De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 1:03 pm

Oscarito schreef:Ik hoorde verhalen dat PSV veel beter speelde dan AZ maar ietwat ongelukkig verloor. De thuiswedstrijd (6-2) heb ik zelf gezien, toen waren ze fenomenaal maar kwamen ook de verdedigende kwetsbaarheden van het team aan het licht. Maar zonder twijfel vind ik PSV het team met het meeste potentieel. Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten, iets dat ik betwijfel want de buitenlandse topclubs liggen op de loer.
Ik vond ze niet best. Ze hadden een veldoverwicht en creëerde iets meer kansen dan AZ, maar de sterspelers waren niet in goede doen. Vooral Pereira viel erg tegen. Stond ook op 8, in plaats van op 10. Zoontje van Wiljan Vloet stond op die positie en droeg de aanvoerdersband. Desondanks zie ik ook een paar dissonanten. Jordy de Wijs, de linksback, vind ik een domme speler. Rai Vloet is matig, net als Michel Maria. Het centrum Leemans - Bazoer is goed. Van Vlerken is een goede aankoop. Olivier Rommens kan goed voetballen. Endy Opoku worstelt met zichzelf. Een aantal prima spelers, met name de eerste jaars.
joey schreef:Wat vindt die scout dan dramatisch aan hem?
Technisch niet zo best. Vlak. Niet dwingend. Maar dat was z'n mening na de eerste oefenwedstrijd, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Toen was hij inderdaad niet best. Laten we hem pas halverwege het seizoen evalueren.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo sep 04, 2011 1:54 pm

D_skilled schreef: Ik vond ze niet best. Ze hadden een veldoverwicht en creëerde iets meer kansen dan AZ, maar de sterspelers waren niet in goede doen. Vooral Pereira viel erg tegen. Stond ook op 8, in plaats van op 10. Zoontje van Wiljan Vloet stond op die positie en droeg de aanvoerdersband. Desondanks zie ik ook een paar dissonanten. Jordy de Wijs, de linksback, vind ik een domme speler. Rai Vloet is matig, net als Michel Maria. Het centrum Leemans - Bazoer is goed. Van Vlerken is een goede aankoop. Olivier Rommens kan goed voetballen. Endy Opoku worstelt met zichzelf. Een aantal prima spelers, met name de eerste jaars.
Rai Vloet stond in de spits tegen Willem II en zit zelfs bij de voorselectie van U17 voor het toernooi in Duitsland. Vraag me niet waarom want ondanks dat hij een goede ontwikkeling doormaakt vind ik hem nog altijd tekort komen voor PSV, laat staan het Nederlands U17 elftal.

Maria was vroeger een van de beteren, zo niet de beste maar is juist stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Kan voetballen maar laat dat nauwelijks zien. Is zowel fysiek te licht en te gemakzuchtig. Bakkali staat op de flanken, jammer want hij krijgt hier veel te weinig ballen voor iemand met zijn klasse. Van Vlerken vind ik ook een goede aankoop, geen topper maar iemand die heel goed weet wat hij niet kan en verdedigend ijzersterk is. Rommens vind ik een geweldige gozer maar niet iemand die het eerste zal halen, moet het vooral van zijn wedstrijdmentaliteit en minder van zijn voetballende kwaliteiten hebben. Hendrix en Sanoh lijken al definitief te zijn doorgeschoven naar de A1, Mo doet daar al regelmatig mee maar is in principe nog steeds de aanvoerder van de B1.
D_skilled schreef:Technisch niet zo best. Vlak. Niet dwingend. Maar dat was z'n mening na de eerste oefenwedstrijd, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Toen was hij inderdaad niet best. Laten we hem pas halverwege het seizoen evalueren.
Die scout waar ik het over heb vond hem vorig seizoen al dramatisch. Mijn laatste gesprek met hem ging over De Bondt en VdB, dat ging op een manier waarvan ik dacht; hallo zeg, doe eens normaal. Sindsdien mijden we elkaar al ben ik ervan overtuigd dat het voornamelijk komt omdat er bepaalde woorden in zijn oor zijn "gewhisperd".

Ik weet niet of jij het nu over dezelfde man hebt. Het is die kerel waar we een tijdje over hebben gesproken.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 2:09 pm

Het is dat ze doorgeschoven zijn, maar normaliter staan Hendrix en Sanoh in de ploeg voor Rommens en Maria. Dan heb je een ijzersterk elftal.

