PSV - Ajax 14-04-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: PSV - Ajax 14-04-2013

Bericht door Dubbel » di apr 09, 2013 8:17 pm

Gewoon met de 2e keep naar Eindhoven. Psv speelt al het hele jaar met z'n reserve keeper geloof ik.

Eigenaardig vind ik wel dat de KNVB enerzijds een beroepsmogelijkheid biedt (die zou dan volgende week dienen) maar dat de speler in kwestie dan wel geschorst is voor de pot van zondag. Dus stel Kenneth wordt in beroep vrijgesproken dan heeft hij de wedstrijd schorsing al gehad. Da's toch eigenlijk geen recht.
Beroepsmogelijkheid

Als iemand het niet eens is met de uitspraak van de tuchtcommissie, bestaat in vrijwel alle gevallen de mogelijkheid hiertegen in beroep [link maken naar dit stukje] te gaan. Het verzoek hiertoe, dat is omkleed met redenen, dient te worden ondertekend door de betrokkene (appellant) zelf. Dit verzoek moet bovendien binnen zes werkdagen na verzending van de uitspraak in het bezit zijn van het districtskantoor.

Door het instellen van beroep wordt de tenuitvoerlegging van de straf niet opgeschort. Ook dient de betrokkene een waarborgsom te voldoen, alvorens de zaak in behandeling wordt genomen door de commissie en bla bla bla

Arthur

Bericht door Arthur » wo apr 10, 2013 6:57 am

Dat is inderdaad krom, maar zal er wel mee te maken hebben dat de beroepsmogelijkheid flink werd misbruikt om te zorgen dat iemand toch inzetbaar was in een belangrijke wedstrijd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 10, 2013 7:39 am

Marillion schreef:Bij de ontmoeting eerder dit seizoen was Ajax er in ieder geval prima klaar voor. In tegenstelling tot PSV dat toen geen moment de indruk maakte ergens voor te strijden.

Toch stond Lens op een gegeven moment oog in oog met Vermeer. :blush.gif:

Het is structureel: we hebben achterin geen speler als Reiziger die de diepe bal er even uithaalt. Onze verdediging is erg kwetbaar bij counters. Met name aan de zijkanten met Daley de Slak en Van Rhijn die vaak staat te pitten.

Ik verwacht niet dat PSV gaat aanvallen. Advocaat is sowieso geen held en hij weet ook wel dat PSV gezien is als Ajax voorin ruimte krijgt. PSV gaat wachten op die paar momenten. Ik kan me niet voorstellen dat PSV ons gaat wegspelen, maar PSV kan natuurlijk wel winnen door een paar luizige countertjes.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 10, 2013 8:29 am

Yopi schreef: Ik kan me niet voorstellen dat PSV ons gaat wegspelen, maar PSV kan natuurlijk wel winnen door een paar luizige countertjes.
Pcs. psv zal compact spelen. Kansen krijg je tegen dit Ajax toch wel.

Ik kijk er trouwens vrij nuchter tegenaan: wanneer je tegen dit psv niet minimaal een punt pakt, dan verdient Ajax die titel m.i. ook niet. We spelen tegen een ploeg die er alleen tegen VVV en RKC thuis in slaagt de nul te houden. Dan moet je er als Ajax zijnde minimaal 2 in kunnen prikken daar, dan heb je normaliter minimaal een punt.

Het loopt voor geen meter bij psv, onderling zit het niet goed en die lui verkrampen bij het minste geringste. Een goed Ajax moet van deze ploeg winnen, basta. Zo niet: eigen schuld.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 10, 2013 9:08 am

Veel zal afhangen van de eerste 20 minuten en vooral de intentie van Ajax. Gaan we voetballen zoals Steaua uit, dan krijgen we (waarschijnlijk) de deksel op de neus.

Veel beweging van uit middenveld en aanval, dus met Schöne op de rechtsbuiten positie en Poulsen op VM.

