Wat ik wel ironisch vind, is dat veel mensen op dit forum die de handelswijze van Ten Have verdedigen, ook gewoon positief zijn over de voetbalkoers die mede door Cruijff is ingezet. Eigenlijk is er alleen een problem met Cruijff als stokbrand binnen het zakelijke proces binnen de club.Ajaciedjuh schreef:Wat hier op het forum in het klein gebeurt is toch hetzelfde als nu bij de 2 (of zijn het er nu 3?) kampen gebeurt. Iedereen wil zijn gelijk halen, staat niet open voor andermans argumentatie en er worden alleen voorbeelden aangehaald om 'hun eigen gelijk te onderbouwen'.
Het gaat niet meer over wat goed voor Ajax is. Dit soort conflicten kun je op deze manier nooit oplossen (en dat gebeurt dus ook nooit meer ben ik bang).
Zolang er geen attitude verandering komt (eigenbelang overboord zetten) en een streep onder het verleden wordt gezet, wordt dit een never ending story (ook hier op het forum).
Ik zie posters die graag willen dat er voetbaltechnisch iets gebeurt (wát ook gelukkig gebeurt nu op De Toekomst), maar die ook graag willen dat het bedrijf (100 miljoen omzet, 250 mensen op de payroll, beursgenoteerd) vakkundig wordt geleid.
En ja, als ik voor mijzelf spreek: ik zie de mogelijkheid dat Van Gaal daarin een rol heeft. Sámen met Cruijff, mits Van Gaal zich openlijk en onvoorwaardelijk achter de ingeslagen technische koers op de Toekomst plaatst (van mij part signeert hij persoonlijk het plan).