Ik vind hem veel te veel aankloten, dribbelen slalommen dribbelen, het gaat nergens om..brigade zuid schreef:Traore vind ik.Ajaciedjuh schreef:De Ligt veruit de beste aan Ajax's kant.
Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague)
Moderator: mods
Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague
Kan.brigade zuid schreef:Ik ben een beetje bang voor een leegloop nu we de finale verloren hebben.
Of juist niet. Want de totale machteloosheid is ook schrijnend. Dus van een aantal spelers gaat wel glans. Sanchez zal wel target zijn, misschien Onana, maar Dolberg? Klaassen? Ik denk het niet. De Ligt misschien, maar die is ook echt erg jong. Kan me voorstellen dat die ook beter nog een jaar bij Ajax blijft. Geen enkele andere speler is werkelijk transferwaardig nog naar de échte top.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Traoré wil graag een PL-speler zijn toch? Niets van gezien.WP_Legend schreef:Ik vind hem veel te veel aankloten, dribbelen slalommen dribbelen, het gaat nergens om..brigade zuid schreef:Traore vind ik.Ajaciedjuh schreef:De Ligt veruit de beste aan Ajax's kant.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Het verschil tussen de volwassen voetballers en de knulletjes, die over vijf jaar volwassen zijn. Knap dat ze zo ver zijn gekomen, meer is het niet, helaas.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
gewoon op tactiek afgetroefd...
Demosthenes schreef:Het verschil tussen de volwassen voetballers en de knulletjes, die over vijf jaar volwassen zijn. Knap dat ze zo ver zijn gekomen, meer is het niet, helaas.
Eens. Halen finale is bewonderenswaardig. Paar knappe wedstrijden. Doorbouwen en volgend jaar solide seizoen draaien in competitie. Misschien plaatsen voor CL en dan via derde plaats opnieuw door in EL. Dat lijkt me het maximaal haalbare.
Als je Traore ziet dan zou je bijna denken dat hij het totale plaatje is. Technisch en ook nog eens sterk. Maar ben toch bang dat hij iets te lang op pleintjes heeft gevoetbald en dat dat er nooit meer uit gaat.
Laatst gewijzigd door Sandro op wo mei 24, 2017 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Op kwaliteit. Alles gaat net makkelijker en beter bij United. Sanchez speelt in de eerste helft 4x de bal recht in de voeten van een tegenstander. Riedewald gooit bij het eerste doelpunt naar een United speler. Zo kan ik nog wel meer noemen.
Kopballen van Manchester komen bij ploeggenoten aan. Die van Ajax bij Manchester.
Kopballen van Manchester komen bij ploeggenoten aan. Die van Ajax bij Manchester.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
-
Plaatsen voor EL en weer zo'n seizoen mag ook, voor de CL is Ajax niet klaar.
Op whoscored twee spelers met een 7 (Traore en Sanchez), één met een 5,.. de rest in de 6. Bij MU Fellaini een 9.
https://www.whoscored.com/Matches/11853 ... ter-United
Op whoscored twee spelers met een 7 (Traore en Sanchez), één met een 5,.. de rest in de 6. Bij MU Fellaini een 9.
https://www.whoscored.com/Matches/11853 ... ter-United
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Voor diegene die een foutieve zaakwaarnemer hebben... kijk naar jezelf en naar je eigen prestatie...
Ajax had niks maar dan ook niks te zoeken in Solna..
Wel mag Ajax zeer trots zijn op de EL van dit seizoen
Ajax had niks maar dan ook niks te zoeken in Solna..
Wel mag Ajax zeer trots zijn op de EL van dit seizoen
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ajax was vanaf het fluitsignaal een figurant.
Kansloos verhaal dit helaas. We hadden dit jaar een leuke ploeg die een paar mooie wedstrijden heeft gespeeld, maar uiteindelijk is het helemaal niets in Amsterdam. De beste spelers zullen wel gaan en dan mogen we weer 20 jaar wachten op een nieuwe kans.
- Ajaciedjuh
Tactisch en fysiek afgetroefd. MOTM Fellaini.
Bij Ajax De Ligt
Bij Ajax De Ligt
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Sanchez klungelde erop los. Ook in de tweede helft weer. Als CV proberen je tegenstander op de eigen achterlijn te poorten. Ik herinner me opeens weer de zwakke punten van Bosz. Die liet Piet Velthuizen ook geloven dat hij goed kon voetballen waarna hij rare capriolen uit ging halen.zeux schreef:Kan.brigade zuid schreef:Ik ben een beetje bang voor een leegloop nu we de finale verloren hebben.
Of juist niet. Want de totale machteloosheid is ook schrijnend. Dus van een aantal spelers gaat wel glans. Sanchez zal wel target zijn, misschien Onana, maar Dolberg? Klaassen? Ik denk het niet. De Ligt misschien, maar die is ook echt erg jong. Kan me voorstellen dat die ook beter nog een jaar bij Ajax blijft. Geen enkele andere speler is werkelijk transferwaardig nog naar de échte top.
Traore was trouwens de beste bij Ajax, zeker in de eerste helft. Ziyech was wel heel teleurstellend. Die vrije trap...Neem hem dan gewoon niet.
Laatst gewijzigd door Wouter op wo mei 24, 2017 9:45 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat is aan Overmars & Sar. Nu begint het echte werk pas.Arthur schreef:De beste spelers zullen wel gaan en dan mogen we weer 20 jaar wachten op een nieuwe kans.
