Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door InnerHarbour » wo jun 05, 2013 4:02 pm

beelzebub schreef:Een contractverlenging is niet ver meer... :ajaxsmiley.gif:
:1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 05, 2013 4:07 pm

Cillessen lekker verpatsen natuurlijk. Een keeper die miljoenen heeft gekost ga je niet verhuren...

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 05, 2013 4:19 pm

Wie gaat er 3 miljoen voor uittrekken?
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 12, 2013 8:55 am

Fijn he die hoge ballen met zo’n kabouter in de goal. :1evil.gif:

Die andere dwerg aan de linkerkant, Delay stond ook weer als een jongejuffer te verdedigen. En maar blijven opstellen die twee, ben daar niet tevreden over Frank. :1evil.gif: :ajaxsmiley.gif:
YNWA

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2013 9:07 am

Nee, dan jouw stokpaardje, ...Cillessen stond verkeerd opgesteld en de grote reus Moissander stond lucht te dekken .. proest
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 12, 2013 9:35 am

999 schreef:Nee, dan jouw stokpaardje, ...Cillessen stond verkeerd opgesteld en de grote reus Moissander stond lucht te dekken .. proest
Klopt, ik vind (nog) Cillessen slechter bij hoge ballen dan Vermeer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 12, 2013 10:46 am

999 schreef:Nee, dan jouw stokpaardje, ...Cillessen stond verkeerd opgesteld en de grote reus Moissander stond lucht te dekken .. proest
Wat wil je ermee zeggen dat je die twee kaboiuters wel goed vindt? Overigens ben ik altijd tegen de komst van Moisander geweest JUIST door zijn gebrek aan lengte.
YNWA

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2013 11:59 am

InnerHarbour schreef:
Wat wil je ermee zeggen dat je die twee kaboiuters wel goed vindt? Overigens ben ik altijd tegen de komst van Moisander geweest JUIST door zijn gebrek aan lengte.
Nee, dat jij een bord voor je kop hebt.Hoe groot wil je ze hebben 2.12 m. of zo ..

Gelukkig heeft Frank de Boer dan toch meer verstand van voetbal.
Frank de Boer schreef:Vermeer geeft (zich) over

Van onze speciale verslaggevers

ALKMAAR – De knullige manier waarop de 1-1 van AZ tot stand kwam, voedde het gerucht dat Frank de Boer zijn keeper Kenneth Vermeer in de rust had geslachtofferd. Maar daar bleek beslist geen sprake van. „Kenneth heeft in de rust overgegeven en zijn darmen werkten niet goed”, zei De Boer. Bovendien vond de Ajax-trainer zijn doelman bij de 1-1 terecht niet de hoofdschuldige. „Als je ziet dat we zes of zeven corners tegen krijgen en geen kopduel winnen. Dat heeft met scherpte te maken.”
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 12, 2013 12:22 pm

Keeper en centrale vedediger zo'n 1 meter 95, linksback mag wat kleiner maar moet op de eerste plaats kunnen verdedigen en een vent zijn, geen juffershondje wat er nu staat.

Maar ik ben blij dat je die twee kabouters ook niks vindt. :hypocrite.gif:
YNWA

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2013 12:38 pm

1.95 nog wel .. lol ... Die hebben een draaicirkel van een ijskast ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 23, 2013 10:13 am

http://www.afca.nl/hij-moet-weg-en-de-r ... n-salaris/

Walgelijk :1evil.gif: Dat noemt zich supporter. :kots:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 23, 2013 10:27 am

Even daarbij opgemerkt dat de redactie van afca.nl over is gegaan naar het nieuwe f-side.nl.

Diegene die nu afca.nl beheren...geen idee wie het zijn maar het zijn in ieder geval volslagen randdebielen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 23, 2013 10:47 am

Inderdaad, dit gaat nergens over.

Ik ben ook niet blij met zijn huidige prestaties maar neem van mij maar aan dat Kenneth het zelf liever ook anders zou zien. Ben wel heel benieuwd wat De Boer gaat doen. Normaal gesproken zal Cillessen sowieso woensdag keepen voor de beker. Zaterdag zal duidelijk zijn of er een keeperswissel aankomt of dat De Boer hem vertrouwen blijft geven. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke kant het op gaat vallen.

Vermeer was vorig seizoen wat mij betreft een uitstekende doelman. Die foutjes waren er in de loop van het jaar helemaal uit en hij heeft toen gewoon punten gepakt voor Ajax. Maar dit seizoen is hij het vooralsnog helemaal kwijt.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 11:46 am

Blunders zijn blunders, nadeel van een keeper is dat dan ook meestal goals zijn.Vermeer had ook nu weer enkele zeer goede reddingen.Maar denk dat het einde oefening is.Dat heeft ie dan ook mede te danken aan wat er w.b. kwaliteit voor zijn neus staat ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 23, 2013 11:48 am

Mee eens.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 23, 2013 12:03 pm

999 schreef: Dat heeft ie dan ook mede te danken aan wat er w.b. kwaliteit voor zijn neus staat ...
Ik heb Kenneth hoog zitten, want hij was in grote mate medeverantwoordelijk voor de successen onder FdB. Maar dit seizoen is hij bij ballen van de flanken een bron van ellende. Heeft Ajax tegen AZ, kakkies, Groningen, Barcelona en psv tegengoals (puntenverlies) opgeleverd. Het houdt een keer op natuurlijk...

Ajax mist het vertrouwen dit seizoen. Niemand maakt mij wijs dat bijv. Vermeer en Fischer er niets meer van kunnen. Wel dat ze tegen zichzelf knokken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 23, 2013 12:16 pm

Hij pakte die bal van Toivonen overigens wel knap en ook tegen Barcelona had 'ie een paar ballen prima klemvast. Of het genoeg is, is een tweede.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 12:21 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Dat heeft ie dan ook mede te danken aan wat er w.b. kwaliteit voor zijn neus staat ...
Ik heb Kenneth hoog zitten, want hij was in grote mate medeverantwoordelijk voor de successen onder FdB. Maar dit seizoen is hij bij ballen van de flanken een bron van ellende. Heeft Ajax tegen AZ, kakkies, Groningen, Barcelona en psv tegengoals (puntenverlies) opgeleverd. Het houdt een keer op natuurlijk...

Ajax mist het vertrouwen dit seizoen. Niemand maakt mij wijs dat bijv. Vermeer en Fischer er niets meer van kunnen. Wel dat ze tegen zichzelf knokken.
Oh, en onze verdedigers hoeven niet te koppen en een klein beetje in positie staan :) ...

Blunder(s) zijn blunder(s), en is denk ik einde oefening ( als je een topclub wil zijn zul je die beslissing moeten nemen ) , maar wat er voor zijn neus staat ( spelers overigens waar jij ook heel grote twijfels bij hebt ) hebben hier ook een zeer grote rol in ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 23, 2013 2:12 pm

Het probleem bij Vermeer is niet zozeer zijn zwakte bij hoge ballen (dat was de afgelopen 3 jaar ook al het geval), maar voornamelijk dat hij nu aardig wat wedstrijden achter elkaar in grote problemen komt daardoor en dat dit al 3 wedstrijden op rij tegendoelpunten oplevert. Hierdoor wordt het ´ineens´ een groot en belangrijk item en kan De Boer nu bijna niet meer om Cillissen heen.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 3:07 pm

Ik ontken dat ook niet.Maar geloof me dat als onze verdedigers zo blijven schutteren Cillissen ook gewoon voor de bijl gaat.

Verdedigers moeten ook zorgen dat de voorzet er wordt uitgehaald ... Doen ze dus bijna nooit .. Verdedigers moeten ook zo opgesteld staan of het duel in gaan zo dat het veel moeilijker wordt om te koppen, schieten enz.Bij de meesten in de NLD competitie kan er niet eens een krant onder als ze springen.

Zo'n Pelle b.v. schiet en kopt er in de NLD competitie de een na de ander in het doel.Die andere speler die Feyenoord voor Pelle had idem.Maar eenmaal terug in een beetje " betere " competitie bakken ze er niks van.