Mahmoed heb ik vorig seizoen 1 x gezien. Stijlvolle speler. Het is inderdaad jammer dat Bakkali linksbuiten staat, maar je ziet hem ook regelmatig de loopactie richting de spitspositie maken. Het is dat z'n fysiek vooralsnog achterblijft. Zo'n speler wil je toch vaker aan de bal zien dan een doorsnee aanvaller.

Doet Jouneid nog mee met de B1 trouwens?
Oscarito schreef:Die scout waar ik het over heb vond hem vorig seizoen al dramatisch. Mijn laatste gesprek met hem ging over De Bondt en VdB, dat ging op een manier waarvan ik dacht; hallo zeg, doe eens normaal. Sindsdien mijden we elkaar al ben ik ervan overtuigd dat het voornamelijk komt omdat er bepaalde woorden in zijn oor zijn "gewhisperd".

Ik weet niet of jij het nu over dezelfde man hebt. Het is die kerel waar we een tijdje over hebben gesproken.
Dat zou goed kunnen. Geen idee wat z'n mening vorig seizoen over Branco was, maar lijkt me sterk dat hij hem toen wel goed vond en nu niet meer. Wat ik echter weet is dat hij de Bondt ook helemaal niets vindt, maar Tom vd Linden daarentegen graag bij PSV had gezien.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo sep 04, 2011 2:41 pm

Jouneid, geen idee waar die kerel is gebleven. Heb hem niet meer gezien sinds Nuenen eind vorig seizoen.
Het probleem met Bakkali is voor mij niet zozeer zijn fysiek, ten opzichte van de C2 heeft hij zich al spectaculair ontwikkeld, maar eerder dat hij nu te weinig ballen krijgt en anderzijds zijn nogal egoïstische speelstijl. Denkt totaal niet aan het team maar trekt altijd zijn eigen plan.

Dat over De Bondt klopt, ben ik het ook met hem eens. VdL heb ik niet genoeg aan het werk gezien (alleen het NKU16) om te beoordelen of hij al dan niet goed genoeg is voor PSV of Ajax maar heb ik wel hoger zitten dan De Bondt.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 04, 2011 3:12 pm

LucaS schreef:Tja, blijkbaar is dat geen punt meer. Blind en van Basten schijnnen ook niet te kunnen wat Stam en Bosman wel kunnen. Maar de overweging nu is gewoon ex-toppers aanstellen en dan komt het vanzelf goed.
Ja, het is jammer dat we Boog niet meer hebben, die vd Dussen aanstelt omdat hij de test zo goed had doorstaan.

Boog zette graag mensen achter het klavier, die net een schriftelijke cursus pianospelen met succes hadden afgerond.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 04, 2011 3:14 pm

Zijn we het tocg nog deels met elkaar eens, het is inderdaad jammer dat we Boog niet meer hebben.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 04, 2011 10:32 pm

Doodzonde. Goh, wat mis ik hem. :hypocrite.gif:

@D_Skilled: klopt het dat Bakkali een van de grootste talenten is daar?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma sep 05, 2011 2:31 pm

Dat klopt. Meestal hebben toeschouwers het over 'de twee Belgen van PSV': Pereira en Bakkali. PSV kan ze omdat ze nog geen zestien jaar zijn geen contract aanbieden, terwijl Engelse clubs dat wel kunnen. Er liggen veel kapers op de kust.

We moeten ook weer niet hypocriet gaan doen, want PSV nam Bakkali destijds over van Standard Luik.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo sep 25, 2011 9:55 pm

De B1 van Ajax heeft vandaag met 4-1 gewonnen van een zoals gewoonlijk onthutsend zwak AZ.
Ajax speelde een half uur met 10 man nadat Damian van Bruggen rood kreeg voor het onderuit halen van een doorgebroken speler.

Die linksback van Ajax was wel een lachertje, tjezus.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo sep 25, 2011 10:00 pm

Vond het geen rood, zwaar gestraft.

De B1 speelde met vier rechtspoten achterin. Ik schrok vooraf aan de wedstrijd toen ik Gavier Eustatius aan de aftrap zag verschijnen, want dat is me een draak van een voetballer.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 25, 2011 10:19 pm

Hebben ze geen linksbenige back?

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo sep 25, 2011 10:36 pm

Die is structureel geblesseerd. Niet dat je iets aan hem mist, want hij is heel klein en matig. Jairo Riedewald uit de B2 vulde tegen Willem II/RKC de linksback-positie in, maar vandaag zat hij er niet bij. Geen idee waarom, want hij was niet slecht bezig.

Overigens haalt alleen Branco van de Boomen van de tweedejaars B-junioren (Kishna is afwachten) het eerste elftal. Uitmuntende traptechniek. Legt de ballen neer waar hij ze wil hebben, met rechts maar ook met links getrapt. Oke, hij heeft een paar gebreken. Hij is bijv. niet snel, verloopt z'n omschakeling in een nog te laag tempo en mist hij het snelle voetenwerk in de kleine ruimtes. Kort gezegd, hij moet het niet van z'n dynamiek hebben, maar hij probeert vooruit te denken en in één keer te spelen indien het kan.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 25, 2011 11:05 pm

Mwah, dat zijn geen geringe tekortkomingen die jij noemt. Met name aan traagheid valt weinig te doen. Klinkt een beetje als Ja-ri van der Heijden, die ook aardig kan trappen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo sep 25, 2011 11:17 pm

Die heeft ook een lage handelingssnelheid en is stijf links. Branco van vd Boomen handelt redelijk snel. Hij is vanuit z'n achtergrond gewend om z'n energie in aanvallende acties te stoppen. Daardoor komt hij verdedigend te kort en sjokt hij terug i.p.v. snel weer in de positie te staan. Het is ook een nieuwe positie voor hem. Hij begint de momenten om druk vooruit te zetten steeds beter te herkennen. Ik vind z'n speloverzicht en trap van een zeer hoog niveau. Daarnaast kan hij vanuit de tweede lijn ook kiezelhard op goal pegelen. Dat zijn specifieke kwaliteiten die op het hoogste niveau bruikbaar kunnen zijn.

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma sep 26, 2011 9:35 am

Branco speelde na die rode kaart van Van Bruggen als centrale verdediger. Ik wist niet wat ik zag en Branco wist op zeker niet wat hem overkwam...

Wat een mafketel die Trustfull. :hypocrite.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma sep 26, 2011 9:40 am

Een keertje is niet erg. Was maar voor twintig minuten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 26, 2011 10:01 am

Daar leert hij van. En de coach ook, die kan zien hoe die jongen er mee omgaat.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2011 3:29 pm

Exact.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 26, 2011 3:29 pm

joey schreef:Daar leert hij van. En de coach ook, die kan zien hoe die jongen er mee omgaat.
De lijn is toch dat naar individuele ontwikkeling wordt gekeken, niet meer naar het teamresultaat?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Fregge

Bericht door Fregge » ma sep 26, 2011 3:30 pm

Kan ik uit bovenstaande en andere conclusies dat naast spitsen Ajax ook geen linksbacks kan opleiden?

Andere conclusies zijn oa Blind. En vooral de vraag: wanneer stond er een echte linksback in het eerste uit de jeugd?

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2011 3:37 pm

D_skilled schreef: Overigens haalt alleen Branco van de Boomen van de tweedejaars B-junioren (Kishna is afwachten) het eerste elftal. Uitmuntende traptechniek. Legt de ballen neer waar hij ze wil hebben, met rechts maar ook met links getrapt. Oke, hij heeft een paar gebreken. Hij is bijv. niet snel, verloopt z'n omschakeling in een nog te laag tempo en mist hij het snelle voetenwerk in de kleine ruimtes. Kort gezegd, hij moet het niet van z'n dynamiek hebben, maar hij probeert vooruit te denken en in één keer te spelen indien het kan.
Klinkt als W. Sneyder.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di sep 27, 2011 11:03 am

wimpey schreef:
D_skilled schreef: Overigens haalt alleen Branco van de Boomen van de tweedejaars B-junioren (Kishna is afwachten) het eerste elftal. Uitmuntende traptechniek. Legt de ballen neer waar hij ze wil hebben, met rechts maar ook met links getrapt. Oke, hij heeft een paar gebreken. Hij is bijv. niet snel, verloopt z'n omschakeling in een nog te laag tempo en mist hij het snelle voetenwerk in de kleine ruimtes. Kort gezegd, hij moet het niet van z'n dynamiek hebben, maar hij probeert vooruit te denken en in één keer te spelen indien het kan.
Klinkt als W. Sneyder.
:biggthumpup.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 27, 2011 11:24 am

Wesley is behoorlijk dynamisch.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 27, 2011 12:08 pm

En heeft akelig snel voetenwerk.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di sep 27, 2011 1:22 pm

VDB, Becker, Noordhoff en Bijl zitten bij de definitieve selectie van U17 voor de driedaagse stage in Delden. Alleen PSV doet het als club beter met 5 geselecteerden.

Mooi om te zien dat Marinus geselecteerd is, verdient ie ook. Vloet daarentegen...

Plaats reactie