Hypocriet én huichelachtig. Volgens mij ben je boos.Kowalczyk schreef:Dat is natuurlijk een weerzinwekkend onsympathieke, hypocriete en huichelachtige voorstelling van zaken.

Moderator: mods
Hypocriet én huichelachtig. Volgens mij ben je boos.Kowalczyk schreef:Dat is natuurlijk een weerzinwekkend onsympathieke, hypocriete en huichelachtige voorstelling van zaken.
Die twee woorden overlappen elkaar weliswaar, maar zijn geen elkaar afdekkende synoniemen. Maar dat terzijde.joey schreef:Hypocriet én huichelachtig. Volgens mij ben je boos.
Dat weet ik, maar ze versterken elkaars effect. Zoiets schrijf je alleen als je boos bent.Kowalczyk schreef:Die twee woorden zijn geen synoniemen, maar dat terzijde.
Het is vreemd, trouwens: jij hebt het steeds over Slop (financieel directeur, dus ik denk ook in eerste instantie aan hem), maar in de media wordt steeds Van der Aat opgevoerd als de man die hierover aangesproken dient te worden. In de meeste artikelen staat zíjn naam, en niet die van Slop. Zie ook dit stuk, bijvoorbeeld.joey schreef:Ik ben helemaal niet verbaasd over de gang van zaken. Heb meteen na de loting al aangegeven dat ik dit verwachtte. En ergens begrijp ik het ook wel. Dit is voor Slop dé kans om flink binnen te halen. Het maakt die man geen zak uit wie er op de tribune zit, zolang er maar betaald wordt.
En dat is dus héél erg dom. Dan slacht je echt de gans met de gouden eieren. Met deze prijsstelling stoot je de mensen voor het hoofd die elk jaar een seizoenkaart kopen, en ook kaartjes kopen voor MVV in de beker, en voor IK Start en FK Borac. Dat zijn de mensen waar je het als club van moet hebben, want ze komen altijd en zijn er ook als het slecht gaat. Als je die mensen de tent uitjaagt, merk je dat aan de kaartverkoop niet meteen: in eerste instantie worden de stoelen wel bezet door dagjesmensen. Maar daar gaat de rek op zeker moment uit: die mensen komen niet als de tegenstander niet zo spannend is, en ze blijven weg wanneer het slecht gaat. En dán zie je het ineens: dat je je echte supporters hebt weggepest, en nu niemand meer over hebt.Het maakt die man geen zak uit wie er op de tribune zit, zolang er maar betaald wordt.
Dat antwoord, bedoel je?Rishi schreef:Zou jij dat niet kunnen krijgen dan?
Inderdaad.Alexander schreef:Jammer, zou zo mooi zijn als jij er tijd voor kan maken en er ergens een echt diepgaand artikel zou komen te staan.
Ik ga/ging er ook altijd vanuit dat het Slop was, maar het zou me niks verbazen als Van der Aat ook wat melk in de pap te brokkelen heeft. Zal het de volgende keer dat ik in de Arena ben eens navragen.Kowalczyk schreef: Thijs, met begrip voor jouw situatie (ik snap bijvoorbeeld dat je in dit soort tijden van heetgebakerdheid niet zomaar de naam van een anonieme Ajax-woordvoerder op internet kwakt...), maar wiens loketje is dit precies? Prijsstelling toegangskaarten: is dat de afdeling-Slop ('financieel') of de afdeling-Van der Aat ('commercieel')?
Gisteren toevallig even gebeld met Ajax, toen werd me verteld dat er tussen de zeven en achtduizend passepartouts zijn verkocht op de eerste dag.Benji schreef:Kan je al een beetje inschatten hoe de verkoop verloopt, Thijs?
Ach, daar moet je je ook weer niet te veel van voorstellen. Wat zou het maximaal haalbare zijn, in zo'n gesprek? Dat ze toegeven wat wij allemaal denken: "Ja, we snappen dat het niet leuk is, maar wij willen gewoon zo veel mogelijk geld."Alexander schreef:Jammer, zou zo mooi zijn als jij er tijd voor kan maken en er ergens een echt diepgaand artikel zou komen te staan.
Ik ben gister alleen al door meer dan 10 mensen gebeld die interesse hadden om mee te gaan. Bij het horen van de prijs zijn ze echter allemaal afgehaakt.Thijs schreef:Dat denk ik ook. Als je dat enthousiasme zag na de wedstrijd van vorige week, dat iedereen elkaar in de armen viel, en toen ik op het parkeerdek stond na de wedstrijd en beneden die honderden supporters zag springen dacht ik: 'ja, het komt weer goed met Ajax, we hebben dit sámen gedaan!'
En precies een week later is Ajax weer die arrogante kutclub die z'n eigen supporters naait en kunnen ze er maar in stikken.
Tsja, dat moet je ook maar kunnen, als club zijnde.
Precies dat gevoel inderdaad! Ik was zo ongelooflijk trots en blij en alles. En nu....Thijs schreef:Dat denk ik ook. Als je dat enthousiasme zag na de wedstrijd van vorige week, dat iedereen elkaar in de armen viel, en toen ik op het parkeerdek stond na de wedstrijd en beneden die honderden supporters zag springen dacht ik: 'ja, het komt weer goed met Ajax, we hebben dit sámen gedaan!'
En precies een week later is Ajax weer die arrogante kutclub die z'n eigen supporters naait en kunnen ze er maar in stikken.
Tsja, dat moet je ook maar kunnen, als club zijnde.
Yep, ook al van een paar mensen te horen gekregen: "Poeh, nou, laat dan maar zitten. Het moet wel leuk blijven."Benji schreef:Ik ben gister alleen al door meer dan 10 mensen gebeld die interesse hadden om mee te gaan. Bij het horen van de prijs zijn ze echter allemaal afgehaakt.
'Je kan mee, maar de prijzen zijn nogal fors.'
'Zo erg zal het toch niet zijn?'
* Geef de prijs door *
Zonde, zonde, zonde...