Nu weet ik dus nog steeds niet of Van Gaal toentertijd als TD ook verantwoordelijk was voor de jeugdopleiding. Of was AD Van Eijden of iemand anders verantwoordelijk?Bertje schreef:In plaats van iets aan de opleiding te doen bijvoorbeeld richtte hij zijn pijlen op Rosales en Charisteas.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Nou volgens mij niet, Zlatan vertrok op de laaste transferdag, die kon je niet tegenhouden zoals Zlatan zelf later toegaf, en toen moest er inene een spits bij ..Bertje schreef:En uitvoerig gescout door Van Gaal, waar vele positieve rapporten uit kwamen rollen.
Maar goed ..
Blij met de punten ...
Ik raad je aan de autobiografie van Ibrahimovic er op na te slaan.Rishi schreef:Van Eijden lag in het ziekenhuis en Van Gaal besloot op eigen houtje Zlatan te verkopen. VI
Waarom? Van Gaal wordt AD, die gaat helemaal niet over aankopen. Dat ligt op het bordje van de trainer, scouting en TD. Het argument dat van Gaal miskopen heeft gedaan heeft niets te maken met zijn aankomende functie. Maar als dat erbij wordt gesleept, kan ik met net zoveel recht zeggen dat Cruijff ongeschikt is als adviseur of RvC-lid. JC heeft minstens zoveel miskopen op zijn naam staan als van Gaal.Waarom vergelijk je hem met Cruijff? Dan moet je hem met Ling of v. Basten vergelijken.
Tijdens het TD-schap van van Gaal waren de meeste AT' ers enthousiast over het snoeien in het aantal contracten. Pas achteraf kwam de kritiek op het niet verlengen van contracten. Het maakt daarbij niet uit dat het overgrote deel van spelers met een half of anderhalfjaar contract niet verlengt. Toen lag het iig aan van Gaal, volgens de meeste mensen.
I think I lost my fucking headache
En om geen verkeerde aankopen meer te doen wil JC het aankoopbeleid in handen leggen van een drietal mensen. Iets wat Van Gaal nooit zal doen.
IK GELOOF!!!!!!
Huh? Ik lees toch heel de tijd dat van Gaal de komst van TD Blind erdoor heeft geduwd. Het aantrekken van spelers is bij uitstek iets dat bij ee TD ligt, als zo'n functie in het organogram is opgenomen, waarbij ook al is gezegd dat de TD zal handelen na overleg/op aangeven van het technisch hart. Het lijkt me toch dat uit die aanstelling blijkt dat van Gaal het aankoopbeleid niet zelf wil gaan doen. Sterker nog, als in de nieuwe directie geen TD zou zijn, was dat ongetwijfeld aangevoerd als 'bewijs' dat van Gaal zich met het technisch beleid zou gaan bemoeien.
-
Hennie Meijer!Bertje schreef:En uitvoerig gescout door Van Gaal, waar vele positieve rapporten uit kwamen rollen.

Whitey on the moon.
De broertjes De Boer, Bergkamp etc! 

Laatst gewijzigd door Bert op vr dec 30, 2011 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Blind is een marionet van Louis. Hoezo zie je dat niét?
IK GELOOF!!!!!!
Zodat iedereen een beetje verantwoordelijk is en dus niemand? Dat is de werkwijze van Cruijff. Hij wil zelf ook nooit verantwoordelijk zijn voor een beslissing, altijd zorgen dat je niet afgerekend kan worden. Die linkjes die dan overblijven verdraait de Telegraaf dan wel weer. Dan kunnen straks de bezweringsformules van Van Basten in de recycling "we hebben er met zijn drieen zorgvuldig naar gekeken...", maar die was dan tenminste nog hoofdverantwoordelijk.Rishi schreef:En om geen verkeerde aankopen meer te doen wil JC het aankoopbeleid in handen leggen van een drietal mensen. Iets wat Van Gaal nooit zal doen.
Maak mensen verantwoordelijk, dus dat ze verantwoording moeten afleggen over hun beslissingen en er op afgerekend kunnen worden. Daar gaan mensen meer goede beslissingen van nemen. Dus dan is het prima dat je het overlegt, eentje moet de knoop doorhakken, dit is een goede keuze, en wel daarom, daarom en daarom. Uiteraard kan het dan alsnog verkeerd uitpakken.
Koeman's keuze voor Charisteas was vooral verkeerd omdat Berbatov toen ook in die prijscategorie zat. Maar ja, bij Ajax is het moeilijk om de verleiding van een statisch aanspeelpunt te weerstaan, de dienstbare spits. Het maakt het werk van de trainer zoveel eenvoudiger. De Boer is daar ook weer voor gevallen. We moeten echt niet doen alsof Sightorsson van een andere orde is dan Charisteas.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Berbatov werd toen genoemd maar het was toen ook al duidelijk dat hij Bayer Leverkusen niet zou gaan verruilen voor Ajax, maar op het punt stond een transfer naar een grotere competitie te maken. Hij was de topscorer van de Bundesliga.Le T. schreef:Koeman's keuze voor Charisteas was vooral verkeerd omdat Berbatov toen ook in die prijscategorie zat.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hij zat dus ook echt niet in dezelfde prijscategorie. Berbatov ging pas in 2006 naar Spurs, maar was natuurlijk in januari 2005 al goud waard. Koeman vond hem in het voorjaar van 2004 een geschikte opvolger van Ibrahimovic, maar daar moest wel de hoofdprijs voor betaald worden. Heeft Ajax nooit gedaan.
- InnerHarbour
We moeten echt niet doen alsof Sightorsson van een andere orde is dan Charisteas.

