Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » wo aug 24, 2011 10:35 pm

T82 schreef:Die Ruth Jacott toch...

Afbeelding
Hahaha twee druppels water! WOW een flinke vangst hoor voor Eto'o! :drecul.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2011 7:52 am

AN schreef:Vertonghen: ik blijf bij Ajax

31 augustus 2011 Het Nieuwsblad

Jan Vertonghen laat in de Belgische krant Het Nieuwsblad nog maar eens weten dat fans niet bang hoeven te zijn voor een last-minute transfer. "Neen, het is duidelijk dat ik niet meer vertrek bij Ajax. Voor mij voelt het al aan als 1 september. Of ik dat jammer vind? Neen. Iedereen denkt dat, maar ik heb nooit gezegd dat ik weg wou. Alleen stond ik er nu voor het eerst voor open. Op een bepaald moment wil je toch iets meer, maar ik lig nog twee jaar onder contract. Misschien volgend jaar, hè. Met Ajax spelen we Champions League en daar ben ik superblij mee. Plus, ik zal effectief spelen in die Champions League. Dat is een zekerheid die ik bij Ajax heb.'
Ajax Netwerk
'Echt concreet werden de topclubs niet. Er waren wel geïnteresseerde clubs, ook uit de vier grote landen. Maar ofwel kwamen ze niet met genoeg geld over de brug, ofwel spraken ze mij onvoldoende aan. Voor mij was Champions League spelen een vereiste. Bij sommige had ik geen goed gevoel. Zonder denigrerend te willen doen, maar ik wil niet alleen voor het geld naar een andere club gaan.'
:ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2011 7:54 am

Ja, ja, maar wat als ... Is er al champagne gedronken op het aanblijven van Vertonghen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2011 7:55 am

Demosthenes schreef:Ja, ja, maar wat als ... Is er al champagne gedronken op het aanblijven van Vertonghen?
Ik heb Blind nog niet gezien.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2011 7:58 am

Ajaciedjuh schreef:
Demosthenes schreef:Ja, ja, maar wat als ... Is er al champagne gedronken op het aanblijven van Vertonghen?
Ik heb Blind nog niet gezien.
Je lijkt wel een Spartaan, daar zegt nog steeds "iedereen" dat je hem niet ziet als hij er moet zijn (ontslag trainer Wesseling, een paar jaar geleden) Blind nog niet gezien? Hij staat te wachten in de catacomben, naast de toast met zalm?

Eerlijk gezegd hoop ik niet dat we weer een soort Zlatan-Koné soap meemaken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2011 8:00 am

Wat een belediging! :666.gif: Alles anders dan voor Ajacied te worden aangezien.

Offtopic: Blind doet het prima. :666.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 31, 2011 10:17 am

Ajaciedjuh schreef:Wat een belediging! :666.gif: Alles anders dan voor Ajacied te worden aangezien.

Offtopic: Blind doet het prima. :666.gif:
Waar is die extra centrale verdediger dan?

Lees net dat PSV ook Willems van Sparta wil halen. Hier laat Ajax echt een groot talent lopen!

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 31, 2011 10:17 am

Wij hebben met Boilesen zelf al een groot talent voor die positie. Of wil je die jongen alleen maar kopen om te zorgen dat hij niet naar een concurrent kan?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 31, 2011 10:19 am

Arthur schreef:Wij hebben met Boilesen zelf al een groot talent voor die positie. Of wil je die jongen alleen maar kopen om te zorgen dat hij niet naar een concurrent kan?
Kunnen beide zowel linksback als centraal staan. Dus erg noodzakelijke posities.

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 31, 2011 10:22 am

Zlatan Son of God schreef:
Arthur schreef:Wij hebben met Boilesen zelf al een groot talent voor die positie. Of wil je die jongen alleen maar kopen om te zorgen dat hij niet naar een concurrent kan?
Kunnen beide zowel linksback als centraal staan. Dus erg noodzakelijke posities.
Centraal heeft Ajax het op de LCV-positie natuurlijk potentieel al uitstekend ingevuld met Denswil. Deze jongen zou enkel voor de linksback-positie kunnen komen en dan zou Boilesen dus moeten gaan banken. Lijkt me niet wenselijk. Tuurlijk jammer, maar geen van deze 3 jongen hoort uiteindelijk op de bank. Zou enkel een optie zijn als je die jongen nog 2 jaar gaat verhuren.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2011 10:23 am

Blind kan Vertonghen uitstekend vervangen. Als er al een gebrekkige back-up is, dan is dat op de positie van Toby.
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 31, 2011 10:46 am

Jij bent werkelijk de enige die Blind een waardige vervanger voor Vertonghen vindt.

