Champions League 2012-2013

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door peter » vr mar 08, 2013 11:45 pm

wimpey schreef:Ronaldo is 's werelds beste, op hem staat geen maat. Top 5 of top 10 aller tijden. Wát een speler, atleet, persoonlijkheid. Geniaal.
Mee eens hoor. In de terugwedstrijd vond ik 'm overigens niet fantastisch, want Rafael deed het verdomd aardig. Echter zie je 'm dan toch weer die tweestrijd beslissen en dat is natuurlijk wel pure klasse. Was namelijk geen makkie die 1-2.

Op dit moment staat er absoluut geen maat op die jongen.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 09, 2013 1:45 pm

Scherrer schreef: Dat vond ik een twijfelgeval (kan je geven), maar dit was nog geen halve-DeJong.
Wat De Jong deed was lomp. Wat Nani deed, was ook lomp, maar minder lomp. No way rood dus.

Ik zag tijdens de WK-finale maar een overtreding die rood waard was:

http://www.youtube.com/watch?v=BJ-MsI4XvFQ

Want dat is niet lomp, maar iemand bewust van achteren neermaaien. Geen enkele poging om de bal te spelen (want die is aan de andere kant van Iniesta), enkel de intentie om de speler te blesseren.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za mar 09, 2013 2:10 pm

Wimpey, Peter, vinden jullie Ronaldo écht beter dan Messi? Dat kun je toch niet menen. Weergaloze voetballer, die Ronaldo, maar Messi is echt nog een niveautje hoger.

Messi: Top 4 allertijden. Ronaldo: Top 10.

Le T.

Bericht door Le T. » za mar 09, 2013 2:35 pm

Rishi schreef:
wimpey schreef:
Le T. schreef: dan wint Van Persie de confrontatie op punten van Ronaldo
Het is jou gewoon te doen om het hebben van een contraire mening, Le T. En om het oproepen van weerstand.
Inderdaad.

Op welke punten zou Van Persie gewonnen hebben?

Ronaldo kopt de 1-1 binnen in de thuiswedstrijd en scoort de 1-2 in de uitwedstrijd. Allebei schitterende goals, moeilijkere kansen dan die RVP kreeg.
En het is niet zo dat de scheids Ronaldo een steuntje gaf bij de 1-1:excited.gif:
Maar verder hebben we niet veel van Ronaldo gezien, ik ben een groot fan van hem maar ik vond hem in deze confrontatie wat weinig aanwezig buiten zijn goals om. Dan is het de scheidsrechter die maakt dat het toch genoeg was. Stel dat Man U de wedstrijd met 11 man over de streep weet te trekken, of dat Varane er in de eerste wedstrijd af was gestuurd, dan heeft Ronaldo te weinig gebracht en Van Persie genoeg. Dat bedoel ik.

Verder wil ik best toegeven dat als ik allemaal mensen dezelfde mening zie nablaten ik juist daarom aan de juistheid van die mening ga twijfelen, terwijl veel mensen dat andersom hebben. Laten we niet alsof meningen volslagen rationeel en objectief tot stand komen. Niettemin worden mijn meningen achteraf meestal minder contrair naarmate er meer tijd verstrijkt zonder dat ik mijn mening aanpas, dat kan niet als het me om het oproepen van weerstand te doen zou zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 09, 2013 2:37 pm

Het knappe van Messi is dat hij zo veelzijdig is: qua passeerbeweging is hij de beste ter wereld, qua passing is hij de beste ter wereld en qua afronden óók. Daarnaast heeft hij de absolute controle over de bal, waardoor hij optimaal gebruik kan maken van zijn kwaliteiten.

Ronaldo is weergaloos omdat hij eigenlijk niet af te stoppen is: zó veel kracht, snelheid en techniek bij elkaar is ongekend. Maar Ronaldo is qua aanvalsspel natuurlijk eenzijdiger dan Messi, die zelf de actie maakt, ruimte maakt voor medespelers en medespelers wegstuurt. Maar goed, dit is een eeuwige discussie waarin subjectiviteit niet uit te sluiten is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.

