PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Laudrup

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Laudrup » do jun 20, 2013 2:04 pm

Baseman schreef:Het begint hier wel erg droevig te worden...

PSV geeft aan dat men de jeugd serieuzer gaat nemen en Cocu dus de ruimte krijgt om jeugdspelers in te passen.
Vervolgens wil PSV enkele spelers kopen en zien sommigen hier dat als het excuus om te kunnen roepen dat PSV weer de jeugd niet serieus neemt.
Als ik dan vervolgens aangeef dat Ajax net zo goed spelers koopt, aangezien de jeugd nooit alle gaten (fatsoenlijk) op kan vullen, krijg ik het verwijt dat ik Ajax erbij haal.
En ik krijg nog allerlei verwijten naar mijn hoofd ook, aangezien ik het bovenstaande aangeef en daardoor blijkbaar een meeloper ben, niet kritisch ben, niet inzie waar PSV mee bezig is en met zwakteboden aankom.

Sommigen hier verdraaien alle woorden en/of gaan uit van bepaalde vermoedens en presenteren dat als feiten...zo heeft een discussie dus totaal geen nut.
Als ik op deze wijze wil discussieren kan ik net zo goed naar het AN gaan, hier was het niveau echter stukken hoger.

Ajax staat bekend om het jeugdbeleid, al koopt men tegenwoordig wel erg veel buitenlandse talenten, maar men informeerde bij Vd Hoorn als vervanger van Alderweireld. Ondanks de eerdere woorden van F. de Boer dat Denswil en Veltman er klaar voor zijn.
Als PSV dit zou doen, dan waren de verwijten hier niet te tellen.

PS: Een mooi voorbeeld was afgelopen seizoen trouwens, PSV speelde in de EL met veel jeugdspelers en kreeg vervolgens het verwijt dat men de EL liet lopen.
Tsja, zo kun je het dus nooit goed doen. Als je wint is het goed, als je wint met jeugdspelers is het beter, als je verliest is het slecht, als je verliest met jeugdspelers is het slechter. De logica.
Marillion schreef:Maar ik denk dat PSV met Depay en Locadia dit jaar toch echt twee jeugdspelers de ruimte gaat geven.
Zoet ook, dus 3 jeugdspelers.
Als ze slim zijn gebruiken ze een gedeelte van dat geld om de achterhoede te versterken. De namen die ik tot nu toe voorbij hoor komen ben ik niet van onder de indruk.
Dus PSV wil een verdediger halen, wat volgens jou slim is...maar omdat je niet van de betreffende speler (Bruma) onder de indruk bent, is het niet slim?
Afbeelding
15 mei 2011.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jun 20, 2013 2:05 pm

Baseman, kun je je bij onze scepsis niets voorstellen? We hebben het allemaal al een keer eerder gehoord.

Wat vind je van Bruma? Ik begrijp dat hij de leider van de defensie moet worden? Kan hij dat wel aan? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 2:19 pm

Baseman schreef: PSV speelde in de EL met veel jeugdspelers en kreeg vervolgens het verwijt dat men de EL liet lopen.
psv liet de eredivisie ook lopen. En Van Bommel heeft op 14 April z'n afscheidswedstrijd al gehad. :smallgrin.gif:

Geintje. Chill, relax. Van mij mag psv doen wat het wil. Onder de streep zet Ajax duidelijker in op (al dan niet uit Denemarken geplukte) jeugd dan psv doet. Zonder daar een waardeoordeel aan te willen hangen...

Interessanter vind ik de plannen van Cocu. psv saneert enkele probleemgevallen weg, selectie ondergaat gedaanteverwisseling en tijd tot VCL is krap. Hij zal als rookie meteen voor hete vuren komen te staan. Ben benieuwd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 20, 2013 2:39 pm

Dat wijzen naar Ajax doet niet ter zake. Al is het wel een teken aan de wand dat een toptalent van PSV kiest voor Ajax. Dat komt vast en zeker omdat Ajax ook van het kopen, kopen, kopen is. Toegegeven, Rikkie Schouw koos dan weer bij PSV haha.

Het punt is dat je vol inzet op erg dure aankopen. Kun je roepen dat de jeugd een kans krijgt, maar als puntje bij paaltje komt, dan wordt een Narsingh naar binnengefietst. Of een <geef naam>. Vaak talentvolle jongens, maar wel jongens die voor 3 jaar lang de voorkeur genieten omdat ze een transfersom om hun nek hebben hangen. Is dat een probleem? Welnee, maar roep dan niet dat de tijd van aankopen voorbij is en dat je vol inzet op de eigen jeugd.

Of je nu met eigen jeugd of met die karrevracht aan aankopen naast te prijzen grijpt, is mij om het even. :smallgrin.gif:

generaal

Bericht door generaal » do jun 20, 2013 2:43 pm

Ik verwacht dat Hendrix regelmatig met het eerste elftal mag meetrainen, zodat hij binnen twee jaar in ieder geval vaste invaller kan worden. Bakkali, het zeventienjarige supertalent van de club, kan Depay aflossen. Locadia wordt normaal gesproken de eerste spits voor komend seizoen. En ik verwacht dat Zoet de onderlinge strijd met Tyton glansrijk wint. Bertrams wordt dan derde keeper. Tot slot denk ik dat Rai Vloet doorstroomt naar het eerste elftal.

Natuurlijk kan PSV nog lang niet zoveel bruikbare jeugdspelers voor het eerste elftal aandragen als Ajax en Feyenoord, maar de tijd van een vreemdelingenlegioen aangevuld met een paar kneuzen uit de provincie, is hopelijk voorbij. Van der Schaaf, Addo, Bogelund, Hoogstrate, Vukovic, dat werk.

Voor wat betreft de verdediging, denk ik nog steeds dat Bruma een prima optie is. Daarnaast zie ik in Viergever een interessante (goedkope) optie, omdat die zowel centraal achterin, als linksback kan spelen. En hij is ook vrij bruikbaar als controleur op het middenveld. Van Dijk is geen speler die met veel ruimte in z'n rug kan domineren, en Van der Hoorn is een soort jonge Barry Opdam. Kalas en Kashia zijn onhaalbaar, en voor de rest loopt er niet veel rond in Nederland.

Ronnie Stam is transfervrij, en ik hoop dat Brands het maar uit z'n hoofd laat om hem te benaderen. Schaars kan in principe prima uit de voeten in de Eredivsie, maar is beslist geen 'zekere' aankoop.

Dan zijn er nog dure buitenlandse opties, die de achterhoede van PSV vrijwel zeker beter zouden maken. Peruzzi, Maksimovic, Vrsaljko, Chichires. Maar die zijn waarschijnlijk net zo duur als een Maher. En de vraag is of zij niet al onhaalbaar zijn. Kortom: de beleidsbepalers bij PSV kunnen het eigenlijk zelden goed doen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 20, 2013 3:01 pm

generaal schreef:Tot slot denk ik dat Rai Vloet doorstroomt naar het eerste elftal.
Lult die net zoveel als zijn vader? :smallgrin.gif:
generaal schreef: Dan zijn er nog dure buitenlandse opties, die de achterhoede van PSV vrijwel zeker beter zouden maken. Peruzzi, Maksimovic, Vrsaljko, Chichires. Maar die zijn waarschijnlijk net zo duur als een Maher. En de vraag is of zij niet al onhaalbaar zijn. Kortom: de beleidsbepalers bij PSV kunnen het eigenlijk zelden goed doen.
En als je dat geld nou één keer mag uitgeven. Ga je dan voor Maher of voor die verdediger? Dat is voor mij de vraag. Op welke positie leg je de prioriteit. De populaire optie (Maher) of de broodnodige optie (de verdediger).
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 20, 2013 3:04 pm

De opleiding gaat natuurlijk nog een deel door in het eerste. Als je van een jeugdspeler eist dat hij er onmiddellijk moet staan, tja, dan kan je inderdaad beter kopen. En ik begrijp best dat als er 4 of 5 basisspelers vertrekken dat je op een paar plekken spelers haalt. Ach, je kunt het ook zo zien, Schaars en Bruma worden gehaald voor de breedte, die zijn niet zo heel erg goed. Ik juich het in ieder geval toe, Maher en Schaars zijn geen verdedigers volgens mij, en daar moet PSV toch echt beginnen.
I think I lost my fucking headache

generaal

Bericht door generaal » do jun 20, 2013 3:24 pm

Marillion schreef:
generaal schreef:Tot slot denk ik dat Rai Vloet doorstroomt naar het eerste elftal.
Lult die net zoveel als zijn vader? :smallgrin.gif:
generaal schreef: Dan zijn er nog dure buitenlandse opties, die de achterhoede van PSV vrijwel zeker beter zouden maken. Peruzzi, Maksimovic, Vrsaljko, Chichires. Maar die zijn waarschijnlijk net zo duur als een Maher. En de vraag is of zij niet al onhaalbaar zijn. Kortom: de beleidsbepalers bij PSV kunnen het eigenlijk zelden goed doen.
En als je dat geld nou één keer mag uitgeven. Ga je dan voor Maher of voor die verdediger? Dat is voor mij de vraag. Op welke positie leg je de prioriteit. De populaire optie (Maher) of de broodnodige optie (de verdediger).
Als Toivonen en Mertens vertrekken, wordt de spoeling aanvallend gezien wel erg dun. Lens is tenslotte ook al weg. Stel dat Brands de munten voor Lens doorschuift naar Alkmaar, en voor dat geld Maher en Viergever binnenhaalt.. Dan heeft hij het gewoon goed gedaan.

Ik snap ook wel dat je met Viergever en Bruma in het centrum de Champions League niet wint, maar die verdedigers zijn wel véél beter dan Derijck en Marcelo. Dan moet er eigenlijk alleen nog een rechtsback worden gehaald. Wat Zanka betreft kan het overigens ook nog alle kanten op, en het zou mij niets verbazen als hij de vaste invaller wordt voor het centrum.

Bovendien kosten Viergever en Bruma samen minder aan salaris dan een toptalent als Maksimovic of Chiriches zou vragen. PSV heeft afgelopen seizoen de titel niet verloren tegen Ajax, Feyenoord en FC Twente. Maar juist tegen clubs als Zwolle en RKC. Die Marcelo heeft zeker vijf wedstrijden in z'n eentje minimaal één punt gekost. In de voorhoede heeft PSV nu al dubbele bezetting (Bakkali kan de stap naar het eerste al maken) op elke positie, dus het zou dom zijn om weer een (vleugel)spits te kopen. Kortom, normaal gesproken is er genoeg geld om twee middenvelders en drie verdedigers te kopen voor het geld van Lens, Mertens en Toivonen. Ik hoop alleen maar dat Brands geen kwasten (VD Hoorn, Stam, Zuiverloon) koopt voor de hoofdprijs.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 20, 2013 3:30 pm

Baseman schreef:
Rishi schreef:Jij geeft PSV het voordeel van de twijfel terwijl dat op helemaal niks is gebaseerd.
Das waar...ik baseer mezelf alleen maar op de persconferentie, het aangegeven meerjarenplan, de nieuwe trainer, de nieuwe technische staf, de uitgesproken meningen van degenen die de lijn bepalen en bewaken en het jeugdplan van Faber. Op niks dus :excited.gif:
Baseman, ik zal laten zien waarom PSV wat dat betreft het nadeel van de twijfel verdient:
'Koopclub' PSV over nieuwe boeg om in top te blijven

Door: redactie
11-6-11 - 11:42

PSV heeft fikse financiële problemen op te lossen, wil beleidsmatig netjes binnen de lijnen blijven, kan een uitbreiding van het stadion voorlopig wel vergeten en betaalt in principe niet meer dan een miljoen euro spelerssalaris. Toch wil de club tot de Nederlandse top blijven behoren. Wat is de visie van technisch manager Marcel Brands? Koopzucht maakt plaats voor het koesteren van de jeugd.
© anp.

Jarenlang mikte PSV net iets hoger dan de eigen mogelijkheden, maar die tijd is voorbij. Wakker geschud door financiële rampspoed voert realisme de boventoon in Eindhoven. Technisch directeur Marcel Brands zet bij de club een nieuwe koers uit. Koopzucht maakt plaats voor het koesteren van de eigen jeugdopleiding.

'PSV was altijd een kopende club, maar dat moet veranderen', zegt Brands. 'Wij hebben veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding, daar moeten we de vruchten van plukken. We willen toe naar een selectie met achttien of negentien voetballers, aangevuld met vier of vijf talenten uit de jeugdopleiding.'

Hoop voor jeugd
Jarenlang dachten die groeibriljantjes dat de ambitie om het eerste elftal van PSV te halen een streven naar het onmogelijke was. Er werd toch steeds een gearriveerde voetballer voor hun positie gekocht. 'Je moet een jochie van twaalf jaar dat bij PSV komt, perspectief kunnen bieden. Hij moet zien dat het écht mogelijk is om het eerste te halen. Het gebeurt al, met Zakaria Labyad, Género Zeefuik en Stijn Wuytens. Nu gaan jongens als Memphis Depay en Marcel Ritzmaier heel hard. Het is belangrijk dat zij een opening zien naar het eerste elftal.'

Nu PSV in financieel opzicht een brave leerling wil zijn en ook groei door uitbreiding van het stadion voor jaren van de baan is, ligt er een belangrijke taak voor Brands. 'Het is aan mij om te zorgen voor een positieve balans op de transferrekening.'

Champions League
Het is een manier om te groeien, maar PSV teerde de laatste jaren in op het eigen vermogen door veel meer geld uit te geven aan versterkingen, dan er binnen kwam uit transfers. 'Het heeft ook met je ambitie te maken', stelt Brands. 'PSV wilde overwinteren in de Champions League, zelfs de kwartfinale halen. Dan moet je dure toppers kopen en is het moeilijk om daar nog rendement op te krijgen. Hoe groter de club, hoe hoger de ambities, des te moeilijker het is om een positieve transferrekening te hebben.'

Het lukte Brands wel bij RKC en AZ. 'Bij RKC haalden we iemand voor niets of een paar ton, dan is het niet zo moeilijk. Neem Manchester United of Barcelona. Zij halen topspelers, voor heel veel geld. Ze vertegenwoordigen een enorm kapitaal. Maar aan wie kun je ze nog verkopen?'

Duidelijke keuze
PSV maakt een duidelijke keuze. 'Wie weet maakt Erik Pieters in de toekomst een prachtige transfer naar het buitenland. Dan hebben we Abel Tamata uit de eigen jeugd klaar staan. Als je mikt op kwartfinale Champions League, kies je eerder voor een ervaren jongen. Wij slaan een andere weg in. Alleen voor voetballers met een grote toegevoegde waarde betalen we meer dan een miljoen euro salaris. Dat doen we dus niet voor tien spelers. Dat is een duidelijk signaal.'

Met consequenties. 'Het wordt heel lastig om internationaal gelouterde voetballers te halen. Daar moet je realistisch in zijn. Gelukkig gaan de salarissen in de hele markt achteruit. Voor buitenlanders blijft de Nederlandse competitie een prima tussenstap. We zullen creatief moeten zijn, maar ook realistisch. Het is ons doel om in eigen land prijzen te pakken. Dat kan nog altijd met ons budget. Als Balázs Dzsudzsák vertrekt, dan lukt het vast niet om iemand van hetzelfde niveau te halen. Maar we kunnen ons dan wel op andere posities in het elftal versterken.'
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article ... jven.dhtml

Het verleden wijst uit, dat PSV het alleen over een andere boeg wil gooien als het geld op is. Is er weer geld? Dan gaan ze kopen. Ten tijde van die persconferentie met Cocu was er ook even geen geld. Maar nu weer wel. Zul jij zien wat er gebeurt.

Ter relativering: daar is PSV echt niet de enige in. Het hooggeprezen Feyenoord koos ook alleen maar voor de jeugd omdat er geen geld meer was om Leonards en Hoflands te kopen. Voor Ajax hetzelfde. Toen er veel geld was (bijvoorbeeld na de beursgang) wilde men dat geld ook graat uitgeven. Goed beleid wordt vaak uit armoede geboren. En het moeilijkste is, om dat beleid dan door te trekken als er wél weer geld is.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jun 20, 2013 9:46 pm

Jöhnk schreef: Goed beleid wordt vaak uit armoede geboren. En het moeilijkste is, om dat beleid dan door te trekken als er wél weer geld is.
:biggthumpup.gif:

@generaal: Brands koopt elk jaar kwasten voor de hoofdprijs, dus waarom dit jaar niet?

999

Bericht door 999 » do jun 20, 2013 9:54 pm

Omdat Cocu nu trainer is ?.
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jun 20, 2013 10:38 pm

Slegers meldt dat PSV pas een tweede CV (na Bruma) zal halen als een van de huidige CV's is verkocht. Dat gaat dan om Derijck, Zanka, Marcelo, Koch.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jun 20, 2013 11:22 pm

Laat het waar zijn! Gelukkig ben ik geen PSV-supporter; ik zou gek worden als alleen Bruma wordt gehaald en Zoet terugkomt voor wat betreft de versterkingen van de verdediging. Gaan ze wederom een seizoen tegemoet met veel tegendoelpunten - en dus puntverlies.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jun 20, 2013 11:25 pm

Ik neem aan dat dit topic per 1 juli "PSV 2013-2014" gaat heten...?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 21, 2013 7:38 pm

Thijs Slegers verwacht dat de transfer van Maher snel rond komt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jun 21, 2013 7:41 pm

Ja, wie niet.

Achteraf kun je stellen dat Ajax afspraken had met AZ en Maher. Anders had Overmars niet hoeven afbellen.

Arthur

Bericht door Arthur » vr jun 21, 2013 9:15 pm

Slim van Maher dat hij geen voorkeur heeft geuit. Dat komt hem nu goed van pas.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 21, 2013 9:55 pm

Yopi schreef:Slegers meldt dat PSV pas een tweede CV (na Bruma) zal halen als een van de huidige CV's is verkocht. Dat gaat dan om Derijck, Zanka, Marcelo, Koch.
That's the spirit... :biggthumpup.gif:

Een balveroveraar lijkt me ook geen overbodige luxe. Niet echt de specialiteit van de heren Strootman en Maher.

jabu

Bericht door jabu » vr jun 21, 2013 10:32 pm

Arthur schreef:Slim van Maher dat hij geen voorkeur heeft geuit. Dat komt hem nu goed van pas.
Tenzij zijn voorkeur altijd al bij PSV lag.

Arthur

Bericht door Arthur » vr jun 21, 2013 11:06 pm

Ook dan is het geen nadeel, toch?

jabu

Bericht door jabu » vr jun 21, 2013 11:58 pm

Geen nadeel maar het was niet bezwaarlijk geweest.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 22, 2013 12:02 am

Elk voordeel hep zijn nadeel. :hypocrite.gif:

Brands krijgt het orgasme van zijn leven als hij Maher binnenhaalt. Wat het verder opbrengt is de vraag.

generaal

Bericht door generaal » za jun 22, 2013 12:51 am

Yopi schreef:Elk voordeel hep zijn nadeel. :hypocrite.gif:

Brands krijgt het orgasme van zijn leven als hij Maher binnenhaalt. Wat het verder opbrengt is de vraag.
Afbeelding
Zoiets, maar dan op Stratumseind, gok ik. Misschien wel met een complete ceremoniemeester.

Toch is die Maher wel verdomd goed hoor. Zeker qua passing en voetbalintelligentie. Ook in de kleine ruimte weet hij de weg goed te vinden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 22, 2013 2:48 am

Dat is hij absoluuut. PSV ontbeert, naast goede verdedigers, ook creativiteit. Tegen Ajax hebben we kunnen zien dat PSV niet alleen verdedigend zwak is, maar ook aan de bal nauwelijks ideeën heeft. Uiteindelijk scoorde PSV uit een spelhervatting en een weggevertje, maar voor de rest was het "alle ballen hoog voor de pot". Dus Maher kan zeker iets toevoegen, al hoop ik voor hem dat hij niet de ''roepende in de woestijn'' wordt.

zeux

Bericht door zeux » za jun 22, 2013 3:44 am

Jöhnk schreef:Dat is hij absoluuut. PSV ontbeert, naast goede verdedigers, ook creativiteit. Tegen Ajax hebben we kunnen zien dat PSV niet alleen verdedigend zwak is, maar ook aan de bal nauwelijks ideeën heeft. Uiteindelijk scoorde PSV uit een spelhervatting en een weggevertje, maar voor de rest was het "alle ballen hoog voor de pot". Dus Maher kan zeker iets toevoegen, al hoop ik voor hem dat hij niet de ''roepende in de woestijn'' wordt.
Narsingh komt ook weer terug... Kan een gevaarlijke klant zijn.
Ben benieuwd hoe de combi met Maher gaat zijn.

En Bommel is weg. Zorgt vast voor meer dynamiek op het middenveld. Bommel werd een blok aan het been. 'Moest' spelen, maar dat hielp psv lang niet altijd. Van dat blok zijn ze nu af.

En ik geloof ook wel in 'flow'. Als een team lekker draait, kunnen spelers vaak meer. Wie weet ontpopt zelfs die brakke verdediging zich dan. You never know. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie