De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

jabu

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo apr 20, 2011 4:15 pm

joey schreef:Als ik het goed begrepen heb ging het om drie mensen. Blind, JOR en nog iemand. Ik vind dat niet schokkend. Toen Coronel met zijn rapport in de hand zogenaamd schoon schip ging maken, vielen er ook slachtoffers. Met de leden van de vorige RVC en met Fontein had niemand medelijden. Die hadden maar even op te krassen.
Volgens mij ging het om meer mensen, maar dat terzijde. Ik vind het vooral vreemd dat er mensen moeten wijken zonder dat er daadwerkelijk naar hun functioneren is gekeken. Zoals Van Duivenbode stelt, ga eerst eens een maand kijken hoe een trainer het doet alvorens je een mening hebt. Wat er voorheen gebeurde is natuurlijk niet relevant of maar in enige mate maatgevend voor hoe het nu zou moeten gaan.
joey schreef:Kijk, het is wel Coronel die dit allemaal naar buiten heeft gebracht. Waardoor het voor de betrokkenen veel pijnlijker is geworden dan het had hoeven zijn. Nu weet in elk geval heel Nederland, dat veel mensen binnen Ajax Danny Blind een ratachtige underachiever vinden, bijvoorbeeld..
Wie zijn die 'veel mensen' dan zoal?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 20, 2011 4:19 pm

Kan allemaal waar zijn, maar nu moet het eens klaar zijn. :1evil.gif:
Hij had kunnen zeggen, ik heb harde woorden gebruikt, maar in het belang van AJAX zet ik er nu een streep onder. Ik roep Johan op om hetzelfde te doen. Laat Been nu gewoon zijn werk doen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 20, 2011 4:21 pm

Neefkens schreef:Kan allemaal waar zijn, maar nu moet het eens klaar zijn. :1evil.gif:
Dit geldt natuurlijk met name voor Coronel. Het kan allemaal waar zijn wat hij zegt (kan ook van niet trouwens), maar houd het nou eens lekker voor je. We kennen het verhaal nu wel.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 20, 2011 4:31 pm

Jabu schreef:Volgens mij ging het om meer mensen, maar dat terzijde. Ik vind het vooral vreemd dat er mensen moeten wijken zonder dat er daadwerkelijk naar hun functioneren is gekeken. Zoals Van Duivenbode stelt, ga eerst eens een maand kijken hoe een trainer het doet alvorens je een mening hebt. Wat er voorheen gebeurde is natuurlijk niet relevant of maar in enige mate maatgevend voor hoe het nu zou moeten gaan.
Sterker nog, Cruijff is niet op de toekomst geweest, zoals hij daar al eeuwen niet komt, heeft niet met jeugdtrainers, JOR of Blind gesproken. Het plan Cruijff en de benodigde personele bezetting (of natuurlijk de lijst van mensen die moeten oprotten) is van de hand van Bergkamp en Jonk. Te bizar voor woorden!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 20, 2011 4:32 pm

Ajax had in de zaak tegen VDZ totaal geen dossier. VDB vond het nodig om die man zwart te maken, daarbij ging hij héél ver om zijn gelijk te halen. De collega's van VDZ moesten de bewijzen leveren, nee, dat is ethisch. Kom op, zeg.
Kan best dat mensen binnen Ajax VDZ een nare man vinden, maar dat vinden mensen binnen Ajax dus ook van Blind. In het ene geval vind jij dat een reden voor ontslag en in het andere geval....?

Cruijff is vast erg onbeleefd geweest (hoewel? Daar is NUL bewijs voor), maar in elk geval heeft Cruijff een en ander binnenskamers besproken,dus dat van die mensen die weg moeten weten we alleen van Coronel. Cruijff heeft geen enkele naam genoemd. De mensen wier namen nu door toedoen in de publiciteit zijn gekomen, zijn nu de grote verliezers. In een alles of niets-poging heeft Coronel de strijd gevoerd over hún rug.

Voor de rest kan Coronel Cruijff niet verwijten dat hij de verkeerde procedure gevolgd heeft, het mocht allemaal. Hij mocht medestanders in de ledenraad zien te krijgen, hij is vervolgens gevraagd of hij in die kbg wilde gaan zitten en toen de directie niet wilde accepteren wat hij voorstelde, mocht hij ook terug naar de ledenraad (wat nog steeds loopt) of anders naar de leden. Coronel weet heel goed dat daar allemaal niets mis mee is, en inhoudelijk durft hij de strijd met Cruijff niet aan ('Hij wil wat wij al doen'), vandaar dat het nu gaat over het slechte gedrag van Cruijff, als Cruijff zich al slecht gedragen heeft.

