De Boer lijkt het ook eindelijk door te hebben:
AjaxlifeDe Boer bezorgd om overvolle ziekenboeg
Toby Alderweireld moest vandaag met een blessure afhaken tijdens de training. Daarmee is de verdediger de zoveelste speler in een overvolle ziekenboeg. Een waslijst aan spelers werd dit seizoen getroffen door spierblessures. "Het kan bijna geen toeval meer zijn," concludeerde Frank de Boer tijdens de persconferentie.
Spierblessures
Nicolai Boilesen, André Ooijer (beiden hamstring), Siem de Jong (bovenbeen), Derk Boerrigter (rug) en Kolbeinn Sigthórsson (enkel) zijn momenteel geblesseerd. Gregory van der Wiel (lies en heup) en Dmitry Bulykin (kuit) zijn pas net hersteld. Eerder dit seizoen moesten Eyong Enoh (hamstring), Thulani Serero (hamstring, buikspier), Lorenzo Ebecilio (hamstring), Aras Özbiliz (rug) en Jan Vertonghen (lies) met een blessure toekijken.
"We moeten goed naar onszelf kijken," vindt De Boer. "Ik begin bij mezelf. Ik ben verantwoordelijk. Het kan aan allerlei dingen liggen. Zo hebben we een smalle selectie. Maar als ik iemand fit vond, dan was het Alderweireld wel. Ik kan er nu niet zo veel over zeggen, maar dat we hiermee aan de slag gaan, lijkt me duidelijk," aldus de trainer.