Aan de andere kant hebben we in de competitie niet meer verloren van psv sinds aug 2009 (uit). Thuis zelfs sind Jan 2008, dus de laatste jaren hebben we prima resultaten tegen psv. Spannend!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

elliquido

Bericht door elliquido » wo apr 10, 2013 9:11 am

Welk mooie scenario zullen we hebben als we daar met 1-5 van het veld lopen.

Ik zie rode kaarten, schuimbekkende supporters, rellen voor de hoofdtribune, 1 grote wanhoop en frustratie.

Want let op, als PSV verliest zijn ze weer niet kampioen (in hun jubileumjaar) en praktisch uitgeschakeld voor plek 2 (= CL kwalificatie)

:biggrin.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 10, 2013 12:41 pm

Voetballers denken niet zo, maar dit is vooral een belangrijke wedstrijd omdat PSV for the time being zijn plek als topclub kan verspelen.

Zo groot is het echt, naar mijn mening.

PSV leeft structureel op te grote voet. Club speelt al jaren hoog spel door héél zwaar te speculeren op een landstitel, die steeds niet komt. De situatie pal voor de overheidsinjectie was echt heel ernstig: club was bijna acuut failliet. Als dat overheidsgeld terugbetaald moet worden en PSV opnieuw geen kampioen wordt, dan is het uit met de pret en zal PSV een heel forse, structurele stap terug moeten doen op financieel gebied. Dan wordt het echt een kleinere club voor de komende jaren.

Bij Feyenoord heeft dat louterend gewerkt, omdat die clubs door de omstandigheden gedwongen werd om terug te vallen op de eigen jeugd - en daar zijn ze alleen maar beter van geworden. Maar PSV is geen opleidingsclub, heeft momenteel zelfs een hoofdtrainer die er nooit gaat kijken, dus die gaan daar juist níet sterker van worden. Als die het plotseling zonder geld moeten doen, kapseist de hele boel.

Serieus: zondag winnen, dan druk je een concurrent voor de komende jaren diep in 'categorie 1'.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 10, 2013 1:08 pm

Dan ga je ervan uit dat PSV dus geen tweede wordt. Wat overigens ook best realistisch is.

Alleen Ajax heeft overigens kans om de voorronde van de CL te overleven. De rest van de clubs worden geslacht.
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » wo apr 10, 2013 1:25 pm

Precies Ko. dat scenario. Dat Philips ook niet meer groots bijspringt. Het wordt dan weer de provincieclub van voor de jaren '75.

Dit is zo'n wedstrijd. Buigen of barsten. Als PSV nu verliest moet je niet gek opkijken als ze directe EL mislopen en de playoffs inmoeten. (gezien az en twente uit)

Dit is de wedstrijd van de eeuw voor PSV. Winnen is een hele grote kans op het kampioenschap. Verliezen is naar de gallemiezen gaan als club. Dat schip houden ze dan niet meer op koers.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 10, 2013 1:44 pm

Dat is juist zo verontrustend. Als het maar niet zo is dat PSV liever wil winnen dan Ajax. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 10, 2013 1:59 pm

Yopi schreef:Dat is juist zo verontrustend. Als het maar niet zo is dat PSV liever wil winnen dan Ajax. :blush.gif:
psv bewijst al jaren op het moment supreme niet met druk om te kunnen gaan.

Het hangt echt van Ajax af. Geef geen goals weg zoals tegen AZ, haal als ploeg je niveau en je wint die pot.

Maar het is m.i. vooral de vraag of Ajax als ploeg volwassen genoeg is om zich niet af te laten leiden door een aflevering van Lagerhuis rond Kuipers, de Schwalbes van Mertens en de provocaties van Van Bommel. En vooral of Ajax domme fouten als tegen AZ effe achterwege kan laten.

