beelzebub schreef:Een contractverlenging is niet ver meer...

Moderator: mods
Klopt, ik vind (nog) Cillessen slechter bij hoge ballen dan Vermeer.999 schreef:Nee, dan jouw stokpaardje, ...Cillessen stond verkeerd opgesteld en de grote reus Moissander stond lucht te dekken .. proest
Wat wil je ermee zeggen dat je die twee kaboiuters wel goed vindt? Overigens ben ik altijd tegen de komst van Moisander geweest JUIST door zijn gebrek aan lengte.999 schreef:Nee, dan jouw stokpaardje, ...Cillessen stond verkeerd opgesteld en de grote reus Moissander stond lucht te dekken .. proest
Nee, dat jij een bord voor je kop hebt.Hoe groot wil je ze hebben 2.12 m. of zo ..InnerHarbour schreef:Wat wil je ermee zeggen dat je die twee kaboiuters wel goed vindt? Overigens ben ik altijd tegen de komst van Moisander geweest JUIST door zijn gebrek aan lengte.999 schreef:Nee, dan jouw stokpaardje, ...Cillessen stond verkeerd opgesteld en de grote reus Moissander stond lucht te dekken .. proest
Frank de Boer schreef:Vermeer geeft (zich) over
Van onze speciale verslaggevers
ALKMAAR – De knullige manier waarop de 1-1 van AZ tot stand kwam, voedde het gerucht dat Frank de Boer zijn keeper Kenneth Vermeer in de rust had geslachtofferd. Maar daar bleek beslist geen sprake van. „Kenneth heeft in de rust overgegeven en zijn darmen werkten niet goed”, zei De Boer. Bovendien vond de Ajax-trainer zijn doelman bij de 1-1 terecht niet de hoofdschuldige. „Als je ziet dat we zes of zeven corners tegen krijgen en geen kopduel winnen. Dat heeft met scherpte te maken.”
Ik heb Kenneth hoog zitten, want hij was in grote mate medeverantwoordelijk voor de successen onder FdB. Maar dit seizoen is hij bij ballen van de flanken een bron van ellende. Heeft Ajax tegen AZ, kakkies, Groningen, Barcelona en psv tegengoals (puntenverlies) opgeleverd. Het houdt een keer op natuurlijk...999 schreef: Dat heeft ie dan ook mede te danken aan wat er w.b. kwaliteit voor zijn neus staat ...
Oh, en onze verdedigers hoeven niet te koppen en een klein beetje in positie staan :) ...wimpey schreef:Ik heb Kenneth hoog zitten, want hij was in grote mate medeverantwoordelijk voor de successen onder FdB. Maar dit seizoen is hij bij ballen van de flanken een bron van ellende. Heeft Ajax tegen AZ, kakkies, Groningen, Barcelona en psv tegengoals (puntenverlies) opgeleverd. Het houdt een keer op natuurlijk...999 schreef: Dat heeft ie dan ook mede te danken aan wat er w.b. kwaliteit voor zijn neus staat ...
Ajax mist het vertrouwen dit seizoen. Niemand maakt mij wijs dat bijv. Vermeer en Fischer er niets meer van kunnen. Wel dat ze tegen zichzelf knokken.
Ja. Maar dat is voor 3/4 dezelfde defensie als vorig seizoen. En tegen AZ en Heerenveen zelfs voor 4/4e.999 schreef: Blunder(s) zijn blunder(s), en is denk ik einde oefening ( als je een topclub wil zijn zul je die beslissing moeten nemen ) , maar wat er voor zijn neus staat ( spelers overigens waar jij ook heel grote twijfels bij hebt ) hebben hier ook een zeer grote rol in ...
Zaakwaarnemer Haatrecht: ’Druk op Vermeer tot onmenselijke hoogte opgevoerd’
CRISIS TE VERKLAREN
AMSTERDAM – Winny Haatrecht is kritisch op de directie van Ajax en de trainer van Jong Ajax. Een deel van de clubleiding en Alfons Groenendijk zijn volgens de zaakwaarnemer van Kenneth Vermeer (27) bewust of onbewust medeverantwoordelijk voor de vormcrisis van zijn pupil. „Laat duidelijk zijn dat Kenneth de ballen zelf heeft los gelaten”, trapt Haatrecht af. „Maar de directie en Groenendijk hebben de druk op hem tot onmenselijke hoogte opgevoerd. Ik heb wel respect voor Frank de Boer, hoe hij de door vele meningen bemoeilijkte keeperskwestie tot dusver heeft gemanaged.”
