Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Wouter

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wouter » ma apr 16, 2012 12:07 am

http://www.vitesse.org/nieuws/vitesse_i ... n_ons.html

Volgens vitesse.org heeft Ajax interesse in Van Ginkel. Wist ik niet. Iemand meer info?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 16, 2012 5:31 am

Telesport schreef: Ajax wil selectie versterken met Moisander, Narsingh en Schöne

REGEREN IS VOORUITZIEN

• Ajax houdt rekening met een vertrek van aanvoerder Jan Vertonghen-hier in duel met Rydell Poepon-en heeft mede daarom AZ-verdediger Niklas Moisander (l) op het oog. Ook Luciano Narsingh (m) en Lasse Schöne (r) zijn in beeld. FOTO’S: HANS VAN TILBURG

AM­STER­DAM – Of­fi­ci­eel moet de lands­ti­tel nog ver­ge­ven wor­den, maar bij het tech­nisch hart van Ajax is re­ge­ren voor­uit­zien. Dus zijn Frank de Boer, Den­nis Berg­kamp en Wim Jonk be­zig om de con­tou­ren van het nieu­we Ajax voor het sei­zoen 2012-2013 in de stei­gers te zet­ten. Een Ajax, dat gaat deel­ne­men aan de Cham­pi­ons Lea­gue en de pou­le­fa­se wil over­le­ven.

In dat plaat­je pas­sen de aan­ko­pen van cen­tra­le ver­de­di­ger Ni­klas Moi­san­der (AZ) en aan­val­ler Lu­ci­a­no Nar­singh (SC Hee­ren­veen) en de komst van de trans­fer­vrije mid­den­vel­der Las­se Schöne (NEC). Bij Ajax wil­len ze bij een ver­ge­lijk­ba­re bles­su­re­golf als dit sei­zoen niet al­leen af­han­ke­lijk zijn van jeugd­spe­lers.

Moi­san­der is de er­va­ren 26-ja­ri­ge aan­voer­der van AZ, links­be­nig, Fins in­ter­na­ti­o­nal, be­taal­baar en in 2004 door Ajax als jeugd­spe­ler naar Ne­der­land ge­haald en ver­vol­gens via FC Zwol­le en AZ uit­ge­groeid tot één van de bes­te voet­bal­len­de vrije ver­de­di­gers van Ne­der­land. Met het aan­trek­ken van Moi­san­der zou Ajax niet al­leen het stop­pen van An­dré Ooi­j­er op­van­gen, maar te­vens een voor­schot ne­men op het on­ver­mij­de­lij­ke ver­trek van de links­be­ni­ge Jan Ver­tong­hen. De Bel­gi­sche in­ter­na­ti­o­nal, wiens con­tract door­loopt tot 2013, ver­trekt na zijn twee­de lands­ti­tel on­ge­twij­feld naar een Eu­ro­pe­se top­club. Zijn voor­keur ligt in En­ge­land.

Mi­ra­lem Su­le­jma­ni, met wie Ajax in ge­sprek is om zijn in 2013 af­lo­pen­de con­tract te ver­len­gen, kan er­op re­ke­nen dat de 21-ja­ri­ge Am­ster­dam­mer Nar­singh een con­cur­rent van hem wordt. Als de ge­bles­seer­de Ser­viër ten­min­ste bij de lands­kam­pi­oen blijft. In de win­ter in­for­meer­de Ajax al bij Hee­ren­veen naar de ko­ning van de as­sist. Hij be­reid­de dit sei­zoen al acht­tien maal een doel­punt voor en scoor­de zelf zes keer. Er wordt wel­eens ge­twij­feld over zijn vaar­dig­heid in de klei­ne ruim­te; an­der­zijds is Nar­singh één van de snel­ste spe­lers in de ere­di­vi­sie, waar­bij hij vaak het over­zicht houdt voor de eind­pass. Met zijn snel­heid kan Nar­singh ook in­ter­na­ti­o­naal het ver­schil ma­ken voor Ajax.

De tech­nisch vaar­di­ge Schöne kan ook naar Fey­en­oord, FC Twen­te en Schal­ke 04, maar heeft in­tern zijn voor­keur voor Ajax uit­ge­spro­ken. Het zal voor de 25-ja­ri­ge trans­fer­vrije Deen­se in­ter­na­ti­o­nal niet ge­mak­ke­lijk wor­den om een ba­sis­plaats te ver­o­ve­ren, maar hij geeft de Ajax-se­lec­tie in de breed­te wel een kwa­li­ta­tie­ve im­puls. En Schöne zal wei­nig aan­pas­sings­pro­ble­men heb­ben, om­dat hij al als 19-ja­ri­ge jeugd­spe­ler door SC Hee­ren­veen naar Ne­der­land werd ge­haald. Te­vens dekt Ajax zich bij voor­baat in te­gen een even­tu­e­le trans­fer van Schön­es land­ge­noot Chris­ti­an Erik­sen. Voor de spel­be­pa­ler staan de clubs al voor EU­RO 2012 in de rij, maar hij heeft tot dus­ver geen sjoe­ge ge­ge­ven met be­trek­king tot een in­ter­na­ti­o­na­le top­trans­fer.

