NEC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » ma aug 30, 2010 7:28 am

So far...so... :neutral.gif:

De keep kreeg alle aandacht bij zijn debuut, maar onderstaand persoon heeft 't ook helemaal niet slecht gedaan bij de zijne...
Latupeirissa heeft al een spandoek

zondag 29 augustus 2010 | 23:56

Afbeelding
Kayfano Latupeirissa (links) in duel met Daryl Janmaat. Foto :Vincent Jannink/ANP

In de catacomben van het Goffertstadion ging na de wedstrijd tegen Heerenveen alle aandacht uit naar keeper Jasper Cillessen. De debutant speelde een fantastische wedstrijd en iedereen wilde het fijne weten van de jonge Groesbekenaar.De kleine buitenaanvaller (1.72 m) Cayfano Latupeirissa had het een stuk rustiger. Toch maakte ook hij zijn debuut in de basis voor NEC. Trainer Wiljan Vloet besloot hem te laten proeven van het hoogste nationale niveau, omdat Niki Zimling met een blessure moest toekijken.

„En dat was wel even wennen”, gaf de 19-jarige Bemmelnaar met Molukse roots na de wedstrijd toe. „Je merkt dat ze er direct kort op zitten. Je hebt ontzettend weinig tijd. In het begin was ik daardoor vooral aan het zoeken naar het juiste gevoel.”

In de 77e minuut zat zijn wedstrijd erop. Terwijl hij het veld afliep keek hij over zijn linkerschouder. Voor het eerst zag hij in de hoek van het stadion een spandoek met zijn naam hangen: Cayfano. „Dat is natuurlijk mooi. Ik had hem voor die tijd nog niet zien hangen; was te geconcentreerd, te veel bezig met de wedstrijd.”

„Van een bekende kreeg ik laatst een mailtje. Hij wilde weten hoe je mijn naam precies spelt. Ik wist dat het voor een spandoek zou zijn, maar dat-ie er vandaag al zou hangen had ik niet verwacht “

http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 31, 2010 7:39 pm

Van Duin en Secerovic naar NEC
Geplaatst op: 31-08-10 om: 19:38 door:Door: Jeroen
NEC versterkt zich op de laatste dag van de transfermarkt met nog twee spelers: Marco van Duin en Adnan Secerovic.

Keeper Marco van Duin maakt per direct deel uit van de NEC-selectie en komt over van FC Volendam. Van Duin maakte in het seizoen 2008/2009 zijn officiële debuut in het betaalde voetbal voor HFC Haarlem. Hij speelde reeds 32 wedstrijden in de Jupiler League en speelde daarvoor in de jeugdopleiding van Ajax. De 23-jarige Van Duin tekende een contract tot het einde van het seizoen.

Daarnaast neemt NEC middenvelder Adnan Secerovic tijdelijk over van Roda JC. De 18-jarige speler maakte in april jl. zijn eerste betaald voetbalminuten voor de ploeg uit Kerkrade.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 01, 2010 6:36 am

Leuk voor Wim; erg sympathieke man... :biggthumpup.gif:

Rip: "Dit is de kroon op mijn werk"
din. 31 augustus 2010

Het kan raar lopen in het trainerswereldje. Zo ben je als jeugdtrainer rustig bezig om de beloftes te coachen, plots sta je van de ene op de andere dag als hoofdtrainer van een Eredivisieclub voor de camera's van Eredivise Live, om daarna via een kort assistentschap net zo snel weer volledig achter de schermen weg te smelten. Wim Rip kan erover meepraten. De Wageninger, die na het plotselinge vertrek van Dwight Lodeweges en de hartinfarct van Ron de Groot ineens als hoofdcoach de honeurs mocht waarnemen, zag zijn rol bij NEC na de samensmelting van de hoofdmacht en de beloftes opnieuw veranderen. Jack de Gier werd de tweede assistent van Vloet, naast Ron de Groot, en Wim Rip mocht zich volledig gaan richten op de video-analyses en de scouting.

Wat voor een buitenstaander wellicht bijna als een verkapte vorm van afvloeiing overkomt, bleek in werkelijkheid gewoon 'de juiste poppetjes op de juiste plaats zetten' te zijn. Want wedstrijd-analyses maken, dat kan Rip als geen ander. En dit is blijkbaar ook de leiding van het Nederlands Elftal opgevallen; ineens kwam daar het wonderlijke bericht dat Wim de nieuwe video-analist van het grote Oranje wordt. Glunderend verhaalt Rip in De Gelderlander: "Carlos Aalbers kwam bij mij. 'Ik heb iets leuks voor je', zei hij. 'Dan zal ik wel moeten gaan scouten in Rusland', antwoordde ik. 'Nog leu­ker, Bert van Marwijk zoekt een vi­deo-analist. En hij wil jou', zei Car­los."

