Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Theo Janssen

Bericht door mattie » za aug 25, 2012 4:19 pm

999 schreef:Tis weer zover, men weet weer precies wat de Boer heeft gezegd tegen Janssen.Als je goed luisterd naar wat de Boer zegt dan lijkt het me heel simpel:Ondanks dat Janssen balengrijk is ( zou kunnen zijn ) voor het elftal zal de Boer toch met regelmaat AJAX afstemmen op de tegenstander en kiezen voor een middenveld zonder Janssen.In principe telt deze " nieuwe " zienswijze van de Boer voor elke speler.Hoe belangrijk de speler ook is voor het elftal.Vorig seizoen met veel bombarie gehaald door Frank, de eerste wedstrijden ziende blind onze Frank.Net op tijd werd Frank wakker.En nu weinig tot geen pogingen om Janssen te behouden.

Ook dit had de Boer weer veel slimmer moeten aanpakken.Overgens is dat leuk voor de buhne dat geschreeuw langs de kant bij de drinkpause vorige wedstrijd tegen Nec.Maar ook dat sloeg nutuurlijk helemaal nergens op.Zeker niet als even er voor het de Boer zelf is die met verkeerde tijdstip en volgorde wissel de mist in gaat.
Volgens mij verschillen we hierin van mening.. Onze nieuwe aanvoerder.. BV. Hoort niet thuis in dit Ajax1.. Op het middenveld komt ie te kort en in de spits is het noodgedwongen.. Maar zal altijd spelen. Eriksen is een groeibriljant maar heeft zich bijna niet ontwikkeld verleden jaar. Theo was op voorspraak van FdB naar de Arena gehaald.. heeft Theo ook verkeerd laten voetballen..
Nu Vertonghen weg is, had hij Theo aanvoerder moeten maken en moeten zeggen jij bent mijn middenvelder en belangrijk.. Maar nee hij kiest voor Siem de Jong.. In mijn ogen en ik vermoed van een heleboel meer... een verkeerde keuze.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Le T.

Bericht door Le T. » za aug 25, 2012 4:21 pm

Ik vind het zwaar overdreven, dat hij de beste speler van de eredivisie was ook, het is een beetje een momentenvoetballer en dan kun je altijd mooie momenten vinden en dan roepen dat hij de beste is, maar het is niet zo'n speler waarvan je pas merkt hoe goed hij is als hij er een keer niet bij is.

Maar goed, hij was gehaald als CM, dat vond ik verdedigbaar in die zin dat hij te statisch is en het teveel van de lange passes moet hebben voor een aanvallender rol bij Ajax. Dat ging niet, hij is op die positie mislukt. Als hij het dan wel aardig doet op een andere positie houdt hij niet opeens op een miskoop te zijn. Het spel was namelijk niet goed genoeg met hem op die positie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 25, 2012 4:54 pm

Ajax Rules schreef:Je trekt toch niet iemand aan voor 3,2M om hem een jaar later voor 0,6M te laten vertrekken???? (Tenzij hij falicant mislukt is natuurlijk, maar FdB wil hem notabene houden!!!!)
Idem. Met Janssen, Vertonghen en Anita zijn onze m.i. 3 belangrijkste spelers vertrokken. Ajax is er deze zomer m.i. dan ook fors op achteruit gegaan. Helaas zijn er vanuit de jeugd geen directe vervangers te vinden. In de ideale wereld verpats je Vermaelen voor 12 M (veel te veel natuurlijk), want Vertonghen staat als opvolger klaar. Of Heitinga voor (ook veel te veel) 10 M, want over een jaar staat Alderweireld er.

Hopen op Denswil, Boccara. En maar hopen dat Ajax weer eens (zelf) een creatieve middenvelder weet op te leiden, i.p.v. ze uit Denemarken weg te plukken.
Le T. schreef:Ik vind het zwaar overdreven, dat hij de beste speler van de eredivisie was ook, het is een beetje een momentenvoetballer en dan kun je altijd mooie momenten vinden en dan roepen dat hij de beste is, maar het is niet zo'n speler waarvan je pas merkt hoe goed hij is als hij er een keer niet bij is.
Wie behoren volgens jou tot de beste spelers in de eredivisie dan? Kan me herinneren dat je gecharmeerd bent van Engelaar?

Le T.

Bericht door Le T. » za aug 25, 2012 5:49 pm

wimpey schreef:Wie behoren volgens jou tot de beste spelers in de eredivisie dan? Kan me herinneren dat je gecharmeerd bent van Engelaar?
Nee, maar het is wel een kerel. Ik heb gezegd dat PSV vorig jaar waarschijnlijk niet zo mentaal was geknakt en gewoon kampioen was geworden als je zo'n aanvoerder hebt ipv labiele figuren als Toivonen, Mertens en naar bleek ook Strootman.

