Pom, pom, pom.InnerHarbour schreef:Geen volle Arena die als één man achter Ajax staat tegen een tegenstander die net zo vrolijk als Ajax uit hun positie rent maar een Portugees die de bus parkeert, 0-2.

Moderator: mods
Pom, pom, pom.InnerHarbour schreef:Geen volle Arena die als één man achter Ajax staat tegen een tegenstander die net zo vrolijk als Ajax uit hun positie rent maar een Portugees die de bus parkeert, 0-2.
Inderdaad. Ik ben blij met hem hoor, maar directe vrije trappen nemen kan hij voor geen meter.Wouter schreef:Ziyech was wel heel teleurstellend. Die vrije trap...Neem hem dan gewoon niet.
Daar moest ik ook aan denken. Maar toen zat die klootviool met zijn negatieve voetbal er nog niet, toch?Arthur schreef:Het was een soort Ajax-Parma,
ManU ontregelde zeer effectief. Daar kun je helaas niet omheen.LucaS schreef:Teleurstellend. Niet dat ze verliezen, maar wel dat ze geen moment naar hun mogelijkheden hebben gespeeld. Bs dat het de taktiek en kracht van de tegenstander was, belangrijke passes werdenvsimpel verprutst
Raiola is de zaakwaarnemer van Tete? In dat geval wil Raiola verdienen, Tete moet vertrekken.Tete is zoveel beter dan Veldman.. Dus moet er iets gebeurt zijn tussen Bosz en Tete...Anders ga je niet weg.. Zo ja waarheen dan ? Een Hsv ofzo.. Of volg je dezelfde weg als Bazoer..
Op dit moment is er voor Ajax niet meer mogelijk.LucaS schreef:Teleurstellend. Niet dat ze verliezen, maar wel dat ze geen moment naar hun mogelijkheden hebben gespeeld.
Heeft niet zo veel met het niveau te maken. Piet ging spitsen uitspelen als er geen verdediger vrijstond, Sanchez probeert een tegenstander te poorten op zijn eigen achterlijn. Zelfde probleem. Bosz vaardigt altijd een soort Totalverbot uit op de lange bal. Maar jongens als Velthuizen en Sanchez moeten gewoon de bal aan een medespeler afgeven en verder vooral geen gekke dingen doen. En als er geen vrije medespeler is, dan maar een hengst.Demosthenes schreef:Als er al Bosz-voetbal bestaat, dan zal dat met betere voetballers beter worden uitgevoerd en ik denk dat Ajax betere voetballers heeft dan Bosz bij Vitesse had.Wouter schreef:Dat ligt wel aan Bosz. In de tactiek van Bosz bouwen keepers en verdedigers op via de grond. Altijd en overal. Ook al sta je op je eigen achterlijn met een man in je rug.
Ik heb jarenlang Peter Bosz-voetbal gezien.
Er is alleen veel meer dan Bosz-voetbal, waardoor Ajax verliest en, als er financieel niets verandert, altijd zal blijven verliezen in een finale tegen zo'n tegenstander. Het voordeel is dat onze spelers een finale in de benen hebben, zoals 1969 de 4-1 nederlaag tegen AC Milan louterend heeft gewerkt. Het nadeel is dat Ajax dit team niet bij elkaar kan houden.
Als lengte de oplossing is, moet Ajax een paar verdedigers van 2,20 meter halen.Fraser had in zo'n geval een lange CV als VM opgesteld, Bosz niet.
In discussies met Jonk-aanhangers wordt weer verteld dat Ajax na Jonk juist de lange bal (te vaak) speelt, moeilijke discussieBosz vaardigt altijd een soort Totalverbot uit op de lange bal.
Laten we eerst even afwachten met welke spelers Ajax de competitie begint, hoeveel punten er worden verspeeld na wedstrijden voor plaatsing voor de CL en wat Gijs de Jong zegt over wie er kampioen mag worden van de KNVB.brigade zuid schreef:Nu 2 jaar achter mekaar niks gewonnen. Kampioen worden is volgend jaar een verplichting.
Jawel joh, thuis tegen Schalke en Lyon speelde Ajax veel beter. En dat heeft niet alleen met de tegenstander te maken. MU verdedigde wel beter en hield de ruimtes kleiner, maar in die twee thuiswedstrijden heb ik Ajax heel snelle één keer raken-combinaties zien uitvoeren waar niet tegenop te verdedigen is. Vandaag ging soms de simpelste breedtepass verkeerd. Zenuwen misschien? Juist spelers als Ziyech en Dolberg speelden heel slecht. Jammer hoor.Demosthenes schreef:Op dit moment is er voor Ajax niet meer mogelijk.LucaS schreef:Teleurstellend. Niet dat ze verliezen, maar wel dat ze geen moment naar hun mogelijkheden hebben gespeeld.
Snap ik wel, maak je geen zorgen, maar uitgaan van je eigen kracht is nou juist iets dat bij Ajax past en dat verander je niet voor één wedstrijd/kun je niet veranderen voor één wedstrijd..Wouter schreef:Demo, ik schrijf niet dat lengte ALTIJD de oplossing is (tegen een snelle jongen heb je daar weer weinig aan), maar in dit geval was het wellicht wel van pas gekomen.
Bosz gaat, heel Ajax-achtig, altijd van eigen kracht uit en lijkt nauwelijks te kijken naar de ploeg en de tactiek van de tegenstander. De vraag is of dat altijd verstandig is.
Hoeveel finales op dit niveau hebben de spelers van Ajax al gespeeld, alle spelers bij elkaar? Ik denk 0.Zenuwen misschien?
Laat het maar aan Mourinho over om de angel uit het spel van Ajax te halen.Wouter schreef:Jawel joh, thuis tegen Schalke en Lyon speelde Ajax veel beter. En dat heeft niet alleen met de tegenstander te maken. MU verdedigde wel beter en hield de ruimtes wat kleiner (...) Juist spelers als Ziyech en Dolberg speelden heel slecht. Jammer hoor.Demosthenes schreef:Op dit moment is er voor Ajax niet meer mogelijk.LucaS schreef:Teleurstellend. Niet dat ze verliezen, maar wel dat ze geen moment naar hun mogelijkheden hebben gespeeld.