Wanneer heb jij bij hem de gave van het leren van eigen fouten kunnen vaststellen? Alle fouten die hij als bondscoach maakte, maakte hij als trainer van Ajax doodleuk weer, week in week uit. Hij hing zijn leerproces juist wel aan de grote klok, als hij eens een keer meende iets geleerd te hebben van zijn fouten, dan kwam hij daarmee in de pers. Hij stond niet genoeg langs de zijlijn te schreeuwen, dat had hij geleerd, dat was volgens hem wat hij fout deed...Zeux schreef:Ik ben er van overtuigd dat hij alleen al heeft geleerd van zijn eigen ervaring. Leren van je eigen fouten. Dat hij dat in het openbaar niet snel toe zal geven, wil niet zeggen dat hij binnenskamers niet evalueert.999 schreef:Waar heeft MvB dan na AJAX die ervaring opgedaan ?.OP het golfterrein ?.Zeux schreef:Hmmmm.
Van Basten was toentertijd een stuk minder ervaren en combineerde meteen het actieve trainerschap met de meer beleidsmatige rol. Te veel hooi op de vork en dat ging gierend fout.
Inmiddels zijn we jaren verder en is Van Basten ook ervaringen rijker. Een pure rol als TD is iets anders dan de combi met het actieve trainerschap.
Mits er een goede financiële man naast staat, hoeft het niet meteen dramatisch uit te pakken. Ik ben wel benieuwd wat hij er van zal maken.
Wat maakt hem eigenlijk een kandidaat behalve zijn balgevoel en atletisch vermogen?Als je eenmaal op die post hebt gezeten, kijk je ook weer anders naar andere clubs. Die informatie kun je ook weer toepassen. Omdat hij praktisch niets meer heeft gedaan, wil dat niet zeggen dat hij zich niet heeft doorontwikkeld.
Ik denk dat hij nog wel eens kan verrassen in de pure TD-rol (zonder de ballast/dubbele pet van het trainerschap erbij).