De keep kreeg alle aandacht bij zijn debuut, maar onderstaand persoon heeft 't ook helemaal niet slecht gedaan bij de zijne...
Latupeirissa heeft al een spandoek
zondag 29 augustus 2010 | 23:56
Kayfano Latupeirissa (links) in duel met Daryl Janmaat. Foto :Vincent Jannink/ANP
In de catacomben van het Goffertstadion ging na de wedstrijd tegen Heerenveen alle aandacht uit naar keeper Jasper Cillessen. De debutant speelde een fantastische wedstrijd en iedereen wilde het fijne weten van de jonge Groesbekenaar.De kleine buitenaanvaller (1.72 m) Cayfano Latupeirissa had het een stuk rustiger. Toch maakte ook hij zijn debuut in de basis voor NEC. Trainer Wiljan Vloet besloot hem te laten proeven van het hoogste nationale niveau, omdat Niki Zimling met een blessure moest toekijken.
„En dat was wel even wennen”, gaf de 19-jarige Bemmelnaar met Molukse roots na de wedstrijd toe. „Je merkt dat ze er direct kort op zitten. Je hebt ontzettend weinig tijd. In het begin was ik daardoor vooral aan het zoeken naar het juiste gevoel.”
In de 77e minuut zat zijn wedstrijd erop. Terwijl hij het veld afliep keek hij over zijn linkerschouder. Voor het eerst zag hij in de hoek van het stadion een spandoek met zijn naam hangen: Cayfano. „Dat is natuurlijk mooi. Ik had hem voor die tijd nog niet zien hangen; was te geconcentreerd, te veel bezig met de wedstrijd.”
„Van een bekende kreeg ik laatst een mailtje. Hij wilde weten hoe je mijn naam precies spelt. Ik wist dat het voor een spandoek zou zijn, maar dat-ie er vandaag al zou hangen had ik niet verwacht “
http://www.gelderlander.nl/