Een zwaar sollicitatie-interview hoefde Rip niet te vrezen, hij bleek namelijk de enige kandidaat voor de positie die door het vertrek Roberto Tolentino vrij gekomen was. Oranje wilde Rip, en niemand anders. Het kennismakingsgesprek was volgens Rip dan ook zeer aangenaam: "In een hele ontspannen sfeer, mag ik wel zeggen. Ik kende er ook natuurlijk al een paar. Als we met de A1 tegen Ajax speelden, kwam ik Frank de Boer tegen, Cor Pot ken ik heel goed en iemand als Ronald Spelbos heeft nog de cur­sus aan mij gegeven." Een voor de wedstrijd NEC-VVV gemaakte video-analyse van Rip maakte een einde aan elke mogelijke laatste twijfel bij de Oranje-staf.

Inmiddels is hij al langs geweest in Twello. "Om dat grijze uitgaanspak te passen. Kreeg ik gelijk een koffer mee. Alles zat er in. Zelfs een paar schoenen." In de aanloop naar de eerste kwalificatie van het Nederlands Elftal is hij er al bij om onze internationals te informeren over de komende tegenstander San Marino. "Mooi hè. Ik vind het echt fantas­tisch. Oranje! Hoger kan niet." Maar voor diegenen die nu toch wat bezorgd beginnen te worden over de invloed op zijn werkzaamheden bij NEC stelt Wim ons direct gerust: "Dat mag natuurlijk nooit. Maar als ik met het Nederlands elf­tal weg ben, ligt de competitie stil. Dat scheelt. En zondag zit ik ge­woon bij ADO Den Haag-PSV voor een analyse. Want een week later moeten wij naar Eindhoven."

http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 04, 2010 7:18 am

Overzicht mutaties N.E.C. 2010-2011

Nu de zomertransfer periode voorbij is, kan het overzicht worden opgemaakt van de mutaties die de 1e selectie van Wiljan Vloet heeft ondergaan.
Foto

De doelstelling op sportief gebied was om de juiste balans te vinden in de selectie en een kwalitatief zo sterk mogelijke selectie op de been te brengen binnen de noodzakelijke financiële bezuinigingen. 13 contractspelers hebben N.E.C. na het seizoen 2009-2010 verlaten en 8 nieuwe contractenspelers zijn gekomen. De totale trainingsselectie komt daarmee op 27 spelers welke hun wedstrijden op het hoogste niveau gaan spelen in de Eredivisie en in de Beloftencompetitie voor Jong N.E.C. Hieronder een overzicht:

NIEUW:
Adnan Secerovic, gehuurd van Roda JC
Thomas Chatelle, gehuurd van RSC Anderlecht (Bel.)
Niki Zimling, gehuurd van Udinese (Ita.)
Marco van Duin, transfervrij overgenomen van FC Volendam
Leroy George, transfervrij overgenomen van FC Utrecht
Nathaniel Will, transfervrij overgenomen van Ajax
Pavel Cmovs, transfervrij overgenomen van Slavia Praag (Tsj.)
Rémy Amieux, gekocht van FC Eindhoven
Jasper Cillessen, eigen jeugd
Cayfano Latupeirissa, eigen jeugd
Youri Loen, eigen jeugd
Dammyano Grootfaam, eigen jeugd
Furkan Alakmak, eigen jeugd
Ryan van Dijk, eigen jeugd
Joost Ebergen, eigen jeugd, was verhuurd aan FC Oss

VERTROKKEN:
Saidi Ntibazonkiza, verkocht aan Cracovia Krakow
Rein Baart, einde contract, Edmonton Drillers (Can.)
Patrick Pothuizen, einde contract, De Treffers
Dominique Kivuvu, einde contract, CFR Cluj (Roe.)
Rutger Worm, einde contract, Melbourne Heart FC (Aus.)
Arek Radomski, einde contract, Cracovia Kraków (Pol.)
Joey Brock, einde contract, RBC Roosendaal
Jhonny van Beukering, einde contract, was verhuurd aan De Graafschap, G.A. Eagles
Nicholas Skverer, einde contract
Mitchell Burgzorg, einde contract
Bastian Weiser, einde contract
Jeroen Heubach, einde huurperiode van FC Twente, gestopt
Jeffrey Sarpong, einde huurperiode van Ajax, Real Sociedad (Spa.)