Bericht door Le T. » za mar 09, 2013 2:47 pm

Het seizoen Man U met Ronaldo de triple won was dat voor het eerst sinds Maradona dat ik één speler zo ontzetten belangrijk voor een elftal heb zien zijn. Dat hij dat iets meer op atletisch vermogen deed en een ietsiepietsje minder balvirtuositeit maakt qua 'beste voetballer' zijn niet uit natuurlijk.

Messi heeft dat op zich ook in zich, maar naarmate hij nóg belangrijker wordt gaat zijn elftal zwakker spelen. Ik heb het altijd een close call gevonden tussen die twee, Messi heeft wat een sterkere en gevaarlijke dribble en kan die eigenlijk overal en altijd inzetten, maar Ronaldo heeft dan weer meer wapens.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 09, 2013 4:15 pm

Le T. schreef: Niettemin worden mijn meningen achteraf meestal minder contrair naarmate er meer tijd verstrijkt zonder dat ik mijn mening aanpas, dat kan niet als het me om het oproepen van weerstand te doen zou zijn.
Dit is weer zo'n holle frase. Je kunt nog 100 keer roepen dat Engelaar een goede voetballer is. Of dat Van Gaal tussen 2000 en 2002 niet grandioos gefaald heeft. Of dat Van Persie een betere speler is dan Ronaldo. Waarheid worden die meningen niet door er aan vast te blijven houden en er domweg in te blijven geloven.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 09, 2013 4:35 pm

Scherrer schreef:Wimpey, Peter, vinden jullie Ronaldo écht beter dan Messi? Dat kun je toch niet menen. Weergaloze voetballer, die Ronaldo, maar Messi is echt nog een niveautje hoger.

Hear hear!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 09, 2013 5:04 pm

Scherrer schreef:Wimpey, Peter, vinden jullie Ronaldo écht beter dan Messi?
Ronaldo schoot Madrid langs Man U, Messi was zwak tegen Milan.

Dus op dit meetmoment vind ik Ronaldo nóg een tikkie beter dan Messi. Kan over 2 weken weer anders zijn trouwens. :smallgrin.gif:

Natuurlijk is Messi nóg briljanter. Maar Ronaldo is de meest atletische speler ooit, denk ik.

peter

Bericht door peter » za mar 09, 2013 5:52 pm

Scherrer schreef:Wimpey, Peter, vinden jullie Ronaldo écht beter dan Messi? Dat kun je toch niet menen. Weergaloze voetballer, die Ronaldo, maar Messi is echt nog een niveautje hoger.

Don't get me wrong. Ik bedoel echt dit moment (2013). Messi heeft amper een goeie wedstrijd gespeeld dit jaar en Ronaldo beslist de ene naar de andere topper. Messi heeft bewezen een topper te zijn, maar op dit moment maakt hij een uitgebluste indruk. Kan maar zo weer veranderen, maar 2013 is nog niet zijn jaar.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 09, 2013 5:59 pm

Een uitgebluste speler die iets van 16 (!) competitiewedstrijden op rij scoort and counting?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 10, 2013 6:44 am

Ik dacht al.

Geef ze overigens wel gelijk. Messi raakt geen pepernoot op dit moment, tegen de toppers dan.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 10, 2013 6:59 am

De 2-0 tegen Depor is kunst.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mar 10, 2013 7:22 am

