De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Marcel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marcel » di dec 13, 2011 5:21 pm

Rishi schreef:Dus jij wilt geen betere spelers omdat we er toch niét van profiteren?
Dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat Cruijff uit zijn nek lult als hij zegt dat we op deze manier weer aansluiting gaan vinden bij de europesche top.

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 13, 2011 5:33 pm

Maar betekent dat dat we dan maar niks moeten proberen te verbeteren? Je moet zo hoog mogelijk inzetten en zien waar je komt.

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 13, 2011 5:46 pm

Arthur schreef:Maar betekent dat dat we dan maar niks moeten proberen te verbeteren? Je moet zo hoog mogelijk inzetten en zien waar je komt.
En wat heeft Cruijff daarmee te maken?

Daarnaast is een veel urgenter probleem de ontwikkeling die spelers doormaken nadat ze bij de selectie zijn gekomen. Die is er niet of veel te weinig. Belangrijk daarbij is het gebrek aan een stabiele omgeving die optimaal is om te presteren, maar ook gewoon een goeie trainer. Met het volgen van de 'filosofie' dat goede voetballers heel intelligent zijn en iets met andere hersenhelften hebben en daarmee heel goede trainers krijgen we prutsers als Van Basten en Wouters. Daarmee verpest je talent en doe je goed werk uit de jeugdopleiding teniet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marcel

Bericht door Marcel » di dec 13, 2011 5:51 pm

Ik heb de oplossing niet, ik ben maar een 'simpele' ICT-er en geen ex-voetballer.

Maar blind achter iemand aanlopen die men 'de verlosser' noemt vind ik vreemd. Ja en amen zeggen omdat je er anders vakkundig uitgewerkt wordt vind ik bizar. Ik praat de acties van de RvC niet goed, maar ik zou graag eens wat mensen zien die niet volgzaam achter de leider aanlopen, mensen die er tegen in durven gaan en de verlosser eens tegen durven spreken.
Hoe de RvC het gedaan heeft is fout, maar ik bewonder het lef dat ze hebben gehad.

Als ik Cruijff soms hoor spreken op TV... sorry hoor ik volg het niet altijd helemaal.
De meeste zeggen dat hij dan briljant is in al zijn eenvoud, onnavolgbaar, geweldig, een stap vooruit.
Soms hoor ik hem aan en dan denk ik... waar heeft die vent het over? Slap geouwehoer en de wereld hangt aan zijn lippen... niet omdat men hem begrijpt, maar ach als Cruijff het zegt zal het wel waar zijn.

Over het algemeen zit er natuurlijk wel wat in de aanpak van Cruijff. Je weet wel, het individu beter maken enzo. Maar het zijn zulke open deuren die wat dat betreft ingetrapt worden. Van Gaal zijn aanpak staat er helemaal niet ver vanaf.
Dat het bedrijf (ja Ajax is een bedrijf of je het nu wil of niet) op een goede manier geleidt wordt is voor Cruijff niet van belang... zo afgaande op zijn uitspraken en acties. Ik vind dat vreemd... het bedrijf achter Ajax is wel hetgene wat de centen binnen brengt!! En die centen zullen we hard nodig hebben.

Anyways... we zullen het wel zien. Ik ben benieuwd waar we over 5 jaar staan.
Ik hoop alleen dat de mensen die Cruijff nu blind volgen over 5 jaar, wanneer er geen hol veranderd is in de (algemene) prestaties van Ajax, dat ook toe durven te geven.
Mocht het allemaal wonderwel een stuk (meetbaar!!) beter gaan, dan zal ik ook de eerste zijn die zal toegeven dat ik fout zat.

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 5:57 pm

Persoonlijk denk ik dat pas als al de geldkranen van sjeiks en andere geldschieters, als al die club die nu zich verschuilen achter het " kapitaal staat op het veld hoezo wij hebben schulden " verdwenen zijn, AJAX een kansje gaat maken op Europese aansluiting mits er dan ook nog eens een rem komt op wat je bij die clubs kan verdienen ...
Blij met de punten ...

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di dec 13, 2011 6:13 pm

wimpey schreef:
Ride schreef: Dus de enige plausibele reden dat Louis pas juli volgend jaar wil beginnen is omdat dan de radars binnen Ajax er definitief voor gezorgd hebben dat Cruijff weg is.
Dat mag je niet opmerken, hoor: Sturkenboom zit er niet om Jonk en de JC-clan eruit te werken. Echt niet! :hypocrite.gif:

Je hebt het natuurlijk goed begrepen. Ajax-outsider Sturkie zit er om de weg vrij te maken voor LvG. Hij versprak zich gisteren (oftewel: loog) en moest toegeven dat RvC-lid Cruijff voor hem niet eens een gesprekspartner is.

