De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Luciano

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:03 pm

Jabu schreef:
Luciano schreef:De enige resultaten die ten Have tot nu toe heeft behaald is de grootste chaos uit de clubhistorie. Hij weet gewoon absoluut niet wat hij aan het doen is en wat de consequenties zijn. Zeer pijnlijk voor onze club en iedereen die daarom geeft.
De hele discussie draait natuurlijk om wie er verantwoordelijk is/zijn voor deze chaos.
Ik denk wel dat je Ten Have onderschat als je denkt dat hij niet weet wat hij aan het doen is. Of Cruijff exact de consequenties kan overzien durf ik wat minder snel aan te nemen.
Maar even serieus.. Er is toch niemand die het in zijn hoofd haalt om op dergelijke wijze van Gaal aan te stellen? Hoe kun je ooit denken dat je daarmee Ajax verder helpt. Iedereen die Ajax kent weet dat dat als een kernbom inslaat en de club onherroepelijk in tweeën splijt. Alleen de bende van 4 lijkt dit niet te zien.

Cruijff voorziet in iedergeval wel de consequenties van het besturen van Ajax door de 'bedrijfslijers' (vergeef me de term). Uiteindelijk leid dat tot de definitieve doodsteek voor de voetbalclub Ajax hoe je het ook wend of keert. Cruijff was op technisch gebied samen met zijn team prima bezig voor zover wij weten. Dat dat proces kapot wordt gemaakt 'in het belang van Ajax' is niet uit te leggen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 7:04 pm

O, als Ling of van Basten het straks wordt, dan is het een kwestie van tijd voordat Cruijff ruzie heeft met de AD. Tenzij ze natuurlijk alles doen wat Cruijff wil.
I think I lost my fucking headache

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:05 pm

GangstaRiB schreef:
Luciano schreef:
GangstaRiB schreef: Cruijff heeft inderdaad helemaal geen schuld aan de huidige chaos. :biggrin.gif:

De definitie van Cruijff is of je met hem meelult of niet. Als je niet meeloopt, dan ben je al snel de gebeten hond. Dan wordt je professioneel doodgezwegen.
Het komt weer op hetzelfde neer als ik je vanmiddag vroeg: waarom zou Cruijff met ten Have over voetbaltechnische zaken gaan beslissen?

Als meelullen de definitie is hoe komt hij dan aan Ling en van Basten?
Van Basten heeft ie zelf weer afgeschoten..... :smallgrin.gif:

Ling is natuurlijk iemand die met Cruijff meelult, anders kom je niet in die positie om door Cruijff gelanceerd te worden. Net zoals Jongkind die een compleet rapport schrijft waar Cruijff vervolgens z'n handtekening onderzet.

Ik zal het sterker zeggen: als je meelult met Cruijff, dan kom je in kansrijke positie om iets 'leuks' te doen bij een club.
Je hebt je feiten niet op orde. Cruijff wilde dat van Basten sprak met het technische hart en zijn vriendje Dennis Heijn beter leren kennen. MvB zag dat allemaal niet zo zitten.

Natuurlijk lult Ling met Cruijff mee. Dat is iets wat het verleden wel heeft uitgewezen :drecul.gif:

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:06 pm

Maar beantwoord je die vraag nog GangstaRib of praat je er wederom opzichtig omheen?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 28, 2011 7:07 pm

GangstaRiB schreef:
Ajaciedjuh schreef:Enige resultaat wat beide kampen hebben bereikt, is dat de club naar de klote gaat. :1evil.gif:
Onzin. De club gaat helemaal niet kapot. De club moet even over een kritisch punt heen en dan gaan we weer vrolijk verder. Ik hoop dat de ledenraad dat ook zo ziet en niet met die afwezige fossiel verder gaat die wordt geleefd door incompetentie vriendjes.
Het heeft er anders alle schijn van. En als er al een 'overwinnaar' vandaag of de komende weken komt, dan is de strijd echt niet gestreden. Oftewel, we gaan (laat ik het anders formuleren) zeker niet de goede kant op.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 7:07 pm

Luciano schreef: Je hebt je feiten niet op orde. Cruijff wilde dat van Basten sprak met het technische hart en zijn vriendje Dennis Heijn beter leren kennen. MvB zag dat allemaal niet zo zitten.
Zo zou je het ook kunnen zien. Van Basten had geen zin in een commissie (de zoveelste) die boven Van Basten zou gaan staan omdat Cruijff hem eigenlijk niet vaardig genoeg achtte.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 28, 2011 7:07 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:
LucaS schreef:[Het is natuurlijk ook des Cruijffs om niet te zien dat inderdaad al die kenmerken op groep Cruijff slaan.
Excuus voor mijn onwetendheid en mijn blindheid.