Tijdens de terugvlucht vanuit het Israëlisch Beer Sheva, waar hij de transfer van Glynor Plet afrondde, knapte er iets bij ex-profvoetballer Haatrecht, die onder meer voor Ajax en SC Heerenveen speelde. „Ik heb de situatie aangekeken en heel lang mijn mond gehouden. Maar ik vind dat ik het, zeker na alle ongefundeerde meningen van zogenaamde kenners die de ins en outs niet kennen, nu moet opnemen voor mijn speler. Zelf kan hij zijn verhaal niet doen, omdat dit zal worden uitgelegd als oncollegiaal naar Jasper Cillessen toe. Maar zoals er met Kenneth is omgegaan, dat verdient geen enkele jongen die vanaf zijn dertiende bij Ajax speelt.”
Volgens Haatrecht kreeg de keeper, die Ajax de afgelopen drie seizoenen mede naar het kampioenschap loodste en in vier interlands met het Nederlands elftal geen tegengoal incasseerde, afgelopen zomer een eerste tik. „Kenneth gaf tijdens de Azië-trip van Oranje aan dat geld hem niet interesseert, hij het bij Ajax naar zijn zin heeft en open staat voor het openbreken en verlengen van zijn tweejarige contract. Waar zie je die clubliefde nog?”
„Maar in plaats van dit te waarderen, heeft niemand uit de leiding hem daar tot op de dag van vandaag op aangesproken. Terwijl andere spelers die tot 2015 vastliggen al zijn uitgenodigd voor een gesprek, omdat Ajax bang is dat ze uiteindelijk transfervrij vertrekken. Denk je dat het uitblijven van een reactie dan niet knaagt aan een speler die met een tweede keeper concurreert? Een doelman die, volgens De Boer, maar een neuslengte achter ligt? Er had ook een uitleg kunnen volgen dat er miljoenen in Jasper zijn geïnvesteerd en er van een contractverlenging voor Kenneth daardoor geen sprake kon zijn. Dat was in elk geval duidelijk geweest.”
Haatrecht voelde nattigheid en kwam naar eigen zeggen met een club op de proppen. „Ik dacht: als Ajax Cillessen uiteindelijk onder de lat wil, moeten wij maar meedenken over een oplossing. Er werd me door een directeur van een zeer interessante club gevraagd of ik een keeper wist die maximaal twee miljoen euro mocht kosten. En hij dacht in eerste instantie aan Kenneth. Marc Overmars (directeur voetbalzaken, red.) gaf aan dat hij een doelman van Oranje minimaal vier miljoen euro waard vond.”
De verkoop van Vermeer of verhuur van Cillessen (zoals deze wilde) had volgens de manager van eerstgenoemde in elk geval voor een hoop rust gezorgd. „Kenneth had minder onder druk gestaan. Vergeet niet dat Frank voor het seizoen zei dat de keepers nóg dichter naar elkaar toe waren gegroeid. Dat is niet bevorderlijk voor het vertrouwen. Je kunt zeggen van niet, maar een keeper neemt de situatie toch mee naar huis en gaat lopen malen. Jeroen Zoet ging donderdag tijdens PSV - Ludogorets in de fout bij de eerste goal. PSV verloor met 2-0, maar heb je na afloop nog iemand over Zoet gehoord? Omdat in Eindhoven druk wordt weggenomen in plaats van opgevoerd. Daarbij komt ook nog eens dat Kenneth door het ’zoeken’ van Ajax nu geen zes, maar vijftien ballen op doel kreeg. Daardoor liep hij meer gevaar fouten te maken.”
En daarom is Haatrecht teleurgesteld in Jong Ajax-trainer Groenendijk. „Na elk duel van het tweede gooide hij olie op het vuur door te roepen te hebben genoten van Cillessen en hem een fantastische keeper te vinden. Lekker voor Kenneth om te horen. Zulke uitspraken beïnvloeden alleen de publieke opinie. Ik ben ervan overtuigd dat Kenneth zijn hoge niveau van de afgelopen twee seizoenen, dat hem een plek in het Nederlands elftal opleverde, snel weer haalt als hij onvoorwaardelijke steun krijgt.”
En zo niet? „Dan krijgt Kenneth een mokerslag die hij met zijn staat van dienst niet verdient. En wordt het na dit seizoen moeilijk om hem, zelfs voor twee miljoen euro, te verkopen. En de druk op Cillessen zal met de concurrentie van Vermeer net zo groot zijn als nu omgekeerd het geval is. Jasper zal moeten laten zien dat hij die aan kan. Met andere woorden: deze situatie zal op de lange termijn alleen maar verliezers opleveren. Hetzij Ajax, dat verminderde transferopbrengsten krijgt, hetzij Kenneth, die zijn plaats verliest en mogelijk het WK mist. Of Jasper Cillessen, die op de bank blijft en vindt dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen of anders onder de moeilijkste omstandigheden moet gaan keepen.”
Overmars wil niet reageren. ,,Ik kan en wil niet op de stoel van de trainer gaan zitten.”