Sturkie's volgende move zal zijn om tweespalt binnen de JC-clan te zaaien. Bijv. Ronald de Boer belonen, Bryan Roy bestraffen. Zolang de JC-clan de rijen gesloten houdt, is er voor Sturkie immers weinig eer te behalen.
Jij gelooft idd niet in complotten :hypocrite.gif: !
brigade zuid schreef:
Eerste keer in mn leven dat ik het eens ben met een Groen Linkser. :blub.gif:
Komt omdat hij zich gedraagt als Henk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 13, 2011 6:44 pm

WP_LeGeNd schreef:Als mensen al zeggen dat Sneijder en VDV niet van wereldniveau zijn (want niet goed genoeg voor Real) wie is dat dan wel? dan hebben we het over de 6-7 beste spelers ter wereld... tja niet zo verwonderlijk dat die niet uit de Ajax opleiding komen!

Ik vind Cruijffs kritiek dus grote onzin!
VDV debuteerde in maart 2000. Dat is bijna 12 jaar geleden. :confused.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 13, 2011 7:12 pm

Past hier niet helemaal, maar koketteren met van der Vaart is ook een beetje misplaatst. Prima voetballer, maar niet van topniveau. Net daaronder. Om zo'n jongen er dan bij te halen, per slot van rekening iemand die debuteerde in het seizoen 99/00, om maar aan te tonen dat we het nog wel aardig doen is wat dubieus. Sowieso snap ik nooit zo goed waarom we dergelijke voorbeelden erbij halen.
De vraag is immers of we het goed genoeg vinden of dat we ruimte voor verbetering zien. Als ik dan kijk hoe de vlag erbij hangt, dan word ik daar persoonlijk heel treurig van. Ik zie een dalende lijn qua jeugdspeler en dat terwijl ik bij Ajax ook een dalende lijn zie. Kun je niet los van elkaar zien, maar het zegt wel wat. Kunnen we roepen dat we toch maar mooi veel jeugdspelers in het eerste hebben voetballen, maar als je eerlijk bent dan lijkt het bij AJax-1 vaak niet eens op voetbal. Jongens als Ebecilio, Blind, Ozbiliz, Lukoki en weet ik wie nog meer hebben feitelijk niet zoveel te zoeken bij Ajax-1. Het huidige niveau is al te hoog gegrepen en daar willen we juist stapjes in maken. Doorstroming wordt dan alleen maar minder omdat het basisniveau van de jeugdspelers verrekte laag is. Ik vind het prima dat je vindt dat het best goed gaat bij de jeugd, maar ik heb daar een andere kijk op. Ik schrik me altijd dood als ik die jochies zie voetballen en dat vertaalt zich op den duur door naar het eerste. Klaassen is wat dat betreft een positieve uitzondering, maar bij veel van die jongens vraag je je bij een debuut af wat ze al die jaren hebben gedaan.
Cruijff zit op dezelfde golflengte en ziet ook die ruimte voor verbetering. Kun je denken dat hem dat niet lukt en dat hij daarvoor niet de geschikte mensen bij Ajax heeft zitten, maar hij signaleert in ieder geval wel iets wat ik ook zie. Vervolgens hoor en lees ik positieve verhalen en lijkt het me goed om deze lijn een kans te geven. Doormodderen op de oude weg brengt ons immers ook geen stap verder. Misschien dat we over 6 jaar concluderen dat ook Cruijff er niets mee op geschoten is, maar dan weten we in ieder geval dat we het hebben geprobeerd. Dan kan iedereen vrij uit Cruijff affakkelen en roepen dat hij er net zo weinig van snapt als een JOR. Maar dan moet je wel bereid zijn om het een kans en de tijd te geven. JOR heeft immers ook gewoon 4 jaar lang mogen aanmodderen.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 13, 2011 7:15 pm

GangstaRiB schreef: Ik weet niet hoe je zo zeker van het falen van Blind kan zijn. Hij heeft onder verschillende besturen en RvC'en gewerkt en allemaal waren ze tevreden.....
Het gaat dan ook al 12 jaar helemaal te waus met Ajax met Blind in een technische functie met eindverantwoordelijkheid. :excited.gif:

4e als trainer met 10 nederlagen, aankopen als Winter, Verlaat, Nieuwenburg, Machlas, Rosenberg, Lindenbergh. Jol een dolk in de rug gestoken, Wouters als een baksteen laten vallen.

Van faalhazen dien je binnen een topsportorganisatie afscheid te nemen. Ajax benadert met figuren als Blind aan het roer niet voor niets steeds meer het niveau van de rest van de eredivisie.

Maar Blind's einde nadert. Hij klampt zich namelijk vast aan figuren wiens macht binnen Ajax tanende is. Op het moment dat merites en competentie eindelijk weer een rol van betekenis gaan spelen binnen Ajax is krullenjongen Blind gezien.

