax het toch probeert, in plaats van zich op voorhand gewonnen te geven.
Stel Denswil wordt een topper (lijkt me stug, maar toch...). Die heeft contract tot 2015 en is nu 20 (??). Dan zul je hem (beter gezegd Raiola) wat moeten bieden om hem tot 2017 vast te leggen...
M.a.w.: je zult tot een andere contractstructuur moeten komen. 1e contract een jaar of 3 à 4 op hun 16e / 17e. Daarna een vervolgcontract. Dat eerste lijkt me het probleem niet. Het 2e wel...
Luxeprobleem trouwens: de enige exceptionele Nederlandse voetballers zijn stuk voor stuk rond de 30 jaar oud. In onze buurlanden schieten ze als paddenstoelen uit de grond. Lijkt me stug dat dat terug te voeren is op DNA en dat die jongens stuk voor stuk op eigen kracht boven komen drijven. Zoals Jöhnk terecht stelt: laat NL weer eens goed gaan opleiden i.p.v. te roeptoeteren hoe goed 'we' dat kunnen.