PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

SylvievdVaart

Re: PSV 2012-2013

Bericht door SylvievdVaart » zo jul 15, 2012 9:17 pm

Dat kan wel kloppen:

Tyton
Derijck-Zanka-....-Willems
Wijnaldum-Van Bommel-Strootman
Narsingh-Matavz-Mertens

En ze hebben vast nog wel meer gehaald :icon_mrgreen.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 16, 2012 2:01 am

En toch is Baseman denk ik wel in staat om een lulverhaal te houden over de nieuwe visie van PSV m.b.t. de jeugdopleiding die boven alles gaat.
IK GELOOF!!!!!!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma jul 16, 2012 6:55 am

Eigenlijk vind ik het wel leuk dat Van Bommel weer terug is.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 16, 2012 7:28 am

Ik denk met van Bommel en Advocaat Pisvee de ongenaakbare kampioen van 2012/2013 gaat worden. Dit gaat Dickie heel snel goed neerzetten alle poppetjes op de juiste plaats. Daarbij heeft hij genoeg ervaring en een mix van diversen spelers in de aanval. Ik vind dat Ajax alleen met jeugd de boel flink overschat en dat ga je een keer opbreken. Geld binnenhouden is leuk, maar het kapitaal op het veld is weer ver en heel ver weg.
Laatst gewijzigd door Toppie op ma jul 16, 2012 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 16, 2012 7:39 am

Toppie schreef:Ik denk met van Bommel en Advocaat Pisvee de ongenaakbare kampioen van 2012/2013 gaat worden. Dit gaat Dickie heel snel goed neerzetten alle popetjes op de juiste plaats. Daarbij heeft hij genoeg ervaring en een mix van diversen spelers in de aanval. Ik vind dat Ajax alleen met jeugd de boel flink overschat en dat ga je een keer opbreken. Geld binnenhouden is leuk, maar het kapitaal op het veld is weer ver en heel ver weg.
Het is vooral te jong (Ajax).

Dit zal de beoogde basis worden:
------------------- Vermeer
- Van Rhijn --- Toby --- Muniesa --- Boilesen
---------------------- Anita
- Siem -------------------------------- Eriksen
- Sulejmani/aankoop --- Kolbeinn - Boerrigter

Vooral achterin ontzettend onervaren. Met een bank Cillessen, Denswil/Veltman, Blind, Janssen, Enoh, Aras/Fischer/Lukoki & aankoop
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 16, 2012 8:04 am

Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:Ik denk met van Bommel en Advocaat Pisvee de ongenaakbare kampioen van 2012/2013 gaat worden. Dit gaat Dickie heel snel goed neerzetten alle popetjes op de juiste plaats. Daarbij heeft hij genoeg ervaring en een mix van diversen spelers in de aanval. Ik vind dat Ajax alleen met jeugd de boel flink overschat en dat ga je een keer opbreken. Geld binnenhouden is leuk, maar het kapitaal op het veld is weer ver en heel ver weg.
Het is vooral te jong (Ajax).

Dit zal de beoogde basis worden:
------------------- Vermeer
- Van Rhijn --- Toby --- Muniesa --- Boilesen
---------------------- Anita
- Siem -------------------------------- Eriksen
- Sulejmani/aankoop --- Kolbeinn - Boerrigter

Vooral achterin ontzettend onervaren. Met een bank Cillessen, Denswil/Veltman, Blind, Janssen, Enoh, Aras/Fischer/Lukoki & aankoop
Jij gaat er al vanuit dat Boilesen en Boerigter fit zijn/blijven. Ik heb daar sterke twijfels over.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 16, 2012 8:15 am

Er staat ook beoogde basis. Muniesa zal dan linksback spelen en Blind/Denswil centraal. Daarom is de aanvaller ook belangrijk als aankoop. Sulejmani kan eventueel ook vanaf links spelen.

Maar je hebt gelijk mbt de twijffelgevallen. Daar mag je ook nog Kolbeinn aan toevoegen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jul 16, 2012 8:17 am

Blind in de basis kan toch geen serieuze zijn? Hooguit als back-up en dat kan nog maar net.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 16, 2012 8:23 am

Rishi schreef:En toch is Baseman denk ik wel in staat om een lulverhaal te houden over de nieuwe visie van PSV m.b.t. de jeugdopleiding die boven alles gaat.
Tja, blijkbaar zijn ze niet goed genoeg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 16, 2012 8:43 am

Duke schreef:
generaal schreef:Zowel Strootman als Van Bommel heeft een behoorlijk goede pass in huis. En Als Toivonen vertrekt, gaat hier de vlag uit. Want dan is er ruimte voor Maher. Nu Narsingh binnen is, ben ik van mening dat een nieuwe rechtsback de hoogste prioriteit heeft.
Ja hoor, nog maar een speler erbij. Hoeveel spelers zijn er inmiddels niet bijgekomen in 1,5 jaar, bijna een compleet elftal, volgens mij.
Mooi he. Typisch PSV.

Tyton, Waterman, Sinouh, Derijck, WIllems, Zanka, Strootman, Van Bommel, Ibrahim, Wijnaldum, Vennegoor, Matavz, Mertens, Narsingh, Betancourt, Bizar.

Hopelijk halen ze Ronnie Stam nog. Dan zit het achterin snor joh. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma jul 16, 2012 8:52 am

P$v is en blijft p$v.

Net zolang doorkopen tot het lukt. En of het nu Philips is of de Gemeente Eindhoven die maar blijft schokken, dat maakt niet uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » ma jul 16, 2012 9:07 am

Peter schreef: Tyton, Waterman, Sinouh, Derijck, WIllems, Zanka, Strootman, Van Bommel, Ibrahim, Wijnaldum, Vennegoor, Matavz, Mertens, Narsingh, Betancourt, Bizar.
Op welke positie speelt Bizar eigenlijk?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 16, 2012 9:14 am

Om te kotsen dat kutclub... En als Toivonen weg is halen ze Maher ook nog ff op. Hoe kun je daar fan van zijn?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » ma jul 16, 2012 9:36 am

Mr. Ajax schreef:Om te kotsen dat kutclub... En als Toivonen weg is halen ze Maher ook nog ff op. Hoe kun je daar fan van zijn?
Yep. Maar ondertussen moet je wel tandenknarsend aanzien hoe die kutclub - met hun ongelimiteerde geldbronnen - zichzelf een weg naar een mogelijk kampioenschap koopt. Die p$v-fan zal dat worst wezen. Die ziet alleen het eindresultaat. De weg erheen is onbelangrijk.

Hoe zorgvuldig kijkt de KNVB overigens naar de financiële 'huishouding' bij p$v?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 16, 2012 9:43 am

Ach, ze bestaan volgend jaar 100 jaar. Ajax heeft het geprobeerd met types als Machlas, Verlaat en Winter toen we bijna honderd jaar waren (en gefaald), Feyenoord heeft het geprobeerd met jongens als de Cler, Makaay, van Bronckhorst en Landzaat toen ze bijna honderd jaar waren (en gefaald) en nu wil PSV kijken of het ze lukt om kampioen te worden in hun jubileumjaar. Ik hoop van niet natuurlijk. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jesse

Bericht door Jesse » ma jul 16, 2012 10:46 am

'Logisch, hij is een van de grootste spelers uit de historie van PSV'
Maandag, 16 juli 2012 om 09:30

Mark van Bommel droeg zondag bij zijn rentree in het PSV-shirt, tegen RC Genk, na zeven jaar zoals verwacht direct de aanvoerdersband. De middenvelder is door Advocaat benoemd als captain. Kevin Strootman blijft de reserve-aanvoerder. Dat Ola Toivonen de band heeft moeten afstaan, leidde volgens Advocaat niet tot teleurstelling bij de Zweeds international.
"Misschien is dit zelfs beter voor hem", vertelt Advocaat maandag in gesprek met De Telegraaf. "Toivonen kan zich nu wat losser gaan voelen." De Zweed beaamt de woorden van zijn trainer. "Het is logisch dat een speler als Mark die krijgt", vertelt hij aan het Eindhovens Dagblad.
"Hij is een van de grootste spelers uit de historie van PSV", claimt Toivonen, die overigens nog steeds met een vertrek uit Eindhoven in verband wordt gebracht.
Dat zegt ook wel wat over de spelers die PSV allemaal heeft gehad. :smallgrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Khraa

Bericht door Khraa » ma jul 16, 2012 10:47 am

Zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:Om te kotsen dat kutclub... En als Toivonen weg is halen ze Maher ook nog ff op. Hoe kun je daar fan van zijn?
Yep. Maar ondertussen moet je wel tandenknarsend aanzien hoe die kutclub - met hun ongelimiteerde geldbronnen - zichzelf een weg naar een mogelijk kampioenschap koopt. Die p$v-fan zal dat worst wezen. Die ziet alleen het eindresultaat. De weg erheen is onbelangrijk.

Hoe zorgvuldig kijkt de KNVB overigens naar de financiële 'huishouding' bij p$v?
Niet zo zorgvuldig. Ze zijn laatst weer in categorie 3 geplaatst.
6 APR 2012( LAATSTE UPDATE: 06 APR 2012 )

PSV heeft de financiën weer op orde en is door de KNVB ingedeeld in de categorie van de meest gezonde voetbalclubs van Nederland, categorie 3.

Dat heeft de Eindhovense club bekendgemaakt.

"De huidige financiële balans en de goede vooruitzichten vormen weer een solide basis voor toekomstig sportief succes", aldus algemeen directeur Tiny Sanders. De club werd vorig jaar gered door de gemeente, die voor miljoenen grond kocht om de bvo overeind te houden.

De indeling van clubs is onderdeel van het licentiesysteem van de KNVB. Door middel van een puntensysteem wordt de financiële situatie van de clubs beoordeeld. De derde categorie is goed.

De clubs in categorie 2 krijgen een voldoende van de voetbalbond, categorie 1 is onvoldoende.
(RTLZ)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 16, 2012 11:08 am

Ik snap er echt geen reet van.

Vorig jaar rond deze tijd was PSV (naar eigen zeggen!) op het randje van de afgrond aanbeland. Er moest iets gebeuren, de club had hulp nodig, het was twee voor twaalf, er moest geld vrijkomen. Niet voor transfers, nee, om de gaten in de begroting te dichten. Dat verzin ik niet; dat werd door de club gecommuniceerd. Eigen kapitaal (wat Ajax vrij ruim heeft) was er al helemaal niet. De club leed volgens mij 25 miljoen verlies op de exploitatie.

Toen kwam die rare deal met de gemeente, een verkapte donatie van overheidsgeld, dat weet elke gek. Zelfs tóen vond ik het vreemd dat PSV van dat geld ineens als een dolle spelers ging kopen, voor (als ik het me goed herinner) zo'n dertig miljoen euro.

En nu weer Narsingh en vast nog wat namen. En ondertussen zijn ze totaal uit gevarenzone...? (categorie 3)

Schiet mij maar lek. Klopt geen reet van. KNVB, ga het eens écht uitzoeken, want dit is competitievervalsing van het zuiverste soort - of nee, helemaal niet 'van het zuiverste soort', van een tamelijk troebel en ondoorzichtig soort, maar competitievervalsing nonetheless.

En ja, dat zou ik ook vinden (en zeggen) als dit bij Ajax gebeurde. Zou ik schandalig vinden, als de gemeente Amsterdam (míjn woonplaats, míjn lokale overheid) zich in zo'n kromme deal zou wringen om een blijkbaar onrendabele voetbalclub op de been te houden, waar jochies van 21 blijkbaar veel te veel verdienen om met een bedrijfsvoering te kunnen ophoesten.

K.
Still alive...

Khraa

Bericht door Khraa » ma jul 16, 2012 11:22 am

Wat PSV gedaan heeft is een "stille reserve" cashen. Op zich is daar niets mis mee (ware het niet dat het door de gemeente is gedaan). Met die actie hebben ze een voordeel van een paar miljoen per jaar gekregen (doordat ze dure financiering konden aflossen).

Ik ben zeker benieuwd op welke wijze ze exploitatiebegroting op 0 uit gaan laten komen. Er moet toch worden afgeschreven op de aankopen, de loonkosten zijn niet enorm gedaald nog volgens mij en de inkomsten zullen na opnieuw missen van de CL (maar daar zouden ze niet meer op begroten) zullen niet veel gestegen zijn.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 16, 2012 12:11 pm

Kowalczyk schreef:En ja, dat zou ik ook vinden (en zeggen) als dit bij Ajax gebeurde. Zou ik schandalig vinden, als de gemeente Amsterdam (míjn woonplaats, míjn lokale overheid) zich in zo'n kromme deal zou wringen om een blijkbaar onrendabele voetbalclub op de been te houden, waar jochies van 21 blijkbaar veel te veel verdienen om met een bedrijfsvoering te kunnen ophoesten.
Dus dat Aegon 3 miljard (!) overheidssteun kreeg om overeind te blijven en vervolgens jullie hoofdsponsor werd voor een enorm jaarlijks bedrag is bijzaak? Evenals dat de overheid en de gemeente Amsterdam jullie stadion hebben gebouwd?

Dat constant terugkerende gezeur...over de deal tussen PSV en de gemeente Eindhoven is al zoveel gezegd en geschreven, desondanks blijft men zich hier verbazen. Heel vreemd. Maar goed, de KNVB zal PSV wel voortrekken en er helemaal niets van begrijpen :excited.gif:

peter

Bericht door peter » ma jul 16, 2012 12:54 pm

Baseman schiet in de aanval en komt met waardeloze argumenten. Aegon kreeg wanneer staatsteun? En wanneer werd het sponsor van Ajax? Lachen man.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 16, 2012 1:06 pm

@Baseman: nee, dat klopt niet. Aegon had inderdaad staatssteun gehad, maar de sponsorgelden die Ajax ontvangt komen uit een potje waar geen cent overheidssteun in zat.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 16, 2012 1:07 pm

Khraa schreef:Wat PSV gedaan heeft is een "stille reserve" cashen. Op zich is daar niets mis mee (ware het niet dat het door de gemeente is gedaan). Met die actie hebben ze een voordeel van een paar miljoen per jaar gekregen (doordat ze dure financiering konden aflossen).

Ik ben zeker benieuwd op welke wijze ze exploitatiebegroting op 0 uit gaan laten komen. Er moet toch worden afgeschreven op de aankopen, de loonkosten zijn niet enorm gedaald nog volgens mij en de inkomsten zullen na opnieuw missen van de CL (maar daar zouden ze niet meer op begroten) zullen niet veel gestegen zijn.
Stille reserve... Ze hebben veel geld gekregen voor iets dat normaal nooit zoveel waard is. Daar is op zich natuurlijk wel iets mis mee. Dat is in principe het proces waardoor we nu in de kredietcrisis zitten. Geld uitgeven dat niet bestaat.
Whitey on the moon.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jul 16, 2012 2:31 pm

Baseman schreef:
Kowalczyk schreef:En ja, dat zou ik ook vinden (en zeggen) als dit bij Ajax gebeurde. Zou ik schandalig vinden, als de gemeente Amsterdam (míjn woonplaats, míjn lokale overheid) zich in zo'n kromme deal zou wringen om een blijkbaar onrendabele voetbalclub op de been te houden, waar jochies van 21 blijkbaar veel te veel verdienen om met een bedrijfsvoering te kunnen ophoesten.
Dus dat Aegon 3 miljard (!) overheidssteun kreeg om overeind te blijven en vervolgens jullie hoofdsponsor werd voor een enorm jaarlijks bedrag is bijzaak? Evenals dat de overheid en de gemeente Amsterdam jullie stadion hebben gebouwd?

Dat constant terugkerende gezeur...over de deal tussen PSV en de gemeente Eindhoven is al zoveel gezegd en geschreven, desondanks blijft men zich hier verbazen. Heel vreemd. Maar goed, de KNVB zal PSV wel voortrekken en er helemaal niets van begrijpen :excited.gif:
Doe mij een lol en leg nog eens uit hoeveel honderd miljoen PSV de gemeente Eindhoven per jaar oplevert aan exposure, toeristen enz. :smile-ajax.gif:

peter

Bericht door peter » ma jul 16, 2012 2:45 pm

PSV drukt de salariskosten ook op een nette manier. Die Narsingh gaat uiteraard minder verdienen dan een miljoen, maar krijgt in ruil daarvoor een contract van 5 jaar.

Het kan allemaal bij PSV.

Plaats reactie