Daley Blind
Moderator: mods
Re: Daley Blind
Hij speelt toch prima de laatste tijd?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Dat is tijdelijk, dat weet iedereen. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
De Boer zegt nu opeens dat Blind in oranje moet.
Die man is regelmatig toch ook niet te volgen. In de winterstop (of zoiets) was Blind nog afgeschreven als linksback.

Die man is regelmatig toch ook niet te volgen. In de winterstop (of zoiets) was Blind nog afgeschreven als linksback.
Zonder nu gelijk te roepen dat hij Oranje in moet. Het is natuurlijk wel gewoon zo dat hij de laatste tijd beter heeft gespeeld.
Nil volentibus arduum
Die komt er wel, heeft inzicht en je ziet aan alles dat hij zich verbetert.
Is alleen geen echte linksback, kan op termijn plek van Alderwereld innemen.
Is alleen geen echte linksback, kan op termijn plek van Alderwereld innemen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Welnee, Blind is de eerste die door het ijs zakt wanneer Ajax een opponent treft die erin slaagt om ons onder druk te zetten. Vertel ik niets nieuws mee.Rednose schreef:Die komt er wel, heeft inzicht en je ziet aan alles dat hij zich verbetert.
Hij ziet het spel aardig, maar mist body, snelheid, gif en personality. Zal altijd een twijfelaartje blijven.
Daar ben ik ook bang voor. Maar hij kan wel beter mee nu het elftal zijn draai heeft gevonden.
De Boer zal 'm voornamelijk als selectievulling zien. Als iedereen fit is speelt 'ie niet.
De Boer zal 'm voornamelijk als selectievulling zien. Als iedereen fit is speelt 'ie niet.
Nil volentibus arduum
Waarom zou de Boer zeggen dat hij Pieters heel goed kan vervangen in oranje?
I think I lost my fucking headache
Ach, omdat Pieters ook geen hoogvlieger is misschien? Die positie is gewoon onderbezet in Nederland. En zo geeft hij Blind ook een complimentje voor de verbetering in zijn spel.
Maar als iedereen straks fit is verwacht ik dat Boilesen gewoon op links staat. En ik sluit zelfs niet uit dat Ajax nog een speler haalt die zowel centraal als linksback kan spelen.
Maar als iedereen straks fit is verwacht ik dat Boilesen gewoon op links staat. En ik sluit zelfs niet uit dat Ajax nog een speler haalt die zowel centraal als linksback kan spelen.
Nil volentibus arduum
Stop maar met zoeken naar die LVC!
Alderweireld: 'Van mij hoeft er echt niemand bij'
Door GUUS HETTERSCHEID __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 22 juli '12 17:50
Toby Alderweireld vormde vorig seizoen een centraal verdedigingsduo van Jan Vertonghen. Laatstgenoemde is nu vertrokken en Ajax is de zoektocht gestart naar een opvolger. Volgens Alderweireld is dat niet nodig.
Met name Marc Muniesa, Niklas Moisander en Bram Nuytinck werden al geregeld genoemd als mogelijke versterkingen voor de defensie van Ajax. Alderweireld denkt dat de Amsterdammers met Daley Blind al een opvolger in huis hebben voor Vertonghen. "Daley heeft kwaliteiten", zei de mandekker tegen Metro.
"Van mij hoeft er niet echt iemand bij", aldus Alderweireld, die met Blind zaterdag een duo vormde tegen Celtic. De Schotse kampioen werd in de Amsterdam ArenA met 4-0 aan de kant gezet.
Bron: elfvoetbal.nl
Hmm overschat Toby de kwaliteit en compleetheid van de selectie na een simpele zege op Celtic of is hij bang voor zijn eigen plekje wanneer er een jongen van AZ/NEC komt of bijvoorbeeld iemand als Heitinga? Het is natuurlijk geen onzinverhaal dat een beetje ervaring erbij best mag wanneer in je basiselftal de oudste speler een 26-jarige keeper is en daarna een jongen van 23.
- Ajaciedjuh
Telesport
BLIND: „INTENTIE BIJ TE TEKENEN”
• Daley Blind
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Ajax gaat met Daley Blind (22) om tafel om te praten over contractverlenging. „Vlak voor de start van de voorbereiding heb ik heel even met de trainer gesproken. Ajax en ik hebben de intentie om bij te tekenen”, aldus de linksbenige centrale verdediger, die tegen Celtic niets weggaf, maar ook niet echt op de proef werd gesteld. „Daley heeft het op die positie heel goed gedaan en deed dat vorig seizoen de eerste drie duels ook toen Jan Vertonghen geblesseerd was”, zei De Boer, die beseft dat Blind junior nog stappen moet maken. „Hij is nog niet zo sterk en snel als Jan. Of hij dat niveau gaat halen, hangt van ons af.” De Boer bevestigde dat Ajax en Blind met elkaar in gesprek gaan. „Zodra de andere transferperikelen voorbij zijn, gaan we praten.” Blind ligt tot de zomer van 2013 vast. „Ik richt me nu alleen op het voetballen zelf, moet de kansen die ik krijg pakken. De trainer moet overtuigd raken dat ik Jan moet vervangen. Ik weet dat ik het kan.” Tegen Celtic scoorde Blind vanaf de strafschopstip zijn eerste treffer in Ajax 1, omdat Siem de Jong een stap terug deed en hem die eer gunde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- InnerHarbour
-
Is alleen lengte van belang?InnerHarbour schreef:Een CV van 1 meter 80, nee dank u, next.
Daley Blind komt nog steeds op voetbalzaken tekort; kan hij een soort Moisander worden? Laat hem dan eerst een paar jaar in Zwolle voetballen, daarna de subtop in Nederland (Als hij dat haalt)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- InnerHarbour
Pfffffffff, daar gaan we weer; op de eerste plaat zijn natuurlijk de voetballende, in dit geval de verdedigende en opbouwende, kwaliteiten een eerste vereiste. Daarnaast is het in het huidige voetbal zo dat lengte, kracht en een gigantisch loopvermogen, dit laatste vooral voor middenvelders essentieel geworden is en ja ik weet dat er bij Barcelona drie kabouters spelen die het tegendeel bewijzen en op het moment dat ze bij Ajaxin de basis staan ben ik volkomen bereid om mijn mening bij te stellen maar tot die tijd ben vind ik van dat wij bij Ajax te weinig rekening houden met die drie factoren.Demosthenes schreef:Is alleen lengte van belang?InnerHarbour schreef:Een CV van 1 meter 80, nee dank u, next.
Het lijkt me dus duidelijk dat het voor mij niet alleen om lengte gaat.
YNWA
Hield Ajax zich maar eens bezig met verdedigen de eerste seizoens helft zullen er waarschijnlijk weer 30 in liggen 

-
We hebben nog vijf/zes weken, je weet maar nooit.Toppie schreef:Hield Ajax zich maar eens bezig met verdedigen de eerste seizoens helft zullen er waarschijnlijk weer 30 in liggen
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik weet dat ie het niét kan. Net zoals z'n vader buiten een voetbalveld niets kan.BLIND schreef: Ik weet dat ik het kan.
Ieder balletje dat achter Blind komt, is voor de tegenstander. Daley heeft geen snelheid, geen fysiek, geen kopkracht, geen splijtende pass, geen aktie om in de opbouw voor een mannetje-meer te zorgen. Hij is gewoon de zwakste schakel in een Ajax-ploeg, behalve wanneer Serero speelt. Dan is Blind de op een na zwakste schakel.
Contract niet verlengen, probeer 'm nu voor een paar ton te verkopen. En haal iemand voor de plek van Vertonghen die wél kan verdedigen.

-
Kijk je wel eens?Hij is gewoon de zwakste schakel in een Ajax-ploeg, behalve wanneer Serero speelt.
Steeds maar weer Serero noemen (eerst was het HtC) ook al gaat het over iemand anders, duidt op een stoornis, een emotionele stoornis, doe daar wat aan, het wordt steeds erger.
Ik kijk hele wedstrijden, geen samenvattingen.Demosthenes schreef: Kijk je wel eens?

-
Televisie, neem ik aan.wimpey schreef:Ik kijk hele wedstrijden, geen samenvattingen.Demosthenes schreef: Kijk je wel eens?
Jij bekijkt samenvattingen in het stadion?Demosthenes schreef: Televisie, neem ik aan.

Gelukkig vindt de Boer Daley Blind wel een goede voetballer.
Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar de Boer gaf toe dat Blind minder snel is als Vertonghen, maar als het team goed druk zet, komt rendeert hij goed als linksback en linkercentrale verdediger. Daar zit meteen de crux. Met een Theo Janssen voor als linkshalf verzuipt-ie.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Hij verzuipt als hij moet verdedigen en als centrale verdediger wordt dat toch van je verlangd.beelzebub schreef:Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar de Boer gaf toe dat Blind minder snel is als Vertonghen, maar als het team goed druk zet, komt rendeert hij goed als linksback en linkercentrale verdediger. Daar zit meteen de crux. Met een Theo Janssen voor als linkshalf verzuipt-ie.