:drecul.gif:
Nou, het kwalijke is dat als je die kenmerken had gelezen en even na had gedacht, je de conclusie had getrokken dat het inderdaad zo is. Dus de onwetendheid is een bewuste keuze.
Exact. Ik heb net afscheid van familie en vrienden genomen en me aangesloten bij de sekte Cruijff.

Ontopic maar weer:
Timman en Leo van Wijk zijn er vanavond niet bij, aldus De Telegraaf.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 7:09 pm

Ajaciedjuh schreef:
GangstaRiB schreef:
Ajaciedjuh schreef:Enige resultaat wat beide kampen hebben bereikt, is dat de club naar de klote gaat. :1evil.gif:
Onzin. De club gaat helemaal niet kapot. De club moet even over een kritisch punt heen en dan gaan we weer vrolijk verder. Ik hoop dat de ledenraad dat ook zo ziet en niet met die afwezige fossiel verder gaat die wordt geleefd door incompetentie vriendjes.
Het heeft er anders alle schijn van. En als er al een 'overwinnaar' vandaag of de komende weken komt, dan is de strijd echt niet gestreden. Oftewel, we gaan (laat ik het anders formuleren) zeker niet de goede kant op.
Dat zal blijken. Het lullige is dat Cruijff niet inziet wanneer ie moet stoppen. Want als Ten Have fair heeft gewonnen, dan krijg je de Telegraaf weer op je stoep. Want zo is Johan natuurlijk wel... alles in het belang van Ajax, alleen als Johan zeggenschap heeft.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 7:09 pm

Peter schreef: Exact. Ik heb net afscheid van familie en vrienden genomen en me aangesloten bij de sekte Cruijff.
Hieruit blijkt al dat je geen benul hebt van wat een sekte is. En je haalt ook niet een van de kenmerken onderuit, om de simpele reden dat ze treffend op de groep Cruijff slaan.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:10 pm

GangstaRiB schreef:
Luciano schreef: Je hebt je feiten niet op orde. Cruijff wilde dat van Basten sprak met het technische hart en zijn vriendje Dennis Heijn beter leren kennen. MvB zag dat allemaal niet zo zitten.
Zo zou je het ook kunnen zien. Van Basten had geen zin in een commissie (de zoveelste) die boven Van Basten zou gaan staan omdat Cruijff hem eigenlijk niet vaardig genoeg achtte.
Cruijff wilde geen commissie, slechts een back up om advies bij te vragen met Fontein en co. Lijkt mij helemaal niet verkeerd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 7:10 pm

Luciano schreef:
GangstaRiB schreef:
Cruijff wilde geen commissie, slechts een back up om advies bij te vragen met Fontein en co. Lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Lul maar recht wat krom is.
Whitey on the moon.

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:10 pm

GangstaRiB schreef: Dat zal blijken. Het lullige is dat Cruijff niet inziet wanneer ie moet stoppen. Want als Ten Have fair heeft gewonnen, dan krijg je de Telegraaf weer op je stoep. Want zo is Johan natuurlijk wel... alles in het belang van Ajax, alleen als Johan zeggenschap heeft.
Ten Have en fair in een zin. Je moet het maar durven zeg!

columbus

Bericht door columbus » ma nov 28, 2011 7:11 pm

Cruijff siert wederom in afwezigheid...