VERHUURD:
Pavel Cmovs aan BV Veendam

http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 05, 2010 9:33 am

Aangezien 't toch prumentijd is...en wellicht is 't leuke info voor BanJovi... :666.gif:

Vleminckx KVM speler van het decennium
zat. 4 september 2010

Ze zijn er vroeg bij daar in Mechelen. Björn Vleminckx mag zich namelijk vanaf vandaag dé speler van het laatste decennium van KV Mechelen noemen, volgens de supportersfederatie.

Onze spits ontving de prijs uit handen van de supportersfederatie van Malinwa op de jaarlijkse fandag, die dan weer uit twee dagen bestaat. Vandaag staat de dag met name in het teken van de jeugd, Mechels bier en nostalgie (wat een combinatie) en morgen speelt men een oefenwedstrijdje tegen FC Groningen. Een aantal Trouwe Honden zitten dan ook "gezellig" in hetzelfde hotel als de trotse supporters uit het Noorden.

Afbeelding

Björn tont trots z'n Mechelse gouden schoen.
Hopelijk heeft hij aan het eind van het seizoen ook een Nederlandse!

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 07, 2010 7:13 am

Ten Voorde zorgt voor ontlading bij Jong NEC

maandag 06 september 2010 | 22:49 | Laatst bijgewerkt op: maandag 06 september 2010 | 22:55

Afbeelding
Erton Fejzullahu sterk aan de bal tegen Jong AZ. Foto: Erik van 't Hullenaar

Afbeelding
Rick ten Voorde scoorde twee keer bij Jong NEC. Foto: Theo van Zwam

NIJMEGEN - Jong NEC is nog steeds ongeslagen in de eredivisie. Na de puntendelingen tegen PSV en FC Twente werd maandagavond AZ met een 4-3 nederlaag naar huis gestuurd. Grote man bij de Nijmegenaren was opnieuw Rick ten Voorde. Na een uur spelen werd de spits door AZ-doelman Esteban Alvarado Brown neergehaald in het strafschopgebied en benutte hij zelf de strafschop om de Alkmaarders op een 3-1 achterstand te zetten.

Daarmee zat de wedstrijd definitief in de zak van de thuisclub, die al na een kwartier op 2-0 was gekomen. De eerste van Erton Fejzullahu (al na een minuut) was een intikker. De tweede van grote schoonheid. Een aanval over wel zeven schijven werd afgerond met een fraai afstandschot van Cayfano Latupeirissa. AZ kwam nog voor rust terug tot 2-1 (Roland Alberg passeerde Jasper Cillessen met een verdekt schot), maar na de benutte 'pingel' van Ten Voorde leek de wedstrijd gespeeld. Tot Ali Messaoud zich er mee ging bemoeien. De aanvoerder scoorde binnen twee minuten (85e en 87e) twee keer. Jong NEC leek twee punten te gana verliezen, maar zag Rick ten Voorde in de werkelijk allerlaatste minuut alsnog de 4-3 op het scorebord brengen.

De doelpuntenmaker werd luttele seconden later bedolven onder tien ploeggegenoten. "De ontlading bij zo'n goal is altijd groot. Maar als je dit zag. Dat was niet zo maar even op elkaar duiken. Dat zegt wel iets, hoor. Dit is een hechte ploeg. Een echt team", genoot coach Jack de Gier.

Jong NEC wint in de laatste minuut van Jong AZ
maa. 6 september 2010

Op een goed gevulde Eendracht begon Jong NEC als een duveltje uit een doosje aan de wedstrijd. Binnen 1 minuut stond de 1-0 voor NEC al op het scorebord. Ten Voorde loste na een prima actie een schot op goal, die Erton op zijn Vleminckx’s intikte.
Jong NEC speelde de eerste 20 minuten dus prima en AZ had eigenlijk niets in te brengen. De 2-0 viel al in de 20ste minuut. Een prima uitgespeelde aanval werd door Caifano Latupeirissa goed afgerond: vol op slof in de verre hoek. Na deze eerste 20 minuten zakte het niveau en kon AZ in de 32ste minuut voor de aansluitingstreffer zorgen. Met een 2-1 werd de thee opgezocht.

