De prijzen voor de CL-wedstrijden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door joey » wo sep 01, 2010 9:38 am

Kowalczyk schreef:Dat is natuurlijk een weerzinwekkend onsympathieke, hypocriete en huichelachtige voorstelling van zaken.
Hypocriet én huichelachtig. Volgens mij ben je boos. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander

Bericht door Alexander » wo sep 01, 2010 9:56 am

Is natuurlijk ook werkelijk een dramatische reactie van Ajax. Goed dat het in ieder geval zo wordt opgepakt door de media.

Zal Ajax het vermoeden hebben gehad dat dit zoveel kwade reacties oproept, dat ze het daarom NA Graafschap-Ajax bekend hebben gemaakt?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 01, 2010 9:57 am

joey schreef:Hypocriet én huichelachtig. Volgens mij ben je boos. :666.gif:
Die twee woorden overlappen elkaar weliswaar, maar zijn geen elkaar afdekkende synoniemen. Maar dat terzijde.

Ja, ik ben hier wel boos om, ja. Het dédain voor de supporters stuit me zeer tegen de borst. En zo'n schouderophalende reactie van de club helemaal: duur? "Helemaal niet, we strooien juist met voordeeltjes, wat zeuren jullie nou?" Echt walgelijk.

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 01, 2010 9:58 am

Enerzijds het dédain, anderszijds de verschrikkelijke k*tseizoenen die de supporter heeft moeten verdragen. We worden echt dubbelgenaaid.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 01, 2010 10:10 am

Kowalczyk schreef:Die twee woorden zijn geen synoniemen, maar dat terzijde.
Dat weet ik, maar ze versterken elkaars effect. Zoiets schrijf je alleen als je boos bent.

Ik ben helemaal niet verbaasd over de gang van zaken. Heb meteen na de loting al aangegeven dat ik dit verwachtte. En ergens begrijp ik het ook wel. Dit is voor Slop dé kans om flink binnen te halen. Het maakt die man geen zak uit wie er op de tribune zit, zolang er maar betaald wordt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 01, 2010 10:20 am

Pfffffff al mijn "Ajax-vrienden" hebben al kaartjes.

200 euro heb je toch wel over voor Ajax, Rishi? Real Madrid komt tenslotte. En Milan, ja Milan heeft Robinho en Zlatan gehaald! Je was toch zo een fan van Zlatan?

Teringleijers!
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 01, 2010 10:26 am

joey schreef:Ik ben helemaal niet verbaasd over de gang van zaken. Heb meteen na de loting al aangegeven dat ik dit verwachtte. En ergens begrijp ik het ook wel. Dit is voor Slop dé kans om flink binnen te halen. Het maakt die man geen zak uit wie er op de tribune zit, zolang er maar betaald wordt.
Het is vreemd, trouwens: jij hebt het steeds over Slop (financieel directeur, dus ik denk ook in eerste instantie aan hem), maar in de media wordt steeds Van der Aat opgevoerd als de man die hierover aangesproken dient te worden. In de meeste artikelen staat zíjn naam, en niet die van Slop. Zie ook dit stuk, bijvoorbeeld.

Thijs, met begrip voor jouw situatie (ik snap bijvoorbeeld dat je in dit soort tijden van heetgebakerdheid niet zomaar de naam van een anonieme Ajax-woordvoerder op internet kwakt...), maar wiens loketje is dit precies? Prijsstelling toegangskaarten: is dat de afdeling-Slop ('financieel') of de afdeling-Van der Aat ('commercieel')?

Anyway, welk poppetje ook hoofdverantwoordelijk is, het wekt in elk geval deze indruk, inderdaad:
Het maakt die man geen zak uit wie er op de tribune zit, zolang er maar betaald wordt.
En dat is dus héél erg dom. Dan slacht je echt de gans met de gouden eieren. Met deze prijsstelling stoot je de mensen voor het hoofd die elk jaar een seizoenkaart kopen, en ook kaartjes kopen voor MVV in de beker, en voor IK Start en FK Borac. Dat zijn de mensen waar je het als club van moet hebben, want ze komen altijd en zijn er ook als het slecht gaat. Als je die mensen de tent uitjaagt, merk je dat aan de kaartverkoop niet meteen: in eerste instantie worden de stoelen wel bezet door dagjesmensen. Maar daar gaat de rek op zeker moment uit: die mensen komen niet als de tegenstander niet zo spannend is, en ze blijven weg wanneer het slecht gaat. En dán zie je het ineens: dat je je echte supporters hebt weggepest, en nu niemand meer over hebt.

Het is zó dom. Echt kortetermijnplanning.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 01, 2010 10:30 am

Inderdaad. Als Ajax dit seizoen 3e wordt komt er volgend jaar geen hond naar de EL.

De dagjesmensen hebben tenslotte dit jaar al Real Madrid en Ac Milan gezien en ik kan me voorstellen dat veel vaste mensen het ook laten schieten omdat ze zich genaaid voelen!
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » wo sep 01, 2010 10:35 am

Ik ga in ieder geval al niet meer naar Ajax-MVV, ze bekijken het maar mooi.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 01, 2010 10:36 am

Dat Ajax hier commercieel een klapper wil maken, snap ik best. Dat doet Twente ook. Dat doet elke club. Miljoenen euro's ophalen aan recettes; dat moet je gewoon doen als je in de CL speelt. Alle begrip voor.

Maar waarom moeten we nou weer zo nodig de duurste club uit de poule zijn? Waarom nou weer de overtreffende trap?

En waarom erover liegen? ('we hebben de prijzen vergeleken', 'we zijn de zijn goedkoop in vergelijking met andere topclubs') Dat is gewoon niet waar. Alleen in Engeland bakken ze zo bruin als bij Ajax. Bekijk AC Milan, bekijk Inter, bekijk Real Madrid; allemaal goedkoper dan Ajax. Bekijk clubs die ongeveer in dezelfde regionen van de UEFA-ranking staan, uit competities die financieel ongeveer van dezelfde orde zijn als de Nederlandse: Shakhtar Donetsk, FC Porto, Panathinaikos, Zenit St. Petersburg.

Ajax is gewoon duur. Écht duur. Het valt alleen nog mee wanneer je grote Engelse clubs als vergelijkingsmateriaal gebruikt. Waarom moet dat? Ik wil gewoon wel eens een écht antwoord op die vraag.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 01, 2010 10:40 am

Zou jij dat niet kunnen krijgen dan?
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 01, 2010 10:44 am

Rishi schreef:Zou jij dat niet kunnen krijgen dan?
Dat antwoord, bedoel je?

Nee, niet echt. Ik ken wel mensen binnen Ajax die me off the record dingen kunnen vertellen. Maar de hoofdverantwoordelijken te spreken krijgen en een 'officiële' uitleg krijgen? Dat is voor mij niet zo heel veel makkelijker dan voor jou. Of ik zou me er als journalist op moeten storten, maar daar heb ik geen tijd voor nu.

Als ik er een artikel aan zou wijden en als journalist met directeuren kon gaan praten, zou ik ze wel dwingen tot inhoudelijker quotes dan nu in dat Telegraaf-stukje staan. Dat wel. Ik zou daar meer van gemaakt hebben, denk ik.

K.
Still alive...

Alexander

Bericht door Alexander » wo sep 01, 2010 10:48 am

Jammer, zou zo mooi zijn als jij er tijd voor kan maken en er ergens een echt diepgaand artikel zou komen te staan.

Rooie

Bericht door Rooie » wo sep 01, 2010 10:51 am

Kan je al een beetje inschatten hoe de verkoop verloopt, Thijs?

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 01, 2010 10:57 am

Alexander schreef:Jammer, zou zo mooi zijn als jij er tijd voor kan maken en er ergens een echt diepgaand artikel zou komen te staan.
Inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo sep 01, 2010 10:57 am

Kowalczyk schreef: Thijs, met begrip voor jouw situatie (ik snap bijvoorbeeld dat je in dit soort tijden van heetgebakerdheid niet zomaar de naam van een anonieme Ajax-woordvoerder op internet kwakt...), maar wiens loketje is dit precies? Prijsstelling toegangskaarten: is dat de afdeling-Slop ('financieel') of de afdeling-Van der Aat ('commercieel')?
Ik ga/ging er ook altijd vanuit dat het Slop was, maar het zou me niks verbazen als Van der Aat ook wat melk in de pap te brokkelen heeft. Zal het de volgende keer dat ik in de Arena ben eens navragen.
Benji schreef:Kan je al een beetje inschatten hoe de verkoop verloopt, Thijs?
Gisteren toevallig even gebeld met Ajax, toen werd me verteld dat er tussen de zeven en achtduizend passepartouts zijn verkocht op de eerste dag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Rooie

Bericht door Rooie » wo sep 01, 2010 11:03 am

Met een beetje fatsoenlijke prijzen hadden ze het volgens mij binnen één dag bijna uitverkocht kunnen krijgen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo sep 01, 2010 11:09 am

Dat denk ik ook. Als je dat enthousiasme zag na de wedstrijd van vorige week, dat iedereen elkaar in de armen viel, en toen ik op het parkeerdek stond na de wedstrijd en beneden die honderden supporters zag springen dacht ik: 'ja, het komt weer goed met Ajax, we hebben dit sámen gedaan!'

