Godzijdank is er verzet binnen Ajax. Dat is het enige dat me nog een beetje hoopvol stemt. Cruijff's trackrecord is niet best als het om dit soort zaken gaat. De namen die in eerste instantie gedropt werden, zijn direct, door Frank de Boer nota bene, afgeschoten. Namen als Boeve etc.joey schreef:Zo, zo. Een lelijke spellingsfout en een drieste bewering.GangstaRiB schreef:Maar als de namen hem (Cruijff) niet bevallen, wordt je koud gemaakt.
Naar verluidt (berichten uit de pers) wilde Cruijff graag Maarten Fontein in de RVC, maar dat is niet doorgegaan omdat er binnen Ajax weerstand leefde tegen deze benoeming. Voor de rest weten we eigenlijk niets.
Cruijff zal het vast zien zitten in de andere leden van de RVC, maar het omgekeerde zal ook het geval zijn. Anders krijg je geen goed team.
Cruijff kan mensen maken of breken via z'n huisblaadje. Zo eenvoudig is het. De machtigste man van Ajax, heeft bijzonder weinig kijk op waar hij zich nu wil bezighouden. Dat baart me zorgen. Van den Boog was misschien een gladde, maar wel eentje die het belang van Ajax voorop had staan. Bij Cruijff is me dat nooit helemaal duidelijk geworden.