Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » do mar 14, 2013 5:47 pm

Zo schop je ongestraft jetegenstander uit de wedstrijd... :wasntme.gif:

http://www.telegraaf.nl/telesport/21384 ... kel__.html

zeux

Bericht door zeux » vr mar 22, 2013 11:42 pm

Volg je 'March Madness' Jabu?

Wie gaat het volgens jou winnen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jabu

Bericht door jabu » za mar 23, 2013 1:58 pm

Ik heb het seizoen dit jaar niet zo gevolgd en ben nu pas begonnen met kijken. Vorig jaar was er met Kentucky vanwege met name Anthony Davis (maar ook Michael Kidd-Gilchrist, Doron Lamb en Marquis Teague) een absolute favoriet. Dit jaar is Kentucky aan het bouwen aan een nieuw team en zie ik niet zo'n uitgesproken favoriet.

Nu denk ik dat in South dit jaar Kansas sterker zal blijken dan Florida en in Midwest zal Louisville denk ik Duke uitschakelen. Gonzaga gaat het denk ik niet redden in West tegen Ohio en in East zie ik niemand die Indiana kan stoppen.

Final Four wordt dan Kansas vs Louisville en Ohio vs Indiana. Louisville, Ohio en Kansas waren er vorig jaar ook al bij in de Final Four, maar uiteindelijk won toen Kentucky. Dit jaar durf ik niet te voorspellen wie er uiteindelijk gaat winnen.

Wat denk jij?

zeux

Bericht door zeux » za mar 23, 2013 2:05 pm

Jabu schreef:Ik heb het seizoen dit jaar niet zo gevolgd en ben nu pas begonnen met kijken. Vorig jaar was er met Kentucky vanwege met name Anthony Davis (maar ook Michael Kidd-Gilchrist, Doron Lamb en Marquis Teague) een absolute favoriet. Dit jaar is Kentucky aan het bouwen aan een nieuw team en zie ik niet zo'n uitgesproken favoriet.

Nu denk ik dat in South dit jaar Kansas sterker zal blijken dan Florida en in Midwest zal Louisville denk ik Duke uitschakelen. Gonzaga gaat het denk ik niet redden in West tegen Ohio en in East zie ik niemand die Indiana kan stoppen.

Final Four wordt dan Kansas vs Louisville en Ohio vs Indiana. Louisville, Ohio en Kansas waren er vorig jaar ook al bij in de Final Four, maar uiteindelijk won toen Kentucky. Dit jaar durf ik niet te voorspellen wie er uiteindelijk gaat winnen.

Wat denk jij?
Ik zit het soms te kijken op ESPN America en vind het dan wel leuk, maar ik heb er totaal geen verstand van. Gisteren deed North Carolina het goed, dat is toch de oude ploeg van Michael Jordan?

Ik was vooral benieuwd wat jij vond, want dan weet ik op welke teams ik een beetje moet letten. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za mar 23, 2013 2:10 pm

Zie in de bracket dat het in bijna alle regio's tot nu toe vrijwel volgens ranking verloopt (alleen upset Georgetown (2) in South), maar bij West is het wel wild-west, met de nummers 3,4,5, 7 en 8 er al uit.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 23, 2013 2:46 pm

Florida Gulf Coast University moet een echte verrassing zijn, tenminste volgens Amerikaanse vrienden, zelf volg ik het niet zo, was bij toeval in New Orleans in 1993 in F4-weekend, gekkenhuis!
YNWA

jabu

Bericht door jabu » za mar 23, 2013 3:37 pm

Zeux schreef:Ik zit het soms te kijken op ESPN America en vind het dan wel leuk, maar ik heb er totaal geen verstand van. Gisteren deed North Carolina het goed, dat is toch de oude ploeg van Michael Jordan?
Klopt. Is altijd een van de grotere basketballuniversiteiten. Vorig jaar speelde Zeller daar, die nu in de NBA speelt. Het is sowieso altijd leuk om die jongens (zoals vorig jaar Anthony Davis, Jared Sullinger, Thomas Robinson, Tyler Zeller, Michael Kidd-Gilchrist en Marquis Teague) op college te zien spelen en dan te zien hoe zij het in de NBA gaan doen.
Zeux schreef:Ik was vooral benieuwd wat jij vond, want dan weet ik op welke teams ik een beetje moet letten. :ajaxsmiley.gif:
Ik keek laatst ook op ESPN naar vier deskundigen die allemaal hun favoriet voor de eindzege noemden..... vier verschillende teams.
InnerHarbour schreef:Florida Gulf Coast University moet een echte verrassing zijn, tenminste volgens Amerikaanse vrienden, zelf volg ik het niet zo, was bij toeval in New Orleans in 1993 in F4-weekend, gekkenhuis!
Ze spelen inderdaad echt enorm sterk. Zag laatste een analyse op ESPN waarin de analist (ben zijn naam vergeten) ook aangaf het niet als een eenmalige verrassing te zien.

Final Four weekend is geweldig. Wat mij betreft is het NCAA-tournement ook interessanter om te volgen dan de NBA-playoffs.

zeux

Bericht door zeux » za mar 23, 2013 6:55 pm

Tim Hardeway jr bij Michigan. Doet het niet slecht.

jabu

Bericht door jabu » zo mar 24, 2013 9:59 am

Gonzaga ligt er inderdaad nu al uit. Wichita State bleek al te sterk. Ze hebben altijd een goed team maar vliegen er ook altijd voortijdig uit.

jabu

Bericht door jabu » wo mar 27, 2013 9:21 am

Florida Gulf Coast is echt de dark horse. Wat een goed team. Ze stonden blijkbaar ook alleen zo laag vanwege een slechte serie in januari wat ze driemaal op rij verloren van wel goede teams zoals oa Georgetown.

