Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

sander

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door sander » wo feb 02, 2011 3:54 pm

Zlatan Son of God schreef:
Peter schreef:Onze selectie zal deze zomer een metamorfoso ondergaan. Stekelenburg, Vertonghen en van der Wiel lopen dan de deur uit. Ik ga er vanuit dat er dan ook vier versterkingen voor terug komen en dat zijn dan ook gelijk de pareltjes voor 2012-2014. Ik zie dat echt niet zo somber in, hoor. Als je er van uit gaat dat Ajax met die 50-60 miljoen geen diepte investeringen weet te realiseren, dan is het echt doemdenken.
Dan mag ik hopen dat Ajax er nu al mee bezig is, want als we weer wachten tot de zomer dan mogen we weer graaien in de bak met B garnituur!
Dat mag ik inderdaad ook hopelijk. Helemaal nu er geen geld is uitgegeven deze winter heeft Ajax mooi de tijd in te spelen op het vertrek van Stekelenburg, Vertonghen en van der Wiel en wellicht anderen.
Van de huidige selectie van 25 spelers kunnen Olequer, Ooijer, Cvitanich, Silva, Tainio, Suk, Graafland ook op een vertrek rekenen. Bodul, Sno, etc. die bij Jong Ajax meedraaien vertrekken ook. Dan hou je 15 selectiespelers over excl. de defintieve doorstroming van Josefzoon, Sneijder, Castillion, e.a.

Als Ajax hier geen goede slagen in maakt, dan weet ik het ook niet meer. Ze hebben 4-6 maanden te tijd een volwaardige selectie neer te zetten begin van seizoen 2011-2012. En hopelijk een paar jeugdtalenten aan te trekken als Eriksen.

Ben verder dan ook benieuwd of de scouting zijn werk niet doet of dat niemand dit advies goed overneemt, wie de TD wordt, hoeveel invloed FcB straks heeft en welke rol RvdB op zich gaat nemen of dat hij een stapje terug doet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 02, 2011 4:42 pm

Ajaciedjuh schreef:Nieuwe TD, scouting op orde brengen. Financieel ziet het er goed uit.
Ajax is nu aan het bezuinigen op basisspelers. Zo kan ik ook saneren.

Je kunt ook te snel gaan. Wat als de resultaten de rest van het seizoen bar en boos zijn? Dan hebben we straks een heleboel geld in kas en een heleboel paniek in de tent. Weet ik wel wat er gebeurt.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 4:49 pm

Zo bezuinigen was niet de bedoeling.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 02, 2011 4:55 pm

Hoe bezuinigen?
I think I lost my fucking headache

ferry

Bericht door ferry » wo feb 02, 2011 5:02 pm

AD:
Traditionele top drie bestaat nog... in hoogte salarishuizen

ROTTERDAM - Hoewel de traditionele top drie al enkele jaren niet meer zichtbaar is in de rankschikking van de eredivisie, verdienen de Nederlandse spelers van Ajax, PSV en Feyenoord nog altijd het meest in Nederland. De Amsterdammers zijn koploper.

Evander Sno, 1,4 miljoen voor wedstrijden bij Jong Ajax. FOTO PRO SHOTS

Jan Kromkamp, 1,3 miljoen zonder in Fred Ruttens plannen voor te komen. FOTO PRO SHOTS

Dat blijkt uit cijfers van NUsport. Het weekblad presenteert deze week de jaarlijkse 'Inkomens Top 100' van Nederlandse voetballers in binnen- en buitenland. Arjen Robben (Bayern München) is koploper met elf miljoen.

Maarten Stekelenburg blijkt met een 22ste plaats de duurste speler uit de eredivisie. De doelman verdiende in 2010 zeker 2.150.000 euro, inclusief een WK-premie.

Ajax levert op de lijst de meeste spelers uit de eredivisie, met een totaal aan salaris van ruim elf miljoen euro. Bij de eerste honderd onder meer tribuneklant Evander Sno en tweede doelman Kenneth Vermeer. De door Ajax verhuurde Ismail Aissati en Robbie Wielaert zijn nog niet eens meegeteld.

PSV volgt met negen miljoen in de top honderd. Onder de berekening valt ook de naar FC Barcelona vertrokken Ibrahim Afellay. De voormalig aanvoerder streek in Eindhoven bijna 2,5 miljoen euro op. Jan Kromkamp, die momenteel vooral wedstrijden in het belofte-elftal afwerkt, staat met een negende plek ook verrassend hoog.

Opvallend is dat de huidige nummer vijftien van de Nederlandse competitie, Feyenoord, de concurrentie ver voorblijft betreffende het salarishuis. In de top honderd speelden de Rotterdamse spelers 5.740.000 euro bij elkaar. De met voetbal gestopte Roy Makaay en Giovanni van Bronckhorst zijn nog meegenomen in de lijst.