Vermeer is niet te handhaven zo, dat is simpel zat.Maar dan is het probleem nog niet opgelost ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 23, 2013 3:46 pm

Eens met 999. De vraag of dit moment moet niet zijn of Cillessen een kans verdient, maar of Ajax erbij gebaat is Cillessen die kans nu te geven. Wat als de verdedigende chaos aanhoudt? Serveren we dan straks ook Cillessen af, na een serie blunders? Dan zit je met twee onzekere keepers. Daar staat tegenover dat een nieuwe keeper een verdediging (en de rest van het elftal) ook nieuw vertrouwen kan geven: je doorbreekt de matige serie en gaat voor een nieuwe start. In dit licht moet je de nu te maken keuze zien, niet in termen van individuele verdiensten (of het gebrek daaraan). Het gaat immers om het belang van Ajax, niet om de individuele belangen van spelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 23, 2013 4:27 pm

Die te kleine onrustige lijnkeeper had nooit in de goal van Ajax mogen staan. Die kabouter zou een goede zaalvoetbal keeper zijn. Was niks, is niks en zal nooit wat worden.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 23, 2013 5:13 pm

999 schreef: Blunder(s) zijn blunder(s), en is denk ik einde oefening ( als je een topclub wil zijn zul je die beslissing moeten nemen ) , maar wat er voor zijn neus staat ( spelers overigens waar jij ook heel grote twijfels bij hebt ) hebben hier ook een zeer grote rol in ...
Ja. Maar dat is voor 3/4 dezelfde defensie als vorig seizoen. En tegen AZ en Heerenveen zelfs voor 4/4e.

Zowel Vermeer als zijn defensie zijn niet de spelers van vorig seizoen. Qua vorm, vertrouwen, fitness.

Ben het wel met je eens: het is een lastige keuze. Je kunt niet gaan jojo-en met 2 keepers. Dat deed Bassie in 08/09 en dat was bepaald geen succes.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 25, 2013 5:21 am

Telesport

Zaakwaarnemer Haatrecht: ’Druk op Vermeer tot onmenselijke hoogte opgevoerd’

CRISIS TE VERKLAREN

AMSTERDAM – Winny Haatrecht is kritisch op de directie van Ajax en de trainer van Jong Ajax. Een deel van de clubleiding en Alfons Groenendijk zijn volgens de zaakwaarnemer van Kenneth Vermeer (27) bewust of onbewust medeverantwoordelijk voor de vormcrisis van zijn pupil. „Laat duidelijk zijn dat Kenneth de ballen zelf heeft los gelaten”, trapt Haatrecht af. „Maar de directie en Groenendijk hebben de druk op hem tot onmenselijke hoogte opgevoerd. Ik heb wel respect voor Frank de Boer, hoe hij de door vele meningen bemoeilijkte keeperskwestie tot dusver heeft gemanaged.”

Tijdens de terugvlucht vanuit het Israëlisch Beer Sheva, waar hij de transfer van Glynor Plet afrondde, knapte er iets bij ex-profvoetballer Haatrecht, die onder meer voor Ajax en SC Heerenveen speelde. „Ik heb de situatie aangekeken en heel lang mijn mond gehouden. Maar ik vind dat ik het, zeker na alle ongefundeerde meningen van zogenaamde kenners die de ins en outs niet kennen, nu moet opnemen voor mijn speler. Zelf kan hij zijn verhaal niet doen, omdat dit zal worden uitgelegd als oncollegiaal naar Jasper Cillessen toe. Maar zoals er met Kenneth is omgegaan, dat verdient geen enkele jongen die vanaf zijn dertiende bij Ajax speelt.”

Volgens Haatrecht kreeg de keeper, die Ajax de afgelopen drie seizoenen mede naar het kampioenschap loodste en in vier interlands met het Nederlands elftal geen tegengoal incasseerde, afgelopen zomer een eerste tik. „Kenneth gaf tijdens de Azië-trip van Oranje aan dat geld hem niet interesseert, hij het bij Ajax naar zijn zin heeft en open staat voor het openbreken en verlengen van zijn tweejarige contract. Waar zie je die clubliefde nog?”