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 13, 2011 7:24 pm

wimpey schreef:Maar Blind's einde nadert. Hij klampt zich namelijk vast aan figuren wiens macht binnen Ajax tanende is. Op het moment dat merites en competentie eindelijk weer een rol van betekenis gaan spelen binnen Ajax is krullenjongen Blind gezien.
Is Cruijffs rol al uitgespeeld dan? Het zijn figuren als Jonk die hun broek schijten dat er een AD komt die hen gaat beoordelen op hun werk ipv hun trouwe dienst als ruggenprikker en daarvoor meer dan 3 ton per jaar vangen. Merites die een rol spelen bij Cruijff, laat me niet lachen.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 7:26 pm

Ik vond hem ook al grappig. Boeve, Roy, Trustfull en Gorre zijn grote Ajacieden, en Keizer, Davids, van Gaal en Blind koekenbakkers. Jaja
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » di dec 13, 2011 7:28 pm

Voor ruggenprikken is 3 ton relatief weinig. Danny Blind zit op zes ton. Die weet wel hoe je een contract moet afsluiten. Laat Danny maar lopen.

peter

Bericht door peter » di dec 13, 2011 7:30 pm

LucaS schreef:Ik vond hem ook al grappig. Boeve, Roy, Trustfull en Gorre zijn grote Ajacieden, en Keizer, Davids, van Gaal en Blind koekenbakkers. Jaja
Volgens wie?

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 7:31 pm

Volgens de T. zit Danny op 1.5 Miljoen euro ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 13, 2011 7:31 pm

Peter schreef: JOR heeft immers ook gewoon 4 jaar lang mogen aanmodderen.
Sterker nog: de opleiding is bijna 20 jaar lang op de leest van Van Gaal en Adriaanse geschoeid geweest. Het lijkt me dat dat product het einde van z'n life-cycle dus al een paar keer bereikt had. :excited.gif:

Het rendement van de opleiding moet omhoog: basta. Leuk dat je kwantiatief veel spelers uit de opleiding bij Ajax-1 hebt. Jammer dat die spelers kwalitatief doorsnee zijn. Dus moet een andere approach maar eens een (eerlijke en duurzame) kans krijgen.

peter

Bericht door peter » di dec 13, 2011 7:34 pm

999 schreef:Volgens de T. zit Danny op 1.5 Miljoen euro ..
Lijkt me onzin. In de rechtszaal kwam 6 ton voorbij. Heb je een link?

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 13, 2011 7:35 pm

Peter schreef:
Was je van plan je iets aan te gaan trekken van de feiten dan?

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 7:36 pm

In de rechtzaal kwam 4 ton voorbij. De 6 ton komt uit de koker van wimpey die dat bleef roepen ondanks dat ik hem een keer of 20 heb gewezen op het feit dat dat niet klopt.
Laatst gewijzigd door LucaS op di dec 13, 2011 7:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di dec 13, 2011 7:36 pm

Peter schreef:
Toch vreemd, dit uit de T. vind je wel onzin, de rest wat er uit dat propaganda blaadje komt blijkbaar niet ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 7:39 pm

Als Cruijff wint volgt er een bijltjesdag. Dan wordt iedereen die niet kritiekloos achter de sekte aanloop geelimineerd

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 13, 2011 7:40 pm

LucaS schreef:In de rechtzaal kwam 4 ton voorbij. De 6 ton komt uit de koker van wimpey die dat bleef roepen ondanks dat ik hem een keer of 20 heb gewezen op het feit dat dat niet klopt.
Gelukkig maar, 4 ton valt nog wel mee. :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 7:41 pm

Inderdaad, dat is nauwelijks meer, in 1 geval zelfs minder, dan totale nobodies Jonk en Bergkamp. En hij is nog wel hun baas.

peter

Bericht door peter » di dec 13, 2011 7:43 pm

LucaS schreef:In de rechtzaal kwam 4 ton voorbij. De 6 ton komt uit de koker van wimpey die dat bleef roepen ondanks dat ik hem een keer of 20 heb gewezen op het feit dat dat niet klopt.
Dat klopt. Excuus. Die zes ton kwam van het AD.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 13, 2011 7:47 pm

Precies. En die is later ontkend door Jansen, in hetzelfde interview waarin hij ontkende dat Jonk en Bergkamp 5 ton zouden krijgen. Sommigen kozen ervoor om de ontkenning mbt Blind keer op keer te negeren en die over Jonk en Bergkamp van de daken te schreeuwen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 13, 2011 7:56 pm

Een ontkenning zegt niets. Als Blind 7 of 8 ton verdient kun je ook ontkennen dat hij 6 ton vangt.

Plaats reactie