Buiten de traditionele top drie blijft FC Twente ver achter qua salarisvermogen. Sander Boschker, Denny Landzaat en Arnold Bruggink en Theo Jansen haalden de top honderd, maar verder dan 3.240.000 euro aan salaris in de lijst kwamen spelers van de landskampioen uit Enschede niet.

Stijn Schaars is best verdienende speler buiten de traditionele én huidige top drie. De nummer 54 op de lijst van NUsport verdient bij AZ zeker een miljoen euro per seizoen.
Beetje tendentieus stuk want hoewel dit artikel best een indicatie zal geven van de verhoudingen, is het niet zo dat de bedragen in die lijst van NU-Sport alleen over salarissen gaan. Ook sponsor overeenkomsten, commerciële activiteiten en bonussen zijn meegeteld.
Toch is het vreemd dat zo'n Sno op de lijst staat voor 1,4 miljoen. Kan me niet voorstellen dat hij zo geliefd is bij sponsors of marketeers, dus zal het voornamelijk salaris zijn. :blush.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 02, 2011 5:34 pm

Vermeer is natuurlijk ook een dure klant voor een 2e keeper.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » wo feb 02, 2011 5:48 pm

Peter schreef: Hier nog even de link nog naar het stuk over Raiola (aanrader):
http://nos.nl/video/215394-het-leven-va ... aiola.html
Interessant inderdaad. :biggthumpup.gif:

Salvador Dali

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » wo feb 02, 2011 6:07 pm

Thanks voor de tip. Leuk om te zien ook.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo feb 02, 2011 6:34 pm

Leuk om te zien. Vooral het moment dat Ibrahimovic aan Mino vraagt: "Hoe is het in de Nederlandse competitie. Feyenoord"? Mino z'n kop tijdens het eten: "Feyenoord is waardeloos". :biggrin.gif:

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » wo feb 02, 2011 6:36 pm

Ik moest vooral glimlachen toen Mark van Bommel werd voorgesteld aan Robinho. Spanning in de lucht. Heerlijk. :smallgrin.gif:

Oscarito

Bericht door Oscarito » wo feb 09, 2011 11:41 pm

Schijnt dus zo te zijn dat Haesaert een Eden Hazard al vanaf zijn dertiende bij Ajax onder de aandacht heeft gebracht en ook Dembele bij Ajax stage heeft laten lopen maar dat Ajax ze niet wilde hebben. :smallgrin.gif:

Tevens is hij bij Ajax weggegaan als scout vanwege de troebele relatie die hij met Jol had. Ook zag hij geen respons van zijn werk.
Stom want Haesaert achtte ik als een van de weinigen competent genoeg als Ajax scout zijnde.

DelToro

Bericht door DelToro » do feb 10, 2011 9:59 am

Dembele was al heel lang bekend bij Ajax en hadden ze gratis kunnen krijgen, omdat hij bij GBA speelde. Ze kozen er toen echter voor hem niet te halen, omdat ze bang waren dat hij de ontwikkeling van Babel in de weg zou zitten.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 11, 2011 9:06 am

Arbitragezaak Van der Zee legt interne problemen op straat

De arbitragezaak die volgende week dient in de zaak tegen hoofdscout Van der Zee lijkt allerlei interne problemen van Ajax op straat te gaan leggen. Van den Boog bevestigt in De Telegraaf dat het Ajax is die de zaak heeft aangespannen. "Ajax wil van het contract van Hans van der Zee af en hij is het daar niet mee eens."
Intussen heeft de advocaat van Van der Zee al een boekje met argumenten opengedaan in De Telegraaf van vandaag. Volgens de advocaat werd het salaris van Van der Zee per 1 juli nog met veertig procent verhoogd. Hij kwam toen een contract voor onbepaalde tijd overeen en werd gepromoveerd tot Hoofd Scouting Betaald Voetbal. Nooit kreeg hij een signaal dat ze ontevreden over hem waren.
Volgens de advocaat worden de hoofdscout de slechte aankopen verweten en probeert de directie diens verantwoordelijkheid af te schuiven op de hoofdscout. Van de elf aanwinsten onder het bewind van Martin Jol zijn er zes zonder een enkel scouting-rapport aangetrokken, zo meldt de advocaat. Dat zou gaan om Thimothee Atouba, Kerlon, Mido, Marko Pantelic, Teemu Tainio en Hyun-jun Suk. Zé Eduardo en Nicolas Lodeiro werden wel beoordeeld, maar door de scouting aangemerkt als breedteversterking. Over Demy de Zeeuw en Mounir El Hamdaoui waren de scouts positief. André Ooijer kreeg de beoordeling ’negatief’.
AN

Interessant, maar o, wat is dit pijnlijk. :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 11, 2011 9:30 am

Hadden we anders verwacht? Mocht dit waar zijn, dan moet vdBoog hier de zwarte piet voor krijgen. Sterker nog, ik vind dit reden om op te stappen.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 11, 2011 9:46 am

Áls het inderdaad waar is dat er zes speler gehaald zijn zonder scoutingrapport...