Ben het wel met je eens dat de vervanging van Toby ook een punt van (grote) zorg is. Ooijer kan echt niet meer.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2011 10:47 am

Nee hoor, de Boer vindt dat ook.
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 31, 2011 10:49 am

LucaS schreef:Nee hoor, de Boer vindt dat ook.
Vertel, wanneer heeft hij dat gezegd? Dat hij hem er een paar keer heeft opgesteld komt simpelweg omdat er niemand anders was.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 11:00 am

Alsof De Boer met het centrale duo Toby en Daley in de CL wil spelen. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Fregge

Bericht door Fregge » wo aug 31, 2011 11:01 am

Ooijer was er toch ook? Blind als LCV is een prima keuze. Vind ik ook. Is net als Vertonghen destijds te langzaam voor de back positie die die centraal goed opvangt met positionering en anticipatie

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 11:05 am

Dat meen je niet. :excited.gif:

Blind tegen een topspits, dat wordt een afgang. Blind is klein, slap en traag.

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2011 11:07 am

Jongens, zolang Jan niet vertrokken is moeten we niet speculeren over Blind tegen een spits uit de CL. Dat is de goden verzoeken.

Fregge

Bericht door Fregge » wo aug 31, 2011 11:07 am

Daarvoor is die ook een back up. Blind deed het in de JC schaal overigens niet verkeerd. Een van de betere op 't veld.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 11:09 am

Tja, Twente kwam met Janko. :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 31, 2011 11:24 am

joey schreef:Dat meen je niet. :excited.gif:

Blind tegen een topspits, dat wordt een afgang. Blind is klein, slap en traag.
Bingo, we have a winner.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2011 11:31 am

Met of zonder Jan V, tegen RM zijn we toch kansloos.

Daley B. tegen Lyon en Zagreb? Ik hoop het niet, maar ook zonder dat Jan V. verkocht wordt kan Daley B. in de opstelling terechtkomen (week in week uit) denk aan een blessure, een schorsing.

Een paar jaar geleden moest het kapitaal op het veld staan, nu weer op de bank? Ajax komt verdedigend al "in de problemen" tegen VVV, Vitesse en Heerenveen. :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 11:37 am

Blind is typisch een speler uit onze opleiding. Leuk aan de bal zolang er geen druk wordt gezet, maar nergens bijzonder goed in. Bovendien is hij stijf links.

Demo, niet alleen RM heeft goede spitsen. Bij de meeste grote buitenlandse clubs lopen er wel een paar.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2011 11:40 am

Demo, niet alleen RM heeft goede spitsen. Bij de meeste grote buitenlandse clubs lopen er wel een paar.
Klopt, zelfs spitsen in Nederland zijn al lastig genoeg voor onze verdedigers.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 31, 2011 11:40 am

Benji schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Centraal heeft Ajax het op de LCV-positie natuurlijk potentieel al uitstekend ingevuld met Denswil. Deze jongen zou enkel voor de linksback-positie kunnen komen en dan zou Boilesen dus moeten gaan banken. Lijkt me niet wenselijk. Tuurlijk jammer, maar geen van deze 3 jongen hoort uiteindelijk op de bank. Zou enkel een optie zijn als je die jongen nog 2 jaar gaat verhuren.
Denswill heeft nog een jaartje nodig. vertonghen hebben we nog een jaar (voordat hij verkocht wordt) dus geen back-up, aangezien Blind er niks van kan. Daarnaast is Vertonghen jaarlijks wel 3 wedstrijden geschorst of mist hij 4-5 wedstrijden door een blessure.

En op back hebben we alleen Boilessen die echt geen 50 wedstrijden op jaar het niveau gaat halen. De huidige vervangers zijn allemaal ruk (Blind en Anita).

Plaats reactie