„Maar in plaats van dit te waarderen, heeft niemand uit de leiding hem daar tot op de dag van vandaag op aangesproken. Terwijl andere spelers die tot 2015 vastliggen al zijn uitgenodigd voor een gesprek, omdat Ajax bang is dat ze uiteindelijk transfervrij vertrekken. Denk je dat het uitblijven van een reactie dan niet knaagt aan een speler die met een tweede keeper concurreert? Een doelman die, volgens De Boer, maar een neuslengte achter ligt? Er had ook een uitleg kunnen volgen dat er miljoenen in Jasper zijn geïnvesteerd en er van een contractverlenging voor Kenneth daardoor geen sprake kon zijn. Dat was in elk geval duidelijk geweest.”

Haatrecht voelde nattigheid en kwam naar eigen zeggen met een club op de proppen. „Ik dacht: als Ajax Cillessen uiteindelijk onder de lat wil, moeten wij maar meedenken over een oplossing. Er werd me door een directeur van een zeer interessante club gevraagd of ik een keeper wist die maximaal twee miljoen euro mocht kosten. En hij dacht in eerste instantie aan Kenneth. Marc Overmars (directeur voetbalzaken, red.) gaf aan dat hij een doelman van Oranje minimaal vier miljoen euro waard vond.”

De verkoop van Vermeer of verhuur van Cillessen (zoals deze wilde) had volgens de manager van eerstgenoemde in elk geval voor een hoop rust gezorgd. „Kenneth had minder onder druk gestaan. Vergeet niet dat Frank voor het seizoen zei dat de keepers nóg dichter naar elkaar toe waren gegroeid. Dat is niet bevorderlijk voor het vertrouwen. Je kunt zeggen van niet, maar een keeper neemt de situatie toch mee naar huis en gaat lopen malen. Jeroen Zoet ging donderdag tijdens PSV - Ludogorets in de fout bij de eerste goal. PSV verloor met 2-0, maar heb je na afloop nog iemand over Zoet gehoord? Omdat in Eindhoven druk wordt weggenomen in plaats van opgevoerd. Daarbij komt ook nog eens dat Kenneth door het ’zoeken’ van Ajax nu geen zes, maar vijftien ballen op doel kreeg. Daardoor liep hij meer gevaar fouten te maken.”

En daarom is Haatrecht teleurgesteld in Jong Ajax-trainer Groenendijk. „Na elk duel van het tweede gooide hij olie op het vuur door te roepen te hebben genoten van Cillessen en hem een fantastische keeper te vinden. Lekker voor Kenneth om te horen. Zulke uitspraken beïnvloeden alleen de publieke opinie. Ik ben ervan overtuigd dat Kenneth zijn hoge niveau van de afgelopen twee seizoenen, dat hem een plek in het Nederlands elftal opleverde, snel weer haalt als hij onvoorwaardelijke steun krijgt.”

En zo niet? „Dan krijgt Kenneth een mokerslag die hij met zijn staat van dienst niet verdient. En wordt het na dit seizoen moeilijk om hem, zelfs voor twee miljoen euro, te verkopen. En de druk op Cillessen zal met de concurrentie van Vermeer net zo groot zijn als nu omgekeerd het geval is. Jasper zal moeten laten zien dat hij die aan kan. Met andere woorden: deze situatie zal op de lange termijn alleen maar verliezers opleveren. Hetzij Ajax, dat verminderde transferopbrengsten krijgt, hetzij Kenneth, die zijn plaats verliest en mogelijk het WK mist. Of Jasper Cillessen, die op de bank blijft en vindt dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen of anders onder de moeilijkste omstandigheden moet gaan keepen.”

Overmars wil niet reageren. ,,Ik kan en wil niet op de stoel van de trainer gaan zitten.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 25, 2013 5:30 am

Als Frank kloten heeft dan laat hij Kenneth staan tegen zowel Go Ahead Eagles als AC Milan.

Plaats reactie