Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

999

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di jun 25, 2013 1:07 pm

Jöhnk schreef:Overmars had het over de vraagprijs van AZ, 999. Dat is nogal een belangrijk detail als de zaakwaarnemer van de speler in kwestie Sigi Lens heet en recht denkt te hebben op een X percentage van de transfersom. Sommigen zouden hem een graaier noemen. ;)
Dat is en blijft ie sowiezo. een graaier, maar daar gaat het hier niet om.

Het bedrag dat nu de ronde doet, geloof dat dat zelfs door AZ naar buiten is gebracht, zou 8 Milj. zijn inclusief.Overmars stelt in een eerder interview dat dat niet het probleem is dat het om prioriteiten gaat.Maar nu hoor ik toch duidelijk de Boer zeggen dat het dus wel degelijk om het bedrag gaat ..

Dan kun je natuurlijk proberen om iets wat krom is recht te praten :) ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 25, 2013 1:19 pm

AZ vond juist dat de kopende partij voor het deel van Lens op moest draaien.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 25, 2013 1:20 pm

En dat hoort dus bij de vraagprijs van AZ. Want Ajax betaalt dat bedrag dus in eerste instantie aan AZ.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jun 25, 2013 1:29 pm

Als je prioriteit geld (besparen/weinig uitgeven is) is hebben ze beiden gelijk
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 25, 2013 1:32 pm

Rechtsbuiten allerhoogste prioriteit voor Ajax

25-06-13 14:28 uur - Bron: ANP

De komst van een rechtsbuiten heeft op dit moment de allerhoogste prioriteit voor Ajax. Dat zei trainer Frank de Boer dinsdagmiddag na de eerste training van zijn selectie voor het komende seizoen.

Het liefst had de succesvolle oefenmeester van de landskampioen Isaac Cuenca nog een jaartje van Barcelona gehuurd. 'Ik vind hem een fantastische voetballer. Ik heb ook een heel lief sms'je van hem gekregen. Maar hij is opnieuw aan zijn knie geholpen. Hij staat voorlopig aan de kant en kan daarna natuurlijk weer geblesseerd raken. Dat is een risico.'

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 25, 2013 1:33 pm

Rishi schreef:En dat hoort dus bij de vraagprijs van AZ. Want Ajax betaalt dat bedrag dus in eerste instantie aan AZ.

De Boer: 'Maher is te duur, we trappen er niet meer in'

25-06-13 14:22 uur - Bron: ANP

UPDATE
Trainer Frank de Boer begrijpt heel goed dat Ajax is afgehaakt in de strijd om Adam Maher. 'Hij is een fantastische voetballer. Dat staat vast. Maar Maher is te duur', zei hij dinsdag na de eerste training van het seizoen.

Het is niet zo dat Ajax de spelmaker van AZ niet kan betalen. De club maakte over de eerste helft van het vorige seizoen maar liefst 27 miljoen euro winst. Daarbij houdt de kampioen nog steeds sterk rekening met het vertrek van Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Siem de Jong. AZ vraagt op dit moment zo'n 10 miljoen euro voor Maher.

'Maar we trappen er niet meer in', zegt De Boer. 'Sommige bedragen betalen we gewoon niet. Zo hebben we dat nu eenmaal afgesproken. Ja, daar sta ik helemaal achter. We willen het anders doen. Onze jeugdopleiding moet binnenkort jaarlijks niet 1 maar meerdere voetballers van het kaliber Christian Eriksen voortbrengen. Dan is het niet erg als er een wordt weggekocht. Daarom zijn we hard bezig om onze opleiding te verbeteren. We geloven in die aanpak.'

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 25, 2013 1:33 pm

Ik vind Cuenca, mits fit natuurlijk, ook echt een goede voetballer. Ben benieuwd wie er nu komt. Op het WK U20 is er ook niks te halen, verwacht ik.
IK GELOOF!!!!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jun 25, 2013 2:01 pm

8 milj.. is dat veel voor een speler ala Van Ginkel of Maher ?
Dacht het niet.. Zijn allebei A international
Nee dit Ajax gaat voor de Sana's.. leuk vooruitzicht. NOT
Weer op zoek naar een Interim coach..

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 25, 2013 2:05 pm

Vergis je niet in de details, Mattie.

Transfer Maher:
- 7/8 miljoen AZ
- 1 miljoen Maher
- Doorverkoopclausule
- CL-clausule
- Kampioensclausule

Goede voetballer, maar er komt wel wat bij kijken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jun 25, 2013 2:17 pm

10 miljoen? Nee, zeg. :excited.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 25, 2013 2:34 pm

Ik ben benieuwd hoeveel Marcel nog van de prijs af gaat krijgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jun 25, 2013 2:43 pm

Niet veel denk ik. PSV heeft geld en Gerbrands is een harde onderhandelaar.

Baseman

Bericht door Baseman » di jun 25, 2013 3:17 pm

Die genoemde 10 miljoen klopt niet...dat is het bedrag dat AZ vroeg afgelopen winterstop, niet het bedrag dat AZ nu vraagt.
Ik hoor overal een bedrag van 6,5 à 7 miljoen, waarbij AZ het contractueel afgesproken percentage voor Maher wil verhalen op de koper. Hierdoor wordt de vraagprijs met 1 miljoen verhoogd en zou Maher dus 7,5 à 8 miljoen moeten kosten. Zonder doorverkoopclausule en bonussen.
Wat een heel flink bedrag is en dat PSV dus probeert te drukken, met name door te onderhandelen over het percentage voor Maher. Ik ben dan ook benieuwd hoe graag Maher weg wil bij AZ, die 1 miljoen maakt namelijk nogal verschil.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 25, 2013 3:24 pm

Die bedragen (van 6.5 a 7 miljoen) hoorde je ook in de winterstop, maar toen bleek het achteraf toch om 10 miljoen te gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 25, 2013 3:31 pm

We horen allemaal van alles. Maar volgens mij zit niemand aan de onderhandelingstafel.

