666 schreef:Floppie, wil je mij erbuiten laten?Toppie schreef:Cruijff is een Demon
Grrrrr!
He omgevallen 3x 9 shut up

Moderator: mods
666 schreef:Floppie, wil je mij erbuiten laten?Toppie schreef:Cruijff is een Demon
Grrrrr!
Helemaal mee eens daarbij hebben we ook nog een fantasie voorroede gehad en punten gepakt. Utreg thuis en uit was een deceptie999 schreef:Ach, sinds Suarez weg is worden we twee keer kampioen kan ik ook wel gaan roepen, en de eerste keer was Blind daar gewoon bij en liep het in het tweede seizoen nog beter ( beter voetbal ) dan dat we nu hebben mogen zien.Nu was het de winst en mede het verval van de concurrenten.Alle concurrenten ook nog eens ...
We zijn de terechte kampioen daar niet van, maar om te roepen omdat dat komt omdat Blind enz. weg zijn slaat natuurlijk helemaal nergens op .. Zelfs toen het liep als een trein ( lol ) had jij ( en wij ) regelmatig het gevoel dat we bij bepaalde clubs op onze bek zouden gaan.We hebben wat geluk gehad, en dat geluk hebben wel zelf afgedwongen door te doen wat we moesten doen .. Punten pakken ...
Eens met 999.999 schreef:Ach, sinds Suarez weg is worden we twee keer kampioen kan ik ook wel gaan roepen, en de eerste keer was Blind daar gewoon bij en liep het in het tweede seizoen nog beter ( beter voetbal ) dan dat we nu hebben mogen zien.Nu was het de winst en mede het verval van de concurrenten.Alle concurrenten ook nog eens ...
We zijn de terechte kampioen daar niet van, maar om te roepen omdat dat komt omdat Blind enz. weg zijn slaat natuurlijk helemaal nergens op .. Zelfs toen het liep als een trein ( lol ) had jij ( en wij ) regelmatig het gevoel dat we bij bepaalde clubs op onze bek zouden gaan.We hebben wat geluk gehad, en dat geluk hebben wel zelf afgedwongen door te doen wat we moesten doen .. Punten pakken ...
Het is toch ook te schunnig voor woorden dat die machtswellustige malloten kunnen bepalen wat er bij het Nederlands elftal gebeurd, en als ze het dan verkloten dan mogen ze het nog een keer bij Ajax proberen, en als ze dat weer verkloten dan nog een keer...'Achteraf kun je stellen dat ik te vroeg bondscoach ben geworden', zegt Van Basten in VI. 'Ook dat kreeg een rare wending. Ik zat met John van 't Schip bij Jong Oranje en dat ging hartstikke leuk. Op het EK van 2004 liep het met Oranje niet goed en toen hadden Jaap de Groot (chef-sport van De Telegraaf) en Johan Cruijff zoiets van: Van Basten kan het veel beter. En boem, daar stond ik. Maar ik was er nog lang niet aan toe, man.'
'Werkwijze kamp-Cruijff beneden peil'
Door BvdPloeg
, 30 mei 2012 12:19
, 5437 views
, Bron: VI |
Marco van Basten was bijna teruggekeerd in Amsterdam als algemeen directeur, ware het niet dat gek genoeg Johan Cruijff daar een stokje voor stak. De aanstichter van de bestuurscrisis droeg Van Basten voor als kandidaat, maar wimpelde hem naderhand ook weer af.
'Ik was in principe zijn eerste kandidaat', legt Van Basten uit aan VI. 'Hij zag mij als een soort directeur. Ik zei: Johan, ik bén geen directeur, ik weet niet wat je in je hoofd hebt. Hij zag het meer als een soort Rummenigge-rol. Maar uiteindelijk was het dezelfde Johan die zei: 'Laat maar zitten.''
'Waarom? Omdat ik met beide kanten op goede voet stond. Ik kon zowel met de kant van Johan overweg als met de kant van Steven ten Have. Met beiden was ik op een goede manier in gesprek. Uiteindelijk was dat voor Johan reden om te zeggen: 'Luister, je staat niet volledig aan onze kant'. Bizar ja. Hij verzon er vervolgens allerlei dingen bij, waardoor ik dacht: laat maar waaien.'
Het was voor Van Basten de tweede aanvaring met Cruijff nadat hij in 2008 als coach ook al in de clinch lag met de man die toen als adviseur wilde dienen, maar al snel weer opstapte. 'Het was een vergelijkbare situatie. Hij zei: 'Zo en niet anders'. Zo ga je niet met mensen om. De hele affaire die het afgelopen anderhalf jaar bij Ajax gespeeld heeft, vind ik echt, écht verwerpelijk. Hoe De Telegraaf daar met enkele van zijn medewerkers daarin een clan heeft gevormd, vind ik onvoorstelbaar dat het in Nederland kan. Meen ik serieus. Ik heb ook lange tijd aan die kant gezeten, maar ik vond uiteindelijk hun werkwijze en werkethiek in dezen echt beneden peil.' (foto: VI-images/Orange Pictures)
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... peil-.html
Dat J. Derksen het stuk heeft laten printen is op zich dan wel weer bijzonder, in het licht van zijn onverwoestbare pro-Cruijff-campagnes.Jabu schreef:Van Basten is één van de weinigen die autonoom genoeg is om te durven zeggen waar het op staat.
Iéts moet zijn misgegaan.Jabu schreef:Misschien was hij net met het Pinksterweekend naar de camping en is het aan zijn aandacht ontsnapt...
Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren.Zeux schreef:Iéts moet zijn misgegaan.Jabu schreef:Misschien was hij net met het Pinksterweekend naar de camping en is het aan zijn aandacht ontsnapt...
Hij moest natuurlijk een mooi praatje houden waarom hij met achterlating van een enorme schade en twee overbetaalde vriendjes zijn contract brak zonder schadevergoeding te betalen. Ik geloof best dat hij oprecht het inzicht had opgedaan dat hij het niet kon, maar als hij echt zelfreflecterend was dan was het zover nooit gekomen. Het was op het allerlaatst, zeer zuinig en door omstandigheden van buitenaf gedwongen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:"Ik ben geen directeur" vind ik toch aardig zelfreflecterend, Peter. Je kan Van Basten geen zelfkritiek ontzeggen. Herinner je je de persconferentie nog waarin hij aangaf waarom hij stopte als coach bij Ajax?
Wat is je punt? Van Basten zou een slechte directeur zijn geweest? Van Basten heeft weinig zelfkritiek? Zal allemaal wel, maar dat is een heel andere discussie.Peter schreef:Dat bedoel ik. Hij was te groen voor de positie van bondscoach. Man, daar was hij helemaal niet klaar voor. Blijkbaar heeft hij de KNVB daar niet van weten te overtuigen, want hij werd toch bondscoach.
Van Basten vond het directeurschap in een ander interview 'heel interessant'.
Hij is goed...Kowalczyk schreef:Vrijdagochtend, dussss een nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl. Hij gaat over de Oranje-meningen van Johan Cruijff, over de man en zijn volgelingen. Hollandse voetbalfolklore. HIER LEZEN!
K.
Ik zie dat dus wel degelijk anders. Mijn punt is namelijk dat de mening van van Basten nu wordt gezien als de waarheid. 'Zwart op wit' dat het zo is. 'Extra duidelijk'. Ik vind dat je daar genuanceerder naar moet kijken. Van Basten heeft namelijk (ook) een belang in deze zaak. Dat betekent niet dat we over zijn mening heen moeten stappen, maar het verhaal van Basten als de waarheid bestempelen gaat mij veel te ver. Als illustratie geef ik daarom ook het voorbeeld van de passage over de invulling van de vacature als bondscoach. Ik geloof er bijvoorbeeld geen snars van dat van Basten heeft gezegd dat hij veel te groen was om bondscoach te worden (om vervolgens met tegenzin de functie toch te aanvaarden?).Ajax Rules schreef:Wat is je punt? Van Basten zou een slechte directeur zijn geweest? Van Basten heeft weinig zelfkritiek? Zal allemaal wel, maar dat is een heel andere discussie.Peter schreef:Dat bedoel ik. Hij was te groen voor de positie van bondscoach. Man, daar was hij helemaal niet klaar voor. Blijkbaar heeft hij de KNVB daar niet van weten te overtuigen, want hij werd toch bondscoach.
Van Basten vond het directeurschap in een ander interview 'heel interessant'.
De vraag is hier of Van Basten een goed zicht heeft op de werkwijze van Cruijff. Nu weet iedereen eigenlijk al dat Cruijff compromisloos is en in kampen denkt. Maar zo'n insidebron als Van Basten maakt het i.m.o. wel extra duidelijk. Of zie jij dat anders?
30 juni 2006 schreef:Van Basten vroeg Cruijff voor de eerste keer bij zijn aanstelling in de zomer van 2004. ,,Als we ons onverhoopt zouden plaatsen, of ik het dan wilde doen. Dat vond ik leuk om te horen van iemand die net was benoemd'', zei Cruijff.
30 juni 2006 schreef:Nadat Oranje zich had gekwalificeerd voor de eindronde in Duitsland werd Cruijff opnieuw door Van Basten benaderd met hetzelfde verzoek. ,,Dat geeft aan dat Marco als mens heel groot en heel sterk is'', vond Cruijff. ,,Kijk, als je het vraagt bij je aanstelling is één ding. Maar als je de vraag nog een keer herhaalt na een succesvolle kwalificatie ben je echt een uitstekende coach.''
Op zich helemaal eens dat je een mening van een belanghebbende niet klakkeloos als waarheid mag aannemen. Wetenschappelijk-methodologisch-juridisch is dit allemaal geen bewijs.Peter schreef:Ik zie dat dus wel degelijk anders. Mijn punt is namelijk dat de mening van van Basten nu wordt gezien als de waarheid. 'Zwart op wit' dat het zo is. 'Extra duidelijk'. Ik vind dat je daar genuanceerder naar moet kijken. Van Basten heeft namelijk (ook) een belang in deze zaak. Dat betekent niet dat we over zijn mening heen moeten stappen, maar het verhaal van Basten als de waarheid bestempelen gaat mij veel te ver. Als illustratie geef ik daarom ook het voorbeeld van de passage over de invulling van de vacature als bondscoach. Ik geloof er bijvoorbeeld geen snars van dat van Basten heeft gezegd dat hij veel te groen was om bondscoach te worden (om vervolgens met tegenzin de functie toch te aanvaarden?).