En precies een week later is Ajax weer die arrogante kutclub die z'n eigen supporters naait en kunnen ze er maar in stikken.

Tsja, dat moet je ook maar kunnen, als club zijnde. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 01, 2010 11:10 am

Alexander schreef:Jammer, zou zo mooi zijn als jij er tijd voor kan maken en er ergens een echt diepgaand artikel zou komen te staan.
Ach, daar moet je je ook weer niet te veel van voorstellen. Wat zou het maximaal haalbare zijn, in zo'n gesprek? Dat ze toegeven wat wij allemaal denken: "Ja, we snappen dat het niet leuk is, maar wij willen gewoon zo veel mogelijk geld."

Als je ze echt ongelooflijk doorzaagt, krijg je dat er misschien eens min of meer letterlijk uit. En dan? Dan kunnen we lekker verontwaardigd zijn: zie je wel, dat dáchten we al!

En daarna gaat Ajax zeggen dat ze verkeerd geciteerd zijn, en dat ze zich niet herkennen in het geschetste beeld.

Hier kom je niet uit. Je kunt alleen maar hopen dat er ooit een andere wind gaat waaien, op dit vlak. Tot die tijd is het wat het is, vrees ik.

Dat is niet schouderophalend of laconiek bedoeld, trouwens. Ik vind dit echt heel verdrietig, begrijp me niet verkeerd, maar je schiet er nu eenmaal niet zo veel mee op wanneer je een klootzak zo ver krijgt dat 'ie toegeeft dat 'ie een klootzak is. Het is niet eens interessant, feitelijk.

K.
Still alive...

Rooie

Bericht door Rooie » wo sep 01, 2010 11:14 am

Thijs schreef:Dat denk ik ook. Als je dat enthousiasme zag na de wedstrijd van vorige week, dat iedereen elkaar in de armen viel, en toen ik op het parkeerdek stond na de wedstrijd en beneden die honderden supporters zag springen dacht ik: 'ja, het komt weer goed met Ajax, we hebben dit sámen gedaan!'

En precies een week later is Ajax weer die arrogante kutclub die z'n eigen supporters naait en kunnen ze er maar in stikken.

Ik ben gister alleen al door meer dan 10 mensen gebeld die interesse hadden om mee te gaan. Bij het horen van de prijs zijn ze echter allemaal afgehaakt.

'Je kan mee, maar de prijzen zijn nogal fors.'

'Zo erg zal het toch niet zijn?'

* Geef de prijs door *

Zonde, zonde, zonde...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo sep 01, 2010 11:17 am

Hoe lang ben jij nu lid van de vereniging, Ko? Toen je net lid werd, heb je hier wel eens verteld dat je je als beginner nog niet kandidaat kon stellen voor een plek in de ledenraad (tenminste, je zou geen kans maken), omdat je daar toch eerst wat jaren lidmaatschap achter je naam moet hebben staan. Dat is nu toch wel een paar jaar geleden. Hoe schat je je kansen nu?

Iemand als jij in de ledenraad lijkt me vrij verfrissend. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 01, 2010 11:18 am

Thijs schreef:Dat denk ik ook. Als je dat enthousiasme zag na de wedstrijd van vorige week, dat iedereen elkaar in de armen viel, en toen ik op het parkeerdek stond na de wedstrijd en beneden die honderden supporters zag springen dacht ik: 'ja, het komt weer goed met Ajax, we hebben dit sámen gedaan!'

Precies dat gevoel inderdaad! Ik was zo ongelooflijk trots en blij en alles. En nu....
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 01, 2010 11:19 am

Thom, heb je al pp's gekocht? :666.gif:

Ko heeft gelijk. Je verandert de mentaliteit van die mensen niet.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo sep 01, 2010 11:32 am

Waar kan ik die PP's kopen? :onfire.gif:
Bertje for President!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 01, 2010 11:36 am

Benji schreef:Ik ben gister alleen al door meer dan 10 mensen gebeld die interesse hadden om mee te gaan. Bij het horen van de prijs zijn ze echter allemaal afgehaakt.

'Je kan mee, maar de prijzen zijn nogal fors.'

'Zo erg zal het toch niet zijn?'

* Geef de prijs door *

Zonde, zonde, zonde...
Yep, ook al van een paar mensen te horen gekregen: "Poeh, nou, laat dan maar zitten. Het moet wel leuk blijven."

K.
Still alive...

Plaats reactie