EL Finale gehaald, met mooie potten tegen Schalke en Lyon. Beter om dat in het achterhoofd te houden.
Lesje effectief voetbal. Man U was beter. Lijkt me geen schande, gezien de budgetten en de spelers.
-
Sorry, maar wat een onzin. Ajax is gewoon niet opgewassen tegen die gearriveerde, volwassen spelers, dat ligt niet aan Bosz, maar aan de kwaliteit van de spelers op dit moment.Ik herinner me opeens weer de zwakke punten van Bosz.
Klaassen is onze aanvoerder, bij MU liep er één speler rond die jonger is, Rashford al zou Pogna dat ook kunnen zijn, hij is ook 24 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op wo mei 24, 2017 9:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- InnerHarbour
Voorspelbaar dit, heb United het hele seizoen in de PL zo tegen de top 6 zien spelen. Drama voetbal, maar veel te sterk voor Ajax.
Lastig voetballen voor Ajax als de tegenstander niet de helft van de tijd uit zijn positie rent.
Lastig voetballen voor Ajax als de tegenstander niet de helft van de tijd uit zijn positie rent.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo mei 24, 2017 9:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Oh, vast. Maar overall heeft Sanchez echt potentie, en dat weten ze in het buitenland ook. Dat soort rariteiten kun je als goede coach er uit halen. Context doet ook van alles. In een beter team kan Sanchez soberder spelen. Dus ondanks de flaws, is Sanchez echt wel transfertarget deze zomer.Wouter schreef: Sanchez klungelde erop los. Ook in de tweede helft weer. Als CV proberen je tegenstander op de eigen achterlijn te poorten. Ik herinner me opeens weer de zwakke punten van Bosz. Die liet Piet Velthuizen ook geloven dat hij goed kon voetballen waarna hij rare capriolen uit ging halen.
- mattie
Toch denk ik dat alleen Klaassen vertrekt...Arthur schreef:Kansloos verhaal dit helaas. We hadden dit jaar een leuke ploeg die een paar mooie wedstrijden heeft gespeeld, maar uiteindelijk is het helemaal niets in Amsterdam. De beste spelers zullen wel gaan en dan mogen we weer 20 jaar wachten op een nieuwe kans.
De rest moet eens heel goed naar zich zelf kijken..
Dat ligt wel aan Bosz. In de tactiek van Bosz bouwen keepers en verdedigers op via de grond. Altijd en overal. Ook al sta je op je eigen achterlijn met een man in je rug.
Ik heb jarenlang Peter Bosz-voetbal gezien.
Ja, dat viel mij ook op. Steeds beginnen vanaf de verdedigers. En dan inleveren... In het eerste kwartier had dat anders gemoeten, opportunistischer, nu bleven ze onder druk staan door het snelle balverlies.Wouter schreef:Dat ligt wel aan Bosz. In de tactiek van Bosz bouwen keepers en verdedigers op via de grond. Altijd en overal. Ook al sta je op je eigen achterlijn met een man in je rug.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik verwacht dat Tete, Sanchez, Riedewald, Klaassen en Traore gaan.Arthur schreef:Kansloos verhaal dit helaas. We hadden dit jaar een leuke ploeg die een paar mooie wedstrijden heeft gespeeld, maar uiteindelijk is het helemaal niets in Amsterdam. De beste spelers zullen wel gaan en dan mogen we weer 20 jaar wachten op een nieuwe kans.
-
Als er al Bosz-voetbal bestaat, dan zal dat met betere voetballers beter worden uitgevoerd en ik denk dat Ajax betere voetballers heeft dan Bosz bij Vitesse had.Wouter schreef:Dat ligt wel aan Bosz. In de tactiek van Bosz bouwen keepers en verdedigers op via de grond. Altijd en overal. Ook al sta je op je eigen achterlijn met een man in je rug.
Er is alleen veel meer dan Bosz-voetbal, waardoor Ajax verliest en, als er financieel niets verandert, altijd zal blijven verliezen in een finale tegen zo'n tegenstander. Het voordeel is dat onze spelers een finale in de benen hebben, zoals 1969 de 4-1 nederlaag tegen AC Milan louterend heeft gewerkt. Het nadeel is dat Ajax dit team niet bij elkaar kan houden.
-
- AT Toto winner 10/11
Oef, dit was wel heel erg pijnlijk kansloos.
Anti-climax zo. Enorme domper..
De trots moet later maar komen.
Anti-climax zo. Enorme domper..
De trots moet later maar komen.

- mattie
Traore acht zichzelf PL waardig.. dus gaat lekker..brigade zuid schreef:Ik verwacht dat Tete, Sanchez, Riedewald, Klaassen en Traore gaan.Arthur schreef:Kansloos verhaal dit helaas. We hadden dit jaar een leuke ploeg die een paar mooie wedstrijden heeft gespeeld, maar uiteindelijk is het helemaal niets in Amsterdam. De beste spelers zullen wel gaan en dan mogen we weer 20 jaar wachten op een nieuwe kans.
Tete is zoveel beter dan Veldman.. Dus moet er iets gebeurt zijn tussen Bosz en Tete...Anders ga je niet weg.. Zo ja waarheen dan ? Een Hsv ofzo.. Of volg je dezelfde weg als Bazoer..