bron: www.ad.nlToni: Van Gaal liet broek zakken
Luca Toni in het shirt van Juventus. FOTO AFP
UPDATE MÜNCHEN - De Italiaan Luca Toni, voormalig spits van Bayern München, heeft flink zijn gram gehaald op zijn voormalige trainer Louis van Gaal. Volgens de huidige aanvaller van Juventus deugt er weinig tot niets van de Nederlandse coach van de Duitse kampioen.
,,Hij behandelt spelers als inwisselbare objecten'', schamperde Toni in een groot interview in de Duitse boulevardkrant Bild.
Volgens de trotse Toni, die in 2006 de wereldtitel met Italië won, kan Van Gaal niet omgaan met sterke persoonlijkheden. ,,Hij is niet meer van deze tijd. Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad in München. Maar Van Gaal wilde gewoon niet samenwerken met mij.''
Toni, die in januari 2010 gefrustreerd terugkeerde naar Italië, onthulde in Bild nog een ,,waanzinnig'' incident met Van Gaal bij Bayern. ,,Hij liet eens voor de voltallige selectie zijn broek zakken. Om aan te tonen dat hij de ballen had om elke speler te wisselen, ongeacht naam en faam. Ik zag toen overigens niet zo veel. Ik zat niet op de eerste rij.''
Ook de Braziliaanse verdediger Lucio, die na de entree van Van Gaal bij Bayern naar Internazionale 'vluchtte', liet in Bild weinig heel van de voormalige bondscoach van Oranje. ,,Hij heeft mij meer pijn gedaan dan wie dan ook in de voetballerij'', fulmineerde de ex-aanvoerder. ,,Alle fijne herinneringen die ik bewaarde aan het winnen van de titel met Bayern, waren door hem in één klap verdwenen.''
Als 'troost' voor Van Gaal drukte Bild ook nog een positieve reactie af, afkomstig van nota bene bestuursvoorzitter Karl-Heinz Rummenigge van Bayern. ,,Hij is alles wat we willen. We verwijten hem niets. Hij heeft al ons vertrouwen. Zijn extreme openheid en eerlijkheid leiden soms tot fricties. En hij is niet altijd even vrolijk of makkelijk in de omgang. Maar hij is wel een excellente trainer en coach.'' (ANP/BVDL)
02/02/11 16u32