Nu is Coronel afgetreden (of min of meer) en nog steeds gaat hij door. Dat zegt een hoop. Hij neemt het allemaal erg persoonlijk, net als hij dat jodengedoe erg persoonlijk neemt. Nu is het: na mij de zondvloed. Als hij aan het belang van Ajax dacht, zou hij het anderen laten opknappen. Maar nee, hij probeert nog steeds de ledenraad te beïnvloeden.

@Neef: ik wilde er echt niet meer over beginnen, maar ik zit me zo kwaad te maken. Coronel en VDB zijn m.i. niet in de positie om een ander onethisch gedrag te verwijten.
Ik ben bang dat allerlei mensen die zijdelings of helemaal niet betrokken zijn bij de gang van zaken in de komende tijd zullen proberen om via Ajax hun five minutes of fame te krijgen. Gelukkig is het seizoen binnenkort afgelopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 20, 2011 5:53 pm

Over kwaad maken gesproken. Hoe kun je nu zeggen dat hij het jodengedoe niet zo persoonlijk moet nemen? Misschien moet je de VI van deze week eens kopen en het verhaal hierover lezen. Ik werd er koud van. En jij zegt dat hij het niet zo persoonlijk moet nemen?

Maar Coronel en vdBoog moeten nu gewoon hun mond verder houden.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 20, 2011 7:08 pm

joey schreef:Ajax had in de zaak tegen VDZ totaal geen dossier. VDB vond het nodig om die man zwart te maken, daarbij ging hij héél ver om zijn gelijk te halen.
Buitenstaander Hiddink wees er fijntjes op dat Boog gewoon onzin had verkocht. Boog moet echt niet met normen & waarden komen aanzakken.
LucaS schreef:
wimpey schreef:
LucaS schreef:Tja, ik geloof dat Coroneld e waarheid spreekt.
LucaS schreef:Ach, jullie geloven toch wat je wil geloven, vooral de tegenwoordig zo populaire de T.
:excited.gif:

Wat is hier nou het verschil tussen 'ik' en 'jullie'?
Dat heb ik volgens mij al 80 keer gezegd, maar ik wil het nog wel herhalen.
Laat maar. We geloven allemaal wat we willen horen. En daar ben jij geen uitzondering op. Wat dan raar is, is dat je gaat differentieren tussen jezelf en 'de rest'.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 20, 2011 7:39 pm

Er is nogal een verschil tussen eenzijdig alle bullshit van een intrigant geloven en als een dwaas achter een verlosser gaan staan, of genuanceerd bronnen en verhalen tegen elkaar afwegen. Maar uiteindelijk heb je gelijk, ook ik weet niet zeker wat er wanneer precies is gezegd.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo apr 20, 2011 8:13 pm

joey schreef:Ajax had in de zaak tegen VDZ totaal geen dossier. VDB vond het nodig om die man zwart te maken, daarbij ging hij héél ver om zijn gelijk te halen. De collega's van VDZ moesten de bewijzen leveren, nee, dat is ethisch. Kom op, zeg.
Kan best dat mensen binnen Ajax VDZ een nare man vinden, maar dat vinden mensen binnen Ajax dus ook van Blind. In het ene geval vind jij dat een reden voor ontslag en in het andere geval....?
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik stelde al:
Jabu schreef:Wat er voorheen gebeurde is natuurlijk niet relevant of maar in enige mate maatgevend voor hoe het nu zou moeten gaan.
Maar nogmaals. Wie vinden dan allemaal binnen Ajax Blind een nare man?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 20, 2011 11:13 pm

Dat weet ik niet, maar dat verhaal gaat al heel lang. Scholletje noemen ze hem.

Maar laten we die discussie niet wéér oprakelen.

En nee, ik had het tegen GangstaRib.

@Neef: dat begrijp ik wel, maar misschien moet je niet in het voetbal gaan werken als je een oorlogstrauma hebt of op een andere manier bijzonder geraakt wordt door de (soms inderdaad zeer grove) teksten van voetbalsupporters.Dan kun je de stadions sowieso beter mijden. Dan neem je die teksten wellicht serieuzer dan ze bedoeld zijn.

