http://www.telegraaf.nl/telesport/21384 ... kel__.html
Moderator: mods
Ik zit het soms te kijken op ESPN America en vind het dan wel leuk, maar ik heb er totaal geen verstand van. Gisteren deed North Carolina het goed, dat is toch de oude ploeg van Michael Jordan?Jabu schreef:Ik heb het seizoen dit jaar niet zo gevolgd en ben nu pas begonnen met kijken. Vorig jaar was er met Kentucky vanwege met name Anthony Davis (maar ook Michael Kidd-Gilchrist, Doron Lamb en Marquis Teague) een absolute favoriet. Dit jaar is Kentucky aan het bouwen aan een nieuw team en zie ik niet zo'n uitgesproken favoriet.
Nu denk ik dat in South dit jaar Kansas sterker zal blijken dan Florida en in Midwest zal Louisville denk ik Duke uitschakelen. Gonzaga gaat het denk ik niet redden in West tegen Ohio en in East zie ik niemand die Indiana kan stoppen.
Final Four wordt dan Kansas vs Louisville en Ohio vs Indiana. Louisville, Ohio en Kansas waren er vorig jaar ook al bij in de Final Four, maar uiteindelijk won toen Kentucky. Dit jaar durf ik niet te voorspellen wie er uiteindelijk gaat winnen.
Wat denk jij?
Klopt. Is altijd een van de grotere basketballuniversiteiten. Vorig jaar speelde Zeller daar, die nu in de NBA speelt. Het is sowieso altijd leuk om die jongens (zoals vorig jaar Anthony Davis, Jared Sullinger, Thomas Robinson, Tyler Zeller, Michael Kidd-Gilchrist en Marquis Teague) op college te zien spelen en dan te zien hoe zij het in de NBA gaan doen.Zeux schreef:Ik zit het soms te kijken op ESPN America en vind het dan wel leuk, maar ik heb er totaal geen verstand van. Gisteren deed North Carolina het goed, dat is toch de oude ploeg van Michael Jordan?
Ik keek laatst ook op ESPN naar vier deskundigen die allemaal hun favoriet voor de eindzege noemden..... vier verschillende teams.Zeux schreef:Ik was vooral benieuwd wat jij vond, want dan weet ik op welke teams ik een beetje moet letten.
Ze spelen inderdaad echt enorm sterk. Zag laatste een analyse op ESPN waarin de analist (ben zijn naam vergeten) ook aangaf het niet als een eenmalige verrassing te zien.InnerHarbour schreef:Florida Gulf Coast University moet een echte verrassing zijn, tenminste volgens Amerikaanse vrienden, zelf volg ik het niet zo, was bij toeval in New Orleans in 1993 in F4-weekend, gekkenhuis!
Om nu eindelijk antwoord te geven op je vraag: Louisville. Hun defensive pressure is ongeëvenaard. Met naam de twee point guards zetten veel druk. Ze combineren een soort 3-2 zone met een match up zone en switchen alles op de bal. Er ontstaan dan miss matches maar door de druk die zij geven op de bal kan de tegenstander daar niet van profiteren. Leuke cinderella story van Wichita, Michigan en Syracuse zijn goed, maar Louisville gaat winnen. Knap ook hoe zij toch ruim van Duke wonnen na die vreselijke beenbreuk van Ware.Zeux schreef:Wie gaat het volgens jou winnen?
Allemaal leuk en aardig dat het over college gaat. Maar over welke budgetten praten we hier?beelzebub schreef:Maar de March Madness is voorbij nu. Tijd voor de final 4. Ik vind dat wel mooi en professioneel opgezet. Als je de NCAA site ziet en de filmpjes. Dat ziet er beter en scherper uit dan de site van eredivisielive. We hebben het hier over college. Kan je wel aan de Amerikanen overlaten blijkt maar weer.
Hoeveel van die jongens gaan de NBA halen denk je?Jabu schreef:Mooie finale met Louisville als winnaar. Verrassende spelers die opstonden.