wimpey schreef:Wat een grafharses heeft die gast he. Botched Botox ingrepen, lijkt het wel.
Zeg dat wel.

Moderator: mods
wimpey schreef:Wat een grafharses heeft die gast he. Botched Botox ingrepen, lijkt het wel.
Jöhnk schreef:Goh, iedereen wil opeens Van Basten als AD.![]()
Als Cruijff hem naar voren had geschoven, was hij geslacht. Door Arno Vermeulen voorop.
Daar gaaaaaat het niet om. Je kunt prima tegen MvB zijn en het toch bizar vinden hoe JC opereert in zijn rol van commissaris.Jöhnk schreef:Goh, iedereen wil opeens Van Basten als AD.![]()
Wat vind jij dan van elk van die vijf punten die ik noem? Ik ben echt benieuwd. Je houdt het lekker algemeen, met wat smileys en algemeenheden over creativiteit. Maar reageer daar dan eens op.joey schreef:Jöhnk schreef:Goh, iedereen wil opeens Van Basten als AD.![]()
Als Cruijff hem naar voren had geschoven, was hij geslacht. Door Arno Vermeulen voorop.
Ja, grappig.![]()
AR, wat ben je toch een bureaucraat. Je begrijpt niets van creatieve mensen.
Het valt me op. Ik zeg niet dat het er om gaat.Ajax Rules schreef:Daar gaaaaaat het niet om. Je kunt prima tegen MvB zijn en het toch bizar vinden hoe JC opereert in zijn rol van commissaris.
Dat zal dan wel. IK heb die brief niet eens gelezen. Na de eerste drie woorden haakte ik af.Ik vind dit echt een zeer spectaculair stukje psychologie in de praktijk, hoe allerlei normaal gesproken redelijke en intelligente mensen keer op keer kans zien om de meest bizarre gedragingen goed te praten.
Er is geen ander woord voor, bizar. JC is echt knetter- knetter- knetter gek.
Exactly my thoughts. Het zal allemaal wel wat daar gebeurt. Zolang Ajax-1 maar goed speelt.wimpey schreef:Zijn er meer mensen die zoiets hebben van: boeit mij die directie en RvC? Zo gaat het mij namelijk. Ze doen maar, het zal wel...
Ik vind het belachelijk dat Cruijffs RvC Van Basten overweegt. Ik vind het belachelijk dat Cruijff niet op één lijn zit met zijn RvC, ik vind het belachelijk dat Van Basten weer iemand mee wil nemen, ik vind het belachelijk dat Cruijff allerlei adviseurs wil. Ik vind de hele door Cruijff gecreeerde situatie lachwekkend. Ik weet niet of de RvC met Van Basten kwam omdat die acceptabel voor Cruijff zou zijn, maar dan ben je al veel te ver heen.Peter schreef:Nou Le T. Nu moet je je dus wel achter Cruijff scharen of vind je die Van Basten nu opeens wel een toppertje? :)Breuk Cruijff, RvC over Van Basten
Johan Cruijff en Marco van Basten Johan Cruijff en Marco van Basten ProShots / NOS
Toegevoegd: woensdag 26 okt 2011, 22:00
Het afketsen van de benoeming van Marco van Basten bij Ajax als technisch directeur heeft geleid tot een breuk tussen Johan Cruijff en de overige vier leden van de Raad van Commissarissen.
In een brief, gedateerd 16 oktober, waar de NOS de hand op heeft gelegd, verwijt het viertal Cruijff de benoeming van Van Basten te hebben gefrustreerd door een aantal aanvullende eisen te stellen.
Daardoor zou de benoeming, die volgens de vier op 1 oktober al rond had kunnen zijn, onnodig te zijn uitgesteld. Het kwartet vroeg Cruijff in de brief zich alsnog, binnen drie dagen, achter Van Bastens kandidatuur te scharen.
"Onacceptabel"
"Wij vragen jou per omgaande expliciet en onvoorwaardelijk in te stemmen met het voornemen om Marco op zeer korte termijn te benoemen. (...) Het zou onacceptabel zijn als verandering van de spelregels aan het einde van de wedstrijd zou leiden tot het missen van Marco."
Cruijff liet dat 'ultimatum' verlopen.
Cruijff wilde adviesraad formeren
Van Basten hield een dag later, op 19 oktober, de eer aan zichzelf. Wegens "te veel mitsen en maren" zag hij van de functie af. Cruijff drong onder meer aan op vorming van een adviesraad, waarbij de namen van onder anderen Guus Hiddink, Tscheu la Ling en Jaap de Groot werden genoemd. De RvC-leden (Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer) vinden dat zo'n adviesraad, gezien de reeds aanwezige kennis, overbodig is.
"Het frustreren van een benoeming die goed en hard nodig is, kan trekken van onbehoorlijk bestuur vertonen", is in dat verband te lezen in de brief. Het viertal geeft verder aan Cruijff op essentiële momenten bij Ajax te missen. Het machtsvacuüm zou in de Arena en op De Toekomst leiden tot wanorde.
NOS
Ik ben het met je eens. Het is bizar en boeiend om te zien dat mensen die normaal gesproken heel redelijk nadenken en discussieren die eigenschap compleet overboord zetten als Cruijff ter sprake komt. Wat dat betreft heeft de verhouding Cruijff-fans iets van die van sekteleider-volgeling. Heel eigenaardig.Ajax Rules schreef:Daar gaaaaaat het niet om. Je kunt prima tegen MvB zijn en het toch bizar vinden hoe JC opereert in zijn rol van commissaris.Jöhnk schreef:Goh, iedereen wil opeens Van Basten als AD.![]()
Ik vind dit echt een zeer spectaculair stukje psychologie in de praktijk, hoe allerlei normaal gesproken redelijke en intelligente mensen keer op keer kans zien om de meest bizarre gedragingen goed te praten.
Er is geen ander woord voor, bizar. JC is echt knetter- knetter- knetter gek.
Ware het niet dat het Ajax gaat; zou het over Feyenoord, PSV gaan, dan had ik het ook amusant gevonden.Vind deze hele soap eigenlijk amusant, vermaak me er kostelijk mee.
Huh!?Ajax Rules schreef:Het is echt unbelievable, dat gescheld op Vermeulen. LEES die brief toch, lees het, het is ongelofelijk.
- Het KLOPT dus gewoon dat Cruijff Jaap de Groot naar voren probeert te schuiven.![]()
- Het KLOPT gewoon dat Cruijff blijft proberen om Ling naar voren te schuiven. Wat ben je een ontzettende contactgestoorde autist dan...
- Verder smeken de leden van de RvC JC om iets betrokkener te zijn, om aanwezig te zijn op belangrijke momenten.
- Verder blijkt JC nog steeds niet bereikbaar. Bi-zar.
- En Cruijff negeert dus gewoon een cruciale deadline. Zonder zelfs even netjes te melden dat hij de benoeming NIET steunt. Zelfs dat doet hij niet. (Dit nog los van het grote mysterie waarom hij MvB eerst geschikt vindt (en dit ook in de pers verklaart) en hier later kennelijk op terugkomt).
Vermeulen is irrelevant, kijk gewoon naar de feiten. JC is gewoon ziek in zijn hoofd en het zou voor Ajax het beste zijn als hij gewoon dood ging (Dat wens ik hem overigens niet toe, want er zijn belangrijker zaken dan Ajax).
Precies. Het interessante van die brief is, dat het nergens concreet wordt. Lees maar eens terug. Men heeft het over de zakelijke belangen van Van Basten in 'een zeker bedrijf', de benoeming van 'een naast Marco te benoemen directielid', 'een nieuw onderwerp zo niet voorwaarde, door Cruijff ingebracht', 'te veel mensen die hun boekje te buiten gaan', 'goede en gemotiveerde mensen die zich bedreigd voelen', enzovoorts. Nergens een naam. Nergens een duidelijk beeld van wat er gebeurd is. Zelfs met betrekking tot Van Basten is niet duidelijk wat het probleem is.Bertje schreef:Nota bene staat er in de brief dat de overige leden van de RvC niet weten wie er in een dergelijke adviesraad zouden moeten komen ('namen die genoemd worden').
Dat was ook mijn indruk. Het is duidelijk dat beide partijen elkaar weg willen hebben. Niet voor niets wordt ieder bericht over Cruijff gevolgd met een opmerking dat hij wel eens zou kunnen opstappen. Je zou bijna denken dat mensen er baat bij hebben.joey schreef:Mijn conclusie: deze brief is geschreven om gelekt te worden, of hij is later aangepast. In het laatste geval weet je niet wat er (nog meer) is toegevoegd/weggelaten.