Beide giganten maar toch ook verschillend, persoonlijk zie ik Ronaldo liever spelen vanwege zijn fysiek en lengte. Messi zie ik vooral graag in het Argentijnse elftal spelen. :hypocrite.gif:
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 10, 2013 9:46 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Niettemin worden mijn meningen achteraf meestal minder contrair naarmate er meer tijd verstrijkt zonder dat ik mijn mening aanpas, dat kan niet als het me om het oproepen van weerstand te doen zou zijn.
Dit is weer zo'n holle frase. Je kunt nog 100 keer roepen dat Engelaar een goede voetballer is. Of dat Van Gaal tussen 2000 en 2002 niet grandioos gefaald heeft. Of dat Van Persie een betere speler is dan Ronaldo. Waarheid worden die meningen niet door er aan vast te blijven houden en er domweg in te blijven geloven.
Dat waren mijn meningen dan ook niet. Je kunt wel lekker aansluiting zoeken bij wat de meerderheid vindt en je dan vrolijk maken over een afwijkend standpunt, maar ik hoef me nu niet in allerlei bochten te wringen over wat er toch aan de hand is met Barcelona, wat er toch met Ajax is gebeurd dat het voetbal zo saai is en er zo weinig wordt gescoord, hoe het toch kan dat het NL elftal ineens weer leuk is, waar toch dat bod van 60 miljoen op Eriksen blijft en waarom Galatasaray de grootste club is waar Sneijder heen kon. Dat zijn de voordelen van niet zomaar meegaan met het meerderheidsstandpunt, dat zit er namelijk nogal eens naast.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 10, 2013 9:54 am

Tja Waarheid bestaat over dit onderwerp toch ook nauwelijks? Rijkaard is een kuttrainer, want hij is de eerste die het prachtige Sparta liet degraderen, en hij is een wereldtrainer want hij won de CL. Het is nogal aanmatigend om de mening van (een grote) meerderheid als waarheid aan te nemen. Als dat zo zou zijn, had Hitler gelijk en is de T de beste nieuwsbron van Nederland.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 10, 2013 10:12 am

Le T. schreef: Dat waren mijn meningen dan ook niet. Je kunt wel lekker aansluiting zoeken bij wat de meerderheid vindt en je dan vrolijk maken over een afwijkend standpunt, maar ik hoef me nu niet in allerlei bochten te wringen over wat er toch aan de hand is met Barcelona, wat er toch met Ajax is gebeurd dat het voetbal zo saai is en er zo weinig wordt gescoord, hoe het toch kan dat het NL elftal ineens weer leuk is, waar toch dat bod van 60 miljoen op Eriksen blijft en waarom Galatasaray de grootste club is waar Sneijder heen kon. Dat zijn de voordelen van niet zomaar meegaan met het meerderheidsstandpunt, dat zit er namelijk nogal eens naast.
Jij doet het voorkomen alsof bovenstaande waarnemingen op waarheid berusten. M.a.w. jij hebt altijd gelijk. Daar doe ik dus effe niet aan mee, als je het niet erg vindt.

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 10, 2013 10:23 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dat waren mijn meningen dan ook niet. Je kunt wel lekker aansluiting zoeken bij wat de meerderheid vindt en je dan vrolijk maken over een afwijkend standpunt, maar ik hoef me nu niet in allerlei bochten te wringen over wat er toch aan de hand is met Barcelona, wat er toch met Ajax is gebeurd dat het voetbal zo saai is en er zo weinig wordt gescoord, hoe het toch kan dat het NL elftal ineens weer leuk is, waar toch dat bod van 60 miljoen op Eriksen blijft en waarom Galatasaray de grootste club is waar Sneijder heen kon. Dat zijn de voordelen van niet zomaar meegaan met het meerderheidsstandpunt, dat zit er namelijk nogal eens naast.
Jij doet het voorkomen alsof bovenstaande waarnemingen op waarheid berusten. M.a.w. jij hebt altijd gelijk. Daar doe ik dus effe niet aan mee, als je het niet erg vindt.
Ik zeg niet dat ik altijd gelijk heb, alleen als ik een hype met bijbehorend onzin ruik dan heb ik de neiging om daar tegenin te gaan, zoals velen de evenmin objectieve of rationele neiging hebben daarin mee te gaan. Gezien de stompzinnigheid van de meeste hypes hoef ik me dan achteraf wat minder vaak in allerlei rare bochten te wringen om mijn eerste stellingname te verenigen met de realiteit zoals die zich heeft ontwikkeld.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 10, 2013 10:50 am