NEC begon niet zo flitsend aan de tweede helft als dat ze aan de eerste helft begonnen. Maar NEC was wel het eerste team dat scoorde na de rust. De keeper van AZ maakte een overtreding op Rick ten Voorde en NEC kreeg terecht een penalty. Ten Voorde spotte met de oude voetbalwet dat men niet zelf de penalty moet nemen, en schoot prima binnen. 3-1. De mannen van Jack de Gier leken eigenlijk al zeker van de winst.

Erton Fejzulahu werd in de 65ste minuut vervangen. De Zweed maakte een gretige en prima indruk en zal zaterdag op de bank zitten tegen PSV. En dat is maar goed ook, want als we de geruchten van vandaag, langs het veld, mogen geloven dan zijn Zimling, Secerovic en Babos er zaterdag niet bij. Zimling heeft de ochtendtraining verlaten met een blessure aan de hamstring. Secerovic hield de middagtraining ook vroegtijdig voor gezien. De 18 jarige middenvelder is sowieso nog niet speelgerechtigd want hij moet nog op de juiste papieren wachten voordat hij officiëel in het rood, groen en zwart mag spelen. Babos gaat morgen pas weer de wei in om te kijken hoe het met zijn rug is. Mocht hij het niet redden dan liet Jasper Cillessen vandaag wel zien dat hij nog wel een wedstrijd wil keepen in het eerste. Hij speelde een prima wedstrijd ondanks drie tegengoals. We zullen de komende dagen horen of Zimling, Secerovic en Babos er zaterdag bij zijn.

Terug naar de wedstrijd. Met nog 5 minuten te gaan staat Jong NEC met 3-1 voor. Maar 5 minuten voor tijd krijgt ook AZ een penalty. Deze wordt benut en daarmee wordt het alsnog spannend op de Eendracht. Twee minuten voor tijd valt zelfs de 3-3 en lijkt Jong NEC voor de derde keer deze competitie gelijk te gaan spelen. Maar na een goede counter maakt Rick ten Voorde, de held van Den Haag vorig seizoen, de 4-3. Jong NEC wint dus uiteindelijk op de valreep en die winst was verdiend.

Opstelling:
Jasper Cillessen, Niels Wellenberg, Joost Ebergen, Mark Otten, Remy Amieux, Ryan van Dijk, Caifano Latupeirissa, Youri Loen, Rick ten Voorde, Erton Feizullahu (65 Jordi Tutuarami), Furkan Alakmak

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 08, 2010 7:05 am

Ben 'ik slaap er vannacht niet van' Haverkort fluit
din. 7 september 2010

Het is weer dinsdag: tijd voor het verloten van de goudhaantjes die de KNVB heeft rondparaderen. Aankomende zaterdag heeft de KNVB een ware jupiler-topper op de wedstrijd gezet: Ben Haverkort. En wie "Ben Haverkort" onder de NEC-supporters zegt, zegt automatisch "FC Twente". Hij zorgde er op 11 januari 2008 namelijk voor dat NEC twee kostbare punten in de prullenbak kon gooien nadat een 100% penalty werd onthouden in onze eigen Goffert. Sindsdien mocht Haverkort alleen nog maar het duel NEC-FC Utrecht fluiten. Let wel: zonder al te veel fouten.

De woorden ''Ik vind dit verschrikkelijk voor NEC", "ik slaap hier niet door vanacht'' en de politiebegeleiding die hij nodig had na afloop van de wedstrijd tegen FC Twente hebben in ieder geval al een hoop goedgemaakt bij onze supporters.

Voor FC-Emmen-supporter Haverkort is het alweer het 21e duel waarin hij NEC mag gaan leiden:
Eredivisie
Gefloten Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis 7 2 2 3 13 9
Uit 10 0 2 8 4 24
Totaal 17 2 4 11 17 33

De laatste keer dat er een rode kaart aan NEC werd getoont was in 2005: toen moest Jonas Olsson het veld verlaten. Gábor Babos was de enige speler van de huidige selectie die ook dat duel in actie mocht komen.

Afbeelding
Dit zien we liever niet zaterdag!
Een geel-zwarte scheidsrechter, geen penalty voor NEC en Zomer die een penalty veroorzaakt

Niet echt boeien, maar soit...
Haverkort fluit dus in Eindhoven zaterdag...

...en ik ga uit van 1 puntje... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 08, 2010 11:33 am

1 puntje maar???
Pessimist altijd jij!! :hypocrite.gif:

Tegen die prutsers moet NEC gewoon 3 punten pakken! :headbang.gif: :headbang.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo sep 08, 2010 12:08 pm

Heeft NEC ooit gewonnen in Eindhoven? (En dan bedoel ik niet bij FC Eindhoven)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 08, 2010 12:09 pm

Babos minimaal zes weken aan kant met rugblessure8 september '10 12:51 door Jeroen de Laat

De droom van Jasper Cillessen blijft voorlopig voortduren. De jonge doelman van NEC is de komende zes weken basisspeler. Gábor Babos is die tijd uitgeschakeld.

NEC meldt op haar officiële website dat Babos minimaal anderhalve maand aan de kant staat met rugklachten. Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat een revalidatie van rust en behandeling het beste is voor de Hongaarse goalie.

De captain van de Nijmeegse ploeg kreeg na de derde competitiewedstrijd van dit seizoen te veel last van zijn rug om nog langer te keepen. Cillessen verving hem in de wedstrijd tegen sc Heerenveen (2-2). Komende zaterdag gaat NEC op bezoek bij PSV.

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 08, 2010 2:04 pm

Vandaar dat-ie nog zo beroerd liep laatst, toen ik 'm bij de Anac zag.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do sep 09, 2010 8:43 am

Vloet: "Blessure van Babos is een klap"
NEC-trainer Wiljan Vloet moet het nog zeker zes weken zonder keeper Gábor Babos doen. De blessure aan zijn rug blijkt ernstiger dan in eerste instantie werd gedacht.

"Dat is een klap", reageert Vloet tegenover Voetbal International. "Het is mijn aanvoerder, mijn meest ervaren speler. Geen enkele ander selectielid heeft zoveel duels in het betaalde voetbal gespeeld als Gábor. Maar we hadden weinig keus. Normaal herstelde Gábor altijd vrij vlot van een wedstrijd, maar dat herstel duurde steeds langer."

De sluitpost ondergaat nu een behandeling waarmee het vocht uit zijn rug moet verdwijnen. "Als de behandeling aanslaat, zou dat in anderhalf à twee weken gelukt moeten zijn. Daarna kunnen we Gábor in een week of vier optrainen."

Jasper Cillessen, die tegen sc Heerenveen ook al onder de lat stond, is de beoogde vervanger. Mogelijk trekt NEC echter nog een nieuwe goalie aan. "We hebben alle vertrouwen in Jasper, maar beseffen dat er ineens een hoop op hem afkomt. Dat je een goede wedstrijd keept is iets anders dan structureel in de basis spelen. We wachten eerst of de behandeling van Gábor aanslaat en gaan ons dan met het bestuur beraden over het eventueel aantrekken van een vervanger", aldus Vloet.
Huh... ??? Waarom hebben ze die speler van Volendam dan gehaald?????????

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 09, 2010 10:43 am

Misschien is Graafland een mooie optie? Volgens mij heeft hij namelijk nog altijd geen contract getekend bij Ajax.

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 09, 2010 2:50 pm

Vooruitblik: PSV-NEC
don. 9 september 2010

Zaterdagavond gaat ons NEC op bezoek bij 21-voudig landskampioen PSV. De 'lampies' zijn samen met Ajax en FC Twente één van de grote favorieten voor de titel en begonnen het seizoen ook sterk. Toch liet ADO Den Haag de afgelopen speelronde zien dat er toch wel degelijk wat te halen valt tegen de Eindhovenaren (2-2).

Als we de historie bekijken zal niemand van zijn stoel vallen over het feit dat we PSV nog nooit op eigen veld hebben verslagen; van de 34 ontmoetingen op eredivisie niveau, werden er 4x gelijk gespeeld en de rest verloren. Toch zijn er bij die 30 nederlagen nauwelijks echte afslachtingen terug te vinden. Op een 6-0 (1990, arme Brookhuis) en 5-0 (2007, arme Babos) na werd er nooit met meer dan drie goals verschil verloren in het Philips stadion. In 2008-2009 en 2000-2001 werd er voor de laatste keren een puntje meegenomen. Iedereen herinnert zich de late gelijkmaker van Tim Janssen in 2008-2009 nog wel (1-1), terwijl er in 2000 met 0-0 gelijk gespeeld werd.

22-01-2010 PSV NEC 3-0
03-05-2009 PSV NEC 1-1
25-08-2007 PSV NEC 5-0
20-08-2006 PSV NEC 3-1
18-03-2006 PSV NEC 1-0

Gisteren werd bekend dat NEC het voorlopig zonder Babos moet doen, verder zijn Chatelle en Zimling op de weg terug. Bij PSV zijn Isaksson en Manolev twijfelgevallen, maar zal Bouma waarschijnlijk wel zijn rentree maken in het shirt van PSV. Verder zal het voor Rens van Eijden bijzonder zijn om tegen zijn oude club te spelen en bij de 'boeruh' uit Eindhoven staat Jeremain Lens - misschien wel NEC's beste aanvaller aller tijden - onder contract, al is 'het half jaar' van Lens te kort geweest om die stempel te verdienen. Lens is tegenwoordig international en scoorde zelfs de 0-1 in en tegen Oekraïne voor Oranje.

Voor Jasper Cillessen zal het een nieuwe 'test' worden: in een volgepakt Philips stadion proberen de schade beperkt te houden, want dat is normaal gesproken toch de opdracht waar NEC het veld mee in zal gaan. Het handjevol NEC-supporters dat meestal naar de lampjesfabriek afreist zal daar niks aan kunnen veranderen, maar PSV laat ook thuis elk seizoen wel een steekje vallen (laatste jaren tegen Roda JC, Heerenveen en Feyenoord) dus laten we hopen dat wij 'dat steekje' een keer mogen zijn! FORZA NEC!

Totaal
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis
37 7 12 18 38 80
Uit 36 5 31 17 86
Totaal 73 7 17 49 55 166

:headbang.gif: :necsjaal.gif: :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 10, 2010 9:56 pm

Van Eijden ziek, Otten in de basis
vrij. 10 september 2010

Het is weer ouderwets kwakkelen bij het rood-zwart-groene keurkorps. Is Chatelle eindelijk weer terug en Zimling op de goede weg, raken we Babos voor een paar weken kwijt en nu ook nog eens centrale verdediger Rens van Eijden. Rens meldde zich vandaag namelijk ziek af en daarom zal Vloet tegen PSV voor het eerst dit seizoen Mark Otten naast Ramon Zomer posteren in de basis.

Laten we hopen dat het griepje snel in de kiem gesmoord is en dat de rest van de selectie buiten schot blijft. Beterschap, Rens!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 11, 2010 12:13 pm

Mooi... jammer voor van Eijden, want ik vond hem de laatste tijd helemaal zo slecht nog niet. Maar Otten is natuurlijk de koning en die hoort in de basis.. :)

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 12, 2010 4:34 am

NEC verliest uit tegen koploper PSV
zat. 11 september 2010

Met Chatelle terug in de basis, maar Zimling en Babos beiden nog geblesseerd, trad NEC deze avond in Eindhoven aan tegen PSV. Voor het eerst dit seizoen kon Davids eindelijk zijn opwachting maken in de basis-elf, waar hij twee weken geleden nog door een rode kaart opgelopen bij Jong NEC de wedstrijd op de tribune moest uitzitten. Jasper Cillessen verving wederom Babos in het NEC doel.

De eerste helft toonde zoals verwacht een veldoverwicht voor PSV, maar de Eindhovenaren waren erg gemakzuchtig en slordig in de balbehandeling. NEC aan de andere kant werkte hard, maar vooral in de eerste twintig minuten leek elke pass over meer dan tien meter over de zijlijn of in de voeten van een PSV'er te verdwijnen. Na zo'n 25 minuten werd George op de enkel getikt door Pieters en moest hij geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger was Goossens, en het was Goossens die in de 37e minuut maar weer eens te meer aantoonde waarom zijn traptechniek zo geroemd wordt. Vanaf een goede 30 meter krulde hij een vrije trap schitterend langs de op de doellijn vastgevroren Isaksson: 0-1! Een mooie beloning voor het harde werk van de Nijmegenaren, die bij vlagen aardig veldspel lieten zien. Met deze stand gingen de beide ploegen ook rusten.

Wat Rutten in de pauze gezegd had in de kleedkamer sloeg duidelijk aan, want PSV kwam veel feller uit de kleedkamer. Binnen 40 seconden na de aftrap kon de geheel vrij doorlopende Engelaar de bal eenvoudig voorgeven op de zojuist ingevallen Koevermans, die de gelijkmaker binnen tikte. NEC kwam er hierna nauwelijks meer uit en de druk van PSV nam alleen maar toe. Na een goed uur spelen schoot Affelay van afstand tussen een kluitje NEC'ers in de bal achter Cillessen voor de 2-1. Zes minuten later maakte Toivonen er met zijn zesde van het seizoen 3-1 van. In de 64e minuut mocht Amieux voor het eerst aantreden voor NEC ter vervanging van de moegestreden Nuytinck, en in de laatste 10 minuten kwam Ten Voorde ook in het veld voor Vleminckx. PSV raakte nog het latwerk boven Cillessen, maar een extra tegendoelpunt bleef de wederom degelijk keepende jongeling bespaard.

En zo verliest NEC dus met 3-1 in Eindhoven. Zeker geen schande tegen een ploeg als PSV, en we zagen aan Nijmeegse zijde bij tijden zeer acceptabel voetbal in de eerste helft. Toch blijft de knullige manier waarop we zo kort na de hervatting alweer tegen de gelijkmaker oplopen een punt van zorg. Genoeg om aan te werken dus voor de volgende wedstrijd thuis tegen AZ.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 12, 2010 9:01 am

Nah goed... dan volgende week de punten maar pakken. Tegen dit AZ moet je toch wel wat kunnen...

Eerste helft weer prima gebald... maar wat er telkens in de rust gedronken wordt... zou het whiskey zijn ofz?
Schöne baalt van beslissing Haverkort
Lasse Schöne was na afloop niet te spreken over de beslissing van Ben Haverkort om Ibrahim Afellay niet te bestraffen na een forse charge tegen de middenvelder van NEC. De aanvoerder van PSV was later in het duel beslissend voor de thuisclub (3-1).

"De scheidsrechter zag het eerst heel goed. Als ik niet op was gesprongen, zou ik hier niet staan. Hij zei dat hij geel zou geven, maar hij gaf eerst voordeel. Geweldig gezien, maar hij gaf die kaart niet. Ik zei daar wat van en toen zou hij er mij bijna één geven. Een rare situatie", aldus Schöne tegenover Omroep Gelderland.

Het al dan niet geven van een gele kaart aan Afellay was niet bepalend voor het eindresultaat. "Dat was niet echt beslissend, want het ging goed de eerste helft. Maar na rust scoren zij snel. Niet nodig dit."

NEC kwam in Eindhoven op voorsprong door een fraaie treffer van John Goossens. De thuiclub won het duel alsnog door doelpunten van Danny Koevermans, Afellay en Ola Toivonen.
PSV was gisteren wel behoorlijk aan het schoppen. Affelay had inderdaad gewoon geel moeten krijgen. En die actie tegen George... man man man... lompe boeren.

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 14, 2010 7:52 am

Ze deden hun naam meer dan eer aan ja, BanJovi... :excited.gif:

Jong NEC maakt verpletterende indruk

maandag 13 september 2010 | 23:34 | Laatst bijgewerkt op: maandag 13 september 2010 | 23:40

Afbeelding
Erton Fejzullahu (hier tegen Jong AZ) scoorde twee keer. Foto: Erik van 't Hullenaar
Quantcast

DEN HAAG - Nog nagenietend repte Jack de Gier over 'een heerlijk avondje dat gekomen was.' "Maar daarvoor is het nog te vroeg, hè," lachte de trainer van Jong NEC na de tot de verbeelding sprekende 5-0 overwinning van maandagavond op Jong ADO Den Haag.

"Ik heb superaanvallen gezien.Hele mooie doelpunten ook. En tegelijkertijd werden we af en toe erg slordig", hield De Gier zijn spelers met beide voetjes op de grond.

Na een kwartier hadden Erton Fejzullahu en Cayfano Latupeirissa NEC al op het goede spoor gezet. Opnieuw Fejzullahu, Furkan Alakmak en Youri Loen maakten het karwei in de tweede helft helemaal af.

Onder de lat stond voor het eerst Marco van Duin. "Hij maakte een goede indruk", zei De Gier over de doelman die van Volendam overkwam en door de rugblessure bij Gábor Babos tweede keeper achter Jasper Cillessen is geworden. "In de laatste fase van de eerste helft kreeg ADO een paar corners. Daar zat hij goed bij. Ook een paar schoten uit de tweede lijn pakte hij knap."

Jong NEC staat nu met acht punten uit vier duels gedeeld tweede met PSV en Groningen. Koploper AZ heeft negen punten.

Jong ADO Den Haag - Jong N.E.C. 0-5
Scoreverloop: 12' Fejzullahu 0-1, 16' Latupeirissa 0-2, 58' Fejzullahu 0-3, 73"Alakmak 0-4, 90+1' Loen 0-5

Opstelling Jong N.E.C. : Marco van Duin; Niels Wellenberg, Joost Ebergen (78' Rychto Lawalata), Rens van Eijden, Rémy Amieux; Ryan van Dijk, Erton Fejzullahu (89' Jordi Tutuarima), Youri Loen; Cayfano Latupeirissa, Rick ten Voorde (69' Navarone Foor), Furkan Alakmak.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 15, 2010 12:18 pm

NEC wil lening met recettes als onderpand
NEC Nijmegen heeft snel geld nodig. De Gelderse club wil daarom een nieuwe lening van enkele miljoenen, waarbij de recettes van de komende seizoenen als onderpand dienen.

NEC heeft het geld nodig, omdat de licentiecommissie van de KNVB een liquiditeitsgarantie van twee miljoen euro eist, meldt De Gelderlander. NEC is door de voetbalbond in categorie I (voor de meest schrijnende gevallen) ingedeeld.

De lening waar NEC een oogje op heeft, kan relatief goedkoop verkregen worden. De claim op de ticketinkomsten zorgt voor een lagere rente. In Engeland is deze manier van lenen overigens al redelijk normaal.

De Nijmeegse gemeenteraad overlegt woensdag ook over een voorstel van het college, waarbij NEC afstand doet van het recht om trainingscomplex De Eendracht terug te kopen. Dat levert de club direct 2,2 miljoen euro op, met als voorwaarde dat de huur voor het lopende seizoen (ongeveer 75.000 euro) meteen betaald wordt.
voetbalprimeur.nl

Wouter

Bericht door Wouter » wo sep 15, 2010 6:26 pm

Een paar weken geleden stonden er nog NEC-supporters voor de camera's te dringen om te vertellen dat ze zo blij waren dat NEC geen type-Jordania nodig had...

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 15, 2010 6:58 pm

NO WAY! Nog steeds niet hoor.
Ajb geen zielsverkoping... :excited.gif:

...niet dat ik een 'egte' ben, maar zekers te weten dat de 'egten' wel zo denken.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 15, 2010 9:18 pm

Het gaat hier toch om een lening en niet de verkoop van een club?? Of begrijp ik het verkeerd??

Van mij hoeft de provncie/ gemeente niet bij te springen overigens... een club die zijn eigen broek niet kan ophouden hoeft iet gesponsord te worden door de belastingbetaler.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 15, 2010 10:33 pm

Raad bezorgd om leenconstructie NEC
Geplaatst op: 15-09-10 om: 21:19 door:Door: Jeroen
NEC heeft snel geld nodig. De Nijmeegse club wil daarom een nieuwe lening van miljoenen, waarbij de opbrengsten van wedstrijden als onderpand dienen. De gemeenteraad maakt zich zorgen om de constructie.

De raad sprak woendagavond over een voorstel van het college, waarbij NEC afstand doet van het recht om trainingscomplex De Eendracht terug te kopen. Dat levert dan 2,2 miljoen euro op. De VVD diende een motie in. De partij wil dat een onafhankelijke jurist de zaak bekijkt.

Volgens wethouder Tas komt NEC in een zeer penibele situatie terecht als de raad niet instemt met het voorstel.

NEC is door de voetbalbond in categorie I, voor de meest zorgelijke gevallen, ingedeeld. En moet binnen een paar jaar financieel gezond zijn.

Bron: Omroep Gelderland

Wouter

Bericht door Wouter » do sep 16, 2010 12:40 am

banjavi schreef:Het gaat hier toch om een lening en niet de verkoop van een club?? Of begrijp ik het verkeerd??

Van mij hoeft de provncie/ gemeente niet bij te springen overigens... een club die zijn eigen broek niet kan ophouden hoeft iet gesponsord te worden door de belastingbetaler.
NEC zit toch in categorie 1, samen met Feyenoord, Willem II en Roda? Enorme financiële problemen dus. Zelfs Vitesse zat voor de overname nog in categorie 2.

Eigenlijk heeft NEC dus wel degelijk een geldschieter nodig om de tent draaiende te houden.

Gesloten