De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 3:37 pm

VDB zou beter tekst en uitleg kunnen geven over e.e.a. Daar hebben wij inmiddels wel recht op.

Apart dat Slop komt. Die kan het functioneren van VDZ vast goed beoordelen. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 16, 2011 3:39 pm

Van de Boog heeft gelijk. De indruk in de media wordt gewekt dat het een persoonlijk iets is. Nou, dat is het niet, het is een arbitragezaak van Ajax. Slop is er vanavond, die is verantwoordelijk voor personeelszaken. Lijkt me dus de juiste man om Ajax te vertegenwoordigen.
I think I lost my fucking headache

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 16, 2011 3:42 pm

joey schreef:VDB zou beter tekst en uitleg kunnen geven over e.e.a. Daar hebben wij inmiddels wel recht op.

Apart dat Slop komt. Die kan het functioneren van VDZ vast goed beoordelen. :confused.gif:
Tja, mensen die helemaal niet bij Ajax werken schijnen ook prima te weten wat er allemaal speelt, dus dan moet iemand die er nog af en toe rond loopt het zeker wel weten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 3:44 pm

Slop ziet het natuurlijk meteen als een ander slecht functioneert. Hij herkent dat. :666.gif:

Eerst zou VDB wel komen.

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo feb 16, 2011 3:48 pm

Jinne schreef:
joey schreef:VDB zou beter tekst en uitleg kunnen geven over e.e.a. Daar hebben wij inmiddels wel recht op.

Tja, mensen die helemaal niet bij Ajax werken schijnen ook prima te weten wat er allemaal speelt, dus dan moet iemand die er nog af en toe rond loopt het zeker wel weten.
Iemand die verantwoordelijk is voor personeelszaken, zoals Slop, zeker!

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo feb 16, 2011 3:49 pm

joey schreef:Slop ziet het natuurlijk meteen als een ander slecht functioneert. Hij herkent dat. :666.gif:
Degene die personeelszaken doet zal op de hoogte zijn van functioneringsgesprekken of ze zelfs zelf afnemen. Denk je niet?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 3:55 pm

Nee, dat denk ik niet. Ik hoor wel eens van functioneringsgesprekken, maar die gaan zelden tussen iemand van de directie en het personeelslid. Meestal is de directe chef degene dit dat doet.

Lijkt me niet dat de scouts onder Slop vallen, of wel? :confused.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 16, 2011 4:07 pm

"ik hoor wel eens van functioneringsgesprekken"......

En op basis daarvan trek je je conclusie? :excited.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » wo feb 16, 2011 4:10 pm

joey schreef:Nee, dat denk ik niet. Ik hoor wel eens van functioneringsgesprekken, maar die gaan zelden tussen iemand van de directie en het personeelslid. Meestal is de directe chef degene dit dat doet.

Dat hangt natuurlijk heel erg af van de grootte van het bedrijf, en zo groot is Ajax niet.
En zeker iemand die aan het hoofd van een afdeling staat zoals VdZee zal direct beoordeeld worden door de directie.

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo feb 16, 2011 4:14 pm

joey schreef:Nee, dat denk ik niet. Ik hoor wel eens van functioneringsgesprekken, maar die gaan zelden tussen iemand van de directie en het personeelslid. Meestal is de directe chef degene dit dat doet.

Geen idee, jij weet het blijkbaar ook niet. Ik zei ook niet voor niets: zelf afnemen of er in ieder geval van op de hoogte zijn. Zeker op het moment dat een arbeidsrelatie escaleert wordt er natuurlijk even terug gevallen op dergelijke gesprekken. Maar goed, je werkt zelf ook niet in een professionele organisatie, dus jouw laatste functioneringsgesprek is vast heeel lang geleden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 4:18 pm

Neefkens schreef:"ik hoor wel eens van functioneringsgesprekken"......

En op basis daarvan trek je je conclusie? :excited.gif:
Tja, ik doe er niet aan. :smallgrin.gif:

Mijn vriendin heeft ze wel gehad, en altijd met haar directe chef. Ze heeft ze zelf ook een jaar of wat zulke gesprekken met mensen moeten voeren. We hadden het gisteren nog over de zaak-VDZ en zij vond (op basis van wat nu bekend is) dat Ajax het niet slim had gespeeld.

Maar een beetje flauw dat je zo begint, Neef.

Lijkt me dat het iemand moet zijn die het werk van de betrokkene ook inhoudelijk kan beoordelen. Dus in het geval van een scout: degene die het functioneringsgesprek doet moet een voetbalman zijn.

Maar dat weten jullie ook wel. Het punt is natuurlijk dat de nieuwe trainer VDZ nog amper heeft meegemaakt. Dus dan kom je uit bij Jol... :666.gif:

Ajax zal sowieso moeten aantonen dat er iets veranderd is sinds juli. Want toen kreeg VDZ loonsverhoging én een vast contract. En dan moet Ajax dat ook zwart op wit hebben, want je moet een dossier opbouwen, wil je iemand eruit kunnen smijten. Ik heb tenminste begrepen dat VDZ niet op staande voet ontslagen is.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 16, 2011 4:48 pm

Ajax heeft gewoon een arbeidsconflict met 1 van de medewerkers en zal daar in hun ogen goede redenen voor hebben. Dat zal verder gaan dan wat teveel lullen. Dat de media dit gebruikt als stok had AJAX moeten voorzien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 16, 2011 5:09 pm

Krijgen wij die goede reden dan nog een keer te horen? :confused.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 16, 2011 5:10 pm

Als het goed is niet
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » wo feb 16, 2011 5:11 pm

Ik ben benieuwd of er vanavond nog iemand gaat twitteren. Of is er nooit publiek bij een arbitragezaak?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 16, 2011 5:15 pm

LucaS schreef:Als het goed is niet
Is zo'n vonnis niet gewoon na te lezen? Het staat me bij dat Weekend Cees wel eens zoiets post.

Edit: hier staat het allemaal: http://www.knvb.nl/watdoenwe/organisere ... -vonnissen

999

Bericht door 999 » wo feb 16, 2011 5:15 pm

Van den Boog vervangen

AMSTERDAM - Rik van den Boog is vanavond niet bij de arbitragezaak die Ajax tegen hoofdscout Hans van der Zee heeft aangespannen. De algemeen directeur van de Amsterdamse club wordt op het hoofdbureau van de KNVB in Zeist vervangen door financieel directeur Jeroen Slop, die eveneens de portefeuille personeelszaken in beheer heeft. Een dag eerder gaf Ajax nog expliciet aan dat Van den Boog wel aanwezig zou zijn, maar op het laatste moment vond er dus alsnog een wisseling van de wacht plaats.

Ajax wil de indruk wegnemen dat het een arbitragezaak tussen Van den Boog en Van der Zee is. De huidige nummer drie van de eredivisie heeft de hoofdscout op non-actief gesteld, omdat hij gebrekkig zou communiceren. De Amsterdamse club heeft een arbitragezaak tegen de hoofdscout aangespannen, nadat beide partijen geen overeenstemming over een vertrekregeling hadden kunnen bereiken.

Scout Van der Zee maakte in de zomer van 2007 de overstap van PSV naar Ajax. Hij is verrast door het handelen van de Amsterdamse club en heeft afgelopen zomer nog een fikse loonsverhoging gekregen.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 5:44 pm

Arthur schreef:Ik ben benieuwd of er vanavond nog iemand gaat twitteren. Of is er nooit publiek bij een arbitragezaak?

Bij de arbitragezaak van Bas Dost lag alles op straat.

Arthur

Bericht door Arthur » wo feb 16, 2011 6:12 pm

joey schreef:
Arthur schreef:Ik ben benieuwd of er vanavond nog iemand gaat twitteren. Of is er nooit publiek bij een arbitragezaak?

Bij de arbitragezaak van Bas Dost lag alles op straat.
Maar dat was bij de KNVB, dus dat is iets heel anders.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 6:57 pm

Ben ik nou gek? Dit is toch ook bij de KNVB? :confused.gif:

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... lies-.html

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 16, 2011 7:44 pm

Dat Boog er niet bij is, is geen goed teken. Voor Boog. :smallgrin.gif:

T.t.v. het ontslag van VDZ had Boog het woord in de media. Vandaag is de eerste keer dat Slop voorbijkomt in deze zaak. Wie leverde de input voor de verdediging van de zaak tegen VDZ? Ik krijg de indruk dat Boog dat was...

Er staat meer op het spel dan Ajax vs. VDZ. Deze zaak is ook bepalend voor de toekomst van Boog bij Ajax. Z'n positie en geloofwaardigheid zijn ernstig beschadigd. Wanneer hij, namens Ajax, in deze zaak weer op z'n bek gaat, is het Schluss.

Dus, allen in koor:

Hup VDZ!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 7:56 pm

HUP VAN DER ZEE! :headbang.gif:

:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Het is mijns inziens in het belang van Ajax dat VDB zo snel mogelijk van het toneel verdwijnt.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 16, 2011 8:08 pm

joey schreef: Het is mijns inziens in het belang van Ajax dat VDB zo snel mogelijk van het toneel verdwijnt.
:biggthumpup.gif:

En Slop erbij.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 16, 2011 8:11 pm

Onze goede vriend Mike Verweij op twitter (http://twitter.com/MikeVerweij):
Van Basten zou volgens verzoekschrift Van den Boog problemen hebben met Van der Zee bij #Ajax, maar wenst hem voor arbitragezaak veel succes
Morgen in #Telegraaf. Van den Boog blundert in zaak Van der Zee #Ajax
#Ajax moet van arbitragecommissie aan Hans van der Zee scoutingrapporten overleggen, die er 'niet zijn'. 1-0.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 16, 2011 8:18 pm

Zijn er niet????

Maar VDB beweerde toch van wel? Die zei tegen de ledenraad dat de scouting het met alle aankopen eens was geweest.

Plaats reactie