In a nutshell: ik vrees eerder dat Ajax van Ajax verliest dan van psv. En wanneer dat gebeurt ben je dus niet goed genoeg. Makkelijk zat.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 10, 2013 2:06 pm

Yopi schreef:Dat is juist zo verontrustend. Als het maar niet zo is dat PSV liever wil winnen dan Ajax. :blush.gif:
Als dat zo is is het terecht wanneer je verliest. Maar ik ga ervan uit dat De Boer z'n team goed zal prepareren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 10, 2013 2:13 pm

Waar jullie allemaal mee bezig zijn, zeg. De teloorgang van PSV? Daar maak ik me allang geen illusies meer over.

Bovendien staat de titel voor Ajax op het spel. Vele malen interessanter.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 10, 2013 2:35 pm

Ajax gaat in Eindhoven verliezen, denk ik. De spelers zijn me niet eager genoeg. Net of er gedacht wordt; leuk, alweer een landstitel. De ploeg straalt niet dat onoverwinnelijke uit dat we de afgelopen 3 seizoenen in het voorjaar hebben gezien (ja, ook in het voorjaar van 2010, al werden we toen geen kampioen omdat Twente op zijn tandvlees met luizige 1-0's bleef winnen). Ajax is me te laks, te nonchalant.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

gaizka

Bericht door gaizka » wo apr 10, 2013 2:36 pm

wimpey schreef:
psv bewijst al jaren op het moment supreme niet met druk om te kunnen gaan.

Het hangt echt van Ajax af. Geef geen goals weg zoals tegen AZ, haal als ploeg je niveau en je wint die pot.

Maar het is m.i. vooral de vraag of Ajax als ploeg volwassen genoeg is om zich niet af te laten leiden door een aflevering van Lagerhuis rond Kuipers, de Schwalbes van Mertens en de provocaties van Van Bommel. En vooral of Ajax domme fouten als tegen AZ effe achterwege kan laten.

In a nutshell: ik vrees eerder dat Ajax van Ajax verliest dan van psv. En wanneer dat gebeurt ben je dus niet goed genoeg. Makkelijk zat.
Met uitwedstrijden bij o.a. Dortmund & Man. City als ervaring zal Ajax zich niet zo snel gek laten maken denk ik...

zeux

Bericht door zeux » wo apr 10, 2013 2:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ajax gaat in Eindhoven verliezen, denk ik. De spelers zijn me niet eager genoeg. Net of er gedacht wordt; leuk, alweer een landstitel. De ploeg straalt niet dat onoverwinnelijke uit dat we de afgelopen 3 seizoenen in het voorjaar hebben gezien (ja, ook in het voorjaar van 2010, al werden we toen geen kampioen omdat Twente op zijn tandvlees met luizige 1-0's bleef winnen). Ajax is me te laks, te nonchalant.
Ik denk dat key bij Eriksen en De Jong ligt. Als die de geest hebben en echt voorop gaan in de strijd, dan kan het best nog wat worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 10, 2013 2:37 pm

Jöhnk schreef:Waar jullie allemaal mee bezig zijn, zeg. De teloorgang van PSV? Daar maak ik me allang geen illusies meer over.
Eens. Dat verhinderen Philips and friends wel. Die gooien er komende zomer gewoon weer 10-tallen miljoenen tegenaan. Peanuts voor die toko's.
Benieuwd wat FdB gaat doen. Schöne of Poulsen als VM. Lijkt me een lastige afweging voor een trainer.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 10, 2013 2:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ajax gaat in Eindhoven verliezen, denk ik. De spelers zijn me niet eager genoeg. Net of er gedacht wordt; leuk, alweer een landstitel. De ploeg straalt niet dat onoverwinnelijke uit dat we de afgelopen 3 seizoenen in het voorjaar hebben gezien (ja, ook in het voorjaar van 2010, al werden we toen geen kampioen omdat Twente op zijn tandvlees met luizige 1-0's bleef winnen). Ajax is me te laks, te nonchalant.
Daar ben ik het wel mee eens.

Maar ik vind dit team wel sterker. Hoe gek dat ook klinkt. Dit team kan ongelooflijk goed voetballen. Dat gaan ze zondag laten zien.

Ik ga mee met Wimpey. Als Ajax verliest, ligt het echt aan Ajax.