Ik vond Janssen dat seizoen wel goed en ook wel kandidaat, maar het was vooral die ene goal en dan verder wat momentjes. Mooiere goals zijn er dat seizoen wel gemaakt, maar ja, de maker daarvan lag even niet zo goed want ook met hem had De Boer een probleem. En toen kwam dat geklaag van Janssen over zijn teamgenoten na de kampioenswedstrijd, alsof hij zelf wel heel goed was. Dat was hij niet en bracht ook geen lijn in het spel want zo'n speler is het niet. Ik vind dat getuigen van een kutmentaliteit. Maar ja, het is de nationale troeteltokkie, dus die kan niks verkeerd doen.

Maar goed, ik heb dat bij meer spelers, dat ze voor spelmaker versleten worden terwijl ik ze alleen maar prachtige passes zie geven. Dat heb ik ook bij Eriksen en bij Sneijder, terwijl het spel maken, anderen beter laten voetballen dus, zorgen dat ze tijd en ruimte hebben waar ze wat mee kunnen, heel veel 'klein werk' is. Even wegdraaien en een pass over 10 meter geven, aannemen, opzij leggen en doortikken, even kort kaatsen en doorbewegen. Dat soort dingen. Dat is in mijn optiek ook wat Iniesta voor heeft op Xavi, wat VdVaart wel voor heeft op Sneijder, wat Ruiz voor had op Janssen etc. Dat zijn niet de momenten voor in een samenvatting, maar wel belangrijk.

Dat vraagt dus enige beweeglijkheid maar vooral een fase vooruit denken, een beetje een snelschaker zijn, het gaat ook vaak samen met improvisatievermogen, die geven vaak ook hele mooie passjes omdat de ruimte er pas blijkt te zijn nadat en doordat de pass gegeven is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 26, 2012 12:38 pm

Le T. schreef: Nee, maar het is wel een kerel.
Smaken verschillen. Ik vind Engelaar een softcock van jewelste. Een labiele faalhaas.
Dat heb ik ook bij Eriksen en bij Sneijder, terwijl het spel maken, anderen beter laten voetballen dus, zorgen dat ze tijd en ruimte hebben waar ze wat mee kunnen, heel veel 'klein werk' is.
Heb je Eriksen gisteren aan het werk gezien? Beste speler in NL momenteel. By a mile. Altijd op de juiste plek, altijd in beweging, ideale verbindingsspeler, technisch vrijwel volmaakt.
wat VdVaart wel voor heeft op Sneijder

Jij bent biased. Wat heeft VDV na een sensationeel debuutseizoen bij Ajax nou eigenlijk laten zien? Bij Ajax werd ie per seizoen minder. Bij HSV heeft ie om een CL-plek én tegen degradatie gespeeld (tussen de blessures door), bij RM geflopt en bij Spurs mag ie weg. Hij is te zwaar (en dus blessuregevoelig en te traag) en heeft de belofte nooit kunnen inlossen. Op het middenveld sta je bij balverlies met een man minder, wanneer VDV speelt. Ik zie 'm enkel en alleen als spits in een vrije rol. Kort draaien en uithalen kan ie geweldig. Voor het overige werk zit z'n beperkte fysiek en motoriek 'm in de weg. Had er veel meer uit kunnen halen, wanneer hij voor zijn sport zou hebben geleefd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 12:42 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:
Dat heb ik ook bij Eriksen en bij Sneijder, terwijl het spel maken, anderen beter laten voetballen dus, zorgen dat ze tijd en ruimte hebben waar ze wat mee kunnen, heel veel 'klein werk' is.
Heb je Eriksen gisteren aan het werk gezien? Beste speler in NL momenteel. By a mile. Altijd op de juiste plek, altijd in beweging, ideale verbindingsspeler, technisch vrijwel volmaakt.
Ja, gister had Eriksen een uitstekende pot. Maar dat is tot nu toe niet zijn standaard geweest. Hij liep juist erg vaak te lang met de bal, of gaf op ongeconcentreerde wijze passes die niet aankwamen, bedroevende corners. "Hij moet niet denken dat hij in zijn eentje op het veld staat."

Gisteravond was hij prima, hopelijk houdt hij minimaal dit niveau vast. Tot nu toe is het niet elke week zo geweest dat hij standaard uitblonk.