Mijn inschatting is dat AZ wel de hoofdprijs wil hebben. Die jongen is een groot talent, gewild en nog niet einde contract. Het is bovendien hun enige speler waarvan het op korte termijn redelijkerwijs te verwachten is dat ze een forse transfersom kunnen vragen én AZ zit financieel niet meer in een lastig parket waardoor een gedwongen verkoop aan de orde is.

Maar we horen het wel als het straks tot een transfer komt. Nu is alles giswerk.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 25, 2013 3:43 pm

Gerbrands zal geen haast hebben. Hij verpatst hem liever aan een buitenlandse club. Wat Maher dan met dié club bespreekt aangaande zijn wens om komend seizoen nog in NL te ballen is niet Gerbrands' probleem...

999

Bericht door 999 » di jun 25, 2013 4:51 pm

Aantrekken nieuwe rechtsbuiten heeft hoogste prioriteit voor De Boer
Dus is Sana ook weer afgeschreven ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 25, 2013 5:05 pm

Waarom zou AZ in hemelsnaam veel minder vragen? AZ zal het prima vinden dat Maher graag in Nederland wil blijven, maar niet als dat miljoenen scheelt in de opbrengst. Ik geloof die tien miljoen eerder dan het bedrag dat Baseman heeft gehoord.
I think I lost my fucking headache

Rednose

Bericht door Rednose » di jun 25, 2013 5:07 pm

999 schreef:
Dat lijkt me logisch......de vraag is alleen waarom ze hem hebben aangetrokken.
Overigens vind ik het bizar dat Ajax via de kranten onderhandeld, of is dat een hogere strategie die ik niet snap als eenvoudige supporter?
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Le T.

Bericht door Le T. » di jun 25, 2013 5:14 pm

999 schreef:
Uiteraard, alleen het gezichtsverlies van het TH moest nog beperkt worden.
Rednose schreef:Overigens vind ik het bizar dat Ajax via de kranten onderhandeld, of is dat een hogere strategie die ik niet snap als eenvoudige supporter?
Het beleid wordt bepaald door een krant, dus dan is dat een logische stap.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 25, 2013 5:18 pm

Dit Ajax is gemaakt door die krant, de heren hebben heel wat om de T voor te danken
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jun 25, 2013 5:46 pm

Dubbel schreef:
Jabu schreef: Ik heb vooral de hoop dat het TH juist een hele bewuste keuze maakt om deze spelers niet voor een dergelijk bedrag aan te trekken. Van vol de portemonnee trekken is hopelijk afscheid genomen. Wel kan geconstateerd worden dat Ajax beiden spelers in een eerder stadium wel graag had aangetrokken. Dan is het jammer dat het uiteindelijk toch niet lukt. Maar zoals gezegd, alles heeft zijn prijs.
Neeheee! Zucht. Nog een keertje dan... :smile-ajax.gif:
19 juni 2013 - Volgens technisch directeur Marc Overmars is de vraagprijs van AZ voor Adam Maher niet de reden waarom Ajax (vooralsnog) niet concreet wordt voor de middenvelder. 'We hebben andere prioriteiten. De vraagprijs van AZ heeft daar niks mee te maken, dat speelt helemaal geen rol,' zo laat hij weten tegenover Voetbal International.
OK, allerlaatste keer dan... :hypocrite.gif:
Ajax heeft definitief een streep gezet door Adam Maher. "Ik vind hem nog steeds een fantastische speler", zegt De Boer, "maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jun 25, 2013 8:29 pm

hmm niet willen uitgeven 7/8 milj.. maar wel voor Alderweireld vragen.. Nogmaals voor mijn gevoel gaat Ajax de verkeerde kant op.. Je wilt overwinteren in de CL dan is 7/8 milj. voor van Ginkel en of Maher echt niet veel..
Weer op zoek naar een Interim coach..

gaizka

Bericht door gaizka » di jun 25, 2013 8:36 pm

mattie schreef:hmm niet willen uitgeven 7/8 milj.. maar wel voor Alderweireld vragen.. Nogmaals voor mijn gevoel gaat Ajax de verkeerde kant op.. Je wilt overwinteren in de CL dan is 7/8 milj. voor van Ginkel en of Maher echt niet veel..
Mee eens, vreemd genoeg had Ajax dat geld wel over voor van Ginkel en niet voor Maher. Blijkbaar vinden ze van Ginkel een groter talent of is er een grotere behoefte aan zijn type speler?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 25, 2013 10:09 pm

Dat we proberen om minder uit te geven aan spelers dan dat er binnenkomt is toch volkomen logisch? Net zoals het niet onlogisch zou zijn als Ajax meer zou willen uitgeven voor Van Ginkel als ze hem een groter talent vinden en meer behoefte denken te hebben aan zijn type speler.

Nu zijn die twee kwa type speler niet te vergelijken maar als ik voor Ajax één van beide zou mogen halen was het Van Ginkel.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie