Het was veel beter geweest als hij nu naar Ajax had gekomen. Dan had hij meteen vrijdag in de basis gestaan tegen een tegenstander waar je makkelijk een aantal keer tegen kunt scoren. Goed voor het vertrouwen. En dan had Bas Dost door kunnen gaan in een goede samenwerking met FdB inplaats van een verstoorde relatie met z'n trainer Jans. Die arbitragezaak was achteraf een slechte zet, want die commissie geeft de speler toch altijd ongelijk en over en weer ging men met erg veel modder gooien.Marillion schreef:Hij moet toch nog even dat halve seizoen overbruggen. Nou kan hij zich wat dat betreft waarschijnlijk geen betere omgeving wensen. Het publiek in Heerenveen is nou niet bepaald lastig.
Sulejmani is geen vergelijking, dat bedrag van 16,25 miljoen is gestoord voor een pingelaartje die af en toe iets leuks met zijn linkerbeen doet. Dost heeft aanwijsbare (kop)kwaliteiten die onze huidige aanvallers ontberen en kostte maar 5,2 miljoen. Frank de Boer wilde hem graag hebben en nog steeds. Grote kans dat hij in de zomer alsnog wordt gehaald maar we hebben hem nu al nodig. Helaas wilde FdB Dost niet zo graag dat hij het prijsverschil van 7 ton zelf vanuit zijn salaris of privé vermogen heeft bijgelegd.El Clavo schreef:Lul niet zo slap vent.Cruijff schreef:Je kunt me clown noemen, maar liever artiest.
De technische staf + nagenoeg iedereen van de directie directie wilden tot 5,2 miljoen gaan, maar 1 man heeft dit tegen gehouden. Of dit Jeroen Slop is of Rik van den Boog heb ik helaas nog niet kunnen achterhalen.
Dit heet nou beleid.
De hoofdprijs vragen voor spelers die weggaan en niet bereid zijn om belachelijke bedragen a la Sulejmani voor de waan van de dag te betalen. Ajax geeft hiermee een heel duidelijk signaal af en daar ben ik erg blij mee.