Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Cruijff » wo feb 02, 2011 10:00 pm

Marillion schreef:Hij moet toch nog even dat halve seizoen overbruggen. Nou kan hij zich wat dat betreft waarschijnlijk geen betere omgeving wensen. Het publiek in Heerenveen is nou niet bepaald lastig.
Het was veel beter geweest als hij nu naar Ajax had gekomen. Dan had hij meteen vrijdag in de basis gestaan tegen een tegenstander waar je makkelijk een aantal keer tegen kunt scoren. Goed voor het vertrouwen. En dan had Bas Dost door kunnen gaan in een goede samenwerking met FdB inplaats van een verstoorde relatie met z'n trainer Jans. Die arbitragezaak was achteraf een slechte zet, want die commissie geeft de speler toch altijd ongelijk en over en weer ging men met erg veel modder gooien.
El Clavo schreef:
Cruijff schreef:Je kunt me clown noemen, maar liever artiest.

De technische staf + nagenoeg iedereen van de directie directie wilden tot 5,2 miljoen gaan, maar 1 man heeft dit tegen gehouden. Of dit Jeroen Slop is of Rik van den Boog heb ik helaas nog niet kunnen achterhalen.
Lul niet zo slap vent.

Dit heet nou beleid.

De hoofdprijs vragen voor spelers die weggaan en niet bereid zijn om belachelijke bedragen a la Sulejmani voor de waan van de dag te betalen. Ajax geeft hiermee een heel duidelijk signaal af en daar ben ik erg blij mee.
Sulejmani is geen vergelijking, dat bedrag van 16,25 miljoen is gestoord voor een pingelaartje die af en toe iets leuks met zijn linkerbeen doet. Dost heeft aanwijsbare (kop)kwaliteiten die onze huidige aanvallers ontberen en kostte maar 5,2 miljoen. Frank de Boer wilde hem graag hebben en nog steeds. Grote kans dat hij in de zomer alsnog wordt gehaald maar we hebben hem nu al nodig. Helaas wilde FdB Dost niet zo graag dat hij het prijsverschil van 7 ton zelf vanuit zijn salaris of privé vermogen heeft bijgelegd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 03, 2011 12:18 am

Cruijff schreef:
Marillion schreef:Hij moet toch nog even dat halve seizoen overbruggen. Nou kan hij zich wat dat betreft waarschijnlijk geen betere omgeving wensen. Het publiek in Heerenveen is nou niet bepaald lastig.
Het was veel beter geweest als hij nu naar Ajax had gekomen. Dan had hij meteen vrijdag in de basis gestaan tegen een tegenstander waar je makkelijk een aantal keer tegen kunt scoren. Goed voor het vertrouwen. En dan had Bas Dost door kunnen gaan in een goede samenwerking met FdB inplaats van een verstoorde relatie met z'n trainer Jans. Die arbitragezaak was achteraf een slechte zet, want die commissie geeft de speler toch altijd ongelijk en over en weer ging men met erg veel modder gooien.
El Clavo schreef:
Cruijff schreef:Je kunt me clown noemen, maar liever artiest.

De technische staf + nagenoeg iedereen van de directie directie wilden tot 5,2 miljoen gaan, maar 1 man heeft dit tegen gehouden. Of dit Jeroen Slop is of Rik van den Boog heb ik helaas nog niet kunnen achterhalen.
Lul niet zo slap vent.

Dit heet nou beleid.

De hoofdprijs vragen voor spelers die weggaan en niet bereid zijn om belachelijke bedragen a la Sulejmani voor de waan van de dag te betalen. Ajax geeft hiermee een heel duidelijk signaal af en daar ben ik erg blij mee.
Sulejmani is geen vergelijking, dat bedrag van 16,25 miljoen is gestoord voor een pingelaartje die af en toe iets leuks met zijn linkerbeen doet. Dost heeft aanwijsbare (kop)kwaliteiten die onze huidige aanvallers ontberen en kostte maar 5,2 miljoen. Frank de Boer wilde hem graag hebben en nog steeds. Grote kans dat hij in de zomer alsnog wordt gehaald maar we hebben hem nu al nodig. Helaas wilde FdB Dost niet zo graag dat hij het prijsverschil van 7 ton zelf vanuit zijn salaris of privé vermogen heeft bijgelegd.
Gaan we dan dit keer wel een betrouwbare bron krijgen voor die 5,2 miljoen waar je het nu weer steeds over hebt? (in dat topic zitten we namelijk... betrouwbaar...)
Op naar de vierde ster!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do feb 03, 2011 3:36 am