Áls het inderdaad waar is dat er toch weer overjarige spelers gehaald zijn als 'breedteversterking' en eentje zelfs na negatief advies van de scouting...

Áls het inderdaad waar is dat Van den Boog Van der Zee de slechte aankopen verwijt terwijl hij daar zelf eindverantwoordelijk voor is...

Áls het inderdaad waar is dat Van der Zee in 2010 nog opslag en een positieverbetering kreeg (dat duidt op tevredenheid), maar nu ineens het veld moet ruimen vanwege iets waar Van den Boog zélf verantwoordelijk voor is...

... ja, dan moet Van den Boog opstappen of desnoods worden ontslagen. Dan zou het echt een schandaal zijn als hij ermee wegkomt.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 11, 2011 9:47 am

Ik neem aan dat Ajax een dossier heeft opgebouwd over het functioneren van VDZ. Dat mag je verwachten binnen een organisatie die 'staat als een huis'. :hypocrite.gif:

Wat een aanfluiting, zeg. Staat toch duidelijk in het rapport-Coronel dat aankopen breed gedragen moeten worden en dat er geen breedteaankopen gedaan mogen worden.

Ajax weigert inzage in spelersrapporten.

VDB komt overal mee weg, Ko. Die man kan praten als Brugman.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 11, 2011 11:13 am

Dit is toch geen nieuws?
IK GELOOF!!!!!!

Duke

Bericht door Duke » vr feb 11, 2011 11:52 am

Wel dat het nu op straat ligt. Erg pijnlijk voor Van den Boog.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 11, 2011 11:58 am

joey schreef:Ik neem aan dat Ajax een dossier heeft opgebouwd over het functioneren van VDZ. Dat mag je verwachten binnen een organisatie die 'staat als een huis'. :hypocrite.gif:
Ja, maar bij 'dermate ernstige zaken' denk ik niet meteen aan alleen slecht functioneren.

Bij Ajax weet je het nooit hoor, maar heeft die man niet gewoon iets uitgespookt wat niet mag? Anders zou ik deze gang van zaken niet kunnen verklaren.

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr feb 11, 2011 11:59 am

Kowalczyk schreef:... ja, dan moet Van den Boog opstappen of desnoods worden ontslagen. Dan zou het echt een schandaal zijn als hij ermee wegkomt.

K.
Zijn opvolger staat in ieder geval al klaar in de coulissen. Keje kan zo aan de slag als VDB vertrekt. Dan is de Cruijff-revolutie compleet.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 11, 2011 12:00 pm

Zoals wat? Waarom zeggen ze dat dan niet gewoon? :confused.gif:

Slecht communiceren, dat is zoiets vaags. :confused.gif:

Zoals ik het nu lees heeft Ajax geen poot om op te staan. Al weet je nooit met de AC, want die is altijd op de hand van de club.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 11, 2011 12:04 pm

Misschien communiceerde hij met zijn vuisten. :smallgrin.gif:

Maar serieus, ik heb geen idee. Zoals je zegt is de aantijging nogal vaag. Als hem slecht functioneren wordt verweten, en er zijn geen scoutingsrapporten, dan heeft Ajax inderdaad geen poot om op te staan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 11, 2011 12:06 pm

Een Arbitragezaak is altijd moddergooien. En er zullen ook alleen maar verliezers komen. Het gaat alleen nog maar hoeveel geld VD Zee meekrijgt.

Eerst maar eens kijken welke feiten op tafel komen. De Arbitragezaak is door Ajax aangespannen, dus zullen ze heus wel een zaak hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 11, 2011 12:08 pm

Die loonsverhoging is funest. Iemand die niet functioneert geef je geen 40% meer salaris.

Wie zou de functioneringsgesprekken met de scouts doen? Of doet niemand dat? :confused.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 11, 2011 12:09 pm

joey schreef:Die loonsverhoging is funest. Iemand die niet functioneert geef je geen 40% meer salaris.

Wie zou de functioneringsgesprekken met de scouts doen? Of doet niemand dat? :confused.gif:
Als dit in zijn contract stond (na x jaar), dan hoeft het geen probleem te zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie