FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: FC Groningen - Ajax 01-09-2013

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 30, 2013 2:46 pm

Marillion schreef:
wimpey schreef: Eriksen werd onder FdB ook pas basisspeler. Is wel redelijk afgelopen, toch? Nu krijgt de volgende lichting de kans om in Eriksen's voetsporen te treden. Men voert bij Ajax gewoon het beleid uit dat men heeft aangekondigd.
Dat is allemaal leuk en aardig Wimpey. En daar staan we de rest van het jaar ook wel achter. Maar niet rondom de sluiting van de transferperiode als er daadwerkelijk iemand vertrekt. Dan moeten we gewoon alsnog de portemonnee trekken en bijvoorbeeld Joop Munsterman's Twente rijk maken door meer dan de hoofdprijs voor Tadic te betalen. Anders kunnen we ons natuurlijk niet vertonen in Europa. :smallgrin.gif:

Heb je het toevallig over mij? Ik sta namelijk ook wel achter dit beleid. Maar ik vind dat het niet goed is uitgevoerd, en dan krijg je nu als resultaat dat je straks in Europa komt aantreden met een middenveld Klaassen-Schone-Andersen.

@wimpey:

Eriksen werd onder De Boer pas echt vaste basisklant, maar is pas eind vorig seizoen en de laatste paar wedstrijden echt een constante factor geworden. Hij had ook enorm veel wedstrijden waarin je hem niet zag. Versterkt mijn punt alleen maar, want Eriksen was volgens alles en iedereen een supertalent. Als 17-jarige jochie stak hij er met kop en schouders bovenuit bij Jong Ajax, scoorde ook aan de lopende band. Dat kan je van Klaassen en Andersen niet zeggen. Want nogmaals, toen Eriksen de leeftijd van Andersen had was het al een onbetwiste basisspeler bij ons. Klaassen en Andersen zijn (op dit moment, wie weet ontwikkelen ze zich mega-goed) een klasse of twee minder dan Eriksen. Komt nog bij -en dit is mijn voornaamste punt van kritiek voor wat betreft de uitvoering van dit beleid- dat ze samen nog geen 3 wedstrijden in de eredivisie hebben opzitten. Om de doorstroming zo soepel mogelijk te laten verlopen moet je dit soort jongens, van wie verwacht wordt dat ze straks zo een Eriksen opvolgen, moet je ze echt veel meer minuten geven in wedstrijden waarin dat kan om ze te laten wennen aan het niveau. Bij Klaassen ligt dat iets anders, die is er namelijk lang uit geweest. Maar zo'n Andersen had best iets vaker mee mogen doen. Zelfde geldt in iets mindere mate voor zo'n Denswil. Bij zo'n Dejan Meleg moet dat nu gaan gebeuren. Laat die jongen op de bank zitten in plaats van Sana, waarvan je er toch niet veel meer uit gaat halen.

Als we dit beleid goed willen uitvoeren, dan moeten dat soort jongens er eerder klaar voor zijn. Want zo'n Eriksen vertrekt toch op zijn 22ste, terwijl zijn beoogde opvolger(s) 'al' 19, 20 jaar oud zijn, met nauwelijks een eredivisie pot in de benen. Zo gaat het niet lukken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 30, 2013 2:49 pm

@Mr.Ajax: Nee hoor, ik had je ook bewust uit de quote gehaald.

Het gaat me meer om de algemene stemming onder veel supporters op internet. Je ziet links en rechts toch paniek ontstaan. Mensen willen uiteindelijk toch gewoon een paar stevige aankopen zien. Vaak met het argument dat we anders in de CL voor paal staan. Tja, voor die mensen heb ik een vervelende mededeling. Wij zijn niet in staat om spelers te kopen waarmee we in de CL serieus potten gaan breken.

Maar goed, terug naar Groningen hier. Ik ben benieuwd hoe het elftal er staat zondag. Er gebeurd veel op het moment. Dat kan zomaar overslaan op de groep. Maar het is van groot belang dat we winnen want we willen de achterstand op PSV niet teveel op laten lopen voor we daar straks heen gaan.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr aug 30, 2013 3:10 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: FdB kan weer gaan bouwen, maar daar is hij goed in. :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
Pcs. Kan ie beter dan kopen. Of huren. :1evil.gif:
Marillion schreef: Dat is allemaal leuk en aardig Wimpey. En daar staan we de rest van het jaar ook wel achter. Maar niet rondom de sluiting van de transferperiode als er daadwerkelijk iemand vertrekt. Dan moeten we gewoon alsnog de portemonnee trekken
Nou, 'we' willen vooral dat Ajax het kapitaal op het veld zet, als ik het allemaal zo lees... Zoals t.t.v. Coronel en Bassie bijv. :1evil.gif:

Juist rond transfer deadline day moet je niet gek gaan doen als club. Stop-gap signing(s): graag. Maar geen dure jongens die Fischer, Andersen e.c. in hun ontwikkeling belemmeren. Ajax is gebaat bij continuiteit, niet bij opportunisme en geldsmijterij.

Mwah, we hebben nu ene Sana, Bojan en die andere geblesseerde spanjaard en Boerrigter gehad ... Dat is dus ook gewoon weggegooid geld en verlies van tijd .. toch ?.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 31, 2013 11:09 am

AD/AN
'Serero zondag in de basis, centrumduo Moisander en Denswil'

31 augustus 2013 - Algemeen Dagblad

Afgaande op de training zal Thulani Serero zondag tegen FC Groningen in de basis starten. Nu zowel Siem de Jong als Christian Eriksen niet beschikbaar zijn, lijkt De Boer te starten met een middenveld van Schone - Poulsen - Serero. In het centrum van de defensie starten Moisander (op rechts) en Denswil (op links), het duo dat Frank de Boer eerder deze week al voorzichtig liet doorschemeren.
Geweldig middenveld. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

jabu

Bericht door jabu » za aug 31, 2013 8:10 pm

Met een niet functionerende aanval ervoor en een verdediging zonder Alderweireld erachter....

Khraa

Bericht door Khraa » za aug 31, 2013 8:17 pm

Ik ben benieuwd. Serero wil graag vooruit, met Schone en Poulsen heb je wat meer controle erachter. Het zou zomaar goed kunnen komen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 31, 2013 8:20 pm

Khraa schreef:Ik ben benieuwd. Serero wil graag vooruit, met Schone en Poulsen heb je wat meer controle erachter. Het zou zomaar goed kunnen komen.
Je bent veel scorend vermogen kwijt door het ontbreken van Eriksen en Siem.

Serero ...... op een paar momentjes na, ik vind het niet veel. Ik hoop dat hij mij positief verrast.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 31, 2013 8:21 pm

Jabu schreef:Met een niet functionerende aanval ervoor en een verdediging zonder Alderweireld erachter....
We worduh wereldkampioen! We worduh wereldkampioen! :headbang.gif:

Khraa

Bericht door Khraa » za aug 31, 2013 8:23 pm

De Jong en Eriksen zorgen er ook (in mijn opinie) dat de aanval niet functioneert. Die staan vaak te snel te diep, waardoor de ruimtes te klein worden voor de kwaliteiten van de spelers die we hebben.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 31, 2013 8:34 pm

Dan zullen we morgen eens kijken hoe Ajax zonder deze twee aanvalverstoorders speelt, Khraa.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Khraa

Bericht door Khraa » za aug 31, 2013 8:46 pm

Begrijp me niet verkeerd, Eriksen en De Jong zijn geweldige voetballers en we gaan er zeker op achteruit als ze niet meespelen. Ik zie alleen (misschien wat naief en te positief) ook mogelijkheden om dingen te verbeteren. Litmanen kwam ook toch pas binnen de lijnen omdat Dan Pedersen steeds geblesseerd was?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 31, 2013 8:52 pm

Litmanen is een voorbeeld dat ik recentelijk vaker las. Ik geloof dat Bertje hem noemde als voorbeeld van een speler die rustig mocht wennen en evenzo gebracht werd in de basis, toen Mr. Ajax vond dat Van der Hoorn zo "tegenvalt".

En dan vraag ik mij af: geeft het niet te denken als er een voorbeeld van 20 jaar (!) geleden moet worden gebruikt, om je argumenten kracht bij te zetten? Litmanen is een witte raaf.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 31, 2013 8:54 pm

Ik had ook Pienaar kunnen noemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 31, 2013 8:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dan zullen we morgen eens kijken hoe Ajax zonder deze twee aanvalverstoorders speelt, Khraa.
Toch vind ik dat Khraa daar wel een punt heeft, Cees. Eriksen en De Jong konden wel degelijk soms te diep staan, waardoor de hele boel voorin teveel volgeplempt werd en de achterste linie amper aanspeelpunten op het middenveld had. Dan stond Ajax zo vast als een huis, omdat de veldbezetting niet klopte. En deze werd pas weer hersteld als die twee zich lieten terugvallen.

Maar los daar van: ik verwacht wel een bar moeilijke pot zonder Christian, Siem en Alderweireld. Er valt zo ineens wel heel erg veel weg, dat vang je niet in een paar dagen tijd 'even' op. Terwijl we de afgelopen weken al zo moeizaam draaiden. Ben ook zeer benieuwd of Frank de moraal weer wat in de ploeg heeft weten te krijgen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 31, 2013 9:35 pm

Morgen kunnen ze inlopen en moeten om half 1 spelen. Dat is geen goede combi.

Zou Duarte meedoen? :hypocrite.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Khraa

Bericht door Khraa » za aug 31, 2013 9:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Litmanen is een voorbeeld dat ik recentelijk vaker las. Ik geloof dat Bertje hem noemde als voorbeeld van een speler die rustig mocht wennen en evenzo gebracht werd in de basis, toen Mr. Ajax vond dat Van der Hoorn zo "tegenvalt".

En dan vraag ik mij af: geeft het niet te denken als er een voorbeeld van 20 jaar (!) geleden moet worden gebruikt, om je argumenten kracht bij te zetten? Litmanen is een witte raaf.
Dat komt omdat ik liever terugdenk aan tijden dat Ajax nog wat voorstelde. :blush.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 10:19 am

Vermeer, Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen, Poulsen, Schöne, Serero, Sana, Sigthórsson, Bojan.
Bank: Cillessen, Ligeon, Van der Hoorn, Klaassen, Fischer, Hoesen, Andersen.

Fischer gepasseerd dus. Bojan nu vanaf links!? Voorbode op het aantrekken van een rechtsbuiten. :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 01, 2013 10:21 am

Prima dat De Boer een signaal wil afgeven, maar je kunt je afvragen of andere spelers (lees: Bojan) niet eerder in aanmerking kwamen voor een reservebeurt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 10:24 am

Beoogd basiselftal FdB dus op 5 posities gewijzigd: Toby, Blind, Eriksen, Siem en Fischer.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2013 10:24 am

Probleem is dat er op rechts weinig alternatieven zijn. Schone is nu op het middenveld nodig.

Bojan heeft behoefte aan ritme. Al vind ik dat geen excuus voor zijn dramatische prestaties.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 01, 2013 10:36 am

Dit lijkt me meer op een soort 4-4-2
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 10:38 am

Raymon schreef:Dit lijkt me meer op een soort 4-4-2
Hoe zo? Sana is meer een buitenspeler dan Fischer.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 10:44 am

Opvallend dat Sana ook nog hoger in de rangorde staat, dan Andersen. Zal Andersen nog geen hele wedstrijden aankunnen?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 01, 2013 10:50 am

Ajaciedjuh schreef:Opvallend dat Sana ook nog hoger in de rangorde staat, dan Andersen. Zal Andersen nog geen hele wedstrijden aankunnen?
In Denemarken kon hij dat toch wel! FdB zal Sana beter vinden, misschien alleen voor deze wedstrijd, maar dat zien we volgende week wel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 10:51 am

Weinig scorend vermogen in het elftal. Alleen Kolbeinn, Bojan en in mindere mate Schöne.

Plaats reactie