999

Bericht door 999 » do apr 21, 2011 12:55 am

Scholletje noemde Derksem hem, want dat had ie gehoord.En jij verbind ook weer hier de conclusie aan dat iedereen ( of velen ) Blind niet kunnen pruimen .. En dat doe jij dus alleen op basis van het gezwets van Derksen ..
Blij met de punten ...

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do apr 21, 2011 4:50 am

En bovendien stel je dat het door Coronel komt dat heel Nederland Blind nu zo kent. Dat klopt niet en heeft niets te maken met een discussie weer oprakelen.
Jabu schreef:
joey schreef:Kijk, het is wel Coronel die dit allemaal naar buiten heeft gebracht. Waardoor het voor de betrokkenen veel pijnlijker is geworden dan het had hoeven zijn. Nu weet in elk geval heel Nederland, dat veel mensen binnen Ajax Danny Blind een ratachtige underachiever vinden, bijvoorbeeld..
Wie zijn die 'veel mensen' dan zoal?

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 21, 2011 7:52 am

Voorheen konden we doen alsof Derksen het verzon...

In de VI van vorige week zegt Cruijff:
Wat zou ik nou tegen Danny moeten hebben? Ik heb jarenlang niet met hem samengewerkt. Stel dat zeven, acht mensen mensen zoiets beweren, dan is dat een opinie die wordt overgenomen.
Cruijff zegt dit in reactie op de woorden van Coronel. Die hele discussie ontstaat door de woorden van Coronel. Als Coronel gewoon hierover zijn mond had gehouden, had Blind een andere baan kunnen krijgen binnen Ajax/Ajax CT? of zelf kunnen opstappen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do apr 21, 2011 8:43 am

Cruijff lijkt bereid tot commissariszetel

BARCELONA - De ledenraad van Ajax wordt na de paasdagen bijgepraat over de bevindingen van de onderzoekscommissie, die is ingesteld om uit de huidige impasse te geraken. Na het tweede bezoek aan Johan Cruijff in Barcelona werkten voorzitter Rob Been junior, Arie van Os, Cees van Oevelen en Hennie Heinrichs de conclusies op de Spaanse luchthaven al uit. "We hadden door een technisch mankement aan het vliegtuig zóveel vertraging, dat we de koppen hier maar bij elkaar hebben gestoken”, zegt Been.

Volgens ingewijden was de insteek van het hernieuwde treffen de legendarische nummer 14 enthousiast te maken voor een commissarispost. "Maar in het belang van Ajax doe ik nu even geen mededelingen over de inhoud van het gesprek”, aldus de, ondanks de fikse vertraging uitstekend gemutste Been. "We hebben hier als commissie een goed gevoel aan overgehouden”, aldus de preses. "Maar eigenlijk ben ik sinds mijn geboorte al positief gestemd.”

Paasrust
De lach van Been lijkt te impliceren dat Cruijff inderdaad – al dan niet afhankelijk van de andere commissarissen – bereid lijkt tot de rvc toe te treden. "Binnenkort krijgen jullie allemaal te horen hoe het nu verder gaat”, aldus Been, die de ledenraad deze week niet meer bijeenroept. "We nemen de paasrust in acht en tillen de vergadering in elk geval over het weekeinde heen.”

De verwachting is dat tijdens de ledenraadsvergadering direct een benoemingscommissie wordt aangesteld, die kandidaten zal benaderen voor de vrijgekomen commissarisposten na het aangekondigde vertrek van Uri Coronel & co. Er zullen drie Ajax-leden in moeten plaatsnemen, die tegelijkertijd het bestuur van de vereniging Ajax vormen. Rob Been junior gaf al aan geen enkel probleem te verwachten met de invulling van alle vacatures. "Er zijn al genoeg kandidaten die zich hebben aangemeld en van wie we via de band hebben vernomen dat zij beschikbaar zijn voor een commissarispost bij Ajax.”

