Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Lionel » do feb 23, 2012 11:29 pm

brigade zuid schreef:Waarom ging AJAX niet voor die derde treffer?!? Winnen is leuk maar je hebt nu niks, terwijl er meer inzat.
Meer smaken hadden ze niét.

De wissel van Blind was ook logisch. Met Anita was de balans op het middenveld terug.
IK GELOOF!!!!!!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do feb 23, 2012 11:31 pm

:ajaxscarf.gif: Mooi, met opgeheven hoofd morgen tussen de kaaskoppen op mijn werk zitten.
ManU thuis verslaan op jeugd, passie, beleving en publiek
Vakkie 129

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr feb 24, 2012 1:34 am

Wat als daar hebben we helemaal niks aan... :blush.gif:
Het was een leuke wedstrijd. Inderdaad het vertrouwen daar ging het om.
Waar ik bang voor ben... Woudestein 3000 toeschouwers of UTD 67.000 toeschouwers..
Weer op zoek naar een Interim coach..

elliquido

Bericht door elliquido » vr feb 24, 2012 3:20 am

Vanuit een subtropisch manchester
Repect
United publiek klapte voor ons ploegie bij het verlaten van het veld
:ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 24, 2012 3:25 am

Wat een sfeer hier! Heerlijke wedstrijd! Uitgaan in Manchester is als NL helaas een stuk minder, maar de wedstrijd heeft veel goed gemaakt. Verschrikkelijk jammer dat we die 3e goal niet meer maakte.

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 24, 2012 8:35 am

Wat heb ik me zitten ergeren aan die Sulejmani die gozer geeft geen ene bal goed en liep erbij als kip zonder kop Hij had m.i het verschil kunnen maken met Lodeiro , maar alleen al in aanvallend opzicht dom balverlies en slecht combineren. Ook Klaassen en Sorerro speelde slecht als invallers. Ik had het nog moeten zien met Bulykin en Boerrigter.

Maar voor de rest twee goals, die allebei konden worden afgekeurd hands en buitenspel. Maar ja tegen Madrid werden wij genaaid.

Top prestatie is wel knap in deze fase :biggthumpup.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op vr feb 24, 2012 9:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » vr feb 24, 2012 8:54 am

Amsterdammers boeken knappe zege bij Manchester United: 2-1
AJAX TANKT VERTROUWEN

MANCHESTER – Ajax heeft Europa met opgeheven hoofd verlaten. Het elftal van Frank de Boer ondervond in het Europa Leagueduel met Manchester United – na de 0-2 in Amsterdam – aanvankelijk opnieuw dat de weg naar de Europese top nog lang is. Maar nadat de Mancunians de teugels lieten vieren, toonde Ajax aan weldegelijk goed te kunnen voetballen. De verdiende 2-1 overwinning met doelpunten van Aras Özbiliz en Toby Alderweireld – de eerste Ajax-goals ooit in een Europese competitie op Old Trafford – en het spel aan het einde van de eerste en in de tweede helft moeten als doping dienen voor de eredivisie.

De heenwedstrijd maakte vorige week duidelijk dat de Amsterdamse jonkies normaal gesproken een maatje te klein zijn voor de verliezend finalist van de Champions League. Maar De Boer zou De Boer niet zijn als hij zich bij voorbaat neerlegde bij een nieuwe nederlaag. „Als jonge jongen heb ik onder deze omstandigheden ook zulke wedstrijden gespeeld. Maar of ik nou Wayne Rooney of iemand anders tegenover me had. Ik wilde hem opvreten, in mijn achterzak krijgen. Die mentaliteit moeten mijn spelers ook hebben. We zijn hier niet heen gekomen om van het mooie stadion te genieten.”

Daarbij leek het Ajax in de kaart te spelen, dat er in Manchester sprake was van een bepaalde desinteresse. Engelse media publiceerden een ‘vermoedelijke opstelling van Ajax’ met daarin de thuisblijvers Dmitry Bulykin en Nicolai Boilesen plus de bankzitters Ismail Aissati en Lorenzo Ebecilio. Opvallend, omdat De Boer de dag voor het duel zijn basisformatie gewoon had vrijgegeven.

De Ajax-trainer sprak van een ideaal leermoment, maar het werd onder toeziend oog van Edwin van der Sar en John Heitinga aanvankelijk opnieuw een harde les. Sir Alex Ferguson kon het zich veroorloven om Wayne Rooney (ziek) en Rio Ferdinand buiten de selectie te laten en Ryan Giggs, Patrice Evra, Paul Scholes, Michael Carrick en Johnny Evans aan de kant te houden. De verder sterk spelende Jan Vertonghen leed al na zes minuten dodelijk balverlies en Dimitar Berbatov bezorgde de bal bij Javier Hernandez. Voor Toby Alderweireld en Kenneth Vermeer was er geen redden meer aan (1-0).

Pas nadat de thuisclub bewust of onbewust gas terug nam, bleek Ajax in staat het dominante voetbal te spelen, dat De Boer voor ogen staat. Uiteraard aan de hand van de door Ferguson geliefkoosde Christian Eriksen, die na dertien minuten de eerste waarschuwing afgaf. Zijn van richting veranderde schot ging rakelings naast. Vervolgens liet ook Lodeiro zich gelden. David de Gea stopte het eerste schot van de Uruguayaan, maar was kansloos op diens tweede uithaal. Tot opluchting van de United-fans had de assistent terecht buitenspel geconstateerd.

Özbiliz stond na 37 minuten aan het einde van een aanval via Lodeiro en Siem de Jong en ging na een vlammend schot met links wel de Amsterdamse geschiedenisboeken in (1-1). Ajax was twee treffers verwijderd van de ultieme Europa Leaguestunt, speelde de tweede helft nog vrijer en had pech dat de 1-2 lang uitbleef. Lodeiro schoot op aangeven van Eriksen over en uit een corner van diezelfde Eriksen werd de kopbal van De Jong katachtig gekeerd door De Gea. De Spanjaard was kansloos toen Alderweireld vlak voor tijd opdook bij een vrije trap en de winnende treffer inkopte. De Manchester-manager werd ineens onzeker over de goede afloop. Met grote opluchting inhaleerde Ferguson het eindsignaal met de wetenschap dat er weliswaar was verloren, maar ook een plaats bij de laatste zestien was bewerkstelligd.

Desondanks was Ajax de winnaar en dit krikte het moreel van de Amsterdammers flink op. Vanwege de uitschakeling kan Ajax zich in tegenstelling tot PSV, FC Twente en AZ volledig op de competitie richten. Op De Toekomst en in de ArenA worden al stiekem rekensommetjes gemaakt. Als de Boer er – voordat PSV op bezoek komt – in de komende serie tegen Excelsior (uit), Roda JC (thuis), RKC (thuis) en ADO Den Haag (uit) in slaagt twaalf punten te pakken, is een inhaalrace als vorig jaar opeens heel realistisch. Alle concurrenten spelen de komende weken tegen elkaar. Vier zeges lijkt voor dit labiele én gehavende elftal echter makkelijker gezegd dan gedaan. Al werd in het ‘Theatre of Dreams’ vertrouwen getankt en zullen de komende weken (waarschijnlijk) spelers terugkeren van blessures.

Manchester United (Eng) - Ajax 1-2 (1-1). 6. Hernandez 1-0, 37. Özbiliz 1-1, 87. Alderweireld 1-2. Scheidsrechter: Skomina (Kro). Toeschouwers: 76.000. Gele kaarten: De Jong (Ajax), Rafael, Evans (Manchester United).
Manchester United: De Gea; Rafael, Jones, Smalling, Fabio; Nani, Cleverley (61. Scholes), Ji-Sung Park, Young (61. Evans); Hernandez, Berbatov (72. Welbeck).
Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers (46. Klaassen); De Jong, Anita, Eriksen (61. Serero); Özbiliz, Lodeiro (81. Blind), Sulejmani.
Blij met de punten ...

FCT-Bantje

Bericht door FCT-Bantje » vr feb 24, 2012 10:08 am

Puike prestatie :biggthumpup.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » vr feb 24, 2012 10:25 am

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Het was inderdaad eigenlijk helemaal niet goed zoals De Boer zei, maar (jong) Man U was erg zwak. Dan wreekt zich gewoon dat Ajax de wedstrijd in ging om niet af te gaan. Dat vind ik op zich Ajax onwaardig. De overtuigingskracht miste ook, het leek wel alsof ze niet door durfden te bijten toen ze ze bij de strot hadden, bang om voor een sensatie te zorgen? Zoals Feijenoord in Amsterdam bang was om door te bijten.

Het deed me nog het meest denken aan de wedstrijd tegen OM onder Van Basten. Toen had je ook een tegenstander die niet kon omgaan met het positiespel, terwijl dat tegen goed georganiseerde tegenstanders geen zelfstandig wapen is maar slechts een middel. En dan wisselt de trainer dat kapot. Uit voorzorg? Wat een nonsens. Eriksen was best goed, hoewel hij een counter verklootte door de bal te ver voor zich uit te spelen. Smeedt het ijzer als het heet is, schakel gewoon Man U uit en je laat iedereen even zien welke club in Nederland het toch weer doet, welke misschien in de stront zit maar vanuit daar toch het hoogste kan reiken. Dat kan echt een mentale omslag betekenen, daarmee trek je je aan je eigen haren uit het moeras.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr feb 24, 2012 10:49 am

bryan schreef:Dit is niets anders dan prachtig.

De Ajax jeugd pwned de Man Utd jeugd.

Ik kan bijna huilen het is zo prachtig.

Kijk die positiespel.
+1. Genoten gisteren. Trots ook, zowel op Ajax als op ons publiek. We hebben ons weer eens laten zien in Europa

Nu volle bak in de eredivisie zodat we volgend jaar 'gewoon' CL spelen!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr feb 24, 2012 10:50 am

Ik vind dat "jong" Manchester United zo'n gelul, alsof Ajax wél compleet was. Puike prestatie, al had De Boer wel een punt door te zeggen dat ze Manchester hadden kunnen of zelfs moeten uitschakelen. Maar het probleem was de eindpass, die was onder de maat. Gebrek aan kwaliteit, ook logisch gezien die waslijst aan afwezigen. Sulejmani alsjeblieft verkopen, al krijgen ze er maar een miljoen voor. Verschrikkelijke pedante kwal, die geen meter te veel loopt en ondertussen voor geen meter presteert.
15 mei 2011.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr feb 24, 2012 11:06 am

De Dominee schreef:
bryan schreef:Dit is niets anders dan prachtig.

De Ajax jeugd pwned de Man Utd jeugd.

Ik kan bijna huilen het is zo prachtig.

Kijk die positiespel.
+1. Genoten gisteren. Trots ook, zowel op Ajax als op ons publiek. We hebben ons weer eens laten zien in Europa

Nu volle bak in de eredivisie zodat we volgend jaar 'gewoon' CL spelen!

Mee eens! :biggthumpup.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 24, 2012 11:22 am

Vanuit Manchester: gegroet!

Zoals eerder aangekondigd: vanaf heden verschijnt mijn NU Sport.nl-column Balgevoel op vrijdag. Dat biedt vandaag natuurlijk een mooie gelegenheid om wat verse gevoelens over Man United - Ajax met de lezer te delen. Here you go: KLIK.

K.
Still alive...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 24, 2012 11:23 am

Laudrup schreef:Ik vind dat "jong" Manchester United zo'n gelul, alsof Ajax wél compleet was.
Ik durf te wedden dat ons team jonger was.

De Gea (21)- Vermeer (26)
Rafael (21) - Van Rhijn (20)
Jones (20) - Alderweireld (22)
Smalling (22) - Vertonghen (24)
Fabio (21) - Koppers (20)
Nani (25) - De Jong (23)
Cleverley (22) - Eriksen (20)
Park (30) - Anita (22)
Young (26) - Ozbiliz (21)
Hernandez (23) - Lodeiro (22)
Berbatov (31) - Sulejmani (23)

Say no more.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 24, 2012 11:29 am

Nu maar hopen dat ze niet denken dat ze Excelsior met 2 vingers in de neus kunnen verslaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr feb 24, 2012 11:32 am

Kowalczyk schreef:Vanuit Manchester: gegroet!

Zoals eerder aangekondigd: vanaf heden verschijnt mijn NU Sport.nl-column Balgevoel op vrijdag. Dat biedt vandaag natuurlijk een mooie gelegenheid om wat verse gevoelens over Man United - Ajax met de lezer te delen. Here you go: KLIK.

K.
:biggthumpup.gif:
Vakkie 129

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr feb 24, 2012 11:34 am

Kowalczyk schreef:Vanuit Manchester: gegroet!

K.
Mooie column Ko, kippenvel hier. :ajaxscarf.gif:
15 mei 2011.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 24, 2012 11:49 am

Ik vind dat "jong" Manchester United zo'n gelul, alsof Ajax wél compleet was
Heb een paar cijfers, gewoon optellen en delen. Ik zal wel weer tegen schenen schoppen, maar dat moet dan maar.

Op AS las ik dat de gemiddelde leeftijd van Ajax 22,? was, op de dag nauwkeurig uitgerekend. Ik heb het niet op de dag nauwkeurig (Park wordt mogen 31, maar is in mijn berekening 30), omdat het m.i. om kleine verschillen gaat, maar MU was gisteren in de basisopstelling 23,8 jaar oud (met invallers als Scholes erbij, ouder) Jong is dus ouder dan Ajax.

De basiself speelde gemiddeld 13 wedstrijden (dit seizoen, competitie) in het eerste, in één wedstrijd in de PL leer je net zoveel als twee wedstrijden in de eredivisie of is dat overdreven?

De jeugd van MU deed mee, maar als ik alle spelers via vi.nl erop nasla, dan worden er drie namen genoemd als eigen kweek: Scholes (37) en twee Brazilianen (Rafael en Fabio) Brazilianen als eigen kweek, hoe oud waren ze toen ze kwamen?

Alle andere spelers zijn gekocht op een moment dat ze volwassen waren en kopen van Engelse ploegen, zal niet goedkoop geweest zijn, terwijl De Gea, Nani en Berbatov bij elkaar ruim € 80 miljoen kostten.

Jones (Blackburn), Smalling (Fulham), Cleverley (Wigan), Young (Aston Villa), Welbeck en Evans (Sunderland) Hernandez (Mexico) Park (PSV)

Hebben we nog Carrick, Evra, Rooney, Rio Ferdinand en Valencia die veel wedstrijden hebben gespeeld en: allemaal gekocht op het moment dat ze volwassen waren.

Werd de naam van MU niet genoemd, als dat we daar naartoe moeten?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 24, 2012 11:57 am

Mooie column Ko! Zit nu lekker na te genieten met een ontbijtje bij Alberts dock in Liverpool. En al was ik door omstandigheden in m'n eentje, dit had ik nooit willen missen. Ajax achterna reizen in Europa is echt het mooiste wat er is!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Feest

Bericht door Feest » vr feb 24, 2012 12:02 pm

Blijf lekker in Liverpool. Zondag feestje (.....)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 24, 2012 12:04 pm

Haha. M'n vliegtuig gaat alleen om 14.30u. Dit lijkt me wel een leukere stad dan Manchester trouwens.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr feb 24, 2012 12:10 pm

Afbeelding

:tifoajax.gif: :tifoajax.gif:
Vakkie 129

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr feb 24, 2012 12:14 pm

Schitterende foto's op Daily Mail

Afbeelding
Vakkie 129

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 24, 2012 1:14 pm

Inderdaad mooie column Ko! :biggthumpup.gif:

Gisteren was ik rond 5 uur in Manchester na een 3 uur durende rit. Text van Thijs en een andere vriend dat ze op het Exchange Square zitten dus vol goede moed daar naartoe. Thijs zei nog wel dat het redelijk druk was en daar was niets van gelogen! Overal Ajacieden op en om het plein. Leuke sfeer maar te druk om drinken te kunnen krijgen en natuurlijk ook Thijs en andere vriend niet kunnen vinden. Tot overmaat van ramp ook mijn batterij leeg! Dus uiteindelijk maar naar de Hard Rock Cafe gelopen. Hadden ze net zo goed het Ajax Hard Rock Cafe kunnen noemen want het was alleen maar rood en wit (en wat lichtblauw van MCFC). Mooie sfeer, veel gezang en lekker Amsterdams geouwehoer (wat mis je dat dan toch als je in het buitenland woont).

Tegen 6.15 richting trams gelopen, onderweg nog wat bier ingeslagen. Komen bij de tram aan, zit Thijs daar! Gezellig samen naar het stadion gereden, wat bier gedronken (moet toch op voordat je naar binnen mag). Uiteindelijk ging Thijs richting Ajax tribune en ik naar de ManU tribune.

Het Ajax publiek was fantastisch, zelfs om me heen zag ik heel veel rood/wit. Het Ajax gezang was zo hard en constant. Het enige wat United daar tegen over kon stellen was af en toe 'United United United' te schreeuwen, waar de Ajax fans tussen 'who the fuck is..' door zongen.

De wedstrijd, tja, ging niet alles goed, aantal spelers onder de maat maar wat een lekkere overwinning. Wel een zuur gevoel dat er meer had ingezeten. Zeker gezien vorige week waar je gewoon 2 klote doelpunten weggeeft en nu ook weer na 8 minuten je zo laat piepelen. Niettemin erg trots op die jongens en onze fans. Wat een geweldige dag/avond.

De 3 uur durende terugreis was wat minder, de 3,5 uur slaap voordat m'n wekker ging ook maar goed, je moet er wat voor over hebben!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr feb 24, 2012 2:15 pm

Plaats reactie