Louisville is ook weer echt sterk. Enorm goede defense. Ohio moet vanavond volgens mij nog aan de bak. Indiana won van Temple, maar die speelden wel een goede wedstrijd.

Het is weer een leuk toernooi!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di apr 02, 2013 12:18 am

Ik had tot vandaag nog nooit gehoord van Kevin Ware. Maar die heeft lelijk z'n been gebroken zeg.

Ik ga het plaatje niet in dit topic posten, klikken is op eigen risico namelijk en alleen voor degene met een sterke maag:
http://pmchollywoodlife.files.wordpress ... eg-ftr.jpg

En de aanleiding:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tjv44Gmz7I
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

jabu

Bericht door jabu » di apr 02, 2013 11:59 am

Die was inderdaad wel heftig. Louisville won nog wel.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di apr 02, 2013 2:45 pm

Maar de March Madness is voorbij nu. Tijd voor de final 4. Ik vind dat wel mooi en professioneel opgezet. Als je de NCAA site ziet en de filmpjes. Dat ziet er beter en scherper uit dan de site van eredivisielive. We hebben het hier over college. Kan je wel aan de Amerikanen overlaten blijkt maar weer.

jabu

Bericht door jabu » wo apr 03, 2013 9:54 am

March madness bereikt altijd z'n hoogtepunt in april ;)
Zeux schreef:Wie gaat het volgens jou winnen?
Om nu eindelijk antwoord te geven op je vraag: Louisville. Hun defensive pressure is ongeëvenaard. Met naam de twee point guards zetten veel druk. Ze combineren een soort 3-2 zone met een match up zone en switchen alles op de bal. Er ontstaan dan miss matches maar door de druk die zij geven op de bal kan de tegenstander daar niet van profiteren. Leuke cinderella story van Wichita, Michigan en Syracuse zijn goed, maar Louisville gaat winnen. Knap ook hoe zij toch ruim van Duke wonnen na die vreselijke beenbreuk van Ware.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 03, 2013 1:52 pm

beelzebub schreef:Maar de March Madness is voorbij nu. Tijd voor de final 4. Ik vind dat wel mooi en professioneel opgezet. Als je de NCAA site ziet en de filmpjes. Dat ziet er beter en scherper uit dan de site van eredivisielive. We hebben het hier over college. Kan je wel aan de Amerikanen overlaten blijkt maar weer.
Allemaal leuk en aardig dat het over college gaat. Maar over welke budgetten praten we hier?
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » wo apr 03, 2013 7:10 pm

Het is ten strengste verboden om de spelers te betalen, op risico van grote boetes of uitsluiting. Je zal ze dus obv sportieve voorwaarden moeten aantrekken/behouden. Qua kijkcijfers is het misschien wel populairder dan de NBA en echt ongelofelijk groot.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo apr 03, 2013 7:54 pm

Ok ok, ik heb even wat Google research gedaan. De tien grootste universiteiten qua inkomsten hengelen meer dan 100 miljoen dollar per jaar binnen. http://usatoday30.usatoday.com/sports/c ... 54955804/1

Dit is dan uitgesmeerd over dames en heren sporten en ze moeten ook delen met voetballers, footballers etc. :ajaxsmiley.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo apr 07, 2013 1:42 am

Louisville is naar de finale van maandag, maar only just. Tot ver in de tweede helft stonden ze achter (op een gegeven moment zelfs 12 punten), maar uiteindelijk gaf het team toch voldoende gas om een minuut of vier/vijf voor het einde op voorsprong te komen en dat goed uit te spelen.

jabu

Bericht door jabu » zo apr 07, 2013 1:50 am

Was een geweldige wedstrijd. Wichita was zeer dichtbij de volgende upset. Zo nog Syracuse vs Michigan!

jabu

Bericht door jabu » di apr 09, 2013 1:30 am

Tijd voor de finale.

jabu

Bericht door jabu » di apr 09, 2013 4:56 am

Mooie finale met Louisville als winnaar. Verrassende spelers die opstonden.

zeux

Bericht door zeux » di apr 09, 2013 9:36 am

Jabu schreef:Mooie finale met Louisville als winnaar. Verrassende spelers die opstonden.
Hoeveel van die jongens gaan de NBA halen denk je?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 01, 2013 4:24 pm

Allen Iverson en Yao Ming op de foto met fans:

Afbeelding

:smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 20, 2013 1:09 pm

Weet iemand hier of je zonder Sport 1 vanavond toch ergens kunt inschakelen om wedstrijd 7 van de NBA finales te zien? Ik zag een samenvatting van wedstrijd 6 en dat smaakte eerlijk gezegd wel naar meer.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jun 20, 2013 1:20 pm

Ik vind het toch knap wat Greg Popovich sinds 1996 heeft neergezet. 4 NBA kampioenschappen in 17 jaar. In mijn beleving zijn de Lakers na de Bulls overheersing in de jaren negentig de dominante ploeg in de NBA geweest.

Heb het echter nageslagen Maar na game zeven kan het aantal NBA titels na de laatste Bullstitel in 1998 zo zijn:
Lakers 5
Spurs 5
Heat 2

Of zo natuurlijk :ajaxsmiley.gif:
Lakers 5
Spurs 4
Heat 3

Ok ok, de Lakers hebben nog twee finales verloren, de Heat eentje en de Spurs nul tot nu toe. :blush.gif:

Plaats reactie