Maar zelfs als we verliezen is er geen man over boord!
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 10, 2013 2:38 pm

PSV vindt wel weer een potje. Daar ben ik zeker van.

Het gaat om Ajax.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo apr 10, 2013 2:40 pm

Bovendien heeft PSV juist heel veel Talent rondlopen, dat nu niet aan spelen toekomt doordat er veel aankopen moeten spelen.

Jorrit Hendrix, Zakaria Bakkali,Memphis Depay, Jurgen Locadia, Jeroen Zoet. Zit dus meer dan genoeg groei in als ze de kans krijgen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 10, 2013 2:43 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Waar jullie allemaal mee bezig zijn, zeg. De teloorgang van PSV? Daar maak ik me allang geen illusies meer over.
Eens. Dat verhinderen Philips and friends wel. Die gooien er komende zomer gewoon weer 10-tallen miljoenen tegenaan. Peanuts voor die toko's.
Benieuwd wat FdB gaat doen. Schöne of Poulsen als VM. Lijkt me een lastige afweging voor een trainer.
Poulsen verwacht ik. Je kunt Schöne niet tegenover Toivonen zetten. Laat Schöne maar op rechtsbuiten plek staan. Enige vraagteken in de opstelling is of dat Babel speelt i.p.v. Kolbeinn.

Ajax moet lef tonen, met de wil om te winnen. Intentie is essentieel. Laat psv maar voelen dat er niks te halen valt. Veel beweging vanaf het middenveld en aanval (Eriksen, Siem, Schöne en Fischer). Daar kan het middenveld en vooral de verdediging van psv niet mee omgaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 10, 2013 2:47 pm

Ik zou ook voor Poulsen gaan. Je zag een aantal keer, ook thuis tegen Heracles, dat het centrum te wijd staat als hij niet speelt. Blind speelt praktisch linksbuiten.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 10, 2013 2:47 pm

Ik vind ook niet dat we het moeten wensen. Ajax heeft baat bij sterke concurrenten. De Eredivisie is al zo zwak.

Ajax moet er zelf op klappen, en meteen die sukkels achterin bij PSV onder druk zetten.

Ik zou met Poulsen op het middenveld spelen en met Schöne op rechts.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 10, 2013 2:48 pm

Zeux schreef: Ik denk dat key bij Eriksen en De Jong ligt. Als die de geest hebben en echt voorop gaan in de strijd, dan kan het best nog wat worden.
Ik mis ook wel de geestdrift die Vertonghen, Anita en Janssen vorig seizoen in de eindspurt aan de dag legden. Vorig seizoen en seizoen daarvoor vond ik ons ook de terechte kampioen. We hebben er nu 5 op een rij gewonnen, maar van een echte flow is m.i. geen sprake.

Wat dat betreft zitten Ajax en psv in hetzelfde schuitje. Beide fanblocks zullen verzuchten: laat het nu eens echt zien in een grote pot!

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 10, 2013 2:57 pm

Yopi schreef: Ik zou met Poulsen op het middenveld spelen en met Schöne op rechts.
Ik ook. Maar FdB kan ook de intentie hebben om overal in de as "voetbal" neer te zetten en Schöne waar mogelijk over Toivonen heen te laten gaan. Zoals bij de 1-0 tegen Heracles.

Persoonlijk vind ik Schöne ideaal als "rechtshalfbuiten". Dan krijg je een "ruitje" op het middenveld met Schöne, Siem, Eriksen en Blind. In de praktijk zie je immers dat Poulsen vaak naast Toby opduikt en Moisander de plek van Blind overneemt. Dat "ruitje" lijkt me voor psv met z'n 4-2-3-1 lastig te verdedigen. Dus het zou me niet verbazen wanneer Dickie omschakelt op 4-3-3 met Van Bommel als VM.

@Ajaciedjuh: Sig zal spelen. 100% zeker. Babel of Fischer lijkt me eerder een keuze voor FdB.

Plaats reactie