Le T. schreef: Ik zeg niet dat ik altijd gelijk heb, alleen als ik een hype met bijbehorend onzin ruik dan heb ik de neiging om daar tegenin te gaan, zoals velen de evenmin objectieve of rationele neiging hebben daarin mee te gaan. Gezien de stompzinnigheid van de meeste hypes hoef ik me dan achteraf wat minder vaak in allerlei rare bochten te wringen om mijn eerste stellingname te verenigen met de realiteit zoals die zich heeft ontwikkeld.
Doe je weer hetzelfde. Waar ik het over jouw 'waarheid' heb, heb je het zelf over 'realiteit'. Prima hoor, maar met een dergelijke zelfingenomenheid word je regelmatig om de oren geslagen. Zie EH en Assaidi in resp. Florence en Liverpool. Jij dicht die gasten mogelijkheden toe die er zelfs op dat niveau amper of niet uit komen. Een stompzinnige hype dus, om je eigen woorden te gebruiken. Maar goed, je vindt ongetwijfeld een chicane om je daar uit te wringen. Of denkt die te vinden.

peter

Bericht door peter » zo mar 10, 2013 12:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Een uitgebluste speler die iets van 16 (!) competitiewedstrijden op rij scoort and counting?
Scoreboardjournalistiek.

Messi raakt al weken geen pepernoot. Leuk dat hij tegen het kleine Deportivo een geniale goal maakt, maar het hele elftal is ook op hem gebouwd. Zeker tegen de zwakke broeders scoor je dan vaak wel een keertje, omdat het systeem bij jou eindigt. Dat zegt alleen nog niets over zijn spel. Als hij niet scoort (tegen alle grote jongens), dan is hij gelijk heel erg slecht. Dat mag best wel eens gezegd worden, want dat is hoe het nu al 2 maanden gaat. Let wel, als hij 3x scoort tegen Milan, dan hebben we het nergens meer over.

Le T.

Bericht door Le T. » di mar 12, 2013 8:20 pm

Rishi schreef:Jij vindt jouw mening een feit. Interessant discussieren zo :excited.gif:
Cruijff had trouwens ook wat aan te merken op de scheidsrechter, als ik het goed begreep wijdde hij er zelfs een groot deel van zijn column aan.

Wat is je verwachting voor vanavond? Wie zal er vanavond mazzel hebben met de beslissingen van de scheidsrechter als het spannend wordt? Milan, of Barca net als vorig jaar en het jaar daarvoor?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mar 12, 2013 8:51 pm

En dat is 1-0. Wat een goal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 12, 2013 8:51 pm

Peter schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Een uitgebluste speler die iets van 16 (!) competitiewedstrijden op rij scoort and counting?
Scoreboardjournalistiek.

Messi raakt al weken geen pepernoot. Leuk dat hij tegen het kleine Deportivo een geniale goal maakt, maar het hele elftal is ook op hem gebouwd. Zeker tegen de zwakke broeders scoor je dan vaak wel een keertje, omdat het systeem bij jou eindigt. Dat zegt alleen nog niets over zijn spel. Als hij niet scoort (tegen alle grote jongens), dan is hij gelijk heel erg slecht. Dat mag best wel eens gezegd worden, want dat is hoe het nu al 2 maanden gaat. Let wel, als hij 3x scoort tegen Milan, dan hebben we het nergens meer over.
Die uitspraak houd ik nog even in gedachten! :biggthumpup.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di mar 12, 2013 8:55 pm

Meeeeeeeessi :headbang.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

jabu

Bericht door jabu » di mar 12, 2013 8:57 pm

Pedro is zo ongeveer wel de meest irritante speler heden ten dage.

Plaats reactie