Pride of Amsterdam schreef:Gaan we dan dit keer wel een betrouwbare bron krijgen voor die 5,2 miljoen waar je het nu weer steeds over hebt? (in dat topic zitten we namelijk... betrouwbaar...)
Geen energie insteken, Pride. Typisch staaltje interessant doenerij. Erg vermoeiend.
Je zou bijna zeggen: 'open een topic onbetrouwbaar transfernieuws'. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 28, 2011 11:14 am

PM maar ff PoA, dan geef ik je een toelichting op de perikelen.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di mar 01, 2011 11:49 am

Mertens blijft hopen op Ajax

APELDOORN – Dries Mertens hoopt dat de interesse van Ajax van de afgelopen transferperiode in de zomer wordt doorgezet. De Amsterdammers schrokken van de vraagprijs van 8 miljoen die zijn club FC Utrecht voor de linksbuiten neerlegde.
© ANP

"Van de week was ik bij Ajax-Anderlecht", zegt Mertens in een dubbelinterview met boezemvriend Nacer Chadli (FC Twente) in het nieuwe magazine van NUsport.

"Daar zag ik dat Ajax een mooi team heeft. Ze spelen het aanvallende voetbal dat ik graag speel. Ik denk dat ik er goed zou passen."

Chadli: "Ik weet dat Dries naar Ajax wil, maar vind dat hij beter past bij een goede Spaanse club. Eentje waar veel beweging in het spel zit. In de Primera División draait alles om techniek. Als ik Barcelona zie spelen, denk ik: daar past Dries prima tussen."

Mertens: "Nacer zie ik wel bij Bayern München spelen, op de plek van Franck Ribéry. Ik vind de Bundesliga echt bij hem passen. De Spaanse competitie ook. Eigenlijk kan hij overal voetballen."

De volledige reportage met Chadli en Mertens, die elkaar woensdag treffen in de halve finale van de beker, vindt u in het nieuwe magazine van NUsport. Dat ligt vanaf dinsdag in de winkel en is ook online te bestellen.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di mar 01, 2011 12:00 pm

Cruijff schreef:PM maar ff PoA, dan geef ik je een toelichting op de perikelen.
Voor een bronvermelding hoeven we toch niet te PM-en? :hypocrite.gif:

Het gaat me er niet om of je gelijk hebt of niet, maar het noemen van dingen zonder bronvermelding in het topic betrouwbaar vond ik niet helemaal kloppen. Wellicht dat het dus beter pastte in het topic onbetrouwbaar.
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 01, 2011 3:43 pm

Pfffff kun je zelf niet bedenken hoe dit soort dingen werken...? Als informatie uit de eerste hand van de Ajax directeuren altijd direct op Twitter en andere online media worden gezet vertelt slicky rikkie me niet meer dagelijks de dingen die eigenlijk alleen voor de directie bestemd zijn.

Bij Voetbal International zaten ze er heel erg lollig over te doen dat de delegatie van Ajax Chinees had besteld, ze op het laatste moment van Heerenveen te horen kregen dat men met het bod akkoord was, maar dat vd Boog vervolgens niemand meer kon bereiken om het officieel te bekrachtigen. Dat klonk als een leuke mop van vd Gijp en te amateuristisch om waar te zijn. Helaas is het wel precies op deze manier gegaan. De transfer was om 23:40 uur gewoon rond alleen Rik vd Boog en consorten hebben gigantisch lopen prutsen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 01, 2011 3:45 pm

Ik zou het overigens pas gepruts hebben gevonden als Dost was gekomen, maar dat terzijde.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 01, 2011 4:22 pm

Daar kunnen we over blijven discussiëren. Hij had dan met een basisplaats gedebuteerd tegen de Graafschap, meteen gescoord en daarna vertrouwen gehad. Bij VVV Venlo thuis idem dito (en dan krijg je dus een leuke thuiswedstrijd inplaats van een bloedeloze 1-0). Siem en Eriksen gaan ook veel beter spelen als ze de bal aan een aanspeelpunt tegenkomen, onze vleugelspelers ook. Vervolgens wordt PSV - Ajax ook een veel leukere wedstrijd.

