Marillion schreef:Dat is allemaal leuk en aardig Wimpey. En daar staan we de rest van het jaar ook wel achter. Maar niet rondom de sluiting van de transferperiode als er daadwerkelijk iemand vertrekt. Dan moeten we gewoon alsnog de portemonnee trekken en bijvoorbeeld Joop Munsterman's Twente rijk maken door meer dan de hoofdprijs voor Tadic te betalen. Anders kunnen we ons natuurlijk niet vertonen in Europa.wimpey schreef: Eriksen werd onder FdB ook pas basisspeler. Is wel redelijk afgelopen, toch? Nu krijgt de volgende lichting de kans om in Eriksen's voetsporen te treden. Men voert bij Ajax gewoon het beleid uit dat men heeft aangekondigd.![]()
Heb je het toevallig over mij? Ik sta namelijk ook wel achter dit beleid. Maar ik vind dat het niet goed is uitgevoerd, en dan krijg je nu als resultaat dat je straks in Europa komt aantreden met een middenveld Klaassen-Schone-Andersen.
@wimpey:
Eriksen werd onder De Boer pas echt vaste basisklant, maar is pas eind vorig seizoen en de laatste paar wedstrijden echt een constante factor geworden. Hij had ook enorm veel wedstrijden waarin je hem niet zag. Versterkt mijn punt alleen maar, want Eriksen was volgens alles en iedereen een supertalent. Als 17-jarige jochie stak hij er met kop en schouders bovenuit bij Jong Ajax, scoorde ook aan de lopende band. Dat kan je van Klaassen en Andersen niet zeggen. Want nogmaals, toen Eriksen de leeftijd van Andersen had was het al een onbetwiste basisspeler bij ons. Klaassen en Andersen zijn (op dit moment, wie weet ontwikkelen ze zich mega-goed) een klasse of twee minder dan Eriksen. Komt nog bij -en dit is mijn voornaamste punt van kritiek voor wat betreft de uitvoering van dit beleid- dat ze samen nog geen 3 wedstrijden in de eredivisie hebben opzitten. Om de doorstroming zo soepel mogelijk te laten verlopen moet je dit soort jongens, van wie verwacht wordt dat ze straks zo een Eriksen opvolgen, moet je ze echt veel meer minuten geven in wedstrijden waarin dat kan om ze te laten wennen aan het niveau. Bij Klaassen ligt dat iets anders, die is er namelijk lang uit geweest. Maar zo'n Andersen had best iets vaker mee mogen doen. Zelfde geldt in iets mindere mate voor zo'n Denswil. Bij zo'n Dejan Meleg moet dat nu gaan gebeuren. Laat die jongen op de bank zitten in plaats van Sana, waarvan je er toch niet veel meer uit gaat halen.
Als we dit beleid goed willen uitvoeren, dan moeten dat soort jongens er eerder klaar voor zijn. Want zo'n Eriksen vertrekt toch op zijn 22ste, terwijl zijn beoogde opvolger(s) 'al' 19, 20 jaar oud zijn, met nauwelijks een eredivisie pot in de benen. Zo gaat het niet lukken.