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:11 pm

GangstaRiB schreef:
Luciano schreef:
GangstaRiB schreef:
Bron is Derksen, lijkt mij niet onbetrouwbaar in deze kwestie. Misschien moet je eens wat meer lezen en TV kijken over het onderwerp alhoewel je daar waarschijnlijk dan ook 2 puntjes uitpikt om vervolgens volledig te verdraaien.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 7:12 pm

Luciano schreef:
GangstaRiB schreef:
Luciano schreef: Cruijff wilde geen commissie, slechts een back up om advies bij te vragen met Fontein en co. Lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Bron is Derksen, lijkt mij niet onbetrouwbaar in deze kwestie. Misschien moet je eens wat meer lezen en TV kijken over het onderwerp alhoewel je daar waarschijnlijk dan ook 2 puntjes uitpikt om vervolgens volledig te verdraaien.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 7:13 pm

Columbus schreef:Cruijff siert wederom in afwezigheid...
Tja, hij mag toch niet stemmen. Het gaat hem niet om de macht hoor! :hypocrite.gif:

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:16 pm

GangstaRiB schreef:erp alhoewel je daar waarschijnlijk dan ook 2 puntjes uitpikt om vervolgens volledig te verdraaien.
:drecul.gif:[/quote]
Derksen is toch de spreekbuis van Cruijff volgens jou? Hij zegt letterlijk wat Cruijff hem verteld. Heb geen reden om aan dit specifieke feit te twijfelen.

Ga je overigens mijn vraag nog beantwoorden?Dat is de kern van het probleem maar daar draai je omheen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 28, 2011 7:16 pm

Luciano schreef:Maar beantwoord je die vraag nog GangstaRib of praat je er wederom opzichtig omheen?
Wat denk jezelf? :drecul.gif:
YNWA

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 28, 2011 7:16 pm

Haha, hilarische tv op AT5.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 28, 2011 7:16 pm

Maar goed, nu spannende live-tv op AT5. AT5 blijft erbij tot er duidelijkheid is, dus ik hoop dat ze een goede ploegendienst regeling hebben. Laten we hopen dat er voor onze club een goede beslissing wordt genomen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 28, 2011 7:17 pm

Luciano schreef:
GangstaRiB schreef:erp alhoewel je daar waarschijnlijk dan ook 2 puntjes uitpikt om vervolgens volledig te verdraaien.

Derksen is toch de spreekbuis van Cruijff volgens jou? Hij zegt letterlijk wat Cruijff hem verteld. Heb geen reden om aan dit specifieke feit te twijfelen.

Ga je overigens mijn vraag nog beantwoorden?Dat is de kern van het probleem maar daar draai je omheen.
Ik heb ze beantwoord, alleen passen ze niet in jou denkwereld dus negeer je ze. Erg vermoeiend zo. Ik kap ermee. Ik ga AT5 kijken, lachen man.. als die kanslozen die "Johan Johan" roepen als Keje Molenaar langsrijdt.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op ma nov 28, 2011 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 28, 2011 7:17 pm

D_skilled schreef:Haha, hilarische tv op AT5.
Zo doet DWDD ook nog een duit in het zakje. Daar komt Paul Römer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Luciano

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 7:20 pm

InnerHarbour schreef:
Luciano schreef:Maar beantwoord je die vraag nog GangstaRib of praat je er wederom opzichtig omheen?
Wat denk jezelf? :drecul.gif:
Veel te vermoeiend joh, het wangedrag van ten Have en van den Boog rechtpraten kost blijkbaar veel minder moeite. :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 28, 2011 7:24 pm

Ajaciedjuh schreef:
GangstaRiB schreef:
Er gaat dan in ieder geval heel veel energie verspild worden. Sterker nog, de 'verliezende' partij heeft er belang bij dat het Ajax niet goed gaat in de nabije toekomst. En de media zullen dat vuurtje alleen maar opstoken. Dat lijkt me zeer slecht nieuws voor De Boer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 28, 2011 7:27 pm

Jaap de Groot zei onlangs dat Cruyff waarschijnlijk niet de meerderheid heeft in de ledenraad, wel in de ALV. Maargoed Ten Have en Co kunnen toch nooit winnen, mochten ze vanavond goed doorkomen dan hebbeb ze geen leven meer. Beetje zoals Jorien vd Herik bij fnoord, dat soort taferelen zul je dan vermoedelijk krijgen.

Plaats reactie