Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
http://www.vitesse.org/nieuws/vitesse_i ... n_ons.html
Volgens vitesse.org heeft Ajax interesse in Van Ginkel. Wist ik niet. Iemand meer info?
Volgens vitesse.org heeft Ajax interesse in Van Ginkel. Wist ik niet. Iemand meer info?
- Ajaciedjuh
Telesport schreef: Ajax wil selectie versterken met Moisander, Narsingh en Schöne
REGEREN IS VOORUITZIEN
• Ajax houdt rekening met een vertrek van aanvoerder Jan Vertonghen-hier in duel met Rydell Poepon-en heeft mede daarom AZ-verdediger Niklas Moisander (l) op het oog. Ook Luciano Narsingh (m) en Lasse Schöne (r) zijn in beeld. FOTO’S: HANS VAN TILBURG
AMSTERDAM – Officieel moet de landstitel nog vergeven worden, maar bij het technisch hart van Ajax is regeren vooruitzien. Dus zijn Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk bezig om de contouren van het nieuwe Ajax voor het seizoen 2012-2013 in de steigers te zetten. Een Ajax, dat gaat deelnemen aan de Champions League en de poulefase wil overleven.
In dat plaatje passen de aankopen van centrale verdediger Niklas Moisander (AZ) en aanvaller Luciano Narsingh (SC Heerenveen) en de komst van de transfervrije middenvelder Lasse Schöne (NEC). Bij Ajax willen ze bij een vergelijkbare blessuregolf als dit seizoen niet alleen afhankelijk zijn van jeugdspelers.
Moisander is de ervaren 26-jarige aanvoerder van AZ, linksbenig, Fins international, betaalbaar en in 2004 door Ajax als jeugdspeler naar Nederland gehaald en vervolgens via FC Zwolle en AZ uitgegroeid tot één van de beste voetballende vrije verdedigers van Nederland. Met het aantrekken van Moisander zou Ajax niet alleen het stoppen van André Ooijer opvangen, maar tevens een voorschot nemen op het onvermijdelijke vertrek van de linksbenige Jan Vertonghen. De Belgische international, wiens contract doorloopt tot 2013, vertrekt na zijn tweede landstitel ongetwijfeld naar een Europese topclub. Zijn voorkeur ligt in Engeland.
Miralem Sulejmani, met wie Ajax in gesprek is om zijn in 2013 aflopende contract te verlengen, kan erop rekenen dat de 21-jarige Amsterdammer Narsingh een concurrent van hem wordt. Als de geblesseerde Serviër tenminste bij de landskampioen blijft. In de winter informeerde Ajax al bij Heerenveen naar de koning van de assist. Hij bereidde dit seizoen al achttien maal een doelpunt voor en scoorde zelf zes keer. Er wordt weleens getwijfeld over zijn vaardigheid in de kleine ruimte; anderzijds is Narsingh één van de snelste spelers in de eredivisie, waarbij hij vaak het overzicht houdt voor de eindpass. Met zijn snelheid kan Narsingh ook internationaal het verschil maken voor Ajax.
De technisch vaardige Schöne kan ook naar Feyenoord, FC Twente en Schalke 04, maar heeft intern zijn voorkeur voor Ajax uitgesproken. Het zal voor de 25-jarige transfervrije Deense international niet gemakkelijk worden om een basisplaats te veroveren, maar hij geeft de Ajax-selectie in de breedte wel een kwalitatieve impuls. En Schöne zal weinig aanpassingsproblemen hebben, omdat hij al als 19-jarige jeugdspeler door SC Heerenveen naar Nederland werd gehaald. Tevens dekt Ajax zich bij voorbaat in tegen een eventuele transfer van Schönes landgenoot Christian Eriksen. Voor de spelbepaler staan de clubs al voor EURO 2012 in de rij, maar hij heeft tot dusver geen sjoege gegeven met betrekking tot een internationale toptransfer.
Ajax zoekt ook nog naar spelers voor de backposities. De stormachtige ontwikkeling van Ricardo van Rhijn betekent dat een transfer van international Gregory van der Wiel niet desastreus is, terwijl Ajax naast linksachter Daley Blind nog de geblesseerde Nicolai Boilesen in de selectie heeft. Maar ook voor de backposities geldt dat trainer Frank de Boer niet te ver wil terugvallen in kwaliteit als hij te maken krijgt met blessures in de hoofdmacht.
Eigenlijk is dat de belangrijkste les die de succesvolle hoofdcoach van Ajax trekt uit het seizoen 2011-2012. Hij weigert zich in het belang van Ajax blind te staren op de 31e landstitel van zijn club, die binnen twee weken wordt veroverd door de Amsterdammers. Maar is bezig met de volgende stap bij Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wie lekt steeds die namen naar de Telegraaf? Ik geloof er weinig van.
Ik ben bang dat het spel met Derk en Narsingh wel heel statisch gaat worden.
IK GELOOF!!!!!!
Vanwaar? Het zijn beide spelers die een man kunnen passeren en een goede voorzet geven, dat is voor veel tegenstanders moelijk te verdedigen. Overmars en Finidi op de vleugels was toch hetzelfde principe?Rishi schreef:Ik ben bang dat het spel met Derk en Narsingh wel heel statisch gaat worden.
Vooral dit " Regeren is vooruit zien " .. en dan met Narsingh en Schöne aan komen zetten .. Zelfs Moisander is een twijfelgeval ...
Overgens herhaal ik het nog maar een keertje .. AJAX is nog steeds geen kampioen dit seizoen ..
Overgens herhaal ik het nog maar een keertje .. AJAX is nog steeds geen kampioen dit seizoen ..
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Moisander, Schöne, Narsingh en een back? Ajax heeft blijkbaar ergens een zak met geld gevonden. Laten we eerst maar eens kampioen worden en gaan leuren met jongens als Sulejmani. Ook voor van der Wiel moet ik nog maar eens zien of daar het grote geld voor op tafel komt.
Zak met geld? Moisander is zga gratis, Schone is gratis en Narsingh heeft nog 1 jaar contract. Ik vind het allemaal budget keuzes, misschien met uitzondering van Narsingh. Moisander en Schone zijn allebei geen top, wel goedkoop. Wat we met Schone moeten is mij een raadsel overigens. Mosiander ook, maar in mindere mate. Het verbaast me niet dat Ajax voor hem gaat, gezien het prijskaartje wat er ongetwijfeld aan een jongen als Viergever zal hangen (zeker wanneer Ajax zich meldt).Peter schreef:Moisander, Schöne, Narsingh en een back? Ajax heeft blijkbaar ergens een zak met geld gevonden. Laten we eerst maar eens kampioen worden en gaan leuren met jongens als Sulejmani. Ook voor van der Wiel moet ik nog maar eens zien of daar het grote geld voor op tafel komt.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Narsingh is ook geen top. Die heeft een te slechte balbehandeling. Allemaal leuk wanneer je veel ruimte hebt, zoals bij Heerenveen, maar bij Ajax zijn de ruimtes in de aanval veel kleiner.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Al ga je er wel op vooruit tov Mira. Maar die is er nog.
IK GELOOF!!!!!!
-
Mjah.. wordt niet echt warm van de namen die genoemd worden. Riekt een beetje als scouten onder Van Geel met Bakircioglu enzovoorts....
Lijken mij namen die voor de breedte gehaald zouden worden (muv Narsingh misschien), terwijl ik dacht dat we dat niet meer zouden doen. Schone en Narsingh zouden het niveau aankunnen, Moisander niet.
Lijken mij namen die voor de breedte gehaald zouden worden (muv Narsingh misschien), terwijl ik dacht dat we dat niet meer zouden doen. Schone en Narsingh zouden het niveau aankunnen, Moisander niet.
Whitey on the moon.
Mee eens, heb eenzelfde gevoel bij Narsingh. Ik moet het nog zien bij Ajax en met name in de kleine ruimte inderdaad.Khraa schreef:Narsingh is ook geen top. Die heeft een te slechte balbehandeling. Allemaal leuk wanneer je veel ruimte hebt, zoals bij Heerenveen, maar bij Ajax zijn de ruimtes in de aanval veel kleiner.
Narsingh is de beste rechtsbuiten in Nederland, is nog jong en kan dus nog veel bij leren. Wat mij betreft een goed idee.
Vergeet niet dat Ajax in ieder geval afscheid gaat nemen van Bulykin, Aissati, Lodeiro en Ooijer. Daar zal voor de breedte wel echt wat terug voor moeten komen, want alleen met Dijks, Klaassen en Fisher gaan we het niet redden. Schone is een prima voetballer voor op het middenveld, maar geen wereldtop. Ik ben zelf niet zo een fan van Moisander. Onrustig en best al op leeftijd, daar zit weinig doorgroei mogelijkheid meer in. Ben wel blij dat Chivu niet meer op het lijstje staat. De enige optie in NL die ik eigenlijk als vervanger voor Vertonghen zie, is Viergever.
Vergeet niet dat Ajax in ieder geval afscheid gaat nemen van Bulykin, Aissati, Lodeiro en Ooijer. Daar zal voor de breedte wel echt wat terug voor moeten komen, want alleen met Dijks, Klaassen en Fisher gaan we het niet redden. Schone is een prima voetballer voor op het middenveld, maar geen wereldtop. Ik ben zelf niet zo een fan van Moisander. Onrustig en best al op leeftijd, daar zit weinig doorgroei mogelijkheid meer in. Ben wel blij dat Chivu niet meer op het lijstje staat. De enige optie in NL die ik eigenlijk als vervanger voor Vertonghen zie, is Viergever.
-
- AT Toto winner 15/16
Studio Sport scouting.
volgens mij vertrekken:
ooijer
verthongen
aisatti
silva
wiel
buljikin
el ham
En misschien:
enoh
lodeiro
eriksen
sjulimani
Aanvulling is dus best gewenst van wat talentvolle spelers met wat eredivisie ervaring.
komend jaar
vermeer
van rijn toby boilesen blind / ?
anita
de jong eriksen / janssen
narsing the sig boerighter
Ik zou dus al het geld zetten op een top linksback en nog een centrale verdediger.(maar dat roep ik al sinds het vertrek van maxwell)
voorin hebben we op de vleugels ebi en oz en evt nog sjuli.
Extra spits is de jong.
En middenveld is genoeg bezet met janssen / eiksen / anita / de jong / en dan schone (klaassen, etc.)
ooijer
verthongen
aisatti
silva
wiel
buljikin
el ham
En misschien:
enoh
lodeiro
eriksen
sjulimani
Aanvulling is dus best gewenst van wat talentvolle spelers met wat eredivisie ervaring.
komend jaar
vermeer
van rijn toby boilesen blind / ?
anita
de jong eriksen / janssen
narsing the sig boerighter
Ik zou dus al het geld zetten op een top linksback en nog een centrale verdediger.(maar dat roep ik al sinds het vertrek van maxwell)
voorin hebben we op de vleugels ebi en oz en evt nog sjuli.
Extra spits is de jong.
En middenveld is genoeg bezet met janssen / eiksen / anita / de jong / en dan schone (klaassen, etc.)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Ik zou Viergever halen. Die zou ook nog als centrale middenvelder kunnen spelen. Toch wel handig. Zeker omdat ik Enoh daar nooit meer wil zien.
IK GELOOF!!!!!!
+1.brigade zuid schreef:Studio Sport scouting.
Nee. Maar ik ben wel fan van die jongen.Wouter schreef: Volgens vitesse.org heeft Ajax interesse in Van Ginkel. Wist ik niet. Iemand meer info?

Vorig jaar toch ook al? Of was dat Propper?
Dat was Propper.
Telegraaf: Ajax wil Moisander, Narsingh en Schöne [Update]
16 april 2012
Zoals ook bij dit nieuwsbericht van de Telegraaf is er na reacties van verschillende kanten naar buiten gekomen dat het onvolledige informatie is. Het bericht dat Ajax geïnteresseerd is in Moisander als opvolger van Vertonghen is onjuist. Moisander is niet in beeld bij Ajax.
Luciano Narsingh is een speler waar Ajax wel serieus geïnteresseerd in is. Het contract van de buitenspeler loopt medio 2013 af, waardoor Ajax een transfersom voor hem zal moeten betalen. PSV is ook geïnteresseerd in de speler.
Lasse Schöne komt pas in beeld wanneer Lodeiro of Aissati vertrekt. Nicolas Lodeiro lijkt aan het einde van het lopende seizoen te vertrekken bij Ajax. Hij heeft aanbiedingen van clubs uit Spanje en Italië ontvangen, daar lijkt hij op in te gaan. Schöne komt dan in beeld als een vervanger. Hij kan transfervrij de overstap maken naar Ajax, aangezien zijn contract komende zomer af loopt.
Dit komt van Ajax Netwerk. Dit lijkt mij goed nieuws! Moisander is niet goed genoeg als nieuwe CV van Ajax en gelukkig ziet het TH dit ook. Die andere 2 zijn wel serieuze kandidaten om het team te versterken.
16 april 2012
Zoals ook bij dit nieuwsbericht van de Telegraaf is er na reacties van verschillende kanten naar buiten gekomen dat het onvolledige informatie is. Het bericht dat Ajax geïnteresseerd is in Moisander als opvolger van Vertonghen is onjuist. Moisander is niet in beeld bij Ajax.
Luciano Narsingh is een speler waar Ajax wel serieus geïnteresseerd in is. Het contract van de buitenspeler loopt medio 2013 af, waardoor Ajax een transfersom voor hem zal moeten betalen. PSV is ook geïnteresseerd in de speler.
Lasse Schöne komt pas in beeld wanneer Lodeiro of Aissati vertrekt. Nicolas Lodeiro lijkt aan het einde van het lopende seizoen te vertrekken bij Ajax. Hij heeft aanbiedingen van clubs uit Spanje en Italië ontvangen, daar lijkt hij op in te gaan. Schöne komt dan in beeld als een vervanger. Hij kan transfervrij de overstap maken naar Ajax, aangezien zijn contract komende zomer af loopt.
Dit komt van Ajax Netwerk. Dit lijkt mij goed nieuws! Moisander is niet goed genoeg als nieuwe CV van Ajax en gelukkig ziet het TH dit ook. Die andere 2 zijn wel serieuze kandidaten om het team te versterken.
-
Ajax moet werk maken van een eventuele vervanger voor Vertonghen.
Whitey on the moon.
Moisander lijkt me dan inderdaad wat mager.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat moeten we met Schone eigenlijk? Best goede voetballer, maar we hebben Siem, Eriksen, Janssen, Serero en Klaassen. En dan ga ij uit van een vertrek van Aisatti en Lodeiro, schaar ik Fischer onder aanvallers en reken ik een jongen als Rits niet mee.