Rooie

Bericht door Rooie » zo aug 26, 2012 9:53 pm

Probleem ligt volgens Rob Jansen bij Vitesse. Jordania wil na akkoord opeens een ton minder betalen, omdat Ajax een deadline overschreden zou hebben.

jabu

Bericht door jabu » zo aug 26, 2012 10:07 pm

Laat Vitesse ajb de boom in gaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:08 pm

De fout ligt hier toch echt bij Vitesse. Wat een bizar verhaal en wat spoort die Erwin Kasakowski voor geen meter.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2012 10:10 pm

De 12 uur zijn dus verstreken ..... vraagprijs verhogen. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:15 pm

Minimaal 2,5 miljoen vragen voor Theo. Of hem gewoon houden en er tijdens de CL bij hebben. Hij kan ook in januari aan Vitesse worden verkocht.

Rooie

Bericht door Rooie » zo aug 26, 2012 11:03 pm

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 27, 2012 7:46 am

Je zou denken dat geld geen issue meer is bij Vitesse, maar als je dan dit soort dingen hoort en ziet hoe weinig ze hebben uitgegevn tot dusver... Is meneer Jordania wel zo rijk?

999

Bericht door 999 » ma aug 27, 2012 7:51 am

Misschien moet AJAX maar eens tot 1 september uit gaan Chinesen :)
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 27, 2012 9:01 am

Wat een gezeur zeg. Willen ze hem nu hebben of niet?

Het zal niet meer gebeuren, zeker na het aantrekken van Poulsen, maar wat mij betreft gaat er gewoon alsnog een streep doorheen en blijft Theo nog lekker een seizoen voor Ajax voetballen.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 27, 2012 9:05 am

Er is een deadline verstreken, dus vandaag is het 7 ton. Morgen 8 ton en overmorgen...
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 27, 2012 10:10 am

Benji schreef:Probleem ligt volgens Rob Jansen bij Vitesse. Jordania wil na akkoord opeens een ton minder betalen, omdat Ajax een deadline overschreden zou hebben.
Viel gisteravond toevallig in Studio Voetbal toen Jansen het zat uit te leggen. Hij legde de schuld inderdaad overduidelijk bij Vitesse en meer in het bijzonder Jordania (of hoe die ook heten mag) neer. Opvallend, want meestal krijgt de verkopende club de strubbelingen op zijn bordje.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Frisse

Bericht door Frisse » ma aug 27, 2012 10:13 am

Was inderdaad opvallend dat hij de schuld zo duidelijk bij Vitesse legde. Daarnaast gaf hij ook aan dat als Theo niet meer weg komt bij Ajax, hij zich gewoon professioneel op zal moeten stellen. Vond Rob Janssen sowieso een goede indruk maken. Zei veel zinnige dingen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma aug 27, 2012 11:37 am

Merab Jordania en Erwin Kasakowski zijn personen waar iemand met mijn financiële en geestelijke onafhankelijkheid veel medelijden mee heeft. Ze proberen met monopoly geld van een Russische kennis / vage olie crimineel de Kalverstraat aan te schaffen voor de prijs van een halve Coolsingel, terwijl ze zelfs nog nieteens genoeg dubbeltjes voor een biertje op de Korenmarkt hebben.

Theo moet dus maar gewoon minimaal tot januari 2013 in Amsterdam blijven. Want op deze manier gaat er echt geen schot in de zaak komen.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 27, 2012 2:33 pm

Janssen en Ajax definitief rond met Vitesse (bron: Sport Promotions).

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 27, 2012 2:38 pm

Jammer, want een belachelijke prijs. Maar goed, misschien krijgen we Meleg ervoor terug.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 27, 2012 2:39 pm

Die mag sowieso niet spelen tot aan de winter. Janssen is gewoon mislukt bij Ajax, daar kunnen 3 goede wedstrijdjes niks aan veranderen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 27, 2012 3:19 pm

Ik vind het jammer dat hij de strijd niet is aangegaan. Theo was zeker nog belangrijk geweest in deze groep. Jammer dat hij geen topsport instelling heeft.

Ajax heeft hem echt voor een veel te laag bedrag laten gaan, maar goed ...... Theo succes bij je 'cluppie'.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rednose

Bericht door Rednose » ma aug 27, 2012 4:36 pm

Heel erg jammer, maar ik gun hem het beste. Fijn dat hij een jaar bij ons heeft gespeeld en een grote bijdrage heeft geleverd aan het kampioenschap.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 27, 2012 5:09 pm

De ploeg zal het 'gif' van Vertonghen, Anita en Janssen missen. Denk dat we dit seizoen veel 'leuk' voetbal te zien gaan krijgen. Of het in de nationale toppers en bij tegenslagen / achterstanden ook gaat lukken, waag ik te betwijfelen. Het elftal is aan de erg lichte kant en je bent niet iedere wedstrijd dominant met 2/3e balbezit.

Plaats reactie