Heeeeeel erg dat laatste. En dat meen ik oprecht. Ik heb wel onvriendelijker ALV's meegemaakt. Dit was misschien de meest optimistisch getoonzette waar ik bij ben geweest. En met reden, zeg ik daar bij. 'Kampen'? Ach. Dat wordt allemaal erg opgeblazen. Die 'kampen' zijn het niet zo heel wezenlijk oneens als het in de media soms geleken heeft, de laatste tijd.Neefkens schreef:Ko: hoe heb jij het ervaren gisteren? Als een strijd tussen kampen of toch vooral het AJAX- gevoel dat overheerste?
Ik weet niet wat de buitenwacht zich er precies bij voorstelt, maar de 'groep-Cruijff' kwam niet met veel bombarie de zaak overnemen hoor. Zo van "Revolutie! Nu wij!" Ze zaten ook niet samen, als blok in de zaal. Wie zich twee kampen voorstelt die elkaar geen blik waardig gunnen, heeft het mis. Vergeet niet dat we tijdens élke ALV stemmen voor de Ledenraad: acht openvallende zetels, een aantal mensen zwaaien af, een aantal stelt zich herkiesbaar, nieuwe kandidaten, elke kandidaat mag kort zijn kandidatuur motiveren en toelichten (zowel de herkiesbaren als de nieuwelingen) en daarna wordt er gestemd. Zo ging het nu ook.
Inhoudelijk wil ik er verder niet te veel over zeggen, want de ALV is een besloten en in die zin vertrouwelijke bijeenkomst, waar ook bestuurders en directeuren zichzelf moeten kunnen zijn. In eigen kring manifesteren ze zich soms op een manier die je in de media niet te zien krijgt. Dat moet kunnen zonder dat ik daar verslag van uitbreng op een forum.
Ik ben heel blij dat er op dit moment geen cultuurtje heerst van mensen om willen duwen. Daar moeten we van af.
K.