YNWA
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zometeen is Sonck nog een betere '10' dan Eriksen joh.
Kom op, laten we de discussie een beetje fair houden. Le T. zou een punt hebben als hij begint over Bulyikin. Die jongen heeft in mijn ogen niets bij Ajax te zoeken en daar heeft het Technisch Hart de plank misgeslagen.
Kom op, laten we de discussie een beetje fair houden. Le T. zou een punt hebben als hij begint over Bulyikin. Die jongen heeft in mijn ogen niets bij Ajax te zoeken en daar heeft het Technisch Hart de plank misgeslagen.
Van Gaal krijgt i.i.g. al een min / min voor het aanstellen van Blind als TD. Blind troeft qua miskopen zelfs Ronald Koeman af.LucaS schreef: Waarom? Van Gaal wordt AD, die gaat helemaal niet over aankopen. Dat ligt op het bordje van de trainer, scouting en TD.
Kan volgens mij zelfs een Blind-fan pur sang niet ontkennen...
We krijgen een gesjeesde TD als AD en een bewezen onbenul als TD. Heel pijnlijk, het wordt een fiasco.
Mwa, de meeste Blind aankopen zijn vooraf met enthousiasme begroet. Zijn eerste keer als TD zijn ze zelfs in samenspraak met de grote JC gedaan. Zijn functie als TM de afgelopen maanden kon op veel lovende en instemmende kritieken uit het Cruijffkamp binnen Ajax rekenen. Maar goed, nu is hij van het foute kamp, en zal het vast 'genuanceerder' liggen.
Bizar dat dat je de bij Volendam mislukte Jonk en Bergkamp van harte toejuicht en roept dat ze een kans verdienen in hun nieuwe rol, en dat je over van Gaal in een compleet nieuwe rol je oordeel al klaar hebt. Dubbele maatstaven/agenda's, zo lijkt het.
Bizar dat dat je de bij Volendam mislukte Jonk en Bergkamp van harte toejuicht en roept dat ze een kans verdienen in hun nieuwe rol, en dat je over van Gaal in een compleet nieuwe rol je oordeel al klaar hebt. Dubbele maatstaven/agenda's, zo lijkt het.
- InnerHarbour
LucaS, doe nou niet zo eigenwijs. De club wil helemaal geen TD. De ALV wil dat de lijn-Cruijff gevolgd wordt, en zelfs Hennie Henrichs heeft aangekondigd dat die lijn gevolgd wordt. Er komt dus geen TD. Of het is in ieder geval niet wenselijk dat die er komt, met het oog op de rust rondom de club en de democratische gedachte.
Charisteas vond ik overigens niet zo'n slechte spits. Helaas geen aankoop van Louis, maar van Koeman: hij kwam naar Ajax in januari 2005, toen LvG het al een tijdje had opgegeven.
Charisteas vond ik overigens niet zo'n slechte spits. Helaas geen aankoop van Louis, maar van Koeman: hij kwam naar Ajax in januari 2005, toen LvG het al een tijdje had opgegeven.
- InnerHarbour
Ik heb nog niet eens zo veel problemen met die Rus zolang hij niet meer dan de laatste 15 minuten invalt als we door de stand iets moeten forceren. Maar inderdaad hetzelfde kaliber als die Griekse houten klaas.Peter schreef:Zometeen is Sonck nog een betere '10' dan Eriksen joh.
YNWA
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Achteraf is het dan ook makkelijk oordelen. Sulejmani zou volgens de kenners van de buitencategorie zijn en beter dan Modric. Aissati was ook al zo'n buitenkansje die het verschil zou gaan maken en Ajax niet mocht laten lopen. Sankoh, Amrabat, Vormer, El Ahmadi, Bakkal, Douglas, Toornstra, Gouweleeuw, etc. Jöhnk gaf al eerder aan dat Ajax Ruiz moest halen voordat hij naar Twente ging, dat was achteraf gezien. Verder blijkt het allemaal toch niet zo makkelijk te zijn.LucaS schreef:Mwa, de meeste Blind aankopen zijn vooraf met enthousiasme begroet.
Jij gaat er gewoon - steeds - voor het gemak aan voorbij dat het al sinds 1999 kommer en kwel is met Blind bij Ajax. Dit is z'n 7e kans. Hoeveel heeft ie er nóg nodig voordat je tot dezelfde conclusie komt als ik?LucaS schreef:Mwa, de meeste Blind aankopen zijn vooraf met enthousiasme begroet. Zijn eerste keer als TD zijn ze zelfs in samenspraak met de grote JC gedaan. Zijn functie als TM de afgelopen maanden kon op veel lovende en instemmende kritieken uit het Cruijffkamp binnen Ajax rekenen. Maar goed, nu is hij van het foute kamp, en zal het vast 'genuanceerder' liggen.

Feit dat LvG het in zó'n onbenul ziet zitten, doet het ergste vermoeden.
Ik lees van spelers als Klaassen en Boere alleen maar positieve verhalen over Jonk. Hoor van D_skilled dat ouders van spelertjes enthousiast zijn. Dát zou leading moeten zijn. Niet de dubbele agenda van de directieleden, die de opdracht hebben om Jonk eruit te werken.Bizar dat dat je de bij Volendam mislukte Jonk en Bergkamp van harte toejuicht
We hebben het over een vermeend professional, Jabu. Blind wordt betaald om het vooraf goed te zien. Niet om achteraf vast te stellen dat het bagger was.Jabu schreef: Verder blijkt het allemaal toch niet zo makkelijk te zijn.
Tel even mee: Verlaat, Winter, Nieuwenburg, Menzo, Laudrup, Machlas, Ikedia.

Als trainer sloeg hij in 2005 miljoenen kapot voor Lindenbergh en Rosenberg. Manucharyan en JuanFran waren ook miskopen.
Typerend voor Blind: miljoenen kostend knoeiwerk. Last chance saloon is wat mij betreft allang gepasseerd. Eruit knikkeren, geef anderen maar eens een (eerlijke) kans. Beter dan Blind zal iedereen het doen.
@Jabu: het is zeker niet gemakkelijk, dat blijkt wel. Maar dat is slechts het excuus.
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Wat zou volgens jou, ervan uitgaande dat je gelijk hebt, het belang van de directie zijn om een goed functionerende Jonk eruit te werken? En waarom Bergkamp dan niet?wimpey schreef:Ik lees van spelers als Klaassen en Boere alleen maar positieve verhalen over Jonk. Hoor van D_skilled dat ouders van spelertjes enthousiast zijn. Dát zou leading moeten zijn. Niet de dubbele agenda van de directieleden, die de opdracht hebben om Jonk eruit te werken.
Welk belang zou LvG hebben bij de visie en de mensen van Cruijff op De Toekomst? Hij zet niet voor niets de ongewenste Blind op de ongewenste positie van TD neer. LvG wil het op zijn manier doen. En dat conflicteert volledig met de visie van Cruijff op de opleiding.Jabu schreef: Wat zou volgens jou, ervan uitgaande dat je gelijk hebt, het belang van de directie zijn om een goed functionerende Jonk eruit te werken? En waarom Bergkamp dan niet?
Belang directie: weg vrijmaken voor LvG. Te beginnen met Jonk. Hij is geen Hoofd Opleidingen en zal het onder LvG ook niet worden. Daar zal LvG een vertrouweling neerzetten. Andries Jonker bijv.
Bergkamp is van minder belang. In de opzet van LvG slechts assistent van FdB.
Steekhoudende argumenten - die het al jaren aanhoudende gepruts van Blind aantonen - blijken totaal irrelevant te zijn.Jöhnk schreef:@Jabu: het is zeker niet gemakkelijk, dat blijkt wel. Maar dat is slechts het excuus.
Snap ik niet. En ik snap ook niet dat perfectionist LvG met zoiets als Blind überhaupt geassocieerd wil worden.