Als als als... Deze discussie kunnen we blijven voeren (laten we dat in een ander topic doen) en we gaan het volgend seizoen ook echt zien, want jullie vrees gaat terecht blijken. In de zomerstop koopt Ajax Dost alsnog. Ik ga Dost hier niet heilig zitten verklaren. Ik vind Luuk de Jong een veel betere spits en weet zeker dat Siem zijn prestaties direct met sprongen vooruit gaan als hij na Pantelic zijn talentvollere broertje bij zijn team in de spits krijgt, maar helaas zal hij voor Ajax niet haalbaar zijn.

Maar in deze topic, of in de bestaande topics genaamd De Rik van den Boog-topic dan wel Scouting, financiele zaken en toekomst wil ik graag jullie mening horen over de werkwijze die Ajax op de avond van de transferdeadline gehanteerd heeft.

jabu

Bericht door jabu » di mar 01, 2011 4:36 pm

Cruijff schreef:Maar in deze topic, of in de bestaande topics genaamd De Rik van den Boog-topic dan wel Scouting, financiele zaken en toekomst wil ik graag jullie mening horen over de werkwijze die Ajax op de avond van de transferdeadline gehanteerd heeft.
Dubbel schreef:
Pride of Amsterdam schreef:Gaan we dan dit keer wel een betrouwbare bron krijgen voor die 5,2 miljoen waar je het nu weer steeds over hebt? (in dat topic zitten we namelijk... betrouwbaar...)
Geen energie insteken, Pride. Typisch staaltje interessant doenerij. Erg vermoeiend.
Je zou bijna zeggen: 'open een topic onbetrouwbaar transfernieuws'. :smallgrin.gif:
You do the math...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 01, 2011 4:40 pm

Ach ja hoor. Ontloop de discussie maar door er een oude quote bij te halen en mij neer te zetten als iemand die uit zijn nek lult om het interessant doen.

Feit is dat de transfer vóór middernacht rond was en vd Boog gigantisch heeft lopen prutsen. VI heeft dit naar buiten gebracht en men lachtte erom, bij Ajax was er ook niemand die zei dat dat verhaal niet klopt. Vd Boog houdt de aandacht voor zijn mega flater het liefst natuurlijk zo klein mogelijk.

jabu

Bericht door jabu » di mar 01, 2011 4:42 pm

Cruijff schreef:Ach ja hoor. Ontloop de discussie maar door er een oude quote bij te halen en mij neer te zetten als iemand die uit zijn nek lult om het interessant doen.
Daar hoef ik weinig moeite voor te doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 01, 2011 4:45 pm

Wederom ontwijk je de discussie, je komt slechts met een nietszeggende oneliner.

Het bedrag van 5,2 miljoen klopte, het tijdstip waarop de fax binnenkwam ook. Ach laat het eigenlijk ook fucking zitten joh. De Boer wilde Dost echt graag, nog steeds.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 01, 2011 6:04 pm

Wat mij vooral intrigeerde was jouw opmerking dat het bericht zo en zo laat op teletekst zou staan. Dan heb je dus ook bronnen bij de NOS, want Ajax zet het zelf niet op teletekst.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 01, 2011 7:35 pm

Haha ja vanaf 20 mei heb ik inderdaad ook (aangetrouwde) familie die voor de NOS werkt, want dan trouwt mijn nichtje met de commentator van AZ - Twente (eergister) en Ajax - PAOK en PAOK - Ajax en nog een zooi andere wedstrijden.

Maar nee, dat ik om 19:15 uur bijvoorbeeld al weet wat de NOS op het 8 uur journaal gaat vertellen is niet het geval, een tijd lang ben ik wel zo gek in mijn hoofd geweest dat ik mezelf dat soort krachten wel toebedeelde, maar die tijd is voorbij. :excited.gif:

Ik dacht gewoon met zekerheid te kunnen melden dat de Dost deal door zou gaan. Rik van den Boog zelf dacht ook dat het in kannen en kruiken was. Die lui van Hoerenveen zijn sletten dat ze pas na 22:00 uur een fax sturen, de Ajax delegatie een stel uilskuikens dat ze niet 2 broodjes kroket maar 6 zakken afhaalchinees gaan eten en die fax 45 minuten later pas uit de printer opvissen en het niet meer wisten te regelen... :biggthumpup.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » wo mar 02, 2011 5:31 pm

Even serieus, dit geloof je toch zelf niet?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 02, 2011 6:01 pm

In deze topic gaat het om betrouwbaar transfernieuws, niet om geneuzel van wat er vroeger misschien wel of niet gebeurd is.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mar 02, 2011 8:40 pm

Na twee seizoenen op huurbasis bij Willem II, mag Ajacied Jan-Arie van der Heijden zich per volgend jaar bewijzen in Amsterdam.

