Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Khraa

Re: Daley Blind

Bericht door Khraa » vr apr 20, 2012 2:54 pm

Hij speelt toch prima de laatste tijd?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 20, 2012 3:08 pm

Dat is tijdelijk, dat weet iedereen. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 20, 2012 3:10 pm

De Boer zegt nu opeens dat Blind in oranje moet. :confused.gif:

Die man is regelmatig toch ook niet te volgen. In de winterstop (of zoiets) was Blind nog afgeschreven als linksback.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 20, 2012 3:24 pm

Zonder nu gelijk te roepen dat hij Oranje in moet. Het is natuurlijk wel gewoon zo dat hij de laatste tijd beter heeft gespeeld.
Nil volentibus arduum

Rednose

Bericht door Rednose » vr apr 20, 2012 5:29 pm

Die komt er wel, heeft inzicht en je ziet aan alles dat hij zich verbetert.
Is alleen geen echte linksback, kan op termijn plek van Alderwereld innemen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 20, 2012 6:09 pm

Rednose schreef:Die komt er wel, heeft inzicht en je ziet aan alles dat hij zich verbetert.
Welnee, Blind is de eerste die door het ijs zakt wanneer Ajax een opponent treft die erin slaagt om ons onder druk te zetten. Vertel ik niets nieuws mee.

Hij ziet het spel aardig, maar mist body, snelheid, gif en personality. Zal altijd een twijfelaartje blijven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 20, 2012 7:12 pm

Daar ben ik ook bang voor. Maar hij kan wel beter mee nu het elftal zijn draai heeft gevonden.

De Boer zal 'm voornamelijk als selectievulling zien. Als iedereen fit is speelt 'ie niet.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 20, 2012 7:30 pm

Waarom zou de Boer zeggen dat hij Pieters heel goed kan vervangen in oranje?
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 20, 2012 7:47 pm

Ach, omdat Pieters ook geen hoogvlieger is misschien? Die positie is gewoon onderbezet in Nederland. En zo geeft hij Blind ook een complimentje voor de verbetering in zijn spel.

Maar als iedereen straks fit is verwacht ik dat Boilesen gewoon op links staat. En ik sluit zelfs niet uit dat Ajax nog een speler haalt die zowel centraal als linksback kan spelen.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2012 7:29 pm

Stop maar met zoeken naar die LVC!

Alderweireld: 'Van mij hoeft er echt niemand bij'

Door GUUS HETTERSCHEID __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 22 juli '12 17:50

Toby Alderweireld vormde vorig seizoen een centraal verdedigingsduo van Jan Vertonghen. Laatstgenoemde is nu vertrokken en Ajax is de zoektocht gestart naar een opvolger. Volgens Alderweireld is dat niet nodig.

Met name Marc Muniesa, Niklas Moisander en Bram Nuytinck werden al geregeld genoemd als mogelijke versterkingen voor de defensie van Ajax. Alderweireld denkt dat de Amsterdammers met Daley Blind al een opvolger in huis hebben voor Vertonghen. "Daley heeft kwaliteiten", zei de mandekker tegen Metro.

"Van mij hoeft er niet echt iemand bij", aldus Alderweireld, die met Blind zaterdag een duo vormde tegen Celtic. De Schotse kampioen werd in de Amsterdam ArenA met 4-0 aan de kant gezet.

Bron: elfvoetbal.nl

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 7:32 pm

Hmm overschat Toby de kwaliteit en compleetheid van de selectie na een simpele zege op Celtic of is hij bang voor zijn eigen plekje wanneer er een jongen van AZ/NEC komt of bijvoorbeeld iemand als Heitinga? Het is natuurlijk geen onzinverhaal dat een beetje ervaring erbij best mag wanneer in je basiselftal de oudste speler een 26-jarige keeper is en daarna een jongen van 23.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 23, 2012 5:13 am

Telesport
BLIND: „INTENTIE BIJ TE TEKENEN”

• Daley Blind
Van onze speciale verslaggever
AM­STER­DAM – Ajax gaat met Da­ley Blind (22) om ta­fel om te pra­ten over con­tract­ver­len­ging. „Vlak voor de start van de voor­be­rei­ding heb ik heel even met de trai­ner ge­spro­ken. Ajax en ik heb­ben de in­ten­tie om bij te te­ke­nen”, al­dus de links­be­ni­ge cen­tra­le ver­de­di­ger, die te­gen Cel­tic niets weg­gaf, maar ook niet echt op de proef werd ge­steld. „Da­ley heeft het op die po­si­tie heel goed ge­daan en deed dat vo­rig sei­zoen de eer­ste drie du­els ook toen Jan Ver­tong­hen ge­bles­seerd was”, zei De Boer, die be­seft dat Blind ju­ni­or nog stap­pen moet ma­ken. „Hij is nog niet zo sterk en snel als Jan. Of hij dat ni­veau gaat ha­len, hangt van ons af.” De Boer be­ves­tig­de dat Ajax en Blind met el­kaar in ge­sprek gaan. „Zo­dra de an­de­re trans­fer­pe­ri­ke­len voor­bij zijn, gaan we pra­ten.” Blind ligt tot de zo­mer van 2013 vast. „Ik richt me nu al­leen op het voet­bal­len zelf, moet de kan­sen die ik krijg pak­ken. De trai­ner moet over­tuigd ra­ken dat ik Jan moet ver­van­gen. Ik weet dat ik het kan.” Te­gen Cel­tic scoor­de Blind van­af de straf­schop­stip zijn eer­ste tref­fer in Ajax 1, om­dat Siem de Jong een stap te­rug deed en hem die eer gun­de.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 23, 2012 7:50 am

Een CV van 1 meter 80, nee dank u, next.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 23, 2012 8:06 am

InnerHarbour schreef:Een CV van 1 meter 80, nee dank u, next.
Is alleen lengte van belang?

Daley Blind komt nog steeds op voetbalzaken tekort; kan hij een soort Moisander worden? Laat hem dan eerst een paar jaar in Zwolle voetballen, daarna de subtop in Nederland (Als hij dat haalt)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 23, 2012 8:59 am

Demosthenes schreef:
InnerHarbour schreef:Een CV van 1 meter 80, nee dank u, next.
Is alleen lengte van belang?
Pfffffffff, daar gaan we weer; op de eerste plaat zijn natuurlijk de voetballende, in dit geval de verdedigende en opbouwende, kwaliteiten een eerste vereiste. Daarnaast is het in het huidige voetbal zo dat lengte, kracht en een gigantisch loopvermogen, dit laatste vooral voor middenvelders essentieel geworden is en ja ik weet dat er bij Barcelona drie kabouters spelen die het tegendeel bewijzen en op het moment dat ze bij Ajaxin de basis staan ben ik volkomen bereid om mijn mening bij te stellen maar tot die tijd ben vind ik van dat wij bij Ajax te weinig rekening houden met die drie factoren.

Het lijkt me dus duidelijk dat het voor mij niet alleen om lengte gaat.
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 23, 2012 9:02 am

Hield Ajax zich maar eens bezig met verdedigen de eerste seizoens helft zullen er waarschijnlijk weer 30 in liggen :blush.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 23, 2012 4:46 pm

Toppie schreef:Hield Ajax zich maar eens bezig met verdedigen de eerste seizoens helft zullen er waarschijnlijk weer 30 in liggen :blush.gif:
We hebben nog vijf/zes weken, je weet maar nooit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 23, 2012 7:02 pm

BLIND schreef: Ik weet dat ik het kan.
Ik weet dat ie het niét kan. Net zoals z'n vader buiten een voetbalveld niets kan.

Ieder balletje dat achter Blind komt, is voor de tegenstander. Daley heeft geen snelheid, geen fysiek, geen kopkracht, geen splijtende pass, geen aktie om in de opbouw voor een mannetje-meer te zorgen. Hij is gewoon de zwakste schakel in een Ajax-ploeg, behalve wanneer Serero speelt. Dan is Blind de op een na zwakste schakel.

Contract niet verlengen, probeer 'm nu voor een paar ton te verkopen. En haal iemand voor de plek van Vertonghen die wél kan verdedigen. :666.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 23, 2012 7:08 pm

Hij is gewoon de zwakste schakel in een Ajax-ploeg, behalve wanneer Serero speelt.
Kijk je wel eens?

Steeds maar weer Serero noemen (eerst was het HtC) ook al gaat het over iemand anders, duidt op een stoornis, een emotionele stoornis, doe daar wat aan, het wordt steeds erger.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 23, 2012 7:11 pm

Demosthenes schreef: Kijk je wel eens?
Ik kijk hele wedstrijden, geen samenvattingen. :hypocrite.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 23, 2012 7:11 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Kijk je wel eens?
Ik kijk hele wedstrijden, geen samenvattingen. :hypocrite.gif:
Televisie, neem ik aan.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 23, 2012 7:24 pm

Demosthenes schreef: Televisie, neem ik aan.
Jij bekijkt samenvattingen in het stadion? :confused.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 23, 2012 8:10 pm

Gelukkig vindt de Boer Daley Blind wel een goede voetballer.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 23, 2012 9:16 pm

Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar de Boer gaf toe dat Blind minder snel is als Vertonghen, maar als het team goed druk zet, komt rendeert hij goed als linksback en linkercentrale verdediger. Daar zit meteen de crux. Met een Theo Janssen voor als linkshalf verzuipt-ie.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 23, 2012 11:11 pm

beelzebub schreef:Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar de Boer gaf toe dat Blind minder snel is als Vertonghen, maar als het team goed druk zet, komt rendeert hij goed als linksback en linkercentrale verdediger. Daar zit meteen de crux. Met een Theo Janssen voor als linkshalf verzuipt-ie.
Hij verzuipt als hij moet verdedigen en als centrale verdediger wordt dat toch van je verlangd.

Plaats reactie