Installatie
Verwacht wordt verder dat de ledenraad in de benoemingscommissie ook een aantal leden van de huidige vierkoppige onderzoekscommissie zal benoemen. De aan te stellen commissarissen zullen vervolgens een nieuwe Ajax-directeur moeten aanstellen. Overigens is voor de installatie van een nieuwe rvc wel de goedkeuring nodig van de aandeelhouders, tijdens een buitengewone aandeelhoudersvergadering.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 21, 2011 8:50 am

joey schreef:Voorheen konden we doen alsof Derksen het verzon...

In de VI van vorige week zegt Cruijff:
Wat zou ik nou tegen Danny moeten hebben? Ik heb jarenlang niet met hem samengewerkt. Stel dat zeven, acht mensen mensen zoiets beweren, dan is dat een opinie die wordt overgenomen.
Cruijff zegt dit in reactie op de woorden van Coronel. Die hele discussie ontstaat door de woorden van Coronel. Als Coronel gewoon hierover zijn mond had gehouden, had Blind een andere baan kunnen krijgen binnen Ajax/Ajax CT? of zelf kunnen opstappen.
Ach de schifting tussen hen die moeten oprotten en die gepromoveerd worden is op basis van een populariteitspoll! Interessant!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 21, 2011 9:10 am

Nou nee, de opvatting was dat Blind in alle functies had gefaald.

Ik heb nog niemand horen zeggen dat het een voetbaltechnisch verlies zou zijn als Blind Ajax zou verlaten. Ook De Boer niet. De Boer kiest niet voor niets Spijkerman en niet Blind als eerste assistent.

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 21, 2011 9:33 am

,,Oorspronkelijk was het idee dat hij langzaam in de rol van technisch manager zou komen. Dat vult hij nu ook al gedeeltelijk in en dat functioneert uistekend", verklaart De Boer op De Toekomst.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do apr 21, 2011 12:22 pm

De Boer vindt alles en iedereen goed en lief. De Boer is het werkelijke scholletje!
Bertje for President!

columbus

Bericht door columbus » do apr 21, 2011 5:22 pm

Kaboem schreef:De Boer vindt alles en iedereen goed en lief. De Boer is het werkelijke scholletje!
Ik denk dat de Boer op dit moment de enige is die zijn hersens gebruikt. Hij kiest geen kant omdat de onrust en druk op het elftal alleen maar groter zal worden en daar zit hij als trainer/coach totaal niet op te wachten...

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 21, 2011 9:42 pm

De Boer kiest gewoon voor zichzelf.

Hij ging Blind niet houden omdat het anders zo zielig was, zei hij.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 22, 2011 8:24 am

Frank de Boer heeft als één van de weinige door dat het helemaal geen zin heeft om je in één van de twee kampen te verschansen. Hij dient het belang van Ajax. Je weet wel, die voetbalclub die ondanks alle perikelen nog altijd bezig is om te strijden voor de landstitel en heel misschien zelfs wel de dubbel.

Daar zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » vr apr 22, 2011 8:25 am

Heel verstandig van De Boer, inderdaad. :biggthumpup.gif:

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr apr 22, 2011 9:09 am

Sportwereld schreef:Geen kampioensbonus voor Jol

Martin Jol. © REUTERS
Martin Jol, die Ajax tot begin december 2010 onder zijn hoede had, ontvangt geen bonus mochten de Amsterdammers dit seizoen de titel veroveren. De trainer die halverwege de competitie opstapte, kwam met de clubleiding een financiële regeling overeen. Dat meldt het AD.

De Hagenaar die nog een doorlopend contract had, wordt tot het einde van het seizoen doorbetaald.

De regeling zou stopgezet worden als hij voor 1 februari van dit jaar bij een club aan de slag zou gaan. Daarbij was geen bonus afgesproken als Ajax kampioen zou worden. Na de succesvolle vorige jaargang diende Jol de Amsterdamse club dit seizoen iets meer dan vijf maanden. Zijn opvolger Frank de Boer nam de scepter begin december 2010 over en tekende een contract tot medio 2014.
Weer een onzin-bericht die getackeld is. De pers is echt van een ontzettend laag niveau geworden zeg. Het lijkt wel boulevard. Alleen maar onzin wordt de ether in geslingerd om mensen te beschadigen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke

Bericht door Duke » vr apr 22, 2011 9:16 am

Wie kwam daar ook al weer mee, VI?

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 22, 2011 9:17 am

Hoezo? De VI beweert het een, het AD het ander. Wie zegt dat het AD het bij het rechte eind heeft? :confused.gif:

Plaats reactie