Ajax-trainer Frank de Boer heeft zich positief uitgesproken over de vorderingen van de middenvelder. "We hebben Jan-Arie uiteraard zeer intensief gevolgd bij Willem II", aldus De Boer tegenover VI. "We zijn zeker tevreden over zijn ontwikkeling."

"Voor ons is hij daardoor een interessante optie voor volgend seizoen", vervolgt de oefenmeester. "Hij heeft zijn opleiding hier genoten, dus hij weet wat er wordt gevraagd voor dit niveau. De selectie loopt niet over van de linkspoten."

"In de voorbereiding krijgt hij een aantal weken de tijd zich te bewijzen. Ik zeg niet dat hij meteen in het eerste elftal komt, maar ik denk dat hij zeker een belangrijke selectiespeler voor ons kan worden. En als we ontevreden zijn, kunnen we altijd nog over een verhuur of verkoop nadenken", besluit de coach.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 02, 2011 9:40 pm

Wat Jan Arie in de media zegt over dat hij klaar is voor Ajax klinkt als zelfoverschatting, maar ik denk dat hij best een beetje gelijk heeft. Hij heeft nu 2 jaar meegemaakt hoe het is om met technisch minder onderlegde spelers te voetballen, duels te moeten winnen en niet altijd minimaal 60% van de wedstrijd de bal te hebben. Een stukje voetbal met weerstand dat bijvoorbeeld een Urby nooit geleerd heeft.

Ik denk dus dat hij het als linksback of middenvelder ipv Lindgren best goed kan gaan doen. Hij debuteerde in 2007 prima en heeft een heerlijke pass in zijn linker.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 02, 2011 11:14 pm

Is hij niet te langzaam voor een back?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 02, 2011 11:48 pm

Tja hij is niet gigantisch snel, als je Winston Bogarde of Arthur Numan als de maat neemt dan komt hij denk ik niet aan het niveau dat die twee bereikt hebben. Wel zal hij in mijn ogen niet onderdoen voor Blind en positioneel het ook beter invullen dan Anita. Slimme voetballer die Van der Heijden.

Onder Adrie Koster heeft hij 4 à 5 keer meegedaan en zijn onbevangenheid viel me op. Durfde ballen cross te spelen over 40, 50, meter en die kwamen perfect op de stropdas van medespelers aan. Het lijkt me als bankzitter geen grote ruzieschopper en hij is op het middenveld op diverse posities inzetbaar. Zal volgend seizoen van Frank dus waarschijnlijk wel redelijk wat speelminuten krijgen.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 03, 2011 12:33 am

Geloof je wel hoor alleen deed Blind het ook goed bij Grunn. Bij Ajax is het toch wat minder..
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 03, 2011 10:09 am

Mwa het publiek in Groningen was super enthousiast over Blind omdat hij aan de rechterkant vaak opkwam. Verdedigend was het niet altijd even sterk, vorig seizoen kreeg Grunn veel meer treffers tegen dan deze jaargang.

Overigens deel ik de mening van veel Ajacieden, dat Blind er geen reet van bakt, niet. Dit seizoen zakte hij bij Utrecht uit door de mand (welke Ajacied niet?), maar verder deed hij het in de meeste wedstrijden naar behoren. Het is niet van nature zijn positie, hij moet er nog een beetje in groeien. Voor een back is ervaring belangrijk en ook dan zie je zelfs gelouterde spelers als Maicon nog regelmatig flateren. Nare positie linksback of rechtsback, ben blij dat ik er in mijn carriere nooit heb hoeven spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 03, 2011 1:11 pm

Maicon werd voorbijgelopen door een Bale in vorm. Daar kon zelfs de Blind van vorig seizoen bij Grunn niet tegenop... Denk ik.
IK GELOOF!!!!!!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 03, 2011 1:45 pm

Mening over Blind deel ik ook niet. Hij doet het naar behoren. Er is ruimte voor verbetering, dat is correct.
Zie hem nog wel 3 jaartjes als back blijven spelen bij onze club.

Plaats reactie