Ajax zoekt ook nog naar spe­lers voor de back­po­si­ties. De storm­ach­ti­ge ont­wik­ke­ling van Ri­car­do van Rhijn be­te­kent dat een trans­fer van in­ter­na­ti­o­nal Gre­go­ry van der Wiel niet de­sa­streus is, ter­wijl Ajax naast links­ach­ter Da­ley Blind nog de ge­bles­seer­de Ni­co­lai Boi­le­sen in de se­lec­tie heeft. Maar ook voor de back­po­si­ties geldt dat trai­ner Frank de Boer niet te ver wil te­rug­val­len in kwa­li­teit als hij te ma­ken krijgt met bles­su­res in de hoofd­macht.

Ei­gen­lijk is dat de be­lang­rijk­ste les die de suc­ces­vol­le hoofd­coach van Ajax trekt uit het sei­zoen 2011-2012. Hij wei­gert zich in het be­lang van Ajax blind te sta­ren op de 31e lands­ti­tel van zijn club, die bin­nen twee we­ken wordt ver­o­verd door de Am­ster­dam­mers. Maar is be­zig met de vol­gen­de stap bij Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma apr 16, 2012 6:16 am

Wie lekt steeds die namen naar de Telegraaf? Ik geloof er weinig van.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2012 6:16 am

Ik ben bang dat het spel met Derk en Narsingh wel heel statisch gaat worden.
IK GELOOF!!!!!!

gaizka

Bericht door gaizka » ma apr 16, 2012 7:31 am

Rishi schreef:Ik ben bang dat het spel met Derk en Narsingh wel heel statisch gaat worden.
Vanwaar? Het zijn beide spelers die een man kunnen passeren en een goede voorzet geven, dat is voor veel tegenstanders moelijk te verdedigen. Overmars en Finidi op de vleugels was toch hetzelfde principe?

999

Bericht door 999 » ma apr 16, 2012 7:36 am

Vooral dit " Regeren is vooruit zien " .. en dan met Narsingh en Schöne aan komen zetten .. Zelfs Moisander is een twijfelgeval ...

Overgens herhaal ik het nog maar een keertje .. AJAX is nog steeds geen kampioen dit seizoen ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 16, 2012 8:18 am

Moisander, Schöne, Narsingh en een back? Ajax heeft blijkbaar ergens een zak met geld gevonden. Laten we eerst maar eens kampioen worden en gaan leuren met jongens als Sulejmani. Ook voor van der Wiel moet ik nog maar eens zien of daar het grote geld voor op tafel komt.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 16, 2012 10:03 am

Peter schreef:Moisander, Schöne, Narsingh en een back? Ajax heeft blijkbaar ergens een zak met geld gevonden. Laten we eerst maar eens kampioen worden en gaan leuren met jongens als Sulejmani. Ook voor van der Wiel moet ik nog maar eens zien of daar het grote geld voor op tafel komt.
Zak met geld? Moisander is zga gratis, Schone is gratis en Narsingh heeft nog 1 jaar contract. Ik vind het allemaal budget keuzes, misschien met uitzondering van Narsingh. Moisander en Schone zijn allebei geen top, wel goedkoop. Wat we met Schone moeten is mij een raadsel overigens. Mosiander ook, maar in mindere mate. Het verbaast me niet dat Ajax voor hem gaat, gezien het prijskaartje wat er ongetwijfeld aan een jongen als Viergever zal hangen (zeker wanneer Ajax zich meldt).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Khraa

Bericht door Khraa » ma apr 16, 2012 10:51 am

Narsingh is ook geen top. Die heeft een te slechte balbehandeling. Allemaal leuk wanneer je veel ruimte hebt, zoals bij Heerenveen, maar bij Ajax zijn de ruimtes in de aanval veel kleiner.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2012 11:18 am

Al ga je er wel op vooruit tov Mira. Maar die is er nog.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 16, 2012 11:28 am

Mjah.. wordt niet echt warm van de namen die genoemd worden. Riekt een beetje als scouten onder Van Geel met Bakircioglu enzovoorts....

Lijken mij namen die voor de breedte gehaald zouden worden (muv Narsingh misschien), terwijl ik dacht dat we dat niet meer zouden doen. Schone en Narsingh zouden het niveau aankunnen, Moisander niet.
Whitey on the moon.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 16, 2012 11:28 am

Khraa schreef:Narsingh is ook geen top. Die heeft een te slechte balbehandeling. Allemaal leuk wanneer je veel ruimte hebt, zoals bij Heerenveen, maar bij Ajax zijn de ruimtes in de aanval veel kleiner.
Mee eens, heb eenzelfde gevoel bij Narsingh. Ik moet het nog zien bij Ajax en met name in de kleine ruimte inderdaad.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2012 11:38 am

Narsingh is Europees wel een wapen. Op de counter.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 16, 2012 11:45 am

Narsingh is de beste rechtsbuiten in Nederland, is nog jong en kan dus nog veel bij leren. Wat mij betreft een goed idee.

Vergeet niet dat Ajax in ieder geval afscheid gaat nemen van Bulykin, Aissati, Lodeiro en Ooijer. Daar zal voor de breedte wel echt wat terug voor moeten komen, want alleen met Dijks, Klaassen en Fisher gaan we het niet redden. Schone is een prima voetballer voor op het middenveld, maar geen wereldtop. Ik ben zelf niet zo een fan van Moisander. Onrustig en best al op leeftijd, daar zit weinig doorgroei mogelijkheid meer in. Ben wel blij dat Chivu niet meer op het lijstje staat. De enige optie in NL die ik eigenlijk als vervanger voor Vertonghen zie, is Viergever.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2012 12:06 pm

Ik heb ook liever Viergever dan Moisander.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 16, 2012 2:21 pm

Studio Sport scouting.

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 16, 2012 2:47 pm

volgens mij vertrekken:

ooijer
verthongen
aisatti
silva
wiel
buljikin
el ham

En misschien:

enoh
lodeiro
eriksen
sjulimani

Aanvulling is dus best gewenst van wat talentvolle spelers met wat eredivisie ervaring.

komend jaar

vermeer

van rijn toby boilesen blind / ?

anita

de jong eriksen / janssen

narsing the sig boerighter

Ik zou dus al het geld zetten op een top linksback en nog een centrale verdediger.(maar dat roep ik al sinds het vertrek van maxwell)

voorin hebben we op de vleugels ebi en oz en evt nog sjuli.
Extra spits is de jong.
En middenveld is genoeg bezet met janssen / eiksen / anita / de jong / en dan schone (klaassen, etc.)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2012 2:58 pm

Ik zou Viergever halen. Die zou ook nog als centrale middenvelder kunnen spelen. Toch wel handig. Zeker omdat ik Enoh daar nooit meer wil zien.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 16, 2012 4:20 pm

brigade zuid schreef:Studio Sport scouting.
+1.
Wouter schreef: Volgens vitesse.org heeft Ajax interesse in Van Ginkel. Wist ik niet. Iemand meer info?
Nee. Maar ik ben wel fan van die jongen. :biggthumpup.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 16, 2012 4:23 pm

Vorig jaar toch ook al? Of was dat Propper?

Rooie

Bericht door Rooie » ma apr 16, 2012 4:23 pm

Dat was Propper.

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 16, 2012 5:25 pm

Telegraaf: Ajax wil Moisander, Narsingh en Schöne [Update]

16 april 2012

Zoals ook bij dit nieuwsbericht van de Telegraaf is er na reacties van verschillende kanten naar buiten gekomen dat het onvolledige informatie is. Het bericht dat Ajax geïnteresseerd is in Moisander als opvolger van Vertonghen is onjuist. Moisander is niet in beeld bij Ajax.

Luciano Narsingh is een speler waar Ajax wel serieus geïnteresseerd in is. Het contract van de buitenspeler loopt medio 2013 af, waardoor Ajax een transfersom voor hem zal moeten betalen. PSV is ook geïnteresseerd in de speler.

Lasse Schöne komt pas in beeld wanneer Lodeiro of Aissati vertrekt. Nicolas Lodeiro lijkt aan het einde van het lopende seizoen te vertrekken bij Ajax. Hij heeft aanbiedingen van clubs uit Spanje en Italië ontvangen, daar lijkt hij op in te gaan. Schöne komt dan in beeld als een vervanger. Hij kan transfervrij de overstap maken naar Ajax, aangezien zijn contract komende zomer af loopt.

Dit komt van Ajax Netwerk. Dit lijkt mij goed nieuws! Moisander is niet goed genoeg als nieuwe CV van Ajax en gelukkig ziet het TH dit ook. Die andere 2 zijn wel serieuze kandidaten om het team te versterken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 16, 2012 6:42 pm

Ajax moet werk maken van een eventuele vervanger voor Vertonghen.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 16, 2012 7:21 pm

Moisander lijkt me dan inderdaad wat mager.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 16, 2012 7:24 pm

Wat moeten we met Schone eigenlijk? Best goede voetballer, maar we hebben Siem, Eriksen, Janssen, Serero en Klaassen. En dan ga ij uit van een vertrek van Aisatti en Lodeiro, schaar ik Fischer onder aanvallers en reken